سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی مؤمن که در جستجوی دانش از خانه اش بیرون شد و جز آمرزیده بازنگشت [امام علی علیه السلام]
میهن نیوز

حقوقدان نروژی هویت شیرین عبادی را لو داد

حقوقدان و فعال صلح نروژی با انتشار کتابی اعلام کرد که بیش از نیمی از جوایز صلح نوبل که از سال 1946 میلادی تاکنون اهدا شده است از جمله جایزه شیرین عبادی، برخلاف شرایط و خواسته های «آلفرد نوبل» بوده است.

به گزارش شبکه ایران، «فردریک هفرمل» حقوقدان و فعال صلح نروژی با انتشار کتابی به نام «وصیت نامه نوبل» تاکید می کند: کمیته نروژی اهدای جایزه صلح نوبل از قوانین و خواسته های «آلفرد نوبل» که در وصیت نامه او ذکر شده است، تخلف کرده اند.

«هفرمل» در این کتاب خاطرنشان می کند: بیش از نیمی از دریافت کنندگان جوایز صلح نوبل از سال 1946 میلادی تاکنون، حائز شرایط دریافت این جایزه نبوده اند. از جمله افرادی که «هفرمل» در کتاب خود از آنها به عنوان متخلف نام برده است، می توان به مادر ترزا(1979)، لخ والسا(1983)، شیمون پرز و اسحاق رابین (1994)، شیرین عبادی (2003)، الگور(2007) و اوباما(2009) اشاره کرد.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، تقریبا تمام 10 جایزه صلح نوبل که از سال 1999 میلادی تاکنون اهدا شده اند، برخلاف شرایط و خواسته های «آلفرد نوبل» بوده است.

«بروس کنت» یکی از فعالان جنبش برچیدن جنگ نیز خاطرنشان کرد: خواست و وصیت آلفرد نوبل کاملا مشخص است، اما عملکرد کمیته اهدای جایزه صلح نوبل در سالهای اخیر حاکی از نقض آشکار این قوانین و تنها براساس خواست مسئولان آن بوده است.

«آلفرد نوبل» مخترع دینامیت در بخشی از وصیت نامه خود که در سال 1895 نوشته شده است، قسمت زیادی از ثروتش را برای اهدای این جایزه به افرادی که برای پایان دادن به جنگ ها وخشونت ها در جهان فعالیت می کنند در نظر گرفته است.

به گزارش کیهان شایان ذکر است شیرین عبادی سلطنت طلب اولین بار توسط عبدالکریم لاهیجی (کریم بغدادی) از عناصر وابسته به گروهک تروریستی منافقین کشف و به واسطه الهه هیکس به محافل مرتبط با نوبل مرتبط شد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/5/8:: 1:43 صبح     |     () نظر