سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای مردم! بدانید آنکه از سخن نادرست درباره خود، بی تاب می شود، [امام علی علیه السلام]
میهن نیوز

چرا حالا موسوی و کروبی و خاتمی بیانیه نمی دهند؟

اگر بدن? اصلی شورشیان بریتانیا را اکثریتی مستضعف بدانیم که برای احقاق حق‌شان تلاش می‌کنند و خون می‌دهند و قصد آنرا دارند تا این حق به محاق رفته را از لای دست‌های معدودی اشراف از قضا حکومتی بیرون بیاورند، افرادی که در ماجرای فتن? 88 گمراه آقایون خواص شدند را مشتی اشراف برج‌عاج نشین تشکیل می‌داد که علیه خواست اکثریتی مستضعف قد علم کردند و تنها نیت‌شان تداوم استیلای خویش بر مردم کوخ‌نشینی بود که برای یکبار، به ایشان "نه بزرگ" گفت و بس.

بولتن نیوز: چند روزی می‌شود که شعله‌های خشم مردم طبقات پایین جامع? انگلستان، خواب راحت را از چشم سیاستمداران عیاش این مملکت گرفته است. ماجرایی که جرق? آن چند ماه پیش زده شد ولی این روزها با قتل جوان سیاه‌پوست انگلیسی دوباره شعله‌ور شده و می‌رود تا مناسبات حاکم در بین دولت و مردم این کشور را به شکل دیگری درآورد.

آنچه در این روزها می‌بینیم، شورش تعداد زیادی از مردم دهک‌های پایین انگلستان است که علیه شکاف طبقاتی موجود و بخصوص تبعیض نژادی همیشگی در این کشور به خیابان‌ها ریخته‌اند و خواستار تغییر اساسی در وضعیت موجود هستند. اما عمق فجایع انسانی رخ داده در این کشور آنقدر زیاد است و ناامیدی عمومی از نبود یک سره سوزن درد مردم در بین مسئولین آنچنان فراگیر شده که مردم را از اصلاحات و رجوع به مکانیزم‌های قانونی قضاوت در این کشور سرخورده نموده و تنها راه موجود برای برون‌رفت مردم از بدبختی‌های موجود را تغییر اساسی در شرایط کنونی انگلستان قرار داده است. 

معلوم است که وقتی در اوج این شورش، دیوید کامرون نخست وزیر این کشور به تعطیلات رفته و بعد از چند روز وخیم شدن اوضاع به انگلیس برمی‌گردد، نباید هم مردم این سرزمین به مسئولین آن امیدوار باشند. تازه بعد از آمدن هم کلی تحقیر و تهدید و ارعاب که این‌ها یک عده ارازل و اوباشند و مردم نیستند و ما عرصه را بر ایشان تنگ‌تر خواهیم کرد و سرکوب بیشتری را در دستور کار قرار خواهیم داد. این روزها هم که به خان? مردم می‌روند و از رایانه تا بالش زیر سر مردم معترض را مورد تجسس قرار می‌دهند.

بدیهی است در این شرایط مردم انگلیس هیچ وقعی به مسئولین‌شان نخواهند نهاد و تنها راه رهایی خویش و مملکت‌شان را از بلای دولت کامرون، قیام و شورش می‌دانند. شورشی متفاوت از جنس غائل? سال 88 در ایران. فتنه‌ای که پشت پرده‌اش هم? استکبارگران دنیا بودند از جمله همین انگلستان و این در حالی است که شورش مردم این کشور علیه دولت کامرون تنها پشت پرده‌اش، فقر و بدبختی مردم است. اما رأس فتن? دو سال پیش، قدرت‌طلبان و اشرافی قرار داشتند که چون عموم مردم به ایشان اعتماد نکردند و خود را از مسابق? قدرت عقب افتاده می‌دانستند، زمین و زمان را به هم دوختند تا بگویند ما هم سهمی از قدرت داریم. اما رأس قیام مردم تنگ‌دست انگلستان، عده‌ای فقیر و محروم قرار گرفته که نه ادعای استادی اخلاق دارند و نه سودای قدرت.

اگر بدن? اصلی شورشیان بریتانیا را اکثریتی مستضعف بدانیم که برای احقاق حق‌شان تلاش می‌کنند و خون می‌دهند و قصد آنرا دارند تا این حق به محاق رفته را از لای دست‌های معدودی اشراف از قضا حکومتی بیرون بیاورند، افرادی که در ماجرای فتن? 88 گمراه آقایون خواص شدند را مشتی اشراف برج‌عاج نشین تشکیل می‌داد که علیه خواست اکثریتی مستضعف قد علم کردند و تنها نیت‌شان تداوم استیلای خویش بر مردم کوخ‌نشینی بود که برای یکبار، به ایشان "نه بزرگ" گفت و بس.

قیام اشراف علیه مردم در ایران و بالعکس، قیام مردم علیه اشراف در انگلستان! عجیب، اما واقعی و از آن عجیب‌تر و واقعی‌تر، زیرپا گذاشتن آن همه ادعا دربار? حقوق بشر و کرامت انسانی است که در جریان فتن? 88 گوش عالم و آدم را کر کردند که در ایران حمام خون به راه افتاده، اما این روزها می‌بینیم که به راحتی اسب و سگ پلیس، جوان مردم را جلوی انظار عمومی تکه‌تکه و زیر پا له می‌کند و نه کک آن همه سازمان و کنوانسیون حقوق بشر می‌سوزد و نه از امثال شیرین عبادی ها خبری است تا داد آن همه زن محروم انگلیسی را بگیرد و بعد از آن هم جایزه پشت جایزه.

سایت‌های منتصب به فتنه نیز تنها خبر خارجی‌شان را منحصر به سوریه کرده‌اند آن هم با کلی سانسور و جعل خبر و دریغ از پخش حقیقتی از سودان و مصر و لیبی و این روزها انگلستان. اگر مسلمانان کشورهای عربی از نگاه نژادپرستان? ایشان آدم به حساب نمی‌آیند، چشم آبی‌های انگلیسی که تا دیروز برادر خطاب می‌شدند چرا امروز به فراموشی سپرده شده‌اند و کسی از طرف فتنه‌گران سراغی از ایشان نمی‌گیرد؟

 

یاد بیانیه‌های پی‌درپی و بی‌تأثیر موسوی و کروبی افتادم که به خیال در دست داشتن اوضاع، به مردم جهت می‌دادند و کارشان به جایی رسیده بود که خود را رهبر انقلاب‌های بی‌سر مصر و یمن تلقی می کردند. هرچند این روزها دیگر از آن سریال خنده خبری نیست، اما برایم سوالی بوجود آمد و آن اینکه اگر امروز باز هم موسوی می‌توانست بیانیه بدهد، برای قیام طبق? فرودست جامع? انگلیس علیه اشراف ایشان بیانیه می‌داد یا به یاد پشتوان? محدود اجتماعی‌اش می‌افتاد و نمک‌دان اشرافیت را نمی‌شکست؟

هم در قرآن آمده و هم در بیانیات معمار کبیر انقلاب اسلامی‌ست که آینده از آن پابرهنگان و مستضعفان است. این مستضعف یکبار در میان خون و خاک ایران زمین است و یکبار در میان قحطی زدگان سومالی. شاید برای خیلی‌ها عجیب باشد، اما این پابرهنگانی که امام خمینی (ره) ایشان را به وحدت تشویق می‌کند، در انگلیس هم یافت می‌شود. ما مسلمان‌ها، برادران مستضعفی داریم که سال‌ها در پشت استکبار دولت انگلیس پنهان مانده بودند و شاید ما حساب این دو را یکی می‌دانستیم. اما امروز معلوم شد که در قلب اروپا نیز هم دردهای بسیارند، کسانی که آینده از آن ایشان است. انشاءالله.

سیدمجتبی نعیمی

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/24:: 3:11 عصر     |     () نظر
از نظر اعضای دولت حجاب برتر چادر است

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: از نظر اعضای دولت حجاب برتر چادر است و همه خانم‌های دولت چادری هستند و هر نظری غیر از این حاشیه‌ای است.

مریم مجتهدزاده لاریجانی مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در خصوص ویژه‌نامه «خاتون» روزنامه ایران که شنبه گذشته با موضوع "حجاب و عفاف " منتشر شد و واکنش هایی را برانگیخت، به خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس گفت: همانطور که حضرت آقا فرمودند، "حجاب برتر، چادر است " و بقیه حرف‌ها دیگر حرف های حاشیه‌ای است.

وی افزود: خانم‌های دولت همه چادری هستند و همین امر نشان می دهد که اعضای دولت معتقد به نظر حضرت آقا هستند.

مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری آنچه به نقل از مهدی کلهر مشاور سابق احمدی‌نژاد درباره حجاب و روان‌شناسی رنگ البسه زنان در ویژه‌نامه «خاتون» منتشر شده را نظرات شخصی وی دانست.

وی تصریح کرد: حالا فردی نظر شخصی خودش را درباره حجاب گفته و بعد هم آمده آنچه برخی سایت‌ها به نقل از او گفته‌اند تکذیب کرده و گفته که او هم معتقد است حجاب برتر، چادر است و بحث وی سیر تاریخی حجاب بوده است.

مجتهدزاده لاریجانی در پایان تاکید کرد: مشی دولت مشخص است و ما اصلا به نظرات اشخاص کاری نداریم و تابع نظرات حضرت آقا هستیم و برای ما فصل الخطاب حضرت آقاست.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/24:: 3:11 عصر     |     () نظر

دعای حاج‌منصور برای منتشرکنندگان ویژه‌نامه ‌موهن

حاج منصور ارضی در سحرگاه شب گذشته به بی احترامی روزنامه ایران در خصوص چادر و حجاب واکنش نشان داد. ویژه‌نامه ی خاتون1 روزنامه ایران با رویکرد کاملاً تقلیل‌گرایانه در موضوع حجاب منتشر شده و در یکی از بخش‌های آن در گفت‌وگو با مهدی کلهر به چادر مشکی که پوشش زنان محجبه ایرانی است، توهین بی‌سابقه‌ای کرده است.

به خاطر همین موضوع سحر گاه گذشته حاج منصور ارضی در اوج روضه خود در مسجد ارک به همراه هزاران نفر که مشغول راز نیاز با معبود خود در اول ایام البیض ماه مبارک رمضان بودند دعایی به مضمون این که:

خداوندا مرگ کسانی را که در روزنامه ایران به چادر و حرمت آن که از حضرت زهرا(س) میباشد بی احترامی کردند، برسان. این بی احترامی که همه‌ی متدینین را ناراحت کرده است باید از سوی مقام قضایی پیگیری شود و با آن برخورد شود تا کسی از درون یا خارج دولت نتواند به ارزش‌های دینی و اعتقادی توهین کند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/24:: 3:11 عصر     |     () نظر

می‌خواهند منافقین را برای ترور در ایران تجهیز کنند

در حالی که سازمان منافقین بارها همراهی خود را در آشوب های جریان فتنه تایید و از نقش آفرینی نیروهای این سازمان در تقویت و هدایت فتنه گران خبر داده است، جمعی از اصلاح طلبان پناهنده شده به آمریکا و چند مقام کاخ سفید در نامه ای تلاش کردند که مسیر جریان فتنه را متفاوت از مجاهدین خلق نشان دهند.

این فعالان اپوزیسیون همچون محسن کدیور و فاطمه حقیقت جو برای صدور این بیانیه حتی از اینکه اسمشان در کنار مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا قرار بگیرد و نزدیکی آنان با مقامات کاخ سفید تایید شود، ابا نداشته اند.

این بیانیه را پل پیلار (رئیس سابق بخش خاورمیانه در سیا)، جان لیمبرت (از جاسوسان سفارت آمریکا در تهران و رئیس سابق میز ایران در وزارت خارجه) و نیز برخی شهروندان آمریکایی امضا کرده‌اند که در آن به بهانه مخالفت با سازمان منافقین، از جریان فتنه اعلام حمایت شده بود.

این موضوع حتی تعجب یک سایت وابسته به مخالفان جمهوری اسلامی را برانگیخت. سایت خودنویس در واکنش به این اتفاق عجیب نوشت: سایت روزنامه فایننشال تایمز این اعلامیه را منتشر اما خیلی زود حذف کرد. یک روزنامه نگار به خودنویس گفت که ممکن است دلیل این مساله، آمدن نام حجت الاسلام کدیور در کنار یک مسئول سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) باشد. اکثر افرادی که در این فهرست حضور دارند، شهروند آمریکا هستند و درخواستشان از دولت و کنگره این کشور از نظر این روزنامه نگار بلااشکال است اما شاید حضور نام محسن کدیور و برخی افراد در این فهرست می توانست باعث ایجاد تحلیل هایی متفاوت از سوی رسانه های حاکمیت در ایران شود.

تریتا پارسی، رامین جهانبگلو، مهرزاد بروجردی، فریده فرهی از دیگر امضا کنندگان بیانیه اند.

امضا کنندگان این نامه بارویکرد و رویه تروریستی منافقین هیچ مخالفتی نکرده اند؛ تنها هشدار داده اند که خارج کردن نام سازمان مجاهدین خلق از لیست گروههای تروریستی به "جنبش سبز" صدمه جدی خواهد زد. زیرا گروهک منافقین بشدت مورد نفرت مردم ایران است و یکی از علل مقابله مردم با جریان فتنه هم یکی شدن آنان با این گروهک بوده است.

اکنون فعالان خارج نشین فتنه درصدند که با این اقدام نمادین ظاهرا مسیر خود را از مجاهدین خلق جدا کنند تا هزینه بیشتری به آنان تحمیل نشود و در عین حال آبروی سیاسی آمریکا به عنوان حامی فتنه گران، با حمایت از تروریست ها زیر سوال نرود.

البته آنچنان که تریتا پارسی، رئیس شورای ملی ایرانی آمریکایی (نایاک) به چند سایت های ضدانقلاب گفته است: اگر فردی، مدتی در سازمانی عضو باشد که آن سازمان زمانی در لیست گروه های تروریستی از سوی دولت امریکا قرار داشته، تحت هیچ شرایطی اجازه ورود به خاک امریکا را نخواهد داشت. ولی سران سازمان مجاهدین نه تنها در اروپا آزادانه به پارلمان های کشورهای مختلف رفت و آمد داشته اند که سران و چهره های شاخص آن در امریکا هم حضور و فعالیت ویژه ای دارند.
البته رئیس شورای ملی ایرانی آمریکایی هم به این تناقض اذعان کرده است. 

به گفته ترتیا پارسی سه گروه در امریکا از مجاهدین خلق حمایت می کنند. او مدعی است که یک دسته افرادی هستند که اصلا ماهیت این گروه را نمی شناسند و فقط با جمهوری اسلامی مشکل دارند. یک دسته دیگر افرادی هستند که شاید از اقدامات و ماهیت این سازمان آگاهی هم داشته باشند اما این سازمان بدانها پول های کلانی پرداخت میکند و آنها هم به خاطر این پول های کلان از آنها حمایت میکنند. 

اما دسته سوم که به اعتقاد پارسی "کلیدی و خطرناک" هستند، معتقدند: می شود از مجاهدین خلق برای حمله به خاک ایران سواستفاده و دانشمندان ایرانی را ترور کرد و... آنها می دانند که هر اقدامی از این دست برای خود آنها هزینه های گزافی دارد و لذا می خواهند از مجاهدین خلق در این زمینه استفاده کنند؛ یعنی ابتدا از لیست گروههای تروریستی آنها را خارج کنند و سپس به آنها برای عملیات تروریستی در داخل ایران و یا حمله به خاک ایران امکانات دهند.

شاید به جان خریدن هم پیالگی با مقامات سیا و کاخ سفید از سوی کسانی چون محسن کدیور و صدور بیانیه درباره مجاهدین خلق، در نتیجه افشای این واقعیت و بی آبرو شدن هم نشینان با گروهک منافقین بوده است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/20:: 5:59 عصر     |     () نظر
روش های گسترش روح معنویت در جامعه
 
تبلیغ دین برای عموم مؤمنین یک وظیفه نیست، بلکه در حکم یک ویژگی است. یعنی ناخواسته این عمل را انجام می‌دهند. اساساً شیعه بدون تبلیغ نمی‌تواند زندگی کند. جامع? الان ما بیش از هر زمانی نیاز به تبلیغ دارد. اگر جوانان مذهبی و متدین ما که خودشان اهل نماز اول وقت و روض? امام حسین(علیه السلام) هستند، به اندازه یک شیع? حداقلی توان تبلیغ داشته باشند، ما به سرعت جهان را خواهیم گرفت.

به گزارش هم اندیشی؛ برای رسیدن به کمال باید به سمت حقیقت و پرهیز از گناه حرکت کرد و باید بدون تزویر و ریا و به شکل خالصانه خداوند را عبادت کنیم، چرا که ریا سبب زایل شدن عبادات می‌شود. گسترش معنویت و اخلاق اسلامی از مهم‌ترین مواردی است که سبب کنترل فساد در جامعه می‌شود که بر همگان است که با ترویج روح معنویت در راه مقابله با شرک و فساد حرکت نمایند. متن زیل گفتاری از حجت الاسلام و المسلمین پناهیان است که به بیان راه های گسترش روح معنوی در جامعه و خانواده پرداخته است که در ادامه می آید:

ضرورت پرداختن به روح معنوی جامعه

مقام معظم رهبری«حفظه الله» در سخنرانی­های خود بحثی را به عنوان روح انقلاب مطرح کردند و فرمودند:«اگر هم? قوا به وظیفه خود عمل کنند، نظام‌مند کار کنند، این عملشان مربوط می­شود به ساختمان و اسکلت انقلاب، اما ما باید مراقب باشیم که روح انقلاب از جامعه و نظام گرفته نشود.»

شخصیتی این مطلب را بیان می­کنند که جدا از موقعیت کنونی، در سالهای قبل از رهبریشان نیز دارای تفکر استراتژیک بودند. یعنی می­توانستند به کلیدی­ترین مشکل اشاره کنند، نقاط قوت و ضعف را دقیق دریابند و به گونه ای تحلیل کنند که دیگران پس از 10 سال به آن برسند. خصوصاً اینکه نور ولایت و رهبری جهان اسلام به ایشان اضافه شده است.

ایشان اهل ذوقی یا علمی صرف حرف زدن نیستند و بسیار حساب شده صحبت می­کنند. لذا وقتی می­‌فرمایند باید به روح انقلاب پرداخت، یعنی این بحث بسیار مهم و ضروری است. هر عملی که انجام می­‌شود، هر مسلمانی که نماز می­خواند، هر رفتاری که برای مناسبت خاصی یک مدتی اجرا می­گردد، بعد از گذشت چند سال باید ببینیم که همچنان روح آن عمل مثل گذشته باقی مانده است یا خیر؟ مقام معظم رهبری در 30 سالگی انقلاب، همین تذکر را می­دهند که باید مراقب زنده نگهداشتن روح انقلاب باشیم.

راههای ایجاد روح معنویت در جامعه

جامعه در قالب دو شکل می­تواند روح معنوی را در خود بدمد:

1. راه اول: وقوع حادثه

وقتی حادثه یا واقه­ای رخ دهد که گل‌های جامعه یا زیبایی­های انسان­ها رو بیاید، روح به کالبد جامعه بر می­گردد. مانند جریان دفاع مقدس یا 18 تیر که وقتی مقام معظم رهبری در آن جریان فرمودند:«اگر عکس من را نیز پاره کردند، شما آرام باشید، این گذراست» بعد از کلام ایشان شاهد بودیم همه، حتی کسانی که از لحاظ ظاهری خیلی به این بحث ها نمی­پرداختند، به حمایت از ایشان تجمع کردند. اما در زمان کنونی از این حادثه­ها رخ نخواهد داد؛ چون دشمنان ما خوب میدانند که با این وقایع گل‌های ما و زیبایی­ های وجودمانرو می­آیند. لذا قصد ایجاد این حادثه­ها را ندارند.

2. راه دوم: دعوت به خیر

 راه دومِ ایجاد روح معنوی در جامعه این است که دعوت به خیر کنیم. طبق آی? شریفه که می­فرماید«وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَر»طبق این آیه، وقتی نه معروفی ترک شده که تو بخواهی آن را امر کنی و نه منکری انجام شده که تو بخواهی از آن نهی کنی، نباید بیکار بمانی. بلکه باید مردم را به راه خیر دعوت کنی. اگر این چنین نباشد، روح معنوی جامعه می‌­میرد یا ضعیف می­شود.

الان در مردم ما زیبایی­ های زیادی وجود دارد، نور معنویت زیادی قابل مشاهده است؛ اما ما با این زیبایی­‌ها بی‌تفاوت برخورد می­کنیم. گر چه زشتی هم در جامعه ما وجود دارد؛ اما به مراتب مقدارش کمتر از زیبایی­ هاست.

غریز? مؤمن تبلیغ است و امر به معروف و نهی از منکر از زیرشاخه­ های آن است و تبلیغ اعم از امر به معروف و نهی از منکر است. و این کارهای تبلیغی را باید هر کس بر اساس توانش انجام دهد. اگر ما بتوانیم زیبایی­های جامعه خود را بدون ایجاد یک حادثه خاص نشان دهیم. آن وقت جامع? ما گلستان خواهد شد. چقدر خوب است که ما بدون جنگ و کشتار روح هشت سال دفاع مقدس را بر جامع? خود بدمیم. مگر چند حسین باید بیاید و کشته شود تا ما خوبی هامان را رو کنیم...؟!

اهمیت بالای جایگاه امر تبلیغ

اگر تبلیغ دین نباشد، عالم عبث و بیهوده است. تبلیغ فقط راز کربلا نیست، بلکه راز هستی هم هست. تبلیغ دین تنها مسئولیت و رسالت پیامبران الهی است. در آیات کریمه قرآن خداوند متعال به رسول اکرم(ص) می‌فرماید: «تو هیچ وظیفه‌ای جز ابلاغ نداری»

در تبیین جایگاه تبلیغ، سه نکته را می‌توان بیان کرد:

1. نقش حیاتی تبلیغ در شهادت امام حسین(علیه السلام)

2. رسالت منحصر به فرد پیامبر

3. وابسته بودن عالم هستی به تبلیغ

اگر امکان تبیلغ از بین برود عالم به پایان می‌رسد. یعنی زمانی حیات عالم معنا دارد که زمینه برای امکان ابلاغ دین باشد.

تبلیغ دین برای عموم مؤمنین یک وظیفه نیست، بلکه در حکم یک ویژگی است. یعنی ناخواسته این عمل را انجام می‌دهند. اساساً شیعه بدون تبلیغ نمی‌تواند زندگی کند. جامع? الان ما بیش از هر زمانی نیاز به تبلیغ دارد. اگر جوانان مذهبی و متدین ما که خودشان اهل نماز اول وقت و روض? امام حسین(علیه السلام) هستند، به اندازه یک شیع? حداقلی توان تبلیغ داشته باشند، ما به سرعت جهان را خواهیم گرفت.

راه های روش‌های تبلیغ دین

عملیات تبلیغ دین به روش‌های مختلف برای هم? آدم‌هاست. همه می‌توانند دین را تبلیغ کنند. در بسیاری از مواقع تبلیغ دین به روش امر به معروف و نهی از منکر است. اما گاهی امر به معروف و نهی از منکر نمی‌خواهد، نصیحت می‌خواهد. بسیاری از مواقع نصیحت لازم نیست، باید موعظه کرد، گاهی فقط اطلاع‌رسانی لازم است. گاهی اطلاع‌رسانی لازم نیست، درد و دل می‌خواهد. گاهی درددل نمی‌خواهد، ابراز احساسات تبلیغی کفایت می‌کند. لذا تبلیغ دین منحصر به سخنرانی کردن نیست، روش‌های زیادی دارد.
راههای تبلیغ در زندگی روزمره

گاهی از اوقات فقط از راه چهره به چهره و رفاقت می‌توان اثر گذاشت. لذا یکی از راههای تبلیغ، برقراری رابط? نزدیک و رفاقت کردن است. گاهی برای تبلیغ دین باید رفاقتی برخورد کرد. مثلا بعضی‌ها فقط از طریق شما که فامیلشان هستید، دستشان گرفته می‌شود. بعضی از همسایه‌هایتان اگر شما بروید سراغشان هدایت می‌شوند.

اگر انسان عرق تبلیغ دین داشته باشد، در زندگی روزمره راه‌های زیادی برای تبلیغ دین پیدا می‌کند. ممکن است با گذاشتن یک نوار روضه در ماشین ذکر اباعبدالله الحسین(علیه السلام) را تبلیغ کنید. یا با نصب پرچمی بر در خانه‌تان، یا آرمی بر روی ماشین. با این تبلیغ کردن، شما اثر گذار خواهید بود.

امر تبلیغ را منحصر به سازمان نبلیغات اسلامی و صدا و سیما نکنیم. اثری که در تبلیغ چهره به چهره وجود دارد، هیچ‌گاه در صدا و سیما نیست.

چند نکته در مورد آداب تبلیغ

1. روایتی است از امام صادق(علیه السلام) که می­فرمایند:«کسی که می­خواهد کار تبلیغی بکند باید به تفاوت اخلاق­ها آگاه باشد» مثلاً دو نفر که هر دو اهل دروغ گفتن هستند با هم متفاوتند، لذا برخورد خداوند با آنها یکسان نیست.

2. بدانید که بدترین انسان­هایی که به دست شما هدایت می­شوند، چه بسا از خود شما بهتر باشند. حتی کسانی که به وسیله شما هدایت نشوند، شاید بهتر از شما باشند. امام صادق می­فرمایند:« اگر کسی دربار? کسی بدی بگویید خدا این را نمی­بخشد. خداوند نه تنها او را می­بخشد، بلکه وزر و وبال اعمال او را در گردن فردی که اینگونه گفته می­اندازد. که چرا به کرم خداوند خود بی­احترامی کردید» البته این غیر از امثال کسانی که غزه را به خاک و خون کشیدند، و دشمنان دین و اهلبیت­ اند. حساب اینها جداست.

3. حضرت امیر(علیه السلام) در یکی از روایاتشان به نکته­ ای دیگر از نکات تبلیغ اشاره می­کنند و می­ فرمایند« قلب انسان­ها دارای اقبال و ادبار است، وارد شوید از طرف اقبال آن، پس همانا اگر قلب ادبار داشته باشد کور می­شود» ببینید کدام درب دلش باز است. گاه می‌بینید که باب الحسینِ دلش باز است. از همان جا بروید و کار تبلیغی انجام دهید.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/20:: 5:58 عصر     |     () نظر

توهم عجیب مشاور موسوی درباره سبزها

اردشیر امیر ارجمند: جنبش سبز زنده است ما آن را در 25 بهمن با تظاهرات میلیونی نشان دادیم؛

بی بی سی فارسی روز سه شنبه 9 آگوست (18مرداد) در مصاحبه با اردشیر امیر ارجمند از توهم زنده بودن جنبش سبز پرده برداشت. مجری برنامه "به عبارت دیگر" از اردشیر امیر ارجمند مشاور میر حسین موسوی پرسید: «مدت هاست که هر فراخوانی برای تظاهرات صورت می گیرد کسی شما را همراهی نمی کند نظر شما چیست؟»

مشاور میر حسین موسوی در پاسخ می گوید: «با اینکه کسی شرکت نمی کند موافق نیستم. در 22 خرداد ما تظاهراتی که برگزار کردیم با اقبال خوبی همراه بود». (وی بلافاصله به اشتباه خود پی می برد و 22خرداد را به خاطر می آورد، روزی که شاید تنها ده ها نفر در خیابان ها آمدند و آنها هم از خجالت چیزی به زبان نیاوردند و حتی خود دستگاه خبر پراکنی بی بی سی نیز این روز را نادیده گرفت و خبری از آن پخش نکرد).

وی در ادامه می گوید :«باید عکس العمل هایی را که انجام می دهیم با توجه به شرایط داخل کشور باشد، و درس بگیریم از اوضاع و احوال و چیزهایی را پیشنهاد کنیم که برای انجام دادن عملی باشد».

(البته این کار را نیز انجام دادند تظاهرات خود را تظاهرات سکوت نامیدند تا عابران پیاده خیابانها را نیز همراهان جنبش معرفی کنند که باز هم ناموفق بودند). اردشیر امیر ارجمند افزود:«جنبش در پی مطالبات مردم است، این مطالبات همچنان وجود دارد، عمیق ترو گسترده ترنیز شده است. جنبش سبز زنده است ما آنرا در 25 بهمن با تظاهرات میلیونی نشان دادیم.

گفته های مشاور میر حسین موسوی در مورد 25 بهمن در حالی است که در این روز نیز به جز چند تجمع کوتاه و خرابکارانه در تهران در هیچ نقطه از کشور اتفاق خاصی نیفتاد. بنگاه خبر پراکنی بی بی سی که سیاست شانتاژخبری را دنبال می کند در اوج بزرگنمایی این تظاهرات را، ده ها هزار نفری یاد کرد و این در حالی است که آقای امیر ارجمند در توهمی عجیب این تعداد را میلیونی می داند.

شعار های مردم در این روز بسیار شنیدنی بود، آنها حتی در حمایت از جنبش هم نیامده بودند. مردم در این روز شعار "بی بی سی حیا کن مملکت و رها کن" و "مرگ بر انگلیس" سر دادند. تنها اتفاق مهم روز 25 بهمن تعطیلی شبکه بی بی سی فارسی در این روز بود که هیچگاه مدیران این شبکه توضیح قانع کننده ای برای آن ارائه نکرده اند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/20:: 5:58 عصر     |     () نظر

برای حرف باهنر دلتان را صابون نزنید

 
عباس عبدی می گوید «خواهش» محمدرضا باهنر از اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات اظهارنظر شخصی است و اعتباری ندارد.
 
دویچه وله با اشاره به «خواهش» باهنر نوشت: برخی اصولگرایان همچون عماد افروغ، علی مطهری، حمیدرضا ترقی و... از حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده صحبت کرده بودند. در یک نمونه، حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در گفت وگو با دویچه وله، با رد حذف اصلاح طلبان از عرصه سیاسی ایران گفته بود: «آن ها در رقابت های گذشته حضور فعال داشتند و در رقابت های این دوره هم جا برای فعالیت شان وجود دارد. تا الان اصلاح طلبان در صحنه حاضر بوده اند. بنابراین هیچ اثری در رابطه با این نوع مسائل، ناشی از حذف آن ها یا کم رنگ شدن اصلاح طلبان نبوده است.»
 
عباس عبدی عضو مستعفی حزب مشارکت درباره خواهش باهنر گفت: در این باره دو موضع وجود دارد. یکی این که این افراد از طرف حکومت اظهارنظر می کنند، دیگری این که از طرف جناح داخلی اظهارنظر می کنند. اصول گرایان اگر می خواهند از طرف حکومت این سخنان را بگویند، قطعاً باید این اظهارنظر به شکلی به مقامات بالای نظام منتسب شود و تا وقتی که به مقامات بالای نظام منتسب نباشد، اعتباری ندارد. چون وقتی به مقامات بالای نظام انتساب پیدا کرد، طبیعی است که الزامات آن را هم فراهم می کنند. در این صورت حکومت باید به این نتیجه رسیده باشد که انتخابات بدون حضور اصلاح طلب ها سودمند نیست و باید تبعات این دعوت به شرکت را هم بپذیرد. ولی به نظر می رسد که اظهارات اخیر درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات از طرف حکومت نیست. اگر هم گوینده این سخنان چنین قصدی دارند، این افراد شخصاً نمی توانند الزامات حضور اصلاح طلبان در انتخابات را فراهم کنند.
 
وی با بیان اینکه «آن ها فکر می کنند تنها با حضور اصلاح طلب ها می توانند شانسی پیدا کنند و حضور مؤثرتری داشته باشند»، گفت: این اصولگرایان متوجه نیستند، اصلاح طلبان در رقابت گروه های اصولگرا وارد بازی نمی شوند. بلکه در تعامل با کل ساختار حاکمیت است که می توانند وارد شوند و حضور داشته باشند.
 
عبدی افزود: رد نمی کنم که آن ها دوست دارند از موضع نظام هم سخن بگویند. مهم نیست که از موضع نظام یا موضع شخصی اینگونه سخن می گویند زیرا در عمل آن ها قدرت تأمین این شرایط را ندارند و این فقط در حد یک ایده است. در حال حاضر آن ها آن چیزی را که نمی گویند و هیچ وقت هم نخواهند گفت، این است که متوجه شده اند در رقابت های داخلی با جناح دولت بدون حضور اصلاح طلبان بازنده می شوند(!)
 
یادآور می شود که هر چند محمدرضا باهنر از تعبیر «خواهش می کنم» برای دعوت طیف موسوم به اصلاح طلب استفاده کرده بود اما وی در همان مصاحبه بر لزوم مرزبندی روشن این طیف با فتنه گران برای احراز صلاحیت حضور در انتخابات تأکید می کند. در عین حال فعالان سیاسی باید در اظهارنظرهای خود دقت بیشتری به خرج بدهند همچنان که مصاحبه برخی فعالان سیاسی نظیر حمیدرضا ترقی با دویچه وله پسندیده نیست چرا که به اندازه کافی در داخل نشریات زنجیره ای وجود دارند!
 
موضع روشن نظام که از جمله در کلمات رهبر انقلاب مورد اشاره قرار گرفته کاملاً روشن است و آن اینکه کسانی که به اراده و اختیار خود، از نظام جدا شده و خانه های جدول دشمن را پر کرده و بر این امر اصرار ورزیده اند، نمی توانند در دایره وسیع نظام و جذب حداکثری قرار بگیرند. و البته اگر می خواهند توبه و جبران کنند، راه آن هم کاملاً مشخص است.
 
 

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/20:: 5:58 عصر     |     () نظر

زیرآب زنی عجیب اصلاح طلبان

انتشار نامه ای مشترک از سوی برخی مقامات سابق سازمان سیا، شماری از روشنفکران آمریکایی و برخی عناصر ضدانقلاب مقیم خارج همچنان محل بحث و سؤال رسانه ای قرار دارد.

روزنامه فایننشال تایمز اخیرا نامه ای منتشر کرد که در پای آن امضای کسانی چون کدیور، حقیقت جو، تریتا پارسی، رامین جهانبگلو و مهرزاد بروجردی در کنار اسامی پل پیلار (رئیس اسبق بخش خاورمیانه در سازمان سیا) و جان لیمبرت (از جاسوسان سفارت آمریکا در تهران) و نیز آمریکاییان مخالف جمهوری اسلامی چون شائول بخاش، یرواند آبراهامیان و گری سیک دیده می شد. در این نامه از مقامات آمریکایی خواسته شده بود از جنبش سبز حمایت کنند و گروهک تروریستی منافقین را از فهرست سازمان های تروریستی خارج نکنند.

هرچند نفس امضای مشترک برخی شبه اصلاح طلبان در کنار برخی مقامات اطلاعاتی و امنیتی و سابق آمریکا محل سؤال رسانه ها- حتی در میان اپوزیسیون- قرار گرفت اما مسئله دیگر در این میان این بود که در واقع این طیف شبه اصلاح طلب ضمن ارتباطات وثیق با عناصر اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا، به وزارت خارجه و سرویس جاسوسی این کشور پیغام می دهند که به جای امید بستن به گروهک منافقین، روی این طیف متظاهر به اصلاح طلبی برای براندازی جمهوری اسلامی حساب و سرمایه گذاری کنند!! این پیغام پس از آن ارسال شده که دلالان سازمان منافقین در آمریکا تحرکاتی را در کنار برخی ریخت و پاش ها و رشوه های مالی آغاز کردند تا چنین القا کنند که هنوز حیات سیاسی در ایران دارند و اپوزیسیونی موثر و قابل توجه(!!) محسوب می شوند. همین امر ظاهرا باعث شده طیف شبه اصلاح طلب برای کنار زدن رقیب مرده در معارضه با جمهوری اسلامی، به میدان بیایند.

شاید از همین زاویه نگاه هم بود که حمید دباشی از عناصر اپوزیسیون مقیم خارج می گوید درخواست از دولت آمریکا و انتشار چنین اعلامیه ای می تواند به ضرر جنبش سبز تمام شود.
به گزارش «خودنویس» دباشی که از امضای این اعلامیه خودداری کرده برخلاف امضاکنندگان می گوید که درخواست از دولت آمریکا و انتشار چنین اعلامیه ای نمی تواند به نفع جنبش سبز تمام شود.
وی می گوید حاضر به امضای این اعلامیه نبوده است. دباشی گفت که به تریتا پارسی گفته است با وجود اختلاف کامل با نظر سازمان مجاهدین خلق، اعتقادی به اعلامیه دادن و درخواست از دولت آمریکا و دیگر دولت های بزرگ برای چنین کاری ندارد. دباشی معتقد است چنین اعلامیه ای که مدعی دفاع از جنبش سبز است، به خاطر رو آوردن به دولتی مثل دولت آمریکا به ضرر جنبش سبز خواهد بود.

روزنت نیزدر گزارشی به مقاله چندی پیش کدیور و احمد صدری اشاره کرد که نوشته بودند:«سازمان مجاهدین دارای هیچ پایه سیاسی در داخل ایران نیست و از هیچ گونه حمایت واقعی از سوی ایرانی های کوچه و خیابان برخوردار نیست زیرا سالهای طولانی در عراق و تحت حمایت صدام حسین بوده است. این گروه، اعتبار خود را که شاید در زمان مخالفتش با حکومت شاه در داخل ایران داشته، زمانی از دست داد که نیروهایش تا پایان جنگ ایران و عراق در سالهای 1980 تا 1988 به جانبداری از عراق جنگیدند. در نتیجه، سیاستگذاران آمریکا بایسته است که با توجه به دامنه محبوبیت سازمان مجاهدین خلق در داخل ایران، درباره لاف های دلالان سیاسی این گروه بدگمان باشند.»

البته درباره بدنامی و بی پایگاهی گروهک منافقین در میان ملت ایران هیچ تردیدی وجود ندارد اما نکته ای که روزنت و کدیور عمدا مسکوت گذاشته اند این است که این طیف هم دقیقا مانند منافقین دست به دامن مزدوری رژیم آمریکا شده و در واقع از یک دشمن مسلم و تاریخی ملت ایران می خواهند مزدور دیگری را دور بیندازد تا این جماعت شبه اصلاح طلب بتوانند جای آن قبلی ها مزدوری و بیگاری بکنند.

کدیور هم اکنون سایت نیمه تعطیل «جرس» را در سایه نشینی مهاجرانی اداره می کند و عملا تنها عضو «اتاق فکر کذایی جنبش سبز» در خارج- مطلب ادعایی کدیور و مهاجرانی و سروش و گنجی و بازرگان- محسوب می شود. او از مرتبطین باند مهدی هاشمی و از به اصطلاح تئوریسین های اصلاح طلبی سکولار به شمار می رود و پیش از این بارها مبالغ کلانی را از نهادهای آمریکایی دریافت کرده است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/20:: 5:58 عصر     |     () نظر

خاتمی را اطرافیانش مدیریت می کنند!

کیهان: تکلیف خاتمی حتی با اطرافیانش و سایت باران معلوم نیست.

سایت دانشجونیوز وابسته به گروهک ادوارتحکیم که برخی اعضای آن هم اکنون در خارج کشور به سر می برند، با انتشار خبر فوق از خاتمی خواست تکلیف خود را مشخص کند. نویسنده تاکید می کند: صحبت از انتخابات آن هم در فضایی که مخالفان هزینه هایی پرداخته اند، کاری پسندیده نیست.

http://up.vatandownload.com/images/ml1e403pea536uf5vz46.jpg

بنده از نزدیک نظر شما را درخصوص شرکت یا عدم شرکت در انتخابات شنیده ام. لذا معتقدم خبر منتشر شده از سامانه شخصی شما، یک بداخلاقی سیاسی و رفتاری فریب کارانه است. نمی دانم این بداخلاقی را باید پای شما نوشت یا اطرافیان، اما در هر صورت مسئولیت از گردن شما برداشته نیست. هنگامی که شما به صراحت از عدم شرکت در انتخابات سخن می گوئید، یا به گفته های خویش اعتقاد دارید یا خیر.

اگر با اعتقاد اعلام موضع نمودید، چرا خبر منتشر شده، با بحث های طرح شده در تضاد بود؟ اگر به موارد مطرح شده در جلسه اعتقاد نداشتید و گفتید، فکر نمی کنید شعور حضار را به سخره گرفتید؟ آیا این کار را توهین به میهمانان خود نمی دانید؟

وی همچنین نوشت: حتی اگر شما در مجلس اکثریت هم پیدا کنید این مجلس خیالی، همچون مجلس ششم ناتوان خواهد بود. شما نخست تکلیف خود را با خود و به خصوص با اطرافیان خویش روشن سازید. گویی نفوذ اطرافیان بر شما، به قدری زیاد است که صحبت های علنی شما را نیز آن گونه که خود مصلحت بدانند باز می گویند.

خواهش دارم درصدد اصلاح این ردیف اصلاح طلبان یا اصلاح مفهوم اصلاح طلبی برآیید!
نویسنده معتقد است: عده ای که خود توان عرض اندام و جولان نداشته باشند، با پیش انداختن و اسطوره سازی سعی می کنند استفاده خویش را ببرند! بازیچه دست این تفکر نشوید که خطری به مراتب بزرگ تر و عمیق تر از نگاه بنیادگرایانه بر جای خواهد نهاد.

انتشار این نامه به خاتمی از سوی یکی از سایت های مرتبط با وی در حالی است که پیش از این کسانی چون عماد باقی و هادی خانیکی تصریح کرده اند متن مصاحبه ها و سخنرانی های خاتمی را آنها تنظیم می کرده اند.

خاتمی تحت تاثیره !

کیهان نوشت:سایت دانشجونیوز وابسته به گروهک ادوارتحکیم که برخی اعضای آن هم اکنون در خارج کشور به سر می برند، با انتشار خبر فوق از خاتمی خواست تکلیف خود را مشخص کند. نویسنده تاکید می کند: صحبت از انتخابات آن هم در فضایی که مخالفان هزینه هایی پرداخته اند، کاری پسندیده نیست. بنده از نزدیک نظر شما را درخصوص شرکت یا عدم شرکت در انتخابات شنیده ام.

لذا معتقدم خبر منتشر شده از سامانه شخصی شما، یک بداخلاقی سیاسی و رفتاری فریب کارانه است. نمی دانم این بداخلاقی را باید پای شما نوشت یا اطرافیان، اما در هر صورت مسئولیت از گردن شما برداشته نیست. هنگامی که شما به صراحت از عدم شرکت در انتخابات سخن می گوئید، یا به گفته های خویش اعتقاد دارید یا خیر. اگر با اعتقاد اعلام موضع نمودید، چرا خبر منتشر شده، با بحث های طرح شده در تضاد بود؟ اگر به موارد مطرح شده در جلسه اعتقاد نداشتید و گفتید، فکر نمی کنید شعور حضار را به سخره گرفتید؟ آیا این کار را توهین به میهمانان خود نمی دانید؟

وی همچنین نوشت: حتی اگر شما در مجلس اکثریت هم پیدا کنید این مجلس خیالی، همچون مجلس ششم ناتوان خواهد بود. شما نخست تکلیف خود را با خود و به خصوص با اطرافیان خویش روشن سازید. گویی نفوذ اطرافیان بر شما، به قدری زیاد است که صحبت های علنی شما را نیز آن گونه که خود مصلحت بدانند باز می گویند.

خواهش دارم درصدد اصلاح این ردیف اصلاح طلبان یا اصلاح مفهوم اصلاح طلبی برآیید!
نویسنده معتقد است: عده ای که خود توان عرض اندام و جولان نداشته باشند، با پیش انداختن و اسطوره سازی سعی می کنند استفاده خویش را ببرند! بازیچه دست این تفکر نشوید که خطری به مراتب بزرگ تر و عمیق تر از نگاه بنیادگرایانه بر جای خواهد نهاد.

انتشار این نامه به خاتمی از سوی یکی از سایت های مرتبط با وی در حالی است که پیش از این کسانی چون عماد باقی و هادی خانیکی تصریح کرده اند متن مصاحبه ها و سخنرانی های خاتمی را آنها تنظیم می کرده اند.

منبع : فتنه نیوز

 

سرخوردگی «پ ک ک» از عملیاتهای ایران

در پی حملات گاه و بیگاه تروریست های پژاک به خاک ایران و به شهادت رساندن تعدادی از شهروندان ایرانی ، نیروهای مسلح ایران حملات شدیدی را علیه مواضع این گروهک آغاز کردند و ضربات شدیدی به آنها وارد کردند.

بولتن نیوز: عملیات موفقیت آمیز نیروهای نظامی ایران علیه مواضع تروریست های پژاک ، عصبانیت سرکرده گروه تروریستی پ ک ک را به دنبال آورد.به گزارش روزنامه الوطن چاپ کویت عبدالله اوجالان از طریق وکلای مدافع خود بیانیه ای صادر و درباره عواقب متوقف نکردن حملات ایران به گروهک پژاک در نوار مرزی کردستان عراق هشدار داد!

پژاک شاخه گروه تروریستی پ ک ک در ایران است و اوجالان هم اکنون محکومیت حبس ابد خود را  جزیره امرالا ترکیه می گذراند.

وی گفته است ایران بازی خطرناکی انجام می دهد و ترکیه این موضوع را درک نمی کند. ایران حملات به پژاک را متوقف نکرده است و علیه ترکیه نیز اعمال فشار کرده است زیرا ایران به دنبال برتری نظامی در منطقه است.

براساس این گزارش، مراد قاریلان سخنگوی پ ک ک نیز تهدید کرده است در صورتی که ایران، پ ک ک را تهدید کند این گروه عملیات های مسلحانه اش را در خاک ترکیه متوقف و به خاک ایران منتقل خواهد کرد.

در پی حملات گاه و بیگاه تروریست های پژاک به خاک ایران و به شهادت رساندن تعدادی از شهروندان ایرانی ، نیروهای مسلح ایران حملات شدیدی را علیه مواضع این گروهک آغاز کردند و ضربات شدیدی به آنها وارد کردند.

به نظر می رسد بیانیه اخیر منتسب به اوجالان ، نشان می دهد ضربات وارده بر پژاک کاری بوده است.

 

بی‌بی‌سی فارسی دلش بیشتر برای آمریکایی‌ها می‌سوزد تا ایرانی‌ها

 

رسانه ایران: از زمان دستگیری سه کوهنورد آمریکایی در ایران به اتهام جاسوسی، بی.بی.سی فارسی برای لحظه ای هم که شده از یاد آنان غفلت نورزیده است.

 

سارا شورد، جاش فتال و شین بائر، سه کوهنورد آمریکایی هستند که از طریق مرزهای عراق به طور غیر قانونی وارد ایران شده بودند. همین مساله نیز موجب شد تا توسط نیروهای مرزبان ایران دستگیر و تحویل مراجع قضایی شوند.
 
پس از مدتی سارا شورد با قرار وثیقه، آزاد شد. او بلافاصله راهی آمریکا گشت و دو آمریکایی دیگر را تنها گذاشت. هرچند گفته بود که برای جلسه ی محاکمه اش باز می گردد اما چنین اتفاقی نیفتاد.

 

BBC فارسی اما در این میان تلاش داشته از این فرصت استفاده کند و علیه ایران هجمه ی رسانه ای راه بیندازد. بی آنکه بپذیرد تخلفی صورت گرفته، ورودی غیرقانونی رخ داده، و از همه مهمتر، رسیدگی به این پرونده در صلاحیت مرجع قضایی ایران است و نباید با سیاسی کاری به موضوع نگریست.

 

این شبکه به طور مستمر در بخش های خبری خود به ویژه بخش “60 دقیقه”، اخبار مربوط به این آمریکایی ها را پوشش می دهد؛ حتی اگر ناچیز باشد. همچنین، با دعوت از سارا شورد برای حضور در برنامه ی “به عبارت دیگر” به فضای احساسی علیه ایران و حکم داده نشده ی دادگاه، دامن می زند.

 

باید گفت که این رویه ی آمریکا دوستی BBC فارسی وقتی مشهودتر می شود که این شبکه هیچ توجهی به ایرانی های زندانی شده در آمریکا ندارد؛ حتی زندانی هایی که به دلایل واهی محبوس شده اند.

 

خانم “شهرزاد میرقلی خان” یکی از این دست زندانیان است که دولت آمریکا بی هیچ توضیح روشنی اقدام به حبس او کرده است؛ آن هم در شرایطی بسیار اسفبار و رنج آور.

 

عدم توجه بی.بی.سی فارسی به خانم میرقلی خان و افرادی شبیه او که ایالات متحده به زندانی کردن غیر قانونی آنها اقدام کرده، گواه این است که این شبکه هیچ توجه صادقانه ای به ایرانی ها ندارد بلکه همواره سیاست های انگلیس و غرب در اولویت قرار دارند.

 

این رویه ی فارسی زبانان بی.بی.سی نشان می دهد که زبان فارسی تنها نقطه ی اشتراک این شبکه با مردم ایران است و نقطه ی اتصال دیگری را با آنان نمی توان یافت.
 
 
 
تشکیک در سلامت انتخابات، توسط علی مطهری

هنوز چند ماه مانده به انتخابات مجلس نهم، پروژه تشکیک در سلامت انتخابات از سوی برخی افراد کلید خورد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، علی مطهری با طرح مسائلی سلامت انتخابات را زیر سوال برد. مطهری که گفته است قصد کاندیداتوری در لیست اصلاح طلبان را دارد گفته است: در خیلی موارد دولت ذی نفع است و نمی‌شود که طرف ذی نفع خود برگزارکننده انتخابات باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان تدوین قانون جامع انتخابات را برای کشور لازم دانست و اعلام کرد: برگزارکننده انتخابات نباید صرفا دولت باشد، در واقع کل نظام و قوای سه‌گانه باید برگزارکننده انتخابات باشند.
 
علی مطهری با تاکید برضرورت تدوین لایحه جامع انتخابات، گفته است: بطورکلی تدوین چنین قانونی برای کشور کار لازمی است، از این جهت که برگزار‌کننده انتخابات نباید صرفا دولت باشد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات واسلامشهردر مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع کل نظام و قوای سه‌گانه باید برگزارکننده انتخابات باشند، چرا که در خیلی موارد دولت ذی نفع است و نمی‌شود که طرف ذی نفع خود برگزارکننده انتخابات باشد.
 
پیش از این در آستانه انتخابات شخصیت هایی نظیر هاشمی رفسنجانی نیز در سلامت انتخابات تشکیک کرده و این بار عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفته است: معتقدم که باید یک ترتیبی داده شود که هیات برگزارکننده انتخابات صرفا دولت نباشد، البته دولت مجری است ولی آن هیات تصمیم‌گیرنده باید مرکب از نمایندگان کل نظام باشد. مطهری درباره نحوه اجرای چنین تغییری در قانون انتخابات کشور، اظهار کرد: درهرحال باید چنین کاری انجام بگیرد و اگر این موارد در لایحه جامع انتخابات وجود نداشته باشد به هر حال باید راه‌حلی پیدا کرد که این تغییرات صورت گیرد.
 
وی در گفت‌وگو خانه ملت که گفته می شود منتسب به علی لاریجانی است، با اشاره به تاخیر دولت در ارسال لایحه جامع انتخابات به مجلس، گفت: حتی اگر دولت هم این لایحه را به مجلس ندهد می‌شود به صورت طرح آن را به مجلس ارایه کرد.
 
 

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/16:: 1:3 عصر     |     () نظر

بحران معنویت و ضرورت طرح آن در دنیای معاصر

دردنیای معاصر بشر پس از سالها مجددا به  معنویت گرایش پیدا نموده است و ضرورت بحث معنویت و دین بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است و نتایج مطلوب آن به نیازی حیاتی مبدل شده است.

در این خصوص عوامل زیر مؤثر بوده اند:

1. روشن شدن نقایص و آثار منفی علم سکولار و سایر مکاتب فلسفی مادی نظیر؛

ـ عدم پاسخ به سئوالات اساسی انسان از قبیل «معنا و هدف وجود انسانی,«چیستی خوب و بد » و «تکالیف و حقوق انسانها »

ـ  محدودیت دانش به علوم تجربی و جهات مادی

ـ عدم به کار گیری قوای برتر انسان

2. روشن شدن آثار فردی ـ اجتماعی معنویت و دین

3. ناتوانی علم در پاسخ دادن به سئوالات اساسی انسان

علم تجربی نمی‌تواند دربارة ارزش ها، معانی، اهداف و اشیای غیرمادی و منشاء و طبیعت جهان و معنای حیات انسانی صحبت کند.

چالش دنیای مدرن و بحران خانواده

بشر تا قبل از عصر روشنگری به مقتضای فطرت و همگنانی با بطن خلقت و ندای طبیعت رعایت حفظ اصل زوجیت را برخود لازم و حتمی می‌دید امّا با ظهور عصر تکنیک و مدرنیته به یکباره مبانی نگرش انسان بر زندگی دچار تحول گردید به طوری که کم‌کم جایگاه ارزشی خانواده و هویت مقدس و رنگین‌ آن رو به بی‌رنگی نهاد.

بررسی‌های جدید جامعه‌شناسان و اندیشمندان دنیای غرب نشان داده است که اضمحلال نظام خانواده گرچه بصورت مقطعی احساس لذت و کامجویی را برای انسانها به ارمغان آورده امّا در درازمدت با ارضاء نیازهای مادی و غیرمنطقی افراد نوعی پوچی و لاقیدی را در جوامع بشری و در نظام خانواده ایجاد نموده است.

پرپینو در کتاب خود تحت عنوان «سقوط خانواده»، تغییرات رو به زوال خانواده را مهم‌ترین مشکل بشر امروزی دانسته و افزایش طلاق، خانواده‌های تک‌سرپرست و ناهنجاریهای اجتماعی را دستاورد مدرنیته می‌داند و ایجاد مکاتب فلسفی جدید را یکی از اهرمهای فشار برتوازن اجتماع می‌داند.

شیوع بیماریهایی چون ایدز و تمایل روزافزون جوانان به استعمال موادمخدر در نتیجه ایجاد روابط ناسالم و جستجوی عاطفه در خارج از محیط خانواده است.

عصر کنونی با بحران خانواده روبرو شده روابط مبتنی برتعهد و عشق و صداقت از خانواده رخت بربسته، پرورش نسل سالم براساس ارتباط نسبی نفی یا نهی گردیده است، ازدواج توافقی و صوری جای پیوند حقیقی را گرفته و فرزندان تک‌والد معضلات عدیده‌ای را برای جامعه خود و والد آفریده‌اند. قداست خانواده و رسالت همسری محدودیت معرفی می‌شود و تعهد در برابر اعضای خانواده اسارت نامیده شده و حاکمیت اندیشه دینی برنظام خانواده منفور و ناکارآمد همراه با نقیصه و تبعیض معرفی گردیده است.

لذا امروزه موضوع نهاد خانواده در میان اندیشمندان چالش‌های سهمگینی پدید‌آورده است و در جوامع صنعتی خانواده به سوی فروریزی ساختارها و ارزش هایش پیش می‌رود و شکل‌های جدید خانواده بوجود می‌آید.

و ضرورت طراحی و برنامه‌ریزی برمبنای دینی و معنویت الهی جهت حمایت از خانواده بیش از پیش احساس می‌گردد.

 

تأثیر  معنویت بر پایداری خانواده

 مقدمه

نهاد مقدس خانواده، رکن بنیادین اجتماع بشری و محمل فرهنگهای گوناگون است تا آنجا که سعادت و شقاوت جوامع، مرهون رشادت و ضلالت خانواده می‌باشد.

اولین شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویا، سلامتی و پایداری خانواده است. لذا همواره پرداختن به این بنای مقدس و بنیادین جامعه و حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالی، اصلاح خانواده بزرگ انسانی و غفلت از آن موجب دور شدن بشر از حیات حقیقی خود و سقوط به ورطه هلاکت و ضلالت بوده است.

امروزه ساختار خانواده در جهان با مشکلات متعددی دست به گریبان است و بحران خانواده یکی از رخدادهای تلخ و چالشهای پیش‌رو برای جوامع کنونی است که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد

سئوال اصلی آن است که آیا مادام که بشریت زندگی را به زیور علم بدون تزکیه و تقوی و معنویت دینی می‌آراید و بنام تمدن از دین و معنویت فاصله می‌گیرد و خود را بی‌نیاز از ارتباط با عالم ماوراء و معنویت و اخلاق می‌انگارد و نیز قانونمندی براساس توحید و قانونگذاری الهی را سامان‌دار و نظام‌پذیر نمی‌شناسد می‌تواند بحرانهای پیش‌روی خود را در عرصه خانواده حل نماید؟

اریک فروم (روانشناس) نیاز به یک نظام اعتقادی را جزء ذاتی انسان می‌داند و می‌گوید: نیاز به دین یعنی نیاز به یک الگوی جهت‌گیری و مرجعی برای اعتقاد و ایمان است. هیچکس را نمی‌توان یافت که فاقد این نیاز باشد. تمایلات انسان را نهایتی نیست و فردی که برمحور توحید و مدار ارتباط با خدا حرکت نمی‌نماید. پیوسته در صدد جوابگویی به این خواسته‌ها می‌باشد، در حالی که عملاً نمی‌توان تمام تمایلات را جامه عمل پوشید و چنین فردی با وجود وسعت نعمات الهی پیوسته خود را در تنگی احساس می‌نماید.

در اسلام همة فطرت‌ها، خدایی معرفی گردیده است:

فطرت الله التی فطر الناس علیها (روم/30)

لذا با توجه به اصالت و فراگیری امور معنوی در همة شئون زندگی گسترة احتیاجات انسان فراتر از نیازمندی های مادی است. و از سویی دیگر با توجه به اهمیت «خانواده» به عنوان کلیدی‌ترین واحد اجتماعی، به نظر می‌رسد دقت نظر بر بحث معنویت در خانواده، توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

 

تمایزات جامعة دینی و غربی در بحث خانواده

جامعة دینی جامعه‌ای مبتنی برفطرت و خواستار شکوفایی فطرت است و جامعة غربی جامعه‌ای مبتنی برغریزه و خواستار شکوفایی و پاسخ‌دهی بی‌قید و شرط به غربزه می‌باشد. از آنجا که فطرت ناظر برمسئولیت خواهی است، هم از درون و هم از بیرون کنترل می‌شود. امّا با توجه به اینکه غریزه ناظر بر آزادی خواهی است، انسان را از درون دچار یک رها شدگی و از بیرون نیز خواهان آزادی به معنای هر چه خواهی می سازد.

این مدل زندگی بر خانواده آسیب های جدی وارد می سازد و موجی از آزادی های جنسی در چتر حمایت رسانه‌ها و قوانین و ازدواج‌های غیررسمی به عنوان جایگزین ازدواج رسمی همراه با طلاق‌های آسان و عرفی به حال خانواده روانه ساخته است.

این دسته از عوامل که ناشی از مبنا داشتن غریزه برای هر نوع کار و کامیابی است موجب ایجاد عواملی دیگری گردیده از جمله:

 - تغییر هنجاریهای پایه در موضوع ضرورت و قداست خانواده

سازگاری الگوهای مرجع باهنجارهای جدید خانواده

نقش فعالانه رسانه در تقدم عشق برتعهد

- تغییر الگوهای اشتغال و عدم حضور والدین در ساعات طولانی در خانواده

ناکامی والدین در انتقال ارزشها و هنجارها به‌ویژه در موضوع احترام به والدین

ناکامی والدین در توسعه و تثبیت عواطف انسانی بین خود و فرزندان

عادی شدن روابط آزاد و عرفی شدن شرکای جنسی بین افراد متأهل

عرفی شدن و آسان‌سازی ازدواج غیررسمی و روابط آزاد بین مجردین.

 

معنویت و استحکام خانواده

زیربنای ساختار کلی خانواده در اسلام دو رکن اساسی اخلاق و حقوق است که با حاکمیت آن، استواری و پویایی این بنا تضمین می‌شود چرا که رکن حقوقی ضامن برپایی و استواری اصل خانواده و مانع فروپاشی آن است و رکن اخلاقی ضامن رشد و بالندگی و تأمین اهداف خانواده می‌باشد و تفکیک این دو مقوله در آن ممکن نیست.

با اقرار به زوجیت، طرفین عهده‌دار تعهداتی حقوقی، اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی نسبت به یکدیگر می‌شوند. این تعهدات دو سویه است که عمدة آنها عبارتند از: حسن معاشرت، جلب رضایت طرفین، نفقه، مهریه، اجرت‌المثل، توافق در داشتن فرزند و تمکین، اینها و دهها تکلیف و وظیفه خُرد و کلان دیگر که برای پایداری خانواده و اساس تحکیم روابط رعایت آن لازم است در قرآن کریم و منابع اسلامی آمده است.

از تعامل حقوقی و اخلاقی زن و مرد و با رعایت توصیه‌هایی که قرآن کریم برآنها تأکید می‌فرماید، یک خانواده پایدار و پویا ساخته می شود؛

هنّ لباس لکم و انتم لباس لهنّ (بقره/187)

زوجین در حکم لباس برای یکدیگرند.

ارتباطی که انسان با لباس خود دارد نزدیکترین، محرمانه‌ترین و بی‌آزارترین روابط است این تشبیه در هیچ امر دیگری جز رابطه زن و شوهر مصداق ندارد حتی در رابطه والدین و فرزندان.

در ادامه به پاره ای از آموزه های دینی که موجبات استحکام خانواده را فراهم می آورند اشاره می گردد؛

 

 

1- توصیه به حسن معاشرت و عمل به معروف؛

«.... و عا شروهّن بالمعروف ....» (نساء/19)

از جمله اصولی که قرآن کریم در کنترل رفتارهای انسانها نسبت به یکدیگر نام می‌برد، اصل «معروف» است که در قرآن کریم 9 بار تکرار شده است. بیشترین استعمال آن در حادترین مرحله روابط زن و شوهر هنگام طلاق است.

«و أتمروا بینکم به معروفٍ ....» (طلاق/6)

روابط میان خودتان را با رفتارهای پسندیده و مورد پذیرش عرف، نیکو گردانید.

لذا در آیات مذکور ارزشهای اخلاقی، تحت معروف (آنچه نفس سالم انسان به طور عموم می‌پسندد) می‌باشد و از منظر اسلام کم لطفی و خشونت در خانواده پسندیده نیست.

علاوه بر آن در دستورات دینی به زن و شوهر تکلیف شده است که به روابط میان خود توجه کافی نمایند .

محبت و عشق در قلب زن و مرد از سوی خداوند عالم به ودیعه نهاده شده است ، انسان معنوی ضمن درک این نعمت به خاطر آن شکر گزار است و به شکرانه آن بر اساس تعالیم روح بخش اسلامی سعی در تزاید و افزایش آن در خانواده دارد او محبت خود را  در عمل و کلام به همسرش ابراز می نماید و این رفتار شایسته را وامدار آموزه های مکتب و مذهب خویش است.10

حضرت امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند : «برترین مردم از نظر احسان و نیکی ، کسی است که به دوستی و محبت نسبت به طرف خود پیشی گیرد»11 یا در جایی دیگر که حضرت رسول (ص) می فرمایند: «گفتار مرد به همسرش که همانا من ترا دوست دارم ، هرگز از قلب زن محو نمی گردد».12

 

2- حفظ عفت و پاکدامنی

انسان دارای نگرش معنوی در همه جا خدا را حاضر و ناظر بر عملکرد و رفتار خود می بیند. از نگاه به نامحرم می پرهیزد زیرا در دستورات الهی آمده است مردان چشمان خود را از حرام بپوشانند و زنان نیز چنین وظیفه ای دارند. (نور/30و31) و نیز در پوشش خود ملاحظات دینی را رعایت نمایند.

عفت یعنی حفظ گوهر پر آفت گرانبهایی که امانت نزد مرد و زن می باشد و نشانه ای از شخصیت انسانی است.

انسان دارای گرایش معنوی ضمن اعتقاد قوی به آزادی و حریت خود این را می داند که حیات اجتماعی و خانوادگی ایجاب می کند که آزادی او در راستای آزادی جمع باشد، زیرا دیگران نیز می خواهند چون ما آزاد باشند ، پس لازم است هر کسی از بخشی از آزادی خود به نفع دیگران صرف نظر کند. 13

 

3- توصیه به کم توقعی

از دیگر آثار معنویت در زندگی خانوادگی کم توقعی می باشد. هر مرد و زنی از نظر جسمی و روحی دارای قدرتی مخصوص به خود است . خداوند سبحان در آیه 233 سوره مبارکه بقره می فرمایند :

«خداوند احدی را جز به اندازه سعه وجودیش تکلیف ننماید». بر این اساس چگونه ممکن است زن و مرد مومن در مسئله درخواستها و توقعاتشان از یکدیگر ، این اخلاق کریمانه ، و صفت رحیمه حضرت حق را سر مشق و الگوی خود قرار ندهند.کم توقعی اخلاق حق ، و خوی انبیاء و امامان و از ویژگیهای اولیای الهی است. 14

 

4- مراعات گذشت و عفو

از دیگر ویژگیهای انسان خداجو گذشت و عفو است. خطا و نسیان جزء لاینفک انسان است و زوجینی که با آگاهی از دستورات و سفارشات اسلامی زندگی مشترک خود را شروع می کنند ، بخشش و گذشت را همواره در دستور کار خویش دارند و از آن امساک نمی کنند.

چرا که مطابق آیات و روایات؛

والعافین عن الناس و الله یحب المحسنین (آل عمران /134)

عفو و گذشت از موارد احسان است و خداوند نیکوکاران را دوست دارد.

فمن عفا و اصلح فاجره علی الله (شوری/40)

کسی که گذشت کند و اصلاح نماید ، اجرش بر خداست.

رسول خدا فرمودند:

ان الله عفو یحب العفو 15  

همانا خدا گذشت کننده است و گذشت را دوست دارد.

 

5- احترام به همسر

از دیگر ویژگیهای انسان معنوی احترام به همسر است. در مکتب اسلام هم زنان و هم مردان توصیه به احترام به یکدیگر شده اند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 90/5/16:: 1:2 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >