سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسد چون کم بود ، تن درست و بى غم بود . [نهج البلاغه]
میهن نیوز

حقوقدان نروژی هویت شیرین عبادی را لو داد

حقوقدان و فعال صلح نروژی با انتشار کتابی اعلام کرد که بیش از نیمی از جوایز صلح نوبل که از سال 1946 میلادی تاکنون اهدا شده است از جمله جایزه شیرین عبادی، برخلاف شرایط و خواسته های «آلفرد نوبل» بوده است.

به گزارش شبکه ایران، «فردریک هفرمل» حقوقدان و فعال صلح نروژی با انتشار کتابی به نام «وصیت نامه نوبل» تاکید می کند: کمیته نروژی اهدای جایزه صلح نوبل از قوانین و خواسته های «آلفرد نوبل» که در وصیت نامه او ذکر شده است، تخلف کرده اند.

«هفرمل» در این کتاب خاطرنشان می کند: بیش از نیمی از دریافت کنندگان جوایز صلح نوبل از سال 1946 میلادی تاکنون، حائز شرایط دریافت این جایزه نبوده اند. از جمله افرادی که «هفرمل» در کتاب خود از آنها به عنوان متخلف نام برده است، می توان به مادر ترزا(1979)، لخ والسا(1983)، شیمون پرز و اسحاق رابین (1994)، شیرین عبادی (2003)، الگور(2007) و اوباما(2009) اشاره کرد.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، تقریبا تمام 10 جایزه صلح نوبل که از سال 1999 میلادی تاکنون اهدا شده اند، برخلاف شرایط و خواسته های «آلفرد نوبل» بوده است.

«بروس کنت» یکی از فعالان جنبش برچیدن جنگ نیز خاطرنشان کرد: خواست و وصیت آلفرد نوبل کاملا مشخص است، اما عملکرد کمیته اهدای جایزه صلح نوبل در سالهای اخیر حاکی از نقض آشکار این قوانین و تنها براساس خواست مسئولان آن بوده است.

«آلفرد نوبل» مخترع دینامیت در بخشی از وصیت نامه خود که در سال 1895 نوشته شده است، قسمت زیادی از ثروتش را برای اهدای این جایزه به افرادی که برای پایان دادن به جنگ ها وخشونت ها در جهان فعالیت می کنند در نظر گرفته است.

به گزارش کیهان شایان ذکر است شیرین عبادی سلطنت طلب اولین بار توسط عبدالکریم لاهیجی (کریم بغدادی) از عناصر وابسته به گروهک تروریستی منافقین کشف و به واسطه الهه هیکس به محافل مرتبط با نوبل مرتبط شد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/5/8:: 1:43 صبح     |     () نظر

معروفترین جاسوسان زن جهان + عکس

بازداشت یک جاسوس جدید زن در آمریکا انگیزه ای شد تا در گزارشی به بررسی زندگی معروفترین جاسوسان زن در تاریخ جهان پرداخته شود.    

به گزارش مهر مشخصات این جاسوسها به این شرح است:
-"آندره پیل" در زمان جنگ جهانی دوم آندره صاحب یک آریشگاه زنانه در شهر برست فرانسه بود و زمانی که نظامیان آلمان نازی به کشور وی حمله کردند او به همراه خانواده از این شهر نقل مکان کرده و در حومه شهر مستقر می شود و پس از آن رهبری یک جنبش ضد نازی محلی را بر عهده می گیرد.

پیل در این سالها مشغول ارائه راه های مناسب به مبارزان آزادی و نشان دادن راه های فرار به آنها بود و بعدها وارد دنیای جاسوسی شد اما پس از اندکی بازداشت و پس از مدتی توسط نیروهای متفقین آزاد شد.
پس از پایان جنگ آندره پیل"مدال آزادی"را از رئیس جمهور وقت فرانسه دریافت کرد و زندگی آرامی را سپری کرد. به نوشته سایت "اسایلم" پیل در ماه مارس سال جاری از دنیا رفت.

-"ژوسفین بیکر" او که یک جاسوسی فرانسوی بوده بدون شک یکی از بزرگترین کسانی است که در قرن بیستم به شهروندی آمریکا درآمده است. پس از ترور"مارتین لوتر" او رهبری جنبش حقوق شهروندی را بر عهده داشت. و در دوران جنگ جهانی دوم جان بسیاری از مبارزان فرانسوی را از مرگ نجات داده است. وی که به حرفه خوانندگی اشتغال داشت با استفاده از جوهرهای نامرئی، اطلاعاتی را بر روی برگه های آواز خود می نوشت و سپس آنها را به فرانسه تحت اشغال، مصر، انگلیس و سایر نقاط جهان ارسال می کرد. ژوسفین در سال 1975 از دنیا رفت و تنها زنی در فرانسه است که پس از مرگ در یک مراسم کاملا نظامی دفن شد.

-"آنا چاپمن" آنا چاپمن یکی از 11 جاسوس روسی است که در ماه گذشته در ایالات متحده بازداشت شده اند. چاپمن دختر یکی از افسران کا.گ.ب بوده که با یک مرد انگلیسی ازدواج کرده و به مدت پنج سال نیز در لندن سکونت داشته است.
او پس از جدا شدن از این مرد انگلیسی به مدت یک سال نیز با شخص دیگری به نام "لورنت تیلور" در لندن زندگی کرد.

-کریستینا اسکاربک به نوشته سایت "اسایلم" اسکاربک یک زندگی مجلل را داشت. وی یکی از جاسوسان اصیل زن انگلیسی است که از بنیانگذاران این حرفه برای زنان نیز محسوب می شود.
وی به حدی در انگلیس معروف است که بارها از شخصیت وی فیلم ساخته شده است. وی یکی از معدود کسانی است که گفته می شود نقش اساسی را در شکل گیری بخش زنان در جامعه جاسوسی زنان انگلیس و همچنین MI6 داشته است.
مهمترین اتفاق در زندگی جاسوسی وی در سال 1941 و زمانیکه توسط "گشتاپو" در لهستان بازداشت شد اتفاق افتاد. زمانیکه نیروهای آلمانی وی را به یک پایگاه نظامی منتقل کردند اسکاریک قسمتی از زبان خود را برید و مدعی شد که به بیماری سل مبتلا است و به حدی در این کار اغراق کرد که نیورهای آلمانی مجبور به آزاد کردن او شدند.

معروف ترین جاسوسان زن جهان به ترتیب از سمت راست بالا : آندره پیل، ژوسفین بیکر، آنا چاپمن و کریستینا اسکابریک
پائین از سمت راست : آنا فرمانووا، ماریا کوننکووا، ویولت اسزابو و ماتا هاری

-"آنا فرمانووا" فرمانووا که 24 سال دارد در اوایل سال جاری میلادی به روسیه سفر کرده بود و در ماه جاری هنگام بازگشت به ایالات متحده در فرودگاه تگزاس از سوی ماموران فدرال بازداشت شد.
هم اکنون سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا درحال مقایسه رفتارهای فرمانووا با"آنا چاپمن" هستند. به گفته منابع اطلاعاتی آمریکا، احتمال بسیار اندکی درباره ارتباط فرمانووا و چاپمن وجود دارد.
فرمانووا متهم به خارج کردن گزارشهای دفاعی درباره تسلیحات نظامی آمریکا از ایالات متحده است. وی همچنین متهم به خارج کردن برخی از تجهیزات مربوط به دوربینهای دید در شب و برخی دیگر از تجهیزات نظامی مخصوص استفاده در شرایط تاریکی از خاک ایالات متحده و انتقال آنها به روسیه است.

- ماریا کوننکووا گفته می شود این جاسوس زن تاثیر زیادی در جنگ سرد میان روسیه و آمریکا داشته است. وی را زنی زیبا، جذاب و با تحصیلات عالی توصیف کرده اند.
گفته می شود کوننکووا با "آلبرت اینشتین" و "رابرت اوپنهایمر" دانشمند معروف آمریکایی که نقش بسزایی در ساخت نخستین بمب اتم جهان را داشت، ارتباطات نزدیک و صمیمی داشت و کشفیات او نقش زیادی در اطلاع یافتن شوروی سابق از برنامه های مخفی آمریکا داشت.

-"ویولت اسزابو" پس از آنکه همسر جوان ویولت در جنگ جهانی دوم کشته شد او تصمیم گرفت تا به نیروهای ویژه انگلیسی بپیوندد. او از تسلط خود بر زبان فرانسوی، مواد منفجره و سایر امور استفاده کرده و نقش بسزایی در شکل گیری نیروهای مقاومت فرانسه در سال 1944 داشت.
او در 10 ژوئن 1944 توسط سربازان آلمانی بازداشت شد و هشت ماه بعد در یک کمپ از دنیا رفت، اما در این مدت نام هیچ یک از همکاران خود را لو نداد.

-"ماتا هاری" در فهرست معروف ترین جاسوسان زن جهان وی تنها فردی است که اعدام شده است. با وجود اینکه ماتا هلندی بود، اما در دوران جنگ جهانی اول برای فرانسه کار می کرد اما بعدها رئیس وی متوجه شد که ماتا به طور همزمان برای آلمانها نیز جاسوسی می کند. هاری به اتهام عامل دوگانه بودن اعدام شد ،اما پس از چندین سال که اسناد دولتی مربوط به جنگ جهانی اول منتشر شد معلوم گشت که ماتا بیگناه بوده است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/5/8:: 1:43 صبح     |     () نظر

دستگیری 159 دختر و پسر در یک پارتی شبانه

به گزارش خبرنگار مشرق، پس از تحقیقات به عمل آمده توسط پلیس امنیت مبنی بر برگزاری پارتی های شبانه در باغی در منطقه مشکین دشت کرج، عوامل پلیس امنیت طی هماهنگی های انجام شده با مرجع قضایی در محل پارتی مذکور حاضر شده و افراد حاضر در آن مکان را که تعداد 80 نفر مرد و 79 نفر زن، به صورت نیمه عریان و در حال مصرف مشروبات و اعمال منافی عفت دستگیر کردند.

گفته می شود برگزاری پارتی های شبانه در باغ های حاشیه شهرها افزایش یافته و برگزار کنندگان این پراتی ها در اینگونه باغها احساس امنیت بیشتری دارند. به همین دلیل پارتی های شبانه از شهرها در حال انتقال به باغ های حاشیه ای است.

اخیرا برگزاری پارتی های مختلط از سوی شرکت های هرمی برای عضوگیری، افزایش یافته است. از چندی نیز پیش برگزاری پارتی های مختلط دانشجویی نیز وارد فاز جدیدی شده که در چند مورد برخی اساتید نیز در این پارتی ها شرکت داشتند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/5/8:: 1:42 صبح     |     () نظر

"سخن سبز " جاسبی منتشر شد

دانشگاه آزاد کتاب حاوی پیام‌های رئیس خود را با عنوان "سخن سبز " منتشر کرد.

اداره‌کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد، مجموعه پیام‌های عبدالله جعفرعلی جاسبی، رئیس این دانشگاه را در قالب کتابی منتشر کرده است.

این کتاب که کلیه پیام‌های جاسبی از سال 76 در نخستین جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد تا پیام تبریک نوروز سال 88 را در بر دارد، با عنوان "سخن سبز " و طراحی جلد به رنگ سبز همراه با تصویر نیم‌رخ رئیس دانشگاه آزاد منتشر شده است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/5/8:: 1:42 صبح     |     () نظر

  

جمعی از اصلاح طلبان باردیگر به بهانه عروسی دور هم گردآمدند.
به گزارش «جوان آنلاین»،شب گذشته تعدادی از چهره های شاخص اصلاح طلبان در مراسم عروسی یکی از معاونان وزیر آموزش و پرورش در دولت اصلاحات واقع در سالن سپیده در خیابان خواجه عبدالله انصاری ،حاضرشده و گعده های چندی را برای گفتگو با هم تشکیل دادند. گفته می شود در این مراسم،سید محمد خاتمی،کرباسچی،مسجد جامعی،یاسر هاشمی و...حضور داشتند.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/5/8:: 1:42 صبح     |     () نظر

هاشمی رفسنجانی: با شناختی که از آقا صادق دارم بعید است وقف انجام شود

آیت الله هاشمی اخیرا در جلسه ای که با حضور محقق داماد و موسوی بجنوردی و موسوی اردبیلی و برخی دیگر از سران اصلاحات برای بررسی آخرین وضعیت دانشگاه آزاد تشکیل شده بود گفت:با شناختی که از دیدگاه فقهی آقا صادق(آیت الله لاریجانی) دارم ماجرای وقف دانشگاه آزاد از حالا تکلیفش روشن است و بعید است وقف انجام شود.

به گزارش جهان در این جلسه در خصوص پی گیری وقف دانشگاه آزاد تقسیم کاری صورت گرفت و هر یک از اعضا مقرر شد در بخش های مختلف و مرتبط با تخصص شان همکاری کنند. در همین رابطه گفته شده است که محقق داماد قرار شد بحث های نظری وقف را دنبال کند و موسوی اردبیلی اساتید دانشگاه را برای تشکیل یک کارگروه و مطالعه کارشناسی اجرای این طرح به کار بگیرد. لازم به ذکر است در این جلسه پیشنهاد شد آقای صانعی هم در این موضوع وارد شود که پس از رای گیری مورد مخالفت اعضا قرار گرفت.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/5/8:: 1:41 صبح     |     () نظر

گسترش دامنه توزیع فیلم‌های رقص و حرکات موزون برای کودکان

به گزارش سرویس "فضای مجازی " خبرگزاری فارس، خبرنامه دانشجویان نوشت: فیلم‌هایی با عنوان "مجموعه جدید طنز کودکان " به فروش می‌رسد. این مجموعه طنز برای کودکان [بخوانید سراسر رقص] با قیمت ارزان در فروشگاه‌های شهر تهران به راحتی در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

این در حالی است که مسئولان فرهنگی که سیاست های باز فرهنگی را دنبال می‌کنند، در این گونه مسائل همچون سینما بی‌توجه هستند. فروش این محصولات که به شکل علنی است در حالی صورت می‌پذیرد که تشکیل کلاس‌های زیر زمینی برای آموزش رقص و حرکات موزون نیز در تهران زیاد شده است.

در این کلاس‌ها که با عناوین مختلف ورزشی و فرهنگی برگزار می‌شود با پذیرش در رده‌های مختلف سنی مرد و زن و در برخی نمونه‌ها کلاس‌ها مختلط مشاهده شده است که به آموزش رقص می‌پردازند.

کار این افراد به این جا ختم نشده و با قول برگزاری کلاس‌های خصوصی در منزل هنرجویان! و توزیع cd های آموزشی به آموزش آنها می‌پردازند. این افراد با گرفتن هزینه‌های گزاف (ساعتی 20 ال 60هزار تومان) با ترویج فرهنگ غربی و القای این موضوع که این رقص، هم حرکات ورزشی است که برای جسم مفید بوده و هم موجب تقویت روحیه و اعتماد به نفس می‌شود سعی در جذب افراد دارند.

این افراد سود جو از طریق روش‌های هرمی و با جذب افراد توسط محصلینشان! در لایه‌های مختلف جامعه دست به فساد اجتماعی می‌زنند. خبرهای رسیده حکایت از رسوخ این افراد در مراکز فرهنگی از قبیل فرهنگسراها دارد. از نمونه کارهای این هنرمندان! می‌توان به آموزش رقص‌های نوین از قبیل: ترکی (4 نوع) - عربی - اسپانیایی - اسپانیش (تلفیقی از عربی و اسپانیایی) - ایرانی - هیپاپ - والس - تانگو - فلامنکو - رقص دو نفره عروس و داماد و... اشاره کرد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/5/8:: 1:41 صبح     |     () نظر

توطئه فتنه گران برای رسانه های اصولگرا

در پی افشاگری رسانه های اصولگرا درباره طرح ها و برنامه های جریان فتنه در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ،عناصر اصلی این جریان به بررسی نحوه مقابله با افشاگری این رسانه ها پرداخته اند.

عناصر اصلی جریان فتنه طی جلسه ای ضمن اشاره به افشاگری های رسانه های اصولگرا در باره برنامه ها و استراتژی های آنان بر مقابله و خاموش ساختن این رسانه ها تاکید کرده اند.

گفته می شود دراین جلسه یکی از حاضرین با اشاره به اینکه رسانه های اصولگرا عمق فعالیت های ما را نشانه رفته اند،تصریح کرده است ما باید با دروغگو خواندن این رسانه ها، تاثیر آن ها در جامعه را خنثی کنیم.

گفته می شود تکذیب پی در پی خبرهای رسانه های اصولگرا جهت بی اعتبار ساختن آن ها ،دادن بیانیه های مختلف،راه اندازی موج اظهارات در شکل گیری فضای مظلوم نمایی اصلاح طلبان،قرار دادن رسانه های اصولگرا در برابر خط امام،تهدید به شکایت برای مرعوب ساختن این رسانه ها و...از جمله محورهایی است که بر روی آن تاکید شده است. همچنین فعال ساختن رسانه های متمایل به جریان فتنه و نیز سایت ها و وبلاگ های شبکه فرقه سبز از جمله دستورالعمل های حاضرین در این جلسه بوده است.

 

 

عناصر اصلی جریان اصلاحات و  فتنه پنج شب طی یک ضیافت شام بار دیگر به دور هم گرد آمدند. در این مراسم که تنها میرحسین موسوی حضور نداشته و مابقی عناصر ثابت این جلسات حضور داشتند،بر دور جدید فعالیت های ایجابی توسط فتنه گران تاکید شده و محورهایی چندی دراین زمینه به تصویب رسیده است.
بنا بر اخبار دریافتی در این جلسه که در منزل یکی از مسئولین سابق اجرایی کشور برگزار شد،تصریح شده است که به موضوع کهریزک بار دیگر پرداخته شده ودر این زمینه مهدی کروبی بیانه ای را آماده انتشار سازد. در این جلسه محورهای اصلی این بیانیه نیز مشخص و نکاتی توسط حاضرین جلسه برای گنجاندن در این بیانیه پیشنهاد شده است.
 
 

رضا کیانیان: نگوییم کومله بد است

مراسم رونمایی از کتاب "شنام" نوشته کیانوش گلزار راغب که با حضور سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مومنی رئیس حوزه هنری، گلزار راغب نویسنده کتاب، مرتضی سرهنگی و رضا کیانیان برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود.

رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون در این مراسم پشت میکروفن قرار گرفت و با اشاره به فیلم کیانوش گلزار که در این مراسم پخش شد، گفت: من تبریک می گویم به آقای گلزار راغب و واقعا از خواندن این کتاب لذت بردم ولی یک چیزی که برایم سوال شد این است که چرا شما از عشق فرار می کنید؟ در حالی که عشق را خدا آفریده و چیز بدی نیست. چرا اصرار دارید نشان دهید عشقی که در کتاب بدان اشاره می شود پاک بود و کامیابی در آن نبود؟ مگر کامیابی بد است؟ همه ما دنبال کامیابی هستیم مگر ما ازداوج نکرده ایم که کامیاب شویم. نمی دانم چرا بعد از 30 سال از عشق فرار می کنیم و عشق ممنوع است. امیدوارم همین طور که این کتاب منتشر شد این ممنوعات هم برداشته شود.

اما کیانیان بعد از این جملات حرف‌هایی زد که واکنش صریح سید مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی را پی داشت. کیانیان گفت: چرا آدم‌ها را به خوب و بد تقسیم می‌کنیم؟ هیچ کس خوب مطلق نیست و هیچ کس بد مطلق نیست. امروز نگوییم کومله بد بود. سی سال از آن روزها می گذرد. از خوب‌ها و بدهای امروز هم بگوییم. یاران اباعبدالله شاید از ابتدای تولدشان خوب نبودند بلکه در روز واقعه خوبی‌شان کامل شد.

بله همین حرف ها بود که آقای خاموشی را برآشفت تا وقتی پشت تریبون قرار گیرد، بی‌مقدمه در پاسخ بگوید: جنگ ما جنگ حق با باطل بود، یک طرف حق مطلق بود و یک طرف باطل مطلق و بعد هم مثال‌هایی از جنایات کومله و منافقین آورد تا نشان دهد این وقایع را باید به نسل جدید که در این زمینه اطلاعات چندانی ندارد یاد‌آور شویم. آقای خاموشی در پایان گفت : البته ما ادعا نداریم که همه ما که در جبهه حق هستیم مظهر خوبی وکمالیم ولی در جهت حق حرکت می‌کنیم ان‌شاءالله.

خاموشی به همین مقدار بسنده کرد و سخنان خود را به موضوعات دیگر کشاند و سکوت و عدم واکنش کیانیان نیز باعث گردید این حاشیه زود پایان پایان یابد. رضا کیانیان هم بدون توجه به این اتفاق تا پایان مراسم حضور داشت.

کتاب شنام روایت یک نوجوان 16 ساله از یک‌وسال و اندی اسارت در دست کومله، و ماجرای عاشقانه‌ای که اصل و اساس کتاب را تشکیل می‌دهد، یک واقعه مستند تاریخی جذاب غیر رسمی از جنگ که قابلیت نمایشی بسیار هم دارد.

 

 

باند زنانه مرتبط با باغ قلهک

بر اساس اخبار بدست آمده ارتباطات یک باند زنانه فعال در جریان اغتشاشات سال گذشته با سفارت انگلیس درتهران محرز شده است.

به گزارش«جوان آنلاین»،محور این باند زنانه شخصی به نام«ف» بوده که علاوه بر داشتن فساد اخلاقی در یکی از مناطق تهران در جریان اغتشاشات سال گذشته نیز نقش به خیابان آوردن و تجمع یک باند زنانه را برعهده داشته است.

فرد مزبور به داشتن ارتباطات با اتباع و کارمندان سفارت انگلیس در تهران و رفت وآمد به باغ قلهک که در تصرف انگلیس می باشد اذعان داشته است. گفتنی است در جریان اغتشاشات سال 88 تنی چند از کارمندان سفارت انگلیس به جرم حضور در اغتشاشات دستگیر شده بودند.

 

 

توطئه فتنه گران برای رسانه های اصولگرا

در پی افشاگری رسانه های اصولگرا درباره طرح ها و برنامه های جریان فتنه در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ،عناصر اصلی این جریان به بررسی نحوه مقابله با افشاگری این رسانه ها پرداخته اند.

عناصر اصلی جریان فتنه طی جلسه ای ضمن اشاره به افشاگری های رسانه های اصولگرا در باره برنامه ها و استراتژی های آنان بر مقابله و خاموش ساختن این رسانه ها تاکید کرده اند.

گفته می شود دراین جلسه یکی از حاضرین با اشاره به اینکه رسانه های اصولگرا عمق فعالیت های ما را نشانه رفته اند،تصریح کرده است ما باید با دروغگو خواندن این رسانه ها، تاثیر آن ها در جامعه را خنثی کنیم.

گفته می شود تکذیب پی در پی خبرهای رسانه های اصولگرا جهت بی اعتبار ساختن آن ها ،دادن بیانیه های مختلف،راه اندازی موج اظهارات در شکل گیری فضای مظلوم نمایی اصلاح طلبان،قرار دادن رسانه های اصولگرا در برابر خط امام،تهدید به شکایت برای مرعوب ساختن این رسانه ها و...از جمله محورهایی است که بر روی آن تاکید شده است.

همچنین فعال ساختن رسانه های متمایل به جریان فتنه و نیز سایت ها و وبلاگ های شبکه فرقه سبز از جمله دستورالعمل های حاضرین در این جلسه بوده است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/5/2:: 5:16 عصر     |     () نظر