سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم خواسته دنیا خرده گیاهى است خشک و با آلود که از آن چراگاه دورى‏تان باید نمود . دل از آن کندن خوشتر تا به آرام رخت در آن گشادن ، و روزى یک روزه برداشتن پاکیزه‏تر تا ثروت آن را روى هم نهادن . آن که از آن بسیار برداشت به درویشى محکوم است و آن که خود را بى نیاز انگاشت با آسایش مقرون . آن را که زیور دنیا خوش نماید کورى‏اش از پى در آید . و آن که خود را شیفته دنیا دارد ، دنیا درون وى را از اندوه بینبارد ، اندوه‏ها در دانه دل او رقصان اندوهیش سرگرم کند و اندوهى نگران تا آنگاه که گلویش بگیرد و در گوشه‏اى بمیرد . رگهایش بریده اجلش رسیده نیست کردنش بر خدا آسان و افکندنش در گور به عهده برادران . و همانا مرد با ایمان به جهان به دیده عبرت مى‏نگرد ، و از آن به اندازه ضرورت مى‏خورد . و در آن سخن دنیا را به گوش ناخشنودى و دشمنى مى‏شنود . اگر گویند مالدار شد دیرى نگذرد که گویند تهیدست گردید و اگر به بودنش شاد شوند ، غمگین گردند که عمرش به سر رسید . این است حال آدمیان و آنان را نیامده است روزى که نومید شوند در آن . [نهج البلاغه]
میهن نیوز


پشت پرده .....




 



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/15:: 9:50 عصر     |     () نظر

حجاب چرا؟؟؟؟؟؟

 



"حجاب در اسلام به منظور حمایت از زن و حمایت از احترام زن مطرح شد . زنان مسلمان دوست ندارند در جامعه به انها نگاه جنسی شود و معتقدند رابطه ی جنسی فقط بین زن و شوهر و مربوط به حریم خصوصی خانواده است.


زن مسلمان می خواهد وقتی وارد جامعه می شود تمام توجه دیگران به انسانیت او باشد نه به جنسیت او.در بیرون ما نه زنیم ونه مرد همه انسان هستیم بنابراین نباید در بیرون به گونه ای ظاهر شویم که زن یا مرد بودن ما برجسته شود بلکه انسان بودن ما مقدم است.


 


 در جوامعی که زنان برهنه هستند و جاذبه های جنسی آنها بیشتر به چشم مردها می آید امنیت زنها کمتر وخشونت جنسی علیه آنها بیشتر است که این رفتار بیانگر این است که فرد مقابل ارزشی برای انسانیت زن قائل نیست و فقط قیافه وجنسیت اوبرایش مهم است.


 نکته ی بعدی اینست که اگر ارزش واحترام زن فقط به خاطر زیبایی ها وجاذبه های جنسی اش باشد مدت این احترام تا وقتیست که او زیباست وهمین که زیباییش کم شد احترام اوهم کم می شود در حالی که در فرهنگ اسلام زیبایی اصلی در مرد و زن زیبایی روح وشخصیت آنهاست.


 زنان مسلمان معتقدند باید با حجاب بیرون بیایند زیرا می گویند ما کالای تجاری نیستیم ونباید مصرف شویم و برای خود حرمت و احترام داریم. شاید از علت های مهم تضعیف وفروپاشی خانواده همین برهنگی است. وقتی مردی بیرون از خانه با زنان زیبا با جاذبه های متعدد زنانه روبه رو می شود،تعهد و وفاداری وحتی توجه جنسی اش به همسرش کم می شود واز طرف دیگر همسرش احساس می کند که به او توجه نمی شود و همسرش به او خیانت می کند و در نتیجه او نیز مشکل خود را جور دیگری حل می کند.


 



حجاب در فرهنگ ما زنجیری بر دوش زن نیست بلکه انتخاب خود اوست برای حفظ احترام و امنیتش چنانچه بر خلاف اطلاعات غلطی که به مردم دنیا می دهند در مورد حجاب و حذف زنان از جامعه، امروز در ایران 64% داشجویان خانم هستند و زنان در بخش های مختلف اجتماع حضور دارند،در پارلمان ما، در هیئت دولت ، در شوراهای شهر،...و دختران ما در مسابقات و المپیادها در سراسر دنیا مدال می آورند.


در اسلام ما مسائل را به زنانه و مردانه تقسیم نمی کنیم و زن ومرد از نظر ارزشی پیش خدا مساوی اند از نظر وظیفه و حقوق هم در بیش از 90% موارد درست مانند هم هستند و علت متفاوت بودن وظیفه و حقوق در برخی موارد تفاوت واقعی بین زن و مرد است. مواردی وجود دارد که زن ومرد چه از نظر جسمی ،روحی ،اعصاب ،استعدادها،قوا،تمایلات و نوع لذت ها با هم متفاوتند وحتی نوع زیبایی شناسی زن ومرد با هم متفاوت است ونگاه زنانه به زندگی با نگاه مردانه به زندگی تفاوت دارد منتها زن و مرد نباید از این تفاوت ها علیه هم سوء استفاده کنند،زن و مرد رقیب ودشمن هم نیستند بلکه در فرهنگ خانواده در اسلام زن و مرد یکدیگر را کامل می کنند و این رابطه ای است که اسلام خواسته و می گوید که ملاک ایمان و عمل صالح است.




متاسفانه یکی از توهین هایی که به زن شده و از غرب شروع و در حال گسترش در دنیاست این است که می گویند اگر حقوق و اختیارات مردانه را به زنان بدهید به زن احترام گذاشته اید یعنی ملاک و معیار برای ارزیابی ارزش زن شده است مرد! در حالی که ما این چیزها را در اسلام نداریم بلکه ارزش زن یا مرد را باید با خودش سنجید.


 


امروزه در غرب آزادی مساوی شده است با  sexیعنی برهنه شدن زنان و پشت ویترین قرار گرفتن آنان و سوء استفاده از آنان برای فروش کالای افراد سرمایه دار و این اسمش شده آزادی، اگر این آزادی است بله اسلام با آن مخالف است زیرا این توهین به زن است و اسلام اجازه نمی دهد به زن توهین شود بلکه اسلام می گوید زن کرامت،شخصیت وحرمت دارد."  بنابراین حجاب برای زن نه تنها محدودیت ایجاد نمی کند بلکه به منزله ی سدیست برای ممانعت از استفاده ی ابزاری سودجویان از زن و حریمی است که به وسیله ی آن زنان به عنوان نیمی از افراد تشکیل دهنده ی اجتماع می توانند با آرامش و فعالانه در عرصه های مختلف حضور پیدا کرده و علاوه بر شکوفا کردن استعدادهای خود موجبات پیشرفت و اعتلای جامعه ی خویش را نیز فراهم کنند.


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/15:: 9:50 عصر     |     () نظر

ساز شیطان


ساز شیطان


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/15:: 9:50 عصر     |     () نظر


آیهء حجــاب



 


«یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک ونساء المومنین یدینین علیهن من جلا بیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما»



 


ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مومنان بگو: روسری های بلند برخود بیفکنند ، این (عمل) مناسب تر است ، تا (به عفت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خداوند آمرزنده مهربان است.


(احزاب، 59)




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/15:: 9:50 عصر     |     () نظر

 بی‌حجابی؛ نمایی از کشف حجاب رضاخان / به بهانة 17 دی‌ماه روز سیاه کشف حجاب


72 سال از آن روزهای سیاه می‌گذرد. همان روزهای ترس و اختناق که با نام آزادی، چادرها را از سرها می‌کشیدند، و دیگر کمتر بانویی در خیابان‌ها دیده می‌شد؛ چرا که ترس از برهنگی و اقدام شرم‌آور پهلویان، امنیتی برای آنان باقی نگذاشته بود. اما چنین فشارهایی نتوانست اصالت و نجابت بانوی مسلمان ایرانی را زیر سؤال ببرد. اکنون درگذشت زمان، خیابان‌ها رنگ و بوی دیگری گرفته‌اند و صدای پای رضاخان به نوعی دیگر به گوش می‌رسد.


روسری‌اش را عقب‌تر می‌کشد. حالا فرق سرش را که به مدد ژل و روغن از وسط باز شده، به‌خوبی می‌توان دید. چادر نازک و گلدارش نیز هرازگاهی از سرش می‌افتد و همین، توجه دیگران را به سویش جلب می‌کند. دیگر از دیدن چنین تصاویری در سطح شهر متعجب نمی‌شوی، اما با خود می‌اندیشی، چرا در سال‌های اخیر شاهد تردد افراد بدحجاب و بعضاً بی‌حجاب در سطح شهر هستی؟


****


خانم کریمی که یک دانشجو است علت این امر را عملکرد ضعیف برخی از مسئولان می‌داند و می‌گوید: متأسفانه به رغم برخی تلاش‌ها و اجرای برخی طرح‌ها، که اکثراً موقتی و کوتاه‌مدت هستند پدیدة بدحجابی روزبه‌روز رواج بیش‌تری می‌یابد و این مسئله در جوانان بیش‌تر دیده می‌شود. چون این قشر به‌دلیل شرایط سنی از یکدیگر الگو می‌گیرند.


وی تصریح می‌کند: هم‌اکنون وجود برخی البسه، مانتو و چادرهای موجود در بازار، خود به این مسئله دامن می‌زند؛ برای نمونه مانتوهای تنگ و اندامی، چادرهای نازک و طرح‌دار یا شلوارهای کوتاه و آب‌رفته‌ای که بیش‌تر جوانان را مجذوب خویش ساخته، همگی به‌گونه‌ای با فرهنگ و شئونات اسلامی مغایرت دارد و خود مروج بدحجابی جوانان است، که متأسفانه از دید مسؤلان ذی‌ربط دور مانده‌اند و برخورد لازمی برای جمع‌آوری و یا عدم‌توزیع آنان صورت نمی‌گیرد.


آقای خاکپور یکی از کسبه جوان هم با تایید این مطلب که پدیدة بدحجابی هر روزه شیوع بیش‌تری می‌یابد، یادآور می‌شود: متأسفانه در وضعیت فعلی بسیاری از ما جوانان، تحت تأثیر رسانه‌هایی چون ماهواره و تهاجم غرب هستیم که به‌رغم کم‌توجهی و اهمال مسئولان، ممالک بیگانه و سیاستمداران غربی هر ثانیه با ترفندی خاص، پدیده‌ای را به‌نام مد روانة کشورمان می‌کنند که مسئولان فرهنگی کشور تنها نظاره‌گر این هجوم خاموش و ویرانگر می‌باشند.


خانم مشعوفی یکی از طلبه‌های خارجی ساکن ایران نیز با اظهار تأسف از وجود برخی جوانان بدحجاب در ایران که کشوری اسلامی است، می‌گوید: با وجود برخی تبلیغات سوء بر ضد ایران، تصویر و تعبیر اکثر ملت‌ها از جوان ایرانی، جوانی فهیم، فرزانه و هوشیار می‌باشد که این مسئله نباید با تبلیغات و تهاجم فرهنگی دولت‌های استعمارگر دستخوش تغییر گردد و به‌گونه‌ای درایت و ذکاوت جوان ایرانی زیر سؤال رود.


ایشان هم‌چنین خاطرنشان می‌کند: با وجود این‌که زنان و جوانان کشورهای غربی و اروپایی تحت تأثیر فرهنگ غالب آن کشورها، هیچ محدودیت و چارچوبی برای ملزم ساختن خویش و رعایت آن ندارند، اما در این کشورها، تنها دو پدیده حجاب و بی‌حجابی دیده می‌شود و مسئله بدحجابی در این‌گونه کشورها معنا ندارد؛ به عبارت دیگر، پدیدة بدحجابی در این کشورها دیده نمی‌شود. پس می‌توان این‌گونه برداشت کرد که افراد بدحجاب هنوز درک درستی از خود، باورها و مذهب و اعتقاداتشان به دست نیاورده‌اند؛ از این‌روی، سرگردان و بلاتکلیف در ارزش‌های اصیل خود و فرهنگ‌های تزریقی القا شده دست و پا می‌زنند.


این بانوی مسلمان می‌افزاید: اگر جوانان چه دختر و پسر، تعریف درستی از حجاب داشته باشند و باور کنند که حجاب محدودیت نیست و مصونیت است، بی‌گمان خود را ملزم به رعایت آن می‌کنند. مؤید این حرف، زنان و دخترانی هستند که به‌دلیل بی‌حجابی قربانی دیگر اقشار جامعه می‌شوند و از هیچ حق و حقوق یا احترامی برخوردار نیستند.


اما جعفر آرشید روانشناس و استاد دانشگاه، بروز پدیدة بدحجابی را ناشی از آن می‌داند که در چنین جامعه‌ای آن‌طور که باید فرهنگ‌سازی صحیح و کافی صورت نگرفته است.


این روانشناس تصریح می‌کند: در تشدید ناهنجاری‌های اجتماعی، وضع نابسامان خانواده، عدم درک متقابل در میان افراد خانواده، وجود تناقضات در توقعات و ارزش‌های فرهنگی جامعه و جهانی شدن دخیل می‌باشند. البته ایشان الگوپذیری و تقلید کورکورانه به‌منظور همرنگ شدن با جماعت را هم، عامل مهم دیگر در این موضوع می‌داند.


وی خاطرنشان می‌کند: اگر روش‌های تربیتی صحیح را در خانه، مدرسه و جامعه اعمال کنیم و جامعه را به رشد اخلاقی برسانیم، آنگاه می‌توانیم ریشة چنین معضلاتی را در سطح جامعه بخشکاینم. در این بین پاک کردن صورت مسئله و انکار آن نمی‌تواند مؤثر واقع شود. اما اجرای دو روش برای رفع معضل بدحجابی حائز اهمیت است: اول اینکه، محیط را برای مقابله با این‌گونه ناهنجاری‌ها آماده کنیم، که این امر به‌واسطة حضور مؤثر رسانه‌ها و مسئولان فرهنگی و... امکان‌پذیر است و دوم اینکه، الگوهای مناسبی را به جوانان ارائه دهیم که این مهم با همت مسئولان فرهنگی محقق می‌شود.


شاید اگر جوانان ما به این باور برسند و بپذیرند که هر چشمی لایق دیدن نیست و محرم تلقی نمی‌شود، آنگاه خواهند فهمید که برهنگی یعنی ارائة جواز به هر نامحرمی برای تعدی به حریم خصوصی و خدشه‌دار کردن شخصیت افراد. شاید استناد به گفتة گهربار استاد مطهری بهترین مصداق باشد که فرمودند: اگر برهنگی تمدن است، حیوانات از همه متمدن‌ترند!


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/15:: 9:50 عصر     |     () نظر
من یک تار از موهام بیاد بیرون حرامه؟ نه. توی کدوم روایت گفته شده یک تار مو حرامه!

2 تا چی ؟

3 تا چی؟

اصلا بحث کمیت مطرح نیست. بحث اینکه تو یک تار مو یا 2 تار از موهات بیرون باشه نیست. نمیشه با این قضیه کمی و ریاضی برخورد کرد. بحث آثاری هست که این کار میذاره. داریم در مورد انسان صحبت می کنیم. اگه درک کنیم که طبق ایده و آرمانی رفتار میکنیم که برای انسان برنامه عملی داره و قراره همه چیز در خدمت رشد انسان قرار بگیره دیگه این مته به خشخاش گذاشتن ها معنا نداره. حجاب در اسلام بعنوان حمایت از زن و حمایت از احترام به زن مطرح شد. یعنی وقتی زنان مسلمان وارد جامعه میشوند نباید مردان به آنها نگاهی بکنند که این نگاه حالت جنسی داشته باشه. مسائل مربوط به امور جنسی برای حریم خصوصی و داخل خانواده است ؛ نه برای خیابان و پارک و دانشگاه. دو نفری که با هم صحبت می کنند به جنسیت طرف مقابل هم توجه دارند و زن مسلمان میخواد وقتی وارد جامعه میشه تمام توجه اطرافیان به انسانیت او باشه نه جنسیتش. بیرون از خانواده همه ما انسان هستیم؛ نه زنیم و نه مردیم. نباید بگونه ای بیایم بیرون که زن بودن یا مردن بودن ما برجسته بشه؛

 بلکه انسان بودن ما مقدمه.
 برهنه شدن زنان در خیابان و عرصه عمومی به نفع زن نیست به نفع مردهاست. مردانی که اخلاق ندارند و فقط به دنبال لذت خودشان هستند که کم هم نیستند.

زنان محجبه با حجاب وارد جامعه میشوند زیرا درک کرده اند که کالای تجاری نیستند.

 



  

یک داستان

 

دوستی از فرنگ برگشته بود ایران. بعد از یکی دو روز رفت تو خیابونای شهر گشتی بزنه و تجدید خاطره کنه. اما یه چیز به شدت اون رو شگفت زده کرده بود:

گفت: یعنی این همه زن روسپی تو خیابونای شهر فراوونه ؟! چقدر وضع مملکت خراب شده !

گفتم: اینقدرا هم که تو میگی خراب نیست؛ چرا همچین حرفی میزنی؟

گفت: مثلا این پوتین ها و کفش های پاشنه بلندی که پوشیدن!

گفتم: چه ربطی داره؟

گفت: آخه کفش هایی که این دخترا پوشیدن توی اروپا مخصوص زنای روسپی هستش و این کفش های پاشنه بلند به نوعی معرف کار اونها هست. این پوتین و کفش ها بخاطر ساختاری که دارن منجر به نوعی طرز راه رفتن میشن که چنین تلقی رو در فرد بیننده ایجاد میکنه.

گفتم: آخه این دخترا که خیلی هاشون چنین نیتی ندارن؛ یا بخاطر زیبایی می پوشن یا بخاطر مد !

گفت: اون مردی که ظاهر این دختر رو میبینه کاری به باطنش نداره و نیت و دل پاک اون دختر براش هیچ اهمیتی نداره. قبل از اینکه صحبتی بین اونا رد و بدل شده باشه، تیپ و ظاهر اون دختر پیام خودش رو رسونده ...! اصلا خود تولید کننده این کفش و پوتین ها کاربری جنسشون رو با اسمی که روش گذاشتن تعیین کردن.

گفتم: مگه این پوتین ها اسم خاصی دارن؟

گفت: F.  U.  C.  K.   me   Boots

دیگه حرفی برای گفتن نداشتم و سعی کردم بحثو عوض کنم. فقط دلم از این همه بی فکری و  ناآگاهی و البته پاکی دخترای شهر سوخت. پیش خودم گفتم این که فقط یه پوتین خشک و خالیه؛ پس منظور تولید کنندگان این مانتو های تنگ و کوتاه و چسبان و نازک چیه؟ میخوان دخترای مارو به کجا بکشونن؟


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/15:: 9:50 عصر     |     () نظر

کشف حجاب اخلاقی و عقیدتی در جنبش سبز


واقعیت آن است که کشف حجاب ظاهری نمایانگر و علامت کشف حجاب بزرگتر در اخلاقیات و باور هاست. نشان از تجدید نظرطلبی در اصل اسلام است و ارتباطی با حوادث سیاسی ندارد.



مگر حوادث بعد از انتخابات و اعتراض به تقلب چه ارتباطی با دست شستن از قیودات مذهبی آن هم از نوع فردی می تواند داشته باشد؟ حجاب و سایر قیودات مذهبی چیزی نیست که در سالهای بعد از انقلاب بوجود آمده باشد. اینها دستور صریح قرآن و مطابق با سنت نبوی است که پانزده قرن پیش مسلمانان را مکلف به آن کرده است. حال چه شده است که یک حادثه سیاسی باعث می شود افراد دست از تقیدات دینی خود بکشند؟

  

به نظر نگارنده، در این کشف حجاب، زنان مکشفه اندکی مظلوم واقع شده اند! مردان مقید به حجاب ظاهری نیستند. لذا ما مردی را نمی بینیم که متهم به کشف حجاب شده باشد. مردها ممکن است بسیار بریده تر از اسلام باشند، ولی ظاهر آنها چیزی را نشان نمی دهد. ولی واقعیت آن است که حجاب در اسلام معنای وسیعتری از حجاب ظاهری خانمها دارد. دکتر شریعتی در وصیتنامه خود می گوید: "شرافت مرد همچون بکارت یک زن است . اگر یک بار لکه دار شد دیگر هیچ چیز جبرانش را نمی تواند." در سالهای اخیر، مخملباف "توبه نصوح" ساز، بدن کاملا عریان یک زن را در فیلم فریاد مورچه ها نمایش می دهد. محسن سازگارا بدون احساس شرم، با جرج بوش برای مقابله با ایران رسما همکاری می کند.

واقعیت آن است که کشف حجاب ظاهری نمایانگر و علامت کشف حجاب بزرگتر در اخلاقیات و باور هاست. نشان از تجدید نظرطلبی در اصل اسلام است و ارتباطی با حوادث سیاسی ندارد. حوادث سیاسی فقط بهانه را برای اینگونه افراد فراهم می کند تا تناقض رفتاری خود را با گذشته رفع و رجوع کنند. آن خانم که جلوی دوربین کشف حجاب کرد در توجیه کار خود گفت که این کار را برای اعتراض به وضع موجود انجام می دهد! این چه کاری است و چه توجیهی دارد که فردی برای مسائل سیاسی، آخرت خود را خراب کند. مگر آنکه قبول کنیم اصلا اعتقادی به آخرت و روز جزا از ابتدا وجود نداشته است.

تذکر این نکته ضروری است که اصل بی حجاب بودن انسان را از جرگه انسانهای سلیم النفس خارج نمی کند. در کشورهای غربی زنان بی حجاب هستند و بعضا خانواده دارند و بدون مشکل خاصی به زندگی خود ادامه می دهند. ممکن است این اشکال به بحث وارد شود که صرف بی حجاب شدن دلیلی بر منحرف شدن نیست. حداکثر آنکه فرد تازه مکشفه کسی می شود مانند زنان دیگر در جامعه غربی. در ثانی مگر فرد مکشفه دست از عقاید دینی خود و اعتقاد به خدا کشیده است؟

در پاسخ به این اشکال، باید به نکات زیر توجه کنیم:

1. زنان بی حجاب در کشورهای غربی مطابق با فرهنگ خود زندگی می کنند. هنوز توجیه و استدلال کافی برای ضرورت حجاب ندارند. این افراد پرچم مخالفت با حجاب را هم بلند نکرده اند.

2. زن مسلمانی که در مقابل تلویزیون حجاب خود را بر می دارد، در واقع اعلام می کند من از اینکه مدتی حجاب داشته ام پشیمانم. خطر این امر برای تبلیغ بی دینی به مراتب بیشتر از زنی است که طبق فرهنگ خود عمل کرده و بی حجاب است. آن یکی به جنگ با فرهنگ خود برخاسته و این یکی مطابق فرهنگ خود عمل می کند. قرآن کریم در باره کسانی که صبح ایمان می آورند و شب کافر می شوند، می فرماید آنها برای جلوگیری از دیندار شدن مردم دیگر دست به اینکار می زنند.

3. اخیرا مراجع عظام و متدینین از رواج بدحجابی و حتی بی حجابی در جامعه نگران هستند. آیا همزمانی این مسئله با حوادث بعد از انتخابات تصادفی است؟ وقتی اشخاص ناآگاه و ضعیف الایمان آن خانم قبلا چادری را که در صدای آمریکا حجاب از سر بر می دارد را می بینند، بطور طبیعی همان ته مانده حجاب ضعیف خود را هم دور می ریزند. وقتی خانم حقیقت جوی محجبه به زنان بی حجاب افتخار می کند، آیا می توان از هواداران جنبش سبز انتظار خودنگهداری داشت؟

در فیلمهای تبلیغات انتخاباتی، خانمی که به توصیف همسرش روشنفکرترین زن ایران و قرآن پژوه است، از میان خیل عظیم زنان فرهیخته ایران؛ خانمی را به عنوان مبلغ تبلیغاتی کاندیدای مورد نظر خود استفاده می کند که علنا در جشنواره های خارجی بی حجاب است و مشکل سینمای ایران را حذف سکس و شراب و اینکه آدم در سینمای ایران اختیار تن خود را ندارد، می داند. آیا می توان باور کرد انتخاب این فرد به عنوان زن نمونه و ساختن فیلم تبلیعاتی انتخاباتی با کمک او فقط یک حادثه است؟ آیا آنها طرز فکر او را نمی شناسند. چگونه از میان میلیونها بانوی فرهیخته و دانشمند، هنرمند متعهد، متدین و روشنفکر ایران، ایشان انتخاب می شود؟

امیرالمومنین می فرماید: "فاعل الشر، شر منه. انجام دهنده کار بد، از کار بدش بدتر است." این بدان معناست که فقط مقداری از بدیهای فرد فاسد فرصت بروز پیدا می کند. وگرنه باطن او بسیار بدتر از آن چیزی است که نشان می دهد. رفتار انسان مانند تکه ای کوچک از کوه یخی شخصیت اوست که از آب بیرون آمده و قسمت اعظم آن زیر آب است و دیده نمی شود.

باید گفت عناصر تجدیدنظر طلب با کشف حجاب ایدئولوژیک در سالهای بعد از انقلاب زمینه را برای کشف حجاب اخلاقی و در نهایت کشف حجاب ظاهری فراهم کردند. مسئله و اعتراضات این گروه نه فقط تقلب در انتخابات نیست، حتی مخالفت با ولایت مطلقه فقیه هم نیست. مسئله اصلی دین و دینداری است. وگرنه کدام دینداری راضی به عدم دخالت دین در سیاست است. سیاست قرار است تمام تصمیم گیریهای کلان کشور مدیریت کند. این تصمیم گیریها دین و دنیای مردم را تحت تاثیر قرار می دهد. آیا می توان این تصمیم گیریها را به عده ای سیاسیون بی تقوا و بندباز سپرد و دین را از دخالت برحذر داشت؟ آیا حذف دین از سیاست و اجتماع به معنای مخالفت با اصل دین نیست؟

تجدید نظر طلبی ایدئولوژیک باعث انحرافات و کجرویهای اخلاقی و رفتاری در جنبش اصلاح طلبی شده است. جنبش اصلاح طلبی با نظریه اصلاح در دین کار خود را شروع کرد ولی در عمل به بی بند و باری اخلاقی دچار گردید. جنبش سبز شکل استحاله شده و ضد دین همان اصلاح طلبی دهه هفتاد است. سران اصلاح طلب نه فقط کجرویهای اخلاقی را در جنبش سبز تقبیح نمی کنند بلکه با ادعای قرائت رحمانی از دین و تساهل و تسامح سعی در تزدیک کردن خود به عناصر بی دین و ضد دین دارند.

سال گذشته در لندن از نزدیک کسانی را که در تظاهرات از جنبش سبز حمایت می کردند مشاهده می کردم. متاسفانه در این تظاهرات چیزی که نایاب بود ادب و منش ایرانی بود. استفاده از کلمات رکیک و پوشش نامناسب حتی در مقایسه با افراد بومی این کشور از مشخصه های شرکت کنندگان این تظاهرات بود. روزی به شوخی به فرد صادقی که هوادار جنبش سبز بود، گفتم شنیدم شایع شده تو هماهنگ کننده این تظاهرات هستی. او که فردی متدین بود بسیار ناراحت شد و گفت اینها همه منافق هستند و دین و ایمان سرشان نمی شود.



جریان اصلاح طلبی نه فقط نتوانست اصلاحی را در دین بوجود آورد بلکه بی دینی و عدم تقید به ضروریات دین را در هواداران خود نهادینه ساخت. کشف حجاب بعضی زنان، ترک نماز؛ روزه خواری عمدی در تظاهرات روز قدس، استفاده از ماهواره های آنچنانی، از بین رفتن قبح همکاری و حقوق بگیری از سازمانهای جاسوسی بیگانه برای ضدیت با وطن از ثمرات کشف حجاب اخلاقی و عقیدتی در جنبش سبز است.

با این توصیفات آیا می توان ادعای خط امامی و مسلمان بودن آنها را باور کرد؟


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/15:: 9:50 عصر     |     () نظر

 

بیانات زیبای آقای قرائتی در باره حجاب


شما جنس مرغوب را در کادو می پیچید، روی تلویزیون پارچه می اندازید،


کتاب قیمتی را جلد می کنید، طلا و جواهرات را ساده در دسترس قرار نمی دهید.


بنابر این جلد وحجاب نشانه ارزش است.


خداوند برای چشم که ظریف است و خطرات آنرا تهدید می کند،


حجاب قرار داده حجاب باعث تمرکز فکر مردان که بخش عمده تولید جامعه به دست آنان است می گردد.


در کشورهایی که بی حجاب است نظام خانواده از هم گسسته و آمار طلاق غوغا می کند.


اسلام به خاطر حفظ حیا، کرامت و جلال ، جلوگیری از تشتّت و هوسبازی و گسستن نظام خانواده حجاب را واجب فرموده.


باید دانست که حجاب مانع تولید نیست ، بزرگترین صادرات ایران بعد از نفت ، قالی است که تولیدش به دست زنان با حجاب است.


حجاب مانع تحصیل نیست صدها هزار دانشمند زن در کشور اسلامی ایران شاهد این ادعّاست حجاب آرم جمهوری اسلامی ایران است.


دنیا انقلاب اسلامی ایران را باحجاب بانوان می شناسد و ابرقدرتها از این نشانه پرارزش انقلاب آنقدر هراس دارند که چند دختر مسلمان را با پوشش اسلامی بر سر درس تحمل نمی کنند.



 


http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/10314/B/13890728_1710314.jpg


از سلسله بیانات آقای قرائتی در باره با حجاب


 



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/15:: 9:50 عصر     |     () نظر

دختران مسلمان ترکیه برای برداشتن حجاب گریه می کنند


1240929606.jpg


 


بعضی از دختران ایران اسلامی نیز برای برداشتن حجاب اعتراض می کنند :



واما...


روزگار غریبیست جایی زنان برای داشتن حجاب تلاش می کنند و از بی حجابی ناراحتند!


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/15:: 9:50 عصر     |     () نظر
محسن کدیور به BBC گفته تا او را "آیت‌الله" خطاب کند!

 

 


سایت "مردمک" که از جمله سایت‌های حامی این جریان است، در مطلبی دست به انتشار نظرات مخاطبان خود درباره دو نفر از حامیان ارشد آقای موسوی یعنی محسن کدیور و عطاءالله مهاجرانی زده است تا بدین وسیله اختلافات گسترده خود با مدیران دیگر سایت حامی موسوی یعنی جرس را بیش از پیش عیان کند؛ موضوعی که در ماه‌های اخیر بسیار مشاهده شده است.


به گزارش شبکه ایران، موج سرخوردگی و یأس در میان حامیان جریان آشوب‌های خیابانی که در یک سال گذشته بارها خود را نشان داده است، در جدیدترین فاز خود به فحاشی نسبت به اعضای اتاق فکر لندن و همراهان اصلی میرحسین موسوی رسیده است.


سایت "مردمک" که از جمله سایت‌های حامی این جریان است، در مطلبی دست به انتشار نظرات (کامنت‌) مخاطبان خود درباره دو نفر از حامیان ارشد آقای موسوی یعنی "محسن کدیور" و "عطاءالله مهاجرانی" زده است تا بدین وسیله اختلافات گسترده خود با مدیران دیگر سایت حامی موسوی یعنی "جرس" را بیش از پیش عیان کند؛ موضوعی که در ماه‌های اخیر بسیار مشاهده شده است.


 در این کامنت‌ها، کاربران اینترنت کدیور و مهاجرانی را به منفعت‌طلبی و تلاش برای مشهور شدن متهم کرده‌اند و آنان را افرادی خوانده‌اند که هیچ تعلق خاطری به مردم ایران و حقوق آنان ندارند.


گفتنی است این نظرات در پایین مطلبی به قلم "ا.ن" - طنزپرداز سابق نشریات اصلاح‌طلب" که به دفاع از مهاجرانی و کدیور پرداخته بود، نگاشته شده است.


تعدادی از کامنت‌های قابل انتشار این مطلب به شرح زیر است:


- محسن کدیور اخیرا مذاکراتی با مقامات انگلیسی داشته. مهمترین نیازی که کدیور با اون‌ها مطرح کرده اینه که به رسانه‌هاشون علی‌الخصوص بی.بی.سی فارسی بگویند که هر خبری درباره کدیور می‌دهند، حتما بنویسند “آیت‌الله محسن کدیور”. کدیور گفته من آیت‌الله هستم و رسانه‌های شما این را باید رعایت کنند. آیت‌الله‌ای که به وسیله لندن و واشنگتن ساخته بشه، چه آیت‌الله‌ای میشه.


- این نبوی که ... یعنی اخلاق و مروت اصلا سرش نمی‌شه و نمی دونه یعنی چی ... تو کارنامه‌اش کلی از این افتضاح‌ها داره ... مهاجرانی هم تو همین خط کار می‌کنه. محسن کدیور، آیت‌الله این دوتاست که مجوز شرعی براشون صادر می‌کنه و وقتی گند کارشون در میاد، کدیور میاد مصاحبه مطبوعاتی می‌کنه که این‌ها تهمت‌های رژیمه و جمهوری اسلامی این اتهام‌ها رو برای شوهر خواهر ما درست کرده!


- الکلیسم سیاسی می‌دانید چیست؟ طنزنویس الکلی یک دفعه شده تحلیلگر مسائل سیاسی! الکل را که زد و هوش از سرش پرید، هر یاوه‌نویسی رو به نام تحلیل سیاسی جرسی می‌کنه. یه شب می‌نویسه رژیم داره سقوط می‌کنه. چند شب بعد می‌نویسه ما شکست خوردیم اما ما چپ مدرن‌ایم و به این عنوان کار می‌کنیم؛ بیایید به ما پول بدهید. الکلیسم سیاسی نمی‌دونه در طی چند شب نمی‌شه از سقوط رژیم به شکست جنبش سبز رسید! این لوده یاوه‌نویس بهتره به همون یاوه‌نویسی‌های مثلا طنز ادامه بده؛ چون اونجا تناقض‌گویی عیبی نداره اما تو سیاست نمی‌شه.


فعالان سیاسی معتقدند علت هجمه‎های اینچنین کاربران سایت‌های ضدانقلاب به این افراد، منفعت‌طلبی شخصی این افراد در تهیه مطالب برای رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران است.


به عنوان مثال، چندی پیش "ا.ن" صریحا اعلام کرد که برای نوشتن مطلب در سایت "رادیو زمانه" - ارگان رسمی پارلمان هلند - از مجلس این کشور اروپایی حقوق می‌گیرد و به این مساله هم افتخار می‌کند.


به گزارش شبکه ایران، دریافت حقوق از رسانه‌های خارجی و نوشتن مطالب موردنظر آن‌ها از جمله مواردی است که در سال‌های اخیر سبب شده تا اطمینان کاربران فضای مجازی به مطالب رسانه‌های مخالف ایران روز به روز کاهش یابد؛ مساله‌ای که چندی پیش سایت رسمی سازمان اطلاعاتی آمریکا هم به آن اذعان کرد.


"گویانیوز" ضمن گزارشی تاکید کرد آمار بازدیدکنندگان برخی از این سایت ها- به شرح زیر است: «جرس 3200 بازدید، بی‌بی‌سی فارسی 6500 بازدید، صدای آمریکا 3000 بازدید، کلمه 8500 بازدید، هرانا (وابسته به منافقین) 5500 بازدید و دانشجو نیوز (وابسته به گروهک نهضت آزادی) 6600 بازدید.


این سایت همچنین خاطرنشان کرده که تعداد بازدیدها نشانگر تعداد افراد بازدیدکننده نیست چرا که معمولا هر فرد در روز چند بار از سایت موردنظر خود بازدید می‌کند و تازه بخشی از آن‌ها هم طرفداران جمهوری اسلامی ایران هستند.


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/15:: 9:50 عصر     |     () نظر
   1   2   3   4   5   >>   >