سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همواره بردبار باش که آن پایه دانش است . [امام صادق علیه السلام]
میهن نیوز

دانشمندان شهید موجب رشد علم درایران

رئیس شورای عالی استان ها گفت: دانشمندان شهید موجب رشد چشمگیر علم و فعالیت دانشمندان در ایران اسلامی هستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ آقای چمران در آغاز چهل و هفتمین نشست عمومی شورای عالی استان ها با محکوم کردن ترور دانشمندان کشور به دست دشمنان افزود: شهادت دو یا سه شهید دانشمند به دست دشمنان تروریست مسیر علم و دانش را در کشور متوقف نمی کند.

وی گفت: علم و دانش در ذات ملت ایران نهفته است و دانشمندان ایران از دیرباز در جهان نام آشنا بودند.

آقای چمران افزود: کتاب های دانشمندان ایرانی سال ها در دانشگاه های اروپایی تدریس می شد و هنوز هم در کتابخانه های اروپا موجود است.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانشمندان ایران ناشناخته بوده اند گفت: شهادت دانشمندان همانند شهدای دفاع مقدس موجب شکوفایی گل های بسیاری در بوستان علم کشور خواهد بود.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/6:: 5:24 عصر     |     () نظر

متلک فرمانده آمریکایی به منافقین

پررویی سرکردگان گروهک تروریستی منافقین باعث شد یک فرمانده آمریکایی آنها را با متلک و تمسخر بدرقه کند.

کیهان:

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به پافشاری دولت عراق برای تخلیه پادگان نظامی اشرف از سوی منافقین و رایزنی این گروهک برای اردوکشی به جایی دیگر نوشت: اعضای این سازمان اکنون در عراق مورد خوشایند هیچ کس نیستند. هنگامی که صدام به آنان پناه داد به عنوان یک واحد مزدور در عملیات خشونت آمیز صدام در شمال و جنوب عراق برای سرکوبی کردها و شیعه ها شرکت کردند. اعضای گروه اکنون معتقدند باید در آمریکا مورد محافظت واقع شوند، هرچند که گروهشان کماکان در فهرست گروه های تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار دارد.

گزارش نیویورک تایمز حاکی است: لورنس جی باتلر، دیپلمات آمریکایی در یکی از جلسات اخیر مذاکره با این گروه به آنان گفت «شما احتمالاً هاوایی را مد نظر دارید». و بعد افزود «حدس من این است که شما نمی خواهید به گوانتانامو بروید». باتلر که مشاور ژنرال لوید جی آستین فرمانده ارشد نظامی آمریکا در عراق در امور مربوط به سیاست خارجی است، با جملاتی طنزآمیز و بی پرده سعی کرده آنها را پیش از آن که نیروهای امنیتی عراق سراغشان بروند، به ترک خاک عراق مجاب کند.

نیویورک تایمز اضافه می کند: اعضای سازمان در حالی از ترک پادگان طفره می روند که هیچ کشوری هم حاضر نشده به آنان خوشامد بگوید ولی زمان به سرعت می گذرد و باتلر چند بار به سازمان گوشزد کرده که نیروهای آمریکایی عراق را ترک می کنند. باتلر به اعضای سازمان گفت که شما در دنیای خارج یک تشکیلات شبه نظامی و یک گروه خطرناک محسوب می شوید.

به دنبال انتشار سخنان «باتلر»، سایت اپوزیسیونی «اینترلینک» که توسط برخی جداشدگان سازمان منافقین اداره می شود، از واکنش منافقین به این سخنان خبر داد و نوشت: مجاهدین باتلر را متهم کرده اند که هدفش از گفتن آن سخنان، راضی کردن رژیم ایران است. ارگان مجاهدین[منافقین] مدعی است باتلر در طول 7 دیدار از پادگان اشرف نشان داد ماموریتش انحلال سازمان و تحقق خواست رژیم ایران است.

اینترلینک در پاسخ منافقین می نویسد: حداقل انتظار این بود که مجاهدین و بقایای رجوی در این مورد و علیه شخص باتلر به عنوان نماینده آمریکا از دم دست ترین و رنگ و روباخته ترین اتهام معمولشان علیه هر منتقد و یا طرف مذاکره ای، استفاده نکنند، نماینده کشوری که در هشت سال گذشته آنها را بر خلاف تمام قوانین بین المللی تحت حفاظت قرار داد و تشکیلات در حال اضمحلال آنها را سرپا نگه داشت! روی آوردن به این واکنش و دستاویز قرار دادن بهانه نخ نما شده، ظاهرا از آن روست که به طور کلی از فریب دادن طرف مقابل ناامید و دستشان رو شده است. این بار به قول هزارخانی «صدای آمریکا» را شنیده اند. باتلر چنین تصویری از ساکنان اشرف ارائه می دهد؛ «یک گروه از تروریست های افراطی که قبول نمی کنند کمپی را که به طور غیرقانونی در عراق اشغال کرده اند تخلیه کنند. در نتیجه توسط ارتش عراق مجبور می شوند به حاکمیت عراق احترام بگذارند و دستورات مقام مدنی مشروع کشور را اطاعت کنند. اگر مقاومت کنند و تلفاتی وجود داشته باشد، این تقصیر سازمان است.»

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/6:: 5:24 عصر     |     () نظر

رسانه ها و انحرافات اجتماعی

رسانه ها تأثیر بسزایی بر تصویر کلی از جرم در جامعه دارند تا آنجا که تصورات و پنداره های موجود درباره جرم عمدتاً محصول رسانه هاست. رسانه ها معمولاً جرم را در قالب نوعی جرم خیابانی(17) معرفی می کنند، مفهومی که با ایجاد رعب و وحشت در میان افراد جامعه گره خورده است و خشونت رکن عمده آن می باشد.(18) بدین ترتیب جرائم دیگری نظیر تخریب محیط زیست، حیف و میل اموال عمومی، جرائم مربوط به بهداشت و امنیت غذایی و... کمتر مطرح می شود.

2-3) ایجاد امواج جرم

رسانه ها اغلب جرم را در قالب موج هایی برجسته و متمایز و به تعبیر نویسندگان، امواج جرم(19) به تصویر می کشند، بدین شکل که با ارائه گزارش های مکرر از ارتکاب برخی اشکال خاص جرم شامل جرم خیابانی مانند ضرب و شتم، تجاوز به عنف و قتل، موجب می شوند که توجه افکارعمومی با شدت بیشتری، به این دسته از جرائم جلب شود. نکته جالب توجه آن است که برای تحقق مفهوم امواج جرم، ضرورتی وجود ندارد که موارد وقوع یک رفتار مجرمانه در عمل نیز افزایش داشته باشد، بلکه کافی است که در افکار عمومی این تلقی ایجاد شود که این موارد با شدتی توجه برانگیز رو به فزونی است.(20)

3-3) عادی سازی هنجارشکنی

تا زمانی که ناهنجاری در نظر کنش گران اجتماعی، امری زشت و غیرمنطقی جلوه کند، میزان ارتکاب انحراف اجتماعی و خروج از هنجارهای اجتماعی کاهش خواهد یافت. انعکاس کجروی های اجتماعی در رسانه ها در کاهش نفرت از انحرافات و عادی شدن نابهنجاری در جامعه تأثیر بسزایی دارد، زیرا فرد ضمن اطلاع از نقض هنجارها توسط رسانه ها، درمی یابد که هنجارهای اجتماعی که به نظر وی غیرقابل تخطی بودند، قابل شکستن و تخلف هستند، لذا انگیزه ارتکاب جرم در فرد تقویت می شود و این یکی از کارکردهای منفی بیان کجروی ها و انحرافات اجتماعی در رسانه ها است. به طور نمونه دختر شهرستانی که از پدیده فرار دختران از خانه اطلاع چندانی ندارد، با شنیدن یا دیدن خبرمربوط به فرار دختران متوجه می شود که این کار می تواند یکی از راههای رهایی او از برخی مشکلات و تضادهای خانوادگی باشد و هنگامی که در کانون خانواده، احساس ناامیدی وسرخوردگی و خلأ عاطفی به او دست می دهد، ممکن است همان راهی را برگزیند که برخی دختران برای رهایی از رنج های خانوادگی کرده بودند.

4-3) گسترش خشونت و پرخاشگری

ژان کازنو، صاحبنظر در علوم ارتباطات در خصوص برداشت از مفهوم خشونت می گوید: از دیدگاه ما عمل خشونت آمیز، عملی خواهد بود که با رفتار تهاجمی به خصوص از نظر" جسمانی" و یا حداقل " بیانی " همراه گردد.(21)

امروزه خشونت و پرخاشگری در میان جوانان شایع شده است که معلول علل و عوامل متعددی است. مطالعات انجام شده نشان می دهد که رسانه های جمعی در این زمینه تأثیر بسیاری داشته اند، زیرا رسانه ها با تبلیغات کالاهای رنگارنگ، زندگی مرفه را آرمان و هدف مخاطبان ترسیم می کنند، در حالی که این هدف با شغل و درآمد مخاطبان قابل دسترسی نیست، در نتیجه میان اهداف و ابزار مشروع دستیابی به این اهداف فاصله ایجاد می شود،( یعنی فرد احساس محرومیت می نماید) این وضعیت منجر به خشونت و پرخاشگری در میان افراد می گردد. به عبارت دیگر رسانه ها موجب می شوند که میل به مصرف کالاهای لوکس در بین مردم افزایش یابد، اما وقتی این میل و تقاضا امکان ارضاء ندارد، در نتیجه به خشونت تبدیل می شود و یا فرد را به انجام عملی غیرقانونی نظیر سرقت جهت دستیابی به کالاهای تبلیغی ترغیب می نماید.

 نمایش فیلم های جنایی نیز از سوی دیگر روحیه خشونت، تندخویی و ارتکاب جرم را به مخاطبان خود القاء می نماید و موجب بروز رفتارهای خشونت آمیز می گردد. انتشار اخبار مربوط به قتل و بیان راهها و شیوه های ارتکاب این جنایات موجب بدآموزی، گسترش و نهادینه شدن این روش ها در جامعه می شود.

محتوای خشونت بار رسانه ها به بروز رفتارهای خشن در افراد جامعه دامن می زند و ممنوعیت های اخلاقی و اجتماعی بکارگیری خشونت را کمرنگ می کند. صاحبنظران ارتباطات ساز و کارهای تحریک کننده خشونت را شامل بازداری زدایی( کاهش خودداری بینندگان و قبول خشونت) و برانگیختگی زایی می دانند. آنها معتقدند که رسانه ها قادرند فنون ارتکاب جرائم را آموزش دهند، جرائم را مهیج و لذت بخش جلوه دهند، ارضا شدن آنی را ترویج دهند و فرد را به همانند سازی با مجرم ترغیب کنند، البته جرم زایی رسانه ها به تعامل محصولات رسانه ای( خصوصیات جرائم و مجرمان آن)، بافت رسانه ها( مقدار پوشش رسانه ای، سبک های ارائه، حمایت از ارتکاب جرائم) و بافت اجتماعی (هنجارهای فرهنگی موجود، گرایش های مصرف کنندگان، فرصت های ارتکاب جرم و تعداد خلافکاران موجود) بستگی تام دارد.(22)

5-3) اشاعه فحشا و بی بند و باری

یکی از کارکردهای رسانه های جمعی، مفهوم سازی و به تبع آن، شکل دادن به هنجارهای مناسب با آن مفهوم می باشد. بر این اساس ارائه تصاویر مستهجن و مبتذل و خلاف عفت عمومی از طریق رسانه های جمعی و نگارش متون خلاف اخلاق و پورنوگرافی می تواند منجر به گسترش جرائم به ویژه از نوع جرائم جنسی گردد.

قرآن کریم در مورد خطر اشاعه زشتی ها در جامعه اسلامی هشدار داده و می فرماید:" ان الذین یحبون ان تشیع الفاحشه فی الذین امنوا لهم عذاب الیم فی الدنیا و الاخره و الله یعلم و انتم لا تعلمون"(23). " کسانی که دوست دارند زشتی ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکی برای آنها در دنیا و آخرت است و خداوند می داند و شما نمی دانید."

گسترش فحشا در این آیه شریفه مورد مذمت قرار گرفته است، البته در قرآن کریم، واژه فحشا در خصوص انحرافات جنسی استفاده شده است، اما از نظر مفهوم لغوی،" فحشا" به معنی هر گونه رفتار و گفتاری است که زشتی آن بزرگ باشد.(24)

پس از دیدگاه منطق قرآن، بازگو کردن زشتی ها و ترویج و ارائه آنها، مورد نهی قرار گرفته است، زیرا موجب آشکارسازی زشتی ها و بر ملاکردن آنها می شود. امام رضا (ع) می فرمایند:" المذیع بالسیئه مخذول و المستتر بالسیئه مفغور له" " آن کس که گناه را نشر دهد، مطرود است و آن کس که گناه را پنهان می دارد، مشمول آمرزش الهی است."(25)

پیامبراسلام(ص) می فرمایند:" من اذاغ فاحشه کان کمبتدئها" " کسی که کار زشتی را نشر دهد، همانند کسی است که آن را در آغاز انجام داده است."(26)

6-3) تضعیف اعتماد اجتماعی

اعتماد اعضای جامعه به یکدیگر، سرمایه اصلی تعامل اجتماعی است؛ تعاملی که برای رفع نیازهای زیستی و اجتماعی اعضای جامعه صورت می گیرد، لذا تضعیف این اعتماد مشکلات عدیده ای را در مراودات اجتماعی و تأمین خواسته های افراد ایجاد خواهد کرد. اما درهر صورت ممکن است اعتماد اجتماعی تضعیف شود که یکی از عوامل آن، ترویج انحرافات اجتماعی از طریق رسانه ها است. زیرا ذکر انواع انحرافات از رسانه ها و اعلام رشد سرسام آور آن، منجر به ایجاد روحیه سوء ظن و شک نسبت به سایر افراد جامعه می شود و احتمال وقوع این انحراف را از سوی تک تک اعضای جامعه تقویت می نماید و روحیه اعتماد عمومی را تضعیف می کند، در نتیجه تعامل اجتماعی دچار اختلال می شود.

انعکاس انحرافات اجتماعی علاوه بر سست کردن اعتماد اجتماعی، موجب عدم احساس تعلق جمعی می شود و روابط اجتماعی افراد را دچار مشکل می کند.

رسانه ای کردن جرائم بر نهاد خانواده نیز اثرات مخربی دارد، به طور نمونه پدران و مادران را نسبت به رفتار فرزندانشان بدبین می کند، چرا که والدین احتمال می دهند که انجام این انحراف اجتماعی که از طریق رسانه منعکس شده است، در مورد فرزندان جوان خانواده وجود دارد، این نگرش منجر به تضاد و ناسازگاری های خانوادگی خواهد شد.

رسانه ها گاه  با انعکاس آمار و ارقام اغراق آمیز جرائم، می توانند اعتماد اجتماعی را نسبت به نظام سیاسی تضعیف نمایند به طور نمونه انعکاس پرونده های کلان اختلاس های عمومی و یا پرونده های مربوط به رابطه میان حاکمیت و مردم می تواند منجر به سلب اعتماد گردد.

هر چند نمی توان ضرورت برخورد قوی با متخلفان را در هر سطح و نهادی انکار نمود، اما رسانه ای کردن این گونه حوادث به بی اعتمادی مردم از حکومت منجر شده و اقتدار و مشروعیت مدیران صالح نظام را نیز از بین برده و در نتیجه نظام سیاسی کشور، کارکرد کنترلی و پویایی خود را از دست خواهد داد.

7-3) شکستن حریم خصوصی افراد

هر چند افراد جامعه بر اثر داشتن ارتباطات اجتماعی وسیع با کنش گران، دارای وجوه مشترک رفتاری هستند، اما هر یک از آنها دارای حریم خصوصی می باشند که مربوط به امور شخصی و خانوادگی و روابط میان فردی است. تمام اعضای جامعه تلاش می کنند این حریم( نظیر میزان علاقه به همسر و فرزند، اختلافات خانوادگی، روابط، سلائق، رفت وآمدها، میزان درآمد و سفرها و...) را از تیررس دیگران دور نگاه دارند. از سوی دیگر مطبوعات به جهت وظیفه خبررسانی و اطلاع رسانی با ورود به اسرار خصوصی افراد، به ناچار اصل ممنوعیت ورود به این حریم را نقض می کنند. امروزه رسانه ها قدرت بی سابقه ای برای در نور دیدن حریم خصوصی افراد دارند، مانند انتشار خبر کشتن یک کودک توسط والدینش، کشتن همسر به بهانه عشق با دیگری و...

ورود در حریم خصوصی افراد از نظر بازخوردهای اجتماعی و کارکردهایی که در شکستن مرزهای خصوصی مردم دارد، دارای اهمیت فوق العاده ای است. به گونه ای که تجسس و افشای زوایای پنهان زندگی مردم برای دستیابی به اطلاعات جزیی از آنان، به شدت در متون دینی نهی و مذمت شده است.

به تعبیردیگر اسلام می خواهد مردم در زندگی خصوصی خود از هر نظر در امنیت باشند. بدیهی است اگر اجازه داده شود که هر کس به تجسس درباره دیگران  برخیزد، حیثیت و آبروی مردم بر باد می رود و جهنمی به وجود می آید که همه افراد اجتماع در آن عذاب خواهند بود. (27)

این کارکرد منفی رسانه ها( یعنی ورود به حریم خصوصی افراد) در کشورهای جهان نیز ابعاد وسیعی یافته است، به طوری که در بهار سال 1989 دیوان آمریکا اعلام کرد که سازمان خبری اجازه ندارد به پرونده هایF.B.I در زمینه تجاوزهای جنسی دسترسی پیدا کند.F.B.I برای کوتاه کردن دست مطبوعات از این نوع پرونده ها به دیوان فدرال متوسل شد و اعلام کرد که اگر چه این پرونده ها با استناد به اسناد علنی و گزارشات دستگیری ها و رسیدگی های قضایی تهیه شده است، اما کامپیوتری کردن این اطلاعات، حریم خصوصی افراد را به خطر خواهد انداخت. بر اساس نتایج نظرخواهی موسسه گالوپ 73 درصد از مردم آمریکا  معتقدند که مطبوعات حریم خصوصی افراد را نادیده می گیرند.(28)

به هرحال همین مرزبندی حریم خصوصی از حریم عمومی جامعه می بایست به طور مشخص تعریف شود و به وسیله قانون، ضمانت اجرا داشته باشد و رسانه ها نیز خود را موظف به رعایت آن موازین بدانند.

4-فرجام سخنبررسی های گذشته نشان داد که رسانه های جمعی کارکردهای مثبت و منفی در ارتباط با تبیین انحرافات اجتماعی دارند. اینک این پرسش مطرح می شود که آیا رسانه ها مجازند تحت عنوان طرح حوادث، انحرافات اجتماعی را به ذهنیت جامعه منتقل نمایند؟ یا آنکه رسانه ها فقط می بایست نمایشگر کنش های مثبت مردم باشند و از انحرافات آنان سخن نگویند؟

به نظر می رسد منابع شناخت مردم از حوادث و مسائل اجتماعی منحصر به رسانه ها نیست و آنان از راههای مختلفی از جمله مشاهده عینی و ارتباطات کلامی با دیگران از حوادث تلخ و انحرافات اجتماعی آگاهی می یابند، از این رو تصور اینکه چشم و گوش مردم تنها از دریچه وسائل ارتباط جمعی به دنیای حوادث و انحرافات باز می شود، خیالی بیش نیست. لذا گزارش این گونه انحرافات اجتماعی توسط رسانه ها چنانچه با تحلیل و تبیین آسیب های آنها و به منظور حفظ جامعه از گسترش انحرافات صورت گیرد، امری مفید، بلکه ضروری است که ضمن افزایش آگاهی مخاطبین رسانه ها، موجب می شود که رفتار اجتماعی خود را بر این اساس تنظیم نمایند و از پیامدهای کجروی اجتماعی در امان باشند. قرآن کریم بارها با بیان سرگذشت اقوام گذشته از انواع آلودگی ها و انحرافات اجتماعی سخن به میان آورده است و مقصود از بیان آنها را عبرت آموزی و پیشگیری از وقوع و تکرار آنها در بین امت اسلامی برشمرده است.  قرآن کریم در سوره یوسف داستان عشق و شیفتگی زلیخا به یوسف را با تمام جزئیات و تفاصیل آن بیان کرده و انحراف اخلاقی زلیخا را با انواع مکرها و ترفندهای آن تشریح نموده است، ولی بی تردید مقصود از ارائه این گزارش ها تقویت جنبه معنوی بشر می باشد. خداوند می فرماید:" و آن زن که یوسف در خانه او بود، از او تمنای کامجویی کرد، درها را بست و گفت: بیا به سوی آنچه برای تو مهیاست. گفت: به خدا پناه می برم. او صاحب نعمت من است، مقام من را گرامی داشته، مسلماً ظالمان رستگار نمی شوند . آن زن قصد او کرد و او نیز اگر برهان پروردگار را  نمی دید- قصد وی می نمود، این چنین کردیم تا بدی و فحشاء را از او دور سازیم، چرا که او از بندگان مخلص ما بود."(29)

در این آیات هر چند خداوند از انحرافات اخلاقی زن عزیز مصر، سخن به میان آورده و آن را برای همه مردم بیان کرده است، اما این اطلاع رسانی را با تحلیل، تذکر و شیوه معنوی رهایی از انحرافات اجتماعی توأم ساخته است.

قرآن کریم در هنگام بیان تاریخ قوم لوط، به اعمال ناشایست آنها اشاره کرده و می فرماید: قوم لوط فرستادگان را تکذیب کردند، هنگامی که برادرشان لوط به آنان گفت: آیا تقوا پیشه نمی کنید؟... یا در میان جهانیان، شما به سراغ جنس ذکور می روید و همسرانی را که پروردگارتان برای شما آفریده رها می کنید؟(30)

قرآن کریم انحرافات اجتماعی آن  قوم را ذکر کرده، ولی در ضمن بیان این انحراف جنسی، به راه درمان آن( یعنی ازدواج) اشاره می کند. همچنین موارد دیگری همانند قتل هابیل توسط  قابیل در قرآن ذکر شده است، ولی به جهت اینکه در کنار نقل این خبر، مضرات و پیامدهای آن انحراف تحلیل و تبیین می شود، از اشاعه فحشاء، شکستن قبح گناه... و سایر کارکردهای منفی که در این رابطه وجود دارد، جلوگیری می شود.

با استشهاد به آیات گذشته، ملاک نقل و گزارش انحرافات به طور گسترده مشخص می شود. این ملاک همان طور که در مورد قرآن وجود دارد، در مورد رسانه های جمعی هم محقق است و آنها باید در کنار ذکر حوادث ، به جنبه عبرت آموزی حوادث جهت پیشگیری از وقوع انحراف توجه داشته باشند و در این راستا، به تحلیل انحرافات و راه های مبارزه با آن و شیوه های جایگزینی مثبت آنها اشاره نمایند و اگر به صرف نقل و ذکر انحرافات اکتفا شود، افزایش دامنه و نوع کارکردهای منفی رسانه ها دور از انتظار نخواهد بود.

پی نوشتها:

17-Street crime

18- سلیمی و داوری، صص159- 158.

19-Crime waves

20- سلیمی و داوری، صص 160-159 .

21- کازنو، ص 117.

22- فیروزبخت، صص 237-231.

23-  نور، 19.

24- مکارم شیرازی، ج14، ص 403.

25- کلینی،ج2، ص 428.

26- همان، ص 356.

27- همان، ص 184.

28- رسانه، سال هفتم، ش3، ص49.

29- یوسف، 24 و 23.

30- شعراء، صص 166-160.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/3:: 7:59 عصر     |     () نظر

مقابله با هجوم فرهنگی رسانه ها نیازمند به روز کردن داشته های عظیم فرهنگی است 

این سئوال مطرح است که طراحی یک سیستم جست وجوگر داخلی به عنوان «یاحق» به جای «یاهو» آیا واقعا شدنی است یا امری است که نتیجه چندانی نمی دهد؟

می توان گفت: اگر این حرکت از بطن جامعه بیرون آمده باشد می تواند تأثیر و کارآمدی داشته باشد اما اگر به عنوان پادزهری برای یک دوره سیاسی خاص یا عکس العمل به مقطعی خاص باشد به همان سرعت که تولید می شود به همان سرعت نیز از بین می رود و در مقابل گستره وسیع یاهو نمی تواند ایستادگی کند.

کسانی می توانند در مقابل هجوم فرهنگی رسانه ها بایستند که دارای داشته های عظیم و قوی فرهنگی باشند. این داشته ها را باید به روز کرد و تنها نخبگان فرهنگی و متفکرین هستند که می توانند این داشته ها را بارور و به روز کنند تا قدرت رقابت برای جامعه به وجود آید.

اگر این کار ریشه در فرهنگ ما داشته باشد خوب است ولی اگر کاری عکس العملی باشد، به سرانجام نمی رسد. به طور مثال در آموزش ادبیات در انگلیس دانش آموز یک متن شکسپیر را از ابتدا تا انتها مطالعه می کند. در صورتی که ما نتوانستیم حتی یک اثر سعدی را تا انتها مطالعه کنیم.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/3:: 7:59 عصر     |     () نظر
پیکر 5 شهید حادثه درگیری اشنویه تشییع شدند

پیکر مطهر پنج شهید حادثه درگیری اشنویه ظهر امروز با حضور مسئولان لشکری و کشوری، اقشار و خانواده‌های شاهد در شهرستان‌های سنندج و قروه تشییع شدند.


به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس ظهر امروز در سخنرانی مراسم تشیع پیکر مطهر دو شهید سنندجی، از شهدا به عنوان نماد ایثار و مقاومت ملت ایران نام برد و گفت: شهیدان مایه مجد و عظمت انقلاب اسلامی و ملت ایران هستند.

حجت‌الاسلام محسن حیدریان خاطرنشان کرد: عوامل ضد انقلاب و افراد خود فروخته‌ای به نام دفاع از کرد، فرزندان غیور کردستان را به شهادت می‌‌‌‌‌رسانند و این اعمال ننگین آنان با گفته‌هایشان متناقض است.

وی به ارائه طرحی توسط یک مرکز به نام امنیت آمریکای جدید اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح، استکبار جهانی عوامل مزدور خود را به منظور ایجاد ناامنی در ایران اسلامی در مرزهای کشور مستقر کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس خاطرنشان کرد: عوامل دشمنان اکنون در راستای اجرای این طرح در مقابل جوانان ما قرار گرفته‌اند و به نام دفاع از ملت کرد، جوانان این مرز و بوم را از ما می‌‌‌‌گیرند.

حیدریان افزود: این طرح آمریکایی در حال حاضر در منطقه شمال‌‌‌‌غرب کشور اجرا می‌‌‌‌‌شود و می‌‌‌‌‌‌خواهند با این روند مانع از توسعه و پیشرفت استان‌های کردنشین به ویژه کردستان شوند.

وی با اشاره به اختصاص بیشترین اعتبار در سفر سوم هیئت دولت برای توسعه همه جانبه کردستان، تصریح کرد: دشمنان این موضوع را بر نمی‌‌‌‌‌‌تابند و با این تحرکات کور می‌‌‌‌‌‌‌خواهند مانع از به ثمر نشستن این برنامه‌ها شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس این عمل مزدوران را مصداق عینی تقابل آنان با مردم کرد دانست و بیان داشت: ایجاد ناامنی در کشور با ترور دانشمندان در تهران و فرزندان غیور در مرزهای شمال‌‌‌‌‌غرب از برنامه‌های محوری و اصلی استکبار است و بدون شک مقابله مردم با آنان امیدشان به یأس تبدیل می‌‌‌‌‌‌شود.

حیدریان حرکت‌های مذبوحانه مزدوران را برای ایجاد شکاف در بین ملت و نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: ولی باید بدانند که ملت ایران دوران سخت دفاع مقدس و اوایل انقلاب را پشت سر گذاشته‌اند و این حرکت‌های ناچیز موجب کنار کشیدن آنان از صحنه نمی‌‌‌‌‌‌شود.

وی در پایان افزود: رجزخوانی رهبران و نمایندگان گروهک‌‌‌‌‌‌‌های ضدانقلاب در سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای راه به جایی نمی‌‌‌‌‌‌برد و مردم هیچگاه تسلیم خواسته‌های نامشروع آنان نخواهند شد.

در پایان این مراسم پیکر مطهر پاسداران شهید حسین برشان و سیدجلال عزیزی به گلزار شهدای سنندج برای تدفین انتقال داده شد. گفتنی است؛ همزمان با این مراسم نیز پیکر پاک شهیدان علی رضایی، کرمی و عبدالملکی نیز در شهرستان قروه تشییع شد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/3:: 7:59 عصر     |     () نظر

فواید و مضرات تماشای برنامه های تلویزیون و ماهواره در زندگی افراد 

* مقدمه:

یک لحظه دیدن برتر است از هزارها بار شنیدن . یک منظره طبیعی را اگر هزاران نفر و یکی از یکی بهتر توصیف کنند هرگز جای یک مرتبه دیدن را نمی گیرد . اگر میلیون ها نفر بیایند و شیرینی را تعریف کنند و طبق تمام قواعد منطقی درست هم باشد هرگز جای یک لحظه چشیدن را را نمی تواند بگیرد . به خاطر همین است که قرآن از نعمت چشم ها به بزرگی یاد کرده و بارها متذکر آن گردیده که:«اَفَلا یُبصِرون»«اَلَم نَجعَل لَهُ عَینَین» و...

اکنون که عصر ارتباطات و فن آوری هاست لازم است که با روش های نوین به القای مطالب فرهنگ های درونی شده مان به دیگران در خارج از مرزها بپردازیم که شاید از این راهگذر بتوانیم به آرمان شهر اسلامی خود نزدیک   شویم.

در این مجال خواهیم کوشید که به بررسی فواید و مضرات برنامه های تلویزیونی بپردازیم.
 
اکنون دو رسانه بیش از دیگر رسانه ها در القای فرهنگ ها به مخاطبین سهیم اند . یکی تلویزیون و دیگری دنیای ارتباطات جهانی یا همان اینترنت ؛ هر چند که اینترنت هرگز نمی تواند جای تلویزیون را بگیرد اما در محدوده های بسیار بزرگ نقش موثری می تواند ایفا کند . اما تلویزیون با دیگر رسانه ها فرق اساسی دارد . فرد شهری را که هرگز ندیده به وسیله تلویزیون از کوچک و بزرگ آن با خبر می شود . دیدن زیر دریا که آرزوی پیشینیان بود به وسیله تلویزیون بارها و بارها ه نمایش درآمده . مکه و کربلا را که همگی تا قبل از صد سال پیش تنها اوصافشان را می شنیدند اکنون همه روزه چندین وعده می بینند و...

از راهگذر رسانه می توان به اهداف بسیاری دست یافت . می توان با آموزش هایی از مصرف های بیش از اندازه جلوگیری کرد ، و یا مردم را به سوی تجملات سوق داد و ...

حال به طورمختصر ولی مفید به اثرات این رسانه فراگیر اشاره می کنیم:

أ‌-  اثرات فردی :

تلویزیون می تواند باعث تقویت هویت گرایی درافراد یک جامعه گردد ،بدین صورت که با پخش برنامه هایی از تاریخ گذشته به بازسازی هویت از دست رفته برخی کمک نماید.

می توان با معرفی بزرگان ادب و علم و دین و هنر و ورزش به ارائه الگوهایی برای افراد جامعه پرداخت.
می توان با طرح مسائلی که در جاهای دیگر مثل محافل خانگی و ... مجال بحث در مورد آن داده نمی شود به سالم سازی جامعه کمک کرد . مشروح این نظر بعداً طرح خواهد شد.

ب‌-  اثرات اخلاقی:

ترویج اخلاق اسلامی بزرگترین دغدغه رسانه ملی باید باشد و در راس آن گام برداشتن به سوی مدینه فاضله مطرح است .
می توان با پخش برنامه هایی به درونی سازی فرهنگ ها پرداخت ، فرهنگ هایی چون احترام به پدر و مادر و کسب علم و ... . پس پخش برنامه هایی با عناوینی چون :101 راه برای ذله کردن پدر و مادرها دور از شان رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران است .

ج- اثرات سیاسی:

تشویق مردم به حرکت و شرکت در همه پرسی ها بزرگترین فایده رسانه ای است که   تمام مردم دنیا می توانند با آن ارتباط برقرار کنند .
عملکرد رسانه ملی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری حکایت از این نقش رسانه ملی دارد.

د- اثرات اقتصادی :

تشویق مردم به سرمایه گذاری در امور گوناگون مهمترین نقش رسانه در این زمینه است .به رکود در آمدن پول های مردم هم مورد نهی شرع است:« اَلذین یَکنِزُونَ الذَهبَ وَ الفِضَه فَبَشِرهُم بِعَذابٍ اَلیم»و هم مورد نهی کارشناسان .
می توان با ترویج فرهنگ قلک داری (در کنار درونی سازی فرهنگ هایی چون انفاق و خمس و زکات) زمینه را برای به کارگیری سرمایه های پراگنده فراهم آورد.

ه- اثرات اجتماعی :

آموزش افراد برای جلوگیری از رشد بزهکاری خود از فواید رسانه هاست که کم و بیش به این مساله پرداخته می شود.
از طرفی هم رسانه های دیگر به این موضوع توجه چندانی ندارند-مانند نشریات زرد- و با قرار دادن تمام یا صفحه ای از روزنامه با عنوان حوادث و یا ... خود به ترویج فحشاء و منکرات در سطوح محدود و متوسط می پردازند.

و- اثرات دینی :

درونی سازی باورهای دینی از بزرگ وظایف رسانه هاست که هر یک در حد توان خود باید به این مهم بپردازند.
ترویج باورهایی همچون پرداخت خمس و زکات و انفاق از وظایف رسانه هاست . گفتن احکامی که مردم به آن ها مبتلا هستند و معمولاً آن ها را از کسی نمی پرسند از دیگر راهکارهای این مهم است .
گفتن احکامی که مردم به آن مبتلا هستند فواید بسیاری دارد چرا که:«لا حَیاءَ فِی الدینِ»   اما باید محدودیت ها را هم مدنظر قرار داده و سپس به این مهم پرداخته شود.
اعلام بیانیه های مراجع تقلید و پخش استفتائات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی مراجع از دیگر راهکارهای این بخش است .

ز- اثرات زودگذر:

برای سوق دادن جامعه به یک مسیر مشخص و صحیح می توان با پخش انواع برنامه ها و تیزرهای تبلیغاتی کمک شایانی به پیشبرد اهداف در کوتاه مدت داشت .
ترویج استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران و حضور حداکثری مردم در انتخابات از نمونه های این مورد می باشد .
هدایت مردم به خرید اوراق قرضه یا مشارکت و یا سرمایه گذاری در بورس و سایر امور جهت جلوگیری از رکود از راهکارهای این بخش است.
حال اگر رسانه ها و بخصوص رسانه ملی عکس این مطروحات را در اولویت قرار دهد می توان پیش بینی های جامعی از آینده تاریک هر جامعه به دست آورد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/3:: 7:59 عصر     |     () نظر

آموزش فحش‌های جدید توسط "گویانیوز"!

«طبیعی است هر نافرمانی مدنی همراه با تلفات است ولی ما بدون اینکه به نتیجه ای برسیم هم تلفات دادیم، هم سرکوب شدیم و هم سرکوفت خوردیم. این بازی دو سر باخت برای اپوزیسیون بود.»

این تحلیل را پایگاه گویانیوز منتشر کرد و با حمله به اصلاح طلبان نوشت: خاتمی و همراهانش 8 سال قدرت را در دولت و مجلس در دست داشتند و در آخر دو دستی مناصب را تقدیم کردند. آنچه سر اپوزیسیون آمد نتیجه بی تدبیری و بی جرئتی اصلاح طلبان بود.

این رسانه ضد انقلابی حماسه 9 دی 1388 را به «دریایی از آب که بر آتش ریخته شد» تشبیه کرد و نوشت: اصلاح طلبان نتوانستند میخ قدرت خود را در 18 تیر ماه 1378 محکم بر زمین نظام بکوبند. تنها حرکت شبیه به هجدهم تیر ماه سال 78 را در عاشورای 88 شاهد بودیم که آن هم نهایتاً با «حیدر، حیدر» گفتن لباس شخصی ها جمع شد و دریایی از آب بر این آتش تازه شعله گرفته، ریخته شد. روزهای دیگر و اعتراض های مقطعی دیگر که اصلاً نیازی به اشاره ندارند. ما باید به طور منظم بی نظمی ایجاد می کردیم.

نویسنده گویانیوز مجدداً با بی کفایت توصیف کردن اصلاح طلبان می نویسد: گزینه های تکراری، مظلوم نمایی چندش آور و گیر کردن بین شرکت کردن یا نکردن در انتخابات مجلس تمام حرکتی است که از آنها شاهد بودیم و هستیم. آیا واقعاً عقل هیچ کس به هیچ کاری نمی رسد؟ ما بچه بودیم، سرکردگان و مدعیان سیاست که بزرگ بودند. هم اکنون خاتمی یکی به نعل و یکی به میخ می زند.

گفتنی است گویانیوز در حالی مشی فتنه گران مدعی اصلاحات را چندش آور می خواند که طی 8 ماهه فتنه و آشوب، با شدت و حدت تمام از آنان حمایت می کرد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/3:: 7:59 عصر     |     () نظر
این کارها که احتمالاً‌ سیاسی نیست!
برگزاری برنامه‌های ضد فرهنگی به‌نام امام زمان(عج) و ماه شعبان +عکس
 
"سامانه شادی" و "جشن‌های شعبانیه" دو عنوانی است که در رسانه‌های پر شمار شهرداری تهران از آن‌ها برای اطلاق به برنامه‌های هفته‌های اخیر شهردای تهران در پارک‌ها، میادین و مراکز فرهنگی تحت مدیریت این مجموعه استفاده می‌شود.

به گزارش رجانیوز، اما برخی از رفتارهای هنجار شکنانه در قالب این برنامه‌ها در مورد اهداف برگزاری و انگیزه‌های طراحان آن‌ها تردیدهایی ایجاد کرده است.

در حالی که آحاد مردم در شهرها و محله‌های مختلف با برگزاری جشن‌های مولودی خوانی و مدیحه‌سرایی اهل‌بیت علیهم السلام در ایام شعبانیه و نیمه شعبان به شادمانی پرداختند، شهرداری تهران در برخی از محله‌های شهر جشن‌هایی با دعوت از خوانندگان پاپ برای اجرای کنسرت برگزار کرد که اگر بنر مربوط به امام زمان(عج) در محل برگزاری مراسم نصب نشده بود، فضای برنامه بیشتر شبیه پارتی‌ها بود.

فضای نامناسب حاکم بر تعدادی از این برنامه‌ها از لحاظ اخلاقی و بی‌بهره بودن از برنامه‌های مذهبی در جشن‌های نیمه شعبان به حدی بود که در برخی از محله‌ها موجب اعتراض و حتی درگیری میان اهالی متعهد  و برگزار کنندگان جشن‌های مذکور شد.

به‌عنوان نمونه، در یک محله شمال شهر تهران در آمفی تئاتر روباز این محله که تنها با مجری گری یکی از مجریان شناخته شده و اجرای کنسرت یکی از خوانندگان نوظهور پاپ بسته شده بود، به بی بندو باری، رقص و اختلاط غیر متعارف زن و مرد منجر شد، به نحوی که به دلیل وسعت این بی‌بند و باری، برنامه شب‌های بعدی این آمفی تئاتر از سوی مسئولین شهرداری منطقه لغو شد.

اما در کمال تعجب، چند شب بعد این برنامه مجدداً با حفاظت نیروی انتظامی و به‌کارگیری برخی از اعضای باشگاه‌های بدن‌سازی منطقه برای مقابله با اعتراض‎های احتمالی اهالی متعهد محل برگزار شد که در نهایت نیز به درگیری منجر گردید.

برنامه هماهنگ این جشن‌ها، فضای فرهنگی زننده حاکم بر آن‌ها و اجرای برخی از برنامه‌های مغایر با شأن امام زمان(عج) به بهانه میلاد ایشان، شائبه دیگری را نیز ایجاد می‌کند که احتمالاً این برنامه‌ریزی با اطلاع مسئولین فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران بوده است.

این در حالی است که مانور تبلیغاتی قابل توجه بر روی این برنامه‌ها نیز با استفاده از رسانه‌های شهرداری و همچنین صداوسیما، شائبه تبلیغاتی بودن آن‌ها برای بهره‌برداری‌های سیاسی را پررنگ کرده است.

برگزاری این برنامه‌ها با سوء استفاده از ایام مورد احترام مردم و بی‌توجهی به اعتقادهای مذهبی در این برنامه‌ها، نگرانی‌های جدی ایجاد کرده و در حالی که ترویج اینگونه رویکردها از سوی جریان نفوذی در دولت، با پوشش وسیع رسانه‌ای و انتقاد گسترده شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی مواجه می‌شد، مشخص نیست علت سکوت در برابر این اقدام ضد فرهنگی شهرداری تهران در عرصه مدیریت فرهنگی شهر چیست؟

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/1:: 6:52 عصر     |     () نظر

برنامه نظام سلطه،فتنه و جریان انحرافی برای انتخابات

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: نظام سلطه‌، جریان فتنه و جریان انحرافی به خوبی می‌دانند که نظام اسلامی در اوج به سر می‌برد و لذا قصد دارند این اوج را به افول تبدیل کنند؛ نباید در میدان آنها بازی کنیم و باید همواره هوشیار باشیم.

به گزارش فارس، حسین فدایی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در اولین گردهمایی ستادهای انتخاباتی جمعیت ایثارگران و رهپویان انقلاب اسلامی که روز پنجشنبه در دفتر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: نظام سلطه و ضدانقلاب، اهداف و راهبردهایی را دنبال می‌کنند که از آن جمله فروپاشی نظام اسلامی، عدم موفقیت جبهه انقلاب اسلامی، توفیق جریان فتنه و جریان انحرافی است.

مهم‌ترین راهبرد نظام سلطه در برابر نظام اسلامی

فدایی خاطرنشان کرد: نظام سلطه سعی دارد ملت ایران را مأیوس کند و این مهم‌ترین راهبرد آنهاست؛ دامن زدن به اختلافات داخلی،‌تصویرسازی از ناکارآمدی و تلاش برای گسترش فضای فتنه و انحراف، برهم زدن روحیه آرمان‌خواهی، حاشیه‌سازی برای انحراف افکار عمومی نسبت به دشمن از دیگر اهداف نظام سلطه است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که جمهوری اسلامی رو به صعود حرکت می‌کند و سلطه رو به تنزل است، تصریح کرد: نظام سلطه سعی دارد این راهبرد اصلی نظام اسلامی را که رهبری نیز به آن تأکید دارند تغییر و مدل دیگری را به جهانیان ارائه دهد که در این خصوص اهداف و راهبردهایی را دنبال می‌کند.

تاکتیک‌های نظام سلطه و جریانات وابسته به آن

فدایی به اهداف و راهبردهای نظام سلطه برای عدم صعود نظام اسلامی به رتبه‌های بالاتر اشاره کرد و گفت: اثبات جنگ قدرت و ثروت در درون کشور، اثبات فساد گسترده در نظام اسلامی، تبلیغ عدم عقلانیت در تصمیمات کشور، ایجاد عملیات روانی، شایعه‌‌سازی، سیاه‌نمایی، بحران‌سازی و جلوه‌دادن بی‌ثباتی در کشور، بی‌اعتبار کردن سپاه و بسیج، تخریب و تضعیف شورای نگهبان و القای تقلب، بی‌اعتبارسازی آمار مراجع رسمی کشور، ایجاد اختلاف میان دولت و مجلس و بزرگ‌نمایی برخی اختلاف‌نظرها از مهم‌ترین راهبردهای نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه جریان فتنه در انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و گفت: جریان فتنه سعی دارد در انتخابات مجلس نهم چند خط موازی را دنبال کند که خط اول آنان تحریم است.

جریان فتنه دنبال چیست؟

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جریان فتنه با ارائه مواضع رادیکالی به دنبال خط تحریم انتخابات است، اظهار داشت: تطهیر و بازگشت به نظام خط دیگری است که جریان فتنه برای حضور در انتخابات مجلس نهم دنبال می‌کند؛ آنها دنبال بازسازی و تطهیر خود هستند و سعی دارند با ارائه یک لیست، کسانی را که در جریان فتنه شهرت چندانی نداشتند وارد مجلس کنند.
فدایی افزود: جریان فتنه سعی دارد از یک‌سو با بخشی از اصولگرایان ائتلاف کند و با این ترفند در انتخابات حضور داشته باشد و از سوی دیگر به مظلوم‌نمایی خود بپردازد.

سوءاستفاده جریان انحرافی از شعار عدالت

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه به برنامه جریان انحرافی برای حضور در انتخابات مجلس اشاره و تأکید کرد: هدف جریان انحرافی از حضور در انتخابات مجلس نهم، تصاحب حداقل دو سوم از کرسی‌های مجلس است؛ مهم‌ترین راهبرد جریان انحرافی ایجاد خط تضاد درون نیروهای مردمی است.
وی افزود: این جریان سعی دارد فراخوان تضاد را در بستر اجتماعی رقم بزند و مهم‌ترین محتوایی که در این راهبرد دارد، بحث اشرافیت مقابل محرومین است و مهم‌ترین ابزاری که در این بستر از آن بهره‌ می‌گیرند نیز، بحث طرح هدفمندسازی یارانه‌هاست و قصد دارند این‌گونه القاء کنند که قصد داشتیم این خدمات را گسترش دهیم اما نمی‌گذارند.

تمرکز جریان انحرافی روی 175 حوزه تک‌نماینده در کشور

فدایی تأکید کرد: جریان انحرافی سعی دارد بر روی حوزه‌های انتخابی تک‌نماینده که به حدود 175 حوزه در کشور می‌رسد، تمرکز کند و روش کار آنان اینگونه است که از ظرفیت احمدی‌نژاد استفاده کنند؛ یعنی وابستگی یک فرد را به احمدی‌نژاد پررنگ کنند.
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با طرح این سؤال که فصل مشترک نظام سلطه، جریان فتنه و جریان انحرافی چیست؟ اظهار داشت:‌ بزرگ‌ترین فرصت برای دشمنان انقلاب اسلامی، ایجاد اختلافات داخلی در کشور است؛ دشمنان انقلاب اسلامی سعی دارند به هر شکلی که می‌توانند به اختلافات داخلی دامن بزنند، به تضعیف رهبری بپردازند و موضع رهبری را ناکارآمد جلوه دهند.
وی افزود: تضعیف و تخریب نهادهایی همچون سپاه، بسیج و شورای نگهبان، فرعی‌کردن مسائل اصلی، بحرانی جلوه‌دادن وضعیت کشور و دمیدن التهاب به جامعه و بزرگ نشان دادن خطرات برای گرفتن امتیاز از نظام اسلامی از دیگر فصول مشترک نظام سلطه، جریان فتنه و جریان انحرافی است.
فدایی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: کشورمان اکنون در اوج به‌سر می‌برد؛ چون به استمرار انقلاب اسلامی تأکید دارد اما اگر کشور را به خوبی مدیریت نکنیم آسیب‌پذیر خواهیم بود.
نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: نظام سلطه‌، جریان فتنه و جریان انحرافی به خوبی می‌دانند که اکنون نظام اسلامی در اوج به سر می‌برد اما قصد دارند این اوج را به افول تبدیل کنند که در این خصوص نباید در میدان آنها بازی کنیم و باید همواره هوشیار باشیم.
وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین شاخص در صحنه اجرایی کشور رهبری است، گفت: هر دسته و جریانی نمی‌تواند برای خود تحلیلی ارائه دهد و طبق آن عمل کند؛ تحلیل حاکم در کشور، تبعیت از رهبری و پیگیری دیدگاه‌های مقام معظم رهبری است.

تئوری حذف احمدی‌نژاد برای وحدت اصولگرایان غلط است

فدایی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های موجود، نقص‌هایی در اردوی اصولگرایی وجود دارد اما وحدت مدنظر اصولگرایان است، اظهار داشت: برخی‌ اعتقاد دارند که بهترین راه وحدت، حذف احمدی‌نژاد است که این تئوری درست نیست؛ وحدت به معنی پایبندی به محور ولایت‌مداری است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه انتخاباتی ما ایستادگی و پافشاری روی مفاهیم و اصول شاخص‌های انقلاب اسلامی است اما باید در روش‌های آن تدبیر داشته باشیم، تصریح کرد: متأسفانه در استان‌ها و شهرستان‌ها نمی‌توانیم در زمینه انتخابات همانند تهران عمل کنیم.


تکیه بر مفاهیم وحدت به جای مصادیق آن

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ایجاد ساز و کار وحدت در جبهه اصولگرایان بسیار مهم است، اظهار داشت: قصد داریم در خصوص ایجاد ساز و کار برای وحدت در جبهه اصولگرایان دستورالعملی تهیه کنیم و به تبیین آن بپردازیم.
فدایی با بیان اینکه نباید راهبرد ما عکس باشد و از مصادیق به وحدت برسیم بلکه باید بر اساس مفاهیم به وحدت دست پیدا کنیم، اظهار داشت: فصل تمایز ما با بسیاری از جریان‌های دیگر نگاه وحدت‌گونه است؛ با حفظ استقلال خود مسیر وحدت را می‌توانیم پیگیری کنیم و آن را حفظ کنیم.

اجازه ندهیم خدمات نظام توسط یک جریان مصادره شود

وی ادامه داد: اگر موضع ما با مواضع دشمن، جریان انحرافی و فتنه یکی باشد، نظام اسلامی زیر سؤال می‌رود و نتیجه آن می‌شود که دیگر کسی از نظام اسلامی دفاع نمی‌کند.
فدایی با بیان اینکه در اصول و محکمات نظام اسلامی نباید کوتاه بیاییم، تصریح کرد: فعالیت‌های مثبتی که در نظام اسلامی روی داده برای مردم است و نباید اجازه دهیم این فعالیت‌ها را یک جریان به نام خود مصادره کند.

مؤلفه‌های گفتمان انقلاب اسلامی

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم خاطرنشان کرد: باید گفتمان انقلاب اسلامی را به خوبی تبیین کنیم؛ گفتمان انقلاب اسلامی ضد فساد و انحراف است و این گفتمان عقل‌مدار بوده و به مشورت عقلا اعتنا دارد.
فدایی در پایان تأکید کرد: در این دوره از انتخابات مجلس جریانات معاند نظام اسلامی بسیج شده‌اند تا به انقلاب اسلامی ایران ضربه بزنند که باید هوشیار باشیم.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/1:: 6:52 عصر     |     () نظر
حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهید عاصمی‌

بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با صدور اطلاعیه‌ای از مردم شهید‌پرور قم خواست تا حضور گسترده‌ای در مراسم تشییع پاسداران سپاه علی‌بن ابیطالب داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در اطلاعیه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم آمده است: خاک پاک ایران اسلامی باری دیگر معطر به عطر خون‌های پاک مردان غیور این سرزمین شد، مردانی که برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و مرزهای جغرافیایی جان خویش را در طبق اخلاص گذاشتند و خون‌های پاکشان ضامن بقای اسلام و نابودی دشمنان شد.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: در این جنایت بزرگ خون‌های پاک شهدا بازهم پرده از چهره سفاک دشمنان اسلام، استکبار جهانی و مزدورانشان به سرکردگی آمریکای جنایتکار برداشت و آنان را بیش از گذشته رسوا و بی‌آبرو کرد.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ضمن تسلیت شهادت شش تن از پاسداران همیشه سربلند لشکر 17 علی بن ابیطالب به محضر مقام معظم رهبری، امت شهید پرور و خانواده‌های معظم و داغدار این عزیزان به اطلاع‌ می‌رساند مراسم تشییع شهدای گلگون کفن ایران اسلامی امروز صبح از حرم حضرت معصومه(س) به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر از آغوش ملت وفادار به عرش بدرقه می‌شود.

در پایان این اطلاعیه آمده است: حضور پرشور مردم همیشه در صحنه و شهید پرور قم ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های رفیع شهدا و امام شهیدان مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/1:: 6:52 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >