سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنیاد اسلام، دوستی من و دوستی اهل بیتم است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
میهن نیوز

تمدن: فکر نمی‌کردیم حرمت‌شکنان روز عاشورا و موسوی و کروبی این‌قدر وقیح باشند

استاندار تهران گفت: حماسه 9 دی، معجزه الهی و محصول باور اصیل و معنوی مردم بود که خود را در خیابان‌های تهران و ایران نشان داد. 


مرتضی تمدن در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه این حماسه محصول حمایت خداوند از خون شهدا بود، افزود: اگر چه از بعدازظهر عاشورا اعتراض مردمی به هتک حرمت عاشورا آغاز شد اما رودخانه ها به هم پیوست و اقیانوسی به نام 9 دی پدید آمد.


وی ادامه داد: از همان روز، غربی ها فهمیدند که به بن بست رسیده اند و سران فتنه که فردای آن روز جلسه داشتند، با قوت گفتند که ما در انتخاب روز عاشورا برای این حرکات، اشتباه کردیم.


استاندار تهران حماسه 9 دی را با دو روز ورود و تشییع پیکر حضرت امام خمینی(ره) قابل مقایسه دانست و گفت: در این روز هم مثل همیشه مردم از مسئولین جلو افتادند. من وقتی به مسیر خیابان انقلاب رسیدم، اعلام کردم که بالگرد صداوسیما راخبر کنند، چون معلوم بود که این حرکت و حماسه جز با پرواز بر فراز آسمان قابل رصد و نشان دادن به دنیا نیست.


وی اضافه کرد: با این حال، تصویربرداران هم از ثبت این حماسه بزرگ عقب افتادند و موج جمعیت همه را تحت تاثیر قرار داد، چراکه شرایط به‌نحوی بود که کسی نمی توانست موقعیت خود را نسبت به کل جمعیت معلوم کند و این شعر محتشم کاشانی به ذهنم آمد که "باز این چه شورش است که در خلق عالم است..."


تمدن در مورد آغاز این هتک حرمت ها در روز تاسوعای 88 گفت: در روز تاسوعا هم عده ای در مسیر میدان فردوسی تا میدان انقلاب برای هیئت‌های مذهبی مزاحمت ایجاد کردند و صفوف آنها را برهم ریختند که تا حدودی جلوی آنها گرفته شد و ما احتمال نمی دادیم که فتنه‌گران آن‌قدر وقیح باشند که در روز عاشورا دست به چنین هتک حرمتی بزنند.


رییس شورای تامین استان تهران، انتقاد به نیروهای امنیتی و انتظامی در ضعف برخورد با هتاکان عاشورا وارد دانست و گفت: حقیقت این بود که ما باور نمی کردیم که وقاحت این جریان تا اینجا ادامه پیدا کند که روز عاشورا را برای اهداف خود انتخاب کند و به آن کارها دست بزنند.


وی با تشریح وقایع روز عاشورا، گفت: ساعت نه صبح آن روز بود که اولین اطلاعات و اخبار از میدان ولی عصر تا چهارراه ولی‌عصر به من رسید. در این محدوده چند سطل زباله و چند ساختمان را آتش زده بودند و در دسته های عزاداری اخلال کرده بودند. وقتی به آن محدوده رسیدم، دیدم که موتور سیکلت های عزاداران را هم به آتش کشیده‌اند. راه ها را هم بسته بودند و نمی گذاشتند که هیچ ماشینی تردد کند. عده‌ای از دختران و پسران سازماندهی شده هم سوت و کف می زدند و این جریان تا ساعت 12 و نیم ادامه داشت. در این میان، موسوی و کروبی هم جریان را از پشت صحنه هدایت می کردند.


استاندار تهران در مورد ترکیب بازداشت شدگان روز عاشورا گفت: در میان آن‌ها از طیف های مختلف مثل بهایی ها، منافقین، ضد انقلاب، کوموله‌ها و دموکرات‌ها وجود داشتند و نشان می داد که چه هماهنگی پر قوتی در پشت پرده آنها وجود داشته است.


وی، حمایت موسوی و کروبی از ساختارشکنان در روز عاشورا را از اصل حرمت‌شکنی‌ها بدتر دانست و گفت: تصورمان این بود آن‌ها به خاطر حفظ آبرو هم که شده، این حرکات را محکوم می‌کنند، اما با تمام وقاحت، حرمت‌شکنان را مردم خداجو نامیدند.


وی تاکید کرد: خواست خدا بود که نقاب از چهره این جریان بیفتد و برخی مردم بی اطلاع، نسبت به مسائل آگاهی پیدا کنند. 9 دی هم در امتداد همین عنایات الهی بود. به نظر من اگر غدیر در صدر اسلام یک بار اتفاق افتاد، در انقلاب ما چندین بار تکرار شد. 9 دی هم یکی از این غدیرها بود. چریان فتنه هم باید بداند که قطعا روزهای سیاه و کدرتری را پیش رو خواهد داشت و هنوز انتقام توهین به ساحت امام حسین(ع) از آنها گرفته نشده و باید منتظر روزهای بدتری باشند.


استاندار تهران همچنین از پیشنهاد خود به رییس جمهوری برای ثبت روز 9 دی در تقویم های رسمی خبر داد و گفت: بعد از گذشت چند روز از این حماسه، در نامه ای به آقای رییس جمهور، پیشنهاد کردم تا این روز را ثبت کنند که ایشان هم با ارجاع این پیشنهاد به شورای فرهنگ عمومی، مقدمات این کار را فراهم کردند و از امسال، نهم دی ماه به عنوان روز "پیوند عاشورایی امام و امت" معرفی شد.


 



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/9:: 11:8 عصر     |     () نظر



حمله شدید سبزها به خاتمی


کاربران سایت بالاترین امروز انتقادات سنگینی را متوجه سید محمد خاتمی کردند که این موضوع نشان دهنده عدم اعتماد فرقه سبز به بنیان گذار اصلاحات بوده و ناشی از تلاش وی برای بهره برداری از این فرقه می باشد.


به گزارش «جوان آنلاین»، کاربران این سایت با اشاره به شروط مطرح شده اخیر خاتمی ،وی را تنها یک فرصت طلب خوانده که حاضر به خیانت علیه فرقه سبز شده است.


این کاربران، همچنین اقدامات رئیس دولت اصلاحات در زمان زمامداریش بر قوه مجریه را نادرست عنوان کرده‌اند و به وی ایراد گرفته اند که چرا کار نظام را در همان زمان ریاست جمهوری که قدرت داشته است، تمام نکرده است!؟


این جماعت ضد انقلابی همچنین کلمه اصلاح طلبی را مضحک و مسخره عنوان کرده‌اند و رئیس دولت اصلاحات را به خاطر عدم حمایت تمام قد از جریان فتنه! خائن خطاب کرده‌اند.این افراد همچنین تاکید کرده اند که خاتمی یک فرصت طلب قهار بوده و زمانی که باید برای فرقه سبز توان می گذاشت به این فرقه پشت کرد.


این انتقادات در حالی صورت می گیرد که خاتمی پیش تر تلاش می‌کرد که با پی گیری سناریویی «یکی به نعل یکی به میخ»،سعی نماید بدنه فرقه سبز را به سوی خود جذب نماید.سناریویی که بوضوح نظرات کاربران سایت بالاترین نشان می دهد که چگونه خاتمی هم باید بازگشت به نظام و هم بودن با سبزها را درخواب ببیند.


 




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/9:: 11:8 عصر     |     () نظر
بیانیه‌ شورای ‌هماهنگی ‌فعالان ‌سایبری ‌در 9 دی

 در سالگرد قیام و خروش عاشورایی ملت علوی ، حسینی و مهدوی ایران اسلامی قرار داریم . خروشی که طغیان پستی و رذالت را سرکوب و چشم نفاق و فتنه را کور کرد.

 

ملت ایران اسلامی در این یوم الله به جهانیان و خصوصا اربابان مکار و چند چهره فتنه گران عاشورای 88 ، دیگر بار این درس گران را یادآوری کرد که اگر تمام دنیا در مقابل دین آنها صف بکشد ، آنها نیز در مقابل تمام دنیای آنان قد علم خواهند کرد . ملت قیام 9 دی ، ملت دفاع 8 ساله علیه تجاوز آشکار استکبار بود و آزمون و ابتلای عاشورای 88 چه به زیبایی عیان کرد که این ملت در شناخت کلمه حق از باطل چه مهارتهای فراوانی یافته است.

 

حرکت ذلیلانه فریب خوردگان و پست شوندگان و فتنه گران در هتک حرمت عزای حسینی و خیمه سید الشهداء علیه السلام ، به رغم خواست و تصور بیگانگان به مثابه حادثه اعظم عاشورا در مسیر حرکت ملت اسلامیمان ، مشعلی بر افروخت که در پرتو مشعل قیام حسینی ، انقلاب ما را باز بیمه و چشمها را بینا کرد و این خیانت بزرگ و دیگر حماقتهای خیانت بار فتنه گران، به رغم خواست استکبار ، چشمه فروزنده و مشعل آگاهی بخشی شد.

 

همانگونه که فرزندان این ملت در 8 سال نبرد سهمگین سخت نظامی، مهارتهای اسلامی و الهی را کسب کرده و گسترش داده است و تا امروز بنیه دفاع سخت افزاری سرزمین اسلامی مرهون مجاهدتهای آن سروقامتان است.

 

فرزندان امروز این ملت، با تأسی به همان الگو و اتکاء به همان منبع لایزال الهی ، چه در جبهه مدافعه خیابانی از انقلاب اسلامی و نبرد نیمه سخت در طول 8 ماه فتنه گری بدخواهان و چه در جبهه روشنگری و آگاه سازی در عرصه نبرد نرم ، تجربیاتی را آموخته و گسترش خواهند داد که به لطف الهی و نظر مهدوی و هدایت ولایی ، سرچشمه نا امیدی برای دشمنان و مستکبرین گردد.

 

امروز فتنه گران عاشورای 88 ، در زندان قهر و غضب ملت ایران محصورند و کوچک ترین آبرو و قربی نزد این ملت ندارند . هر چند که در این امتحان مهم برخی خواص نتوانستند راه حقیقت را از مذلت باز شناسند و برخی دیگر نیز از چنبره رفاقتها و تعارفات دیرین نرهیدند و امت و ولایت را در این جهاد عظیم تنها گذاردند.

 

اما این ملت سرافراز بود که در پرتو نور هدایت ولایت مطلقه فقیه، سره را از ناسره و خادم را از خائن و دروغگو را از صادق باز شناسانید و امروز این روسیاهیست که بر ذغال مانده و بار جرم بزرگ انکار انتخابات 85 درصدی و گناه عظیم امیدوار کردن دشمنان دین الهی بر پشت آنان سنگینی می کند.

 

به امید پیروزی جبهه حق بر باطل و رسوایی عالم گیر فتنه گران شرقی و غربی، بر بیعت خود بر پیمان سربازی در نبرد همیشگی حق علیه باطل، به فرماندهی امیر قافله صبر و بصیرت تا افق ظهور منجی ، پای فشرده و از حضرت باریتعالی ، توفیق اتصال به این خدمت را خواستاریم.

والسلام

 

شورای هماهنگی فعالان سایبری انقلاب اسلامی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/9:: 11:8 عصر     |     () نظر
خاتمی شرط می گذارد ما هم دور هم می خندیم!

تبریک میگی به نظام یا باز ما باید بریم تو خیابون و کتک بخوریم، تو هم یک کم گریه می کنی؟ یا از ناراحتی می روی ایتالیا با یکی دیگه ماچ و روبوسی می کنی و مصاحبه؟ یا ما دوباره یه حرکت راه می اندازیم و شما تعارف می کنین که رهبر جنبش کیه و از ماه نهم میگین اصلا جنبش که رهبر نمی خواد؟!

"صراط" - اظهارات اخیر یکی از فتنه گران مرتبط با محافل بیگانه، اگرچه با بی اعتنایی محافل اصولگرا مواجه شد اما اسباب خشم و طعنه محافل ضدانقلاب را فراهم آورد.

  

خاتمی در دیدار شماری از اعضای فراکسیون اقلیت مجلس مدعی شده بود اصلاح طلبان مشروط به پذیرفتن چند شرط خود از سوی نظام، حاضرند در انتخابات مجلس شرکت کنند! جبهه اصولگرا که خاتمی را یکی از متهمان سرمایه باخته فتنه و آشوب سال گذشته و مستحق مجازات می دانند، وقعی به این شگرد فرار به جلو ننهادند اما محافل و رسانه های ضدانقلاب که تاریخ مصرف وی را تمام شده می دانند نسبت به این اظهارات واکنش های جالبی را در سایت هایی چون بالاترین، خودنویس، فیس بوک و... نشان دادند.

 

سایت خودنویس در نوشته ای نیمه طنز- نیمه جدی نوشت: یارب این نوگل خندان که سپردی به منش، سه تا شرط گذاشته تا در انتخابات بعدی شرکت کند اما نگفته که خب حالا اگر این شروط برآورده نشد اصلاح طلبان مثلا از چه لاک غلط گیری استفاده می کنند؟ گیرم که جمهوری اسلامی گفت اصلاح طلبان سی تا شرط دیگر هم بگذارند همه را ما برآورده می کنیم، فقط جان مادرشان حتما در انتخابات شرکت کنند (البته اگر جمهوری اسلامی هیچ شرطی هم نگذارد این اصلاح طلب ها حتما شرکت می کنند ولی حالا!). گیرم که ما هم رفتیم و شرکت کردیم. خب آن وقت چی کار می کنین؟

 

نویسنده سپس چند فرض را مطرح کرده است: 1- تبریک میگی به نظام یا باز ما باید بریم تو خیابون و کتک بخوریم، تو هم یک کم گریه می کنی؟ یا از ناراحتی می روی ایتالیا با یکی دیگه ماچ و روبوسی می کنی و مصاحبه؟ یا ما دوباره یه حرکت راه می اندازیم و شما تعارف می کنین که رهبر جنبش کیه و از ماه نهم میگین اصلا جنبش که رهبر نمی خواد؟! شما چیکار می کنین؟ اگر بلاگرها و روزنامه نگارها دستگیر نشوند و فرار کنند، شما یه عده تون می آیید خارج هر چی سایت و رسانه باشه می دهید دست اونها که بقیه زر نزنند و خفه بشوند؟ یا اصلا ول کن آقای خاتمی! ما خریم و نمی فهمیم 8 سال بدون شرط همه چی دستتون بود چطوری وسط گل قالی افتضاح بار آوردید که امروز شدید این؟! چه بسا ما اسکلیم و یادمون رفته که هنوز کار به شرط و شروط نکشیده بود که یه مجلس اصلاحات را نتوانستید بالا نگه دارید؟ یا اصلا چه کاریه، دوباره سه تا شرط می گذاری برای انتخابات بعدیش و میگی اگه اینا نشه ما شرکت نمی کنیم. آی دور هم می خندیم ها!

 

خودنویس لابلای این مطلب، خاتمی را به شکل دون کیشوت متحیر و هراسانی کشیده که نشسته بر مرکب چوبی و روروکی به سمت جنگ با کیهان هل داده می شود. این سایت ضدانقلابی همچنین در نوشته دیگری با سرزنش خاتمی نوشت: الان وقت بازار گرمی انتخابات نیست. یک کم دندان روی جگر بگذار، هر وقت زمانش رسید خبرت می کنیم تا اعلام موضع کنی. شما لطف کنید پیش شرط نگذارید که بعد هم دبه کنید.

 

کاربران سایت بالاترین هم که پس از هیجان کور سال گذشته، دوره ای از سرخوردگی و افسردگی را سپری می کنند زیر خبر اظهارات خاتمی کامنت های زیر را بر جای گذاشته اند، باید مواظب باشیم با سوار واگن ضدخاتمی شدن، توی تله جدیدی نیفتیم. خاتمی اصلا دیگه محلی از اعراب نداره، اما خدا را چه دیدی شاید معجزه ای شد و با کشتن خاتمی روحی در کالبد مرده جنبش سبز دمیده شد... اسم این آدم را باید به عنوان بزدل ترین و بی وجودترین سیاستمدار ! قرن در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد... اون دو تای دیگه که نمی تونن از خونه شون خارج بشن، حالا این وسط این سومی به فکر شرکت در انتخابات بعدیه! جنبشه که ما داریم؟!...


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/9:: 11:8 عصر     |     () نظر

علت سکوت رفسنجانی درباره حماسه 9 دی ؟


تقریبا همه مسئولان و شخصیت های رسانه‌ای در سخنان یا نوشته هایی سالروز حماسه باشکوه مردم در 9 دی ماه سال 1388 را گرامی داشته‌اند اما آقای هاشمی رفسنجانی که بر دو صندلی ریاست مجلس خبرگان و مجمع تشخیص تکیه زده،‌ تاکنون در این باره سکوت کرده است.

 نهضت سبز نبوی
به نقل ازشبکه ایران: سران سه قوه در روزهای اخیر در سخنرانی هایی با تقدیر از بصیرت و هوشمندی ملت ایران،‌ سالروز حماسه 9 دی
ماه را گرامی داشته اند. رئیس قوه قضائیه، 9 دی را حضور در مقابل فتنه‌گرانی دانست که "می‌خواستند کشور را به اجانب بفروشند"، رئیس‌جمهور گفت که "ملت ایران در 9 دی از حرمت عاشورا، امام حسین(ع)، ملت ایران، انقلاب اسلامی، ‌عزت ملت ایران و حریم ولایت و امامت دفاع کرد" و رئیس مجلس هم پیام قیام 9 دی را ایستادگی و پایداری ملی بر میثاق انقلاب خمینی اعلام کرد.

بسیاری از دیگر مسئولان و شخصیت های مطرح دانشگاه و حوزه هم به تشریح ابعاد و اهمیت این روز برای نظام پرداخته اند ولی خلاف انتظارها، آقای هاشمی رفسنجانی همچنان درباره این روز باشکوه حاضر به موضع گیری نشده است.

البته آقای هاشمی سال گذشته و پس از واقعه هتک حرمت عاشورای حسینی هم که منجر به خلق حماسه 9 دی از سوی مردم شد، تا حدود یک هفته هیچ موضعی نگرفت به طوری که سکوت نسبتا طولانی او به همراه مواضع که در جریان آشوب های پس از انتخابات گرفته بود، باعث شد که مردم در تجمع بزرگ عاشورائیان(9دی) پلاکاردهایی را در انتقاد از سکوت وی حمل کنند.

راهپیمایان چنین عنوان می کردند که از آقای هاشمی رفسنجانی انتظار اتخاذ مواضعی روشن و دور از ابهام دارند. این درخواست در شرایطی مطرح می شد که رفتار نزدیکان رئیس مجمع تشخیص از جمله مهدی و فائزه هاشمی نیز زیر ذره‌بین افکار عمومی قرار داشت.

مهدی هاشمی حتی پس از خروج از کشور همچنان به هدایت، تامین و تقویت جریان فتنه متهم بود. البته فائزه نقش آفرینی آشکارتری داشت، چنانچه انتشار فیلم حضور او در میان آشوبگران روز عاشورا، وی را به عنوان "همراه همیشگی آشوبگران" مطرح کرد و آقای هاشمی را به دلیل سکوتش در این باره در معرض موج جدیدی از انتقادات قرار داد.

این واقعیت ها آقای هاشمی را آزار می داد با این حال او تلاش محسوسی برای خروج از میدان انتقادات مردمی نکرد. گرچه تجربه دی ماه سال گذشته آقای هاشمی،‌ این انتظار را ایجاد کرده بود که او امسال درباره رویدادهای بزرگ مردمی همچون 9 دی موضع گیری روشنی کند اما سکوت روزهای اخیرش سایه ابهام را بر مواضع آقای هاشمی سنگین تر از گذشته کرده و احتمال افزایش انتقادات از او را زیاد کرده است.

این در حالی است که کمتر از 24 ساعت پیش و درست در روز هشتم دی ماه، هیئت رئیسه مجلس خبرگان تشکیل جلسه داد و فرصت اظهارنظر برای آقای هاشمی درباره 9 دی هم فراهم شده بود. گفتنی است، بخشی از محافل ضد انقلاب بر پایه همین رویکرد آقای هاشمی ادعا می کنند که او با سکوتش در واقع حمایت خود را از سران و جریان فتنه اعلام می کند.




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/9:: 11:8 عصر     |     () نظر

حجت الاسلام طائب در اجتماع بزرگ امت حزب‌الله و هیئت‌های مذهبی؛

9 دی پیام روشنی برای سران فتنه و استکبار بود

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام طائب گفت: در 9دی مردم از سران فتنه تبری جستند و این روز پیام روشنی برای سران فتنه بود.





به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس (توانا) حجت‌الاسلام مهدی طائب، در مراسم اجتماع بزرگ امت حزب‌الله و هیئت‌های مذهبی که به مناسبت سالگرد حماسه 9 دی، بعد از ظهر پنجشنبه در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: 9 دی روزی است که ملت ایران، مهر باطل به فتنه‌ای زد که در فتنه‌های تاریخی نسبت به براندازی دین و دینداران یکی از کم‌نظیرها است.


وی با بیان اینکه هدف فتنه، براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار داشت: این نظام، دستاورد عینی امام حسین(ع) در روز عاشورا و مقدمه انتقام سیلی‌ای شد که دشمن در عاشورا به صورت اسلام زده و حسین بن علی را از اسلام گرفته بود.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دشمن مقدمه‌سازی کرده بود تا سرنگونی جمهوری اسلامی را با از کار انداختن حجت زمان یعنی ولی فقیه و خارج کردن ضمانت اجرایی ولایت فقیه از قانون اساسی به عمل برساند، گفت: تا زمانی که این دو اتفاق نیفتاده سرنگونی نظام ممکن نیست.


وی ادامه داد: فتنه 88 آمده بود تا قانون را تغییر دهد، ولی موفق نشد چون ملت ایران در 9 دی به صحنه آمد و به اعتراف رسانه‌های خارجی در این روز 3 میلیون تهرانی به خیابان‌ها آمده بودند و با چسباندن عکس‌‌های مقام معظم رهبری به سینه خود، فقط برای ایشان شعار می‌دادند.


حجت‌الاسلام طائب با اشاره به اتفاقات بعد از انتخابات، گفت: در تهران اگر بحث تعارض بین دو کاندیدا مطرح بود مردم ثابت کردند که این بحث مطرح نیست و اگر احمدی‌نژاد در تهران یک میلیون و 800 هزار رای داشت، جماعتی که در 9 دی به صحنه آمده بودند علی رغم تعطیل نبودن مدارس و ادارات، تعدادشان بیش از 3 میلیون نفر بود.


وی افزود: بقیه افرادی که به طرف مقابل رای داده بودند دچار این اشتباه شده بودند که موسوی، حسینی است، ولی در 9 دی فهمیدند که دروغ می‌گوید و برای براندازی آمده است.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه روز 9 دی مردم از سران فتنه تبری جستند، گفت: روز 9 دی پیام روشنی برای سران فتنه و استکبار بود و اگر موسوی ذره‌ای با مردم و انقلاب بود باید در این روز با دیدن آن جماعت عملا استغفار می‌کرد و اگر اخلاص داشت در 9 دی توبه می‌کرد ولی وی جزو مهره‌های عاجزی است که برای استکبار جهانی کار می‌کنند.


حجت‌الاسلام طائب با اشاره به ارزش 9 دی، تصریح کرد: استکبار با صدها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بر روی برنامه‌هایش طی 20 سال برنامه‌ریزی کرده بود تا نتیجه بگیرد.


وی با طرح این سوال که چرا با دیدن حماسه 9 دی توبه نکرده‌اید از خاتمی و کروبی پرسید: در پازلی که دشمن برای اسقاط نظام پهن کرده بود، آمده بودید نظام را زمین بزنید، نظامی که به خون بهترین‌های ملت استوار شده و بالا آمده است.


این استاد حوزه و دانشگاه، خطاب به سران فتنه و کسانی که هنوز از خواب بیدار نشده‌اند، گفت: بیهوده مشت به سندان نزنید که مردم تصمیم خود را گرفته‌اند و نمی‌توانند از آن برگردند و به خدا تعهد داده‌اند که مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنند.


وی با اشاره به این فرمایش امام « اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود»، اظهار داشت: امام با قلب تپنده استکبار، که همان اسرائیل است درافتاد و جمله‌ای را بیان داشتند که هیچ کس با حالا از آن بالاتر نگفته و ایشان این جمله را زمانی گفتند که غلام حلقه‌به گوش آمریکا در ایران حاکم بود.


حجت‌الاسلام طائب با اشاره به اینکه دشمن، ولایت فقیه را هدف قرار داده بود، گفت: دشمن در این قضیه تودهنی خورد و علی‌رغم اینکه با تابلوی دین آمده بود، می‌خواست از رئیس جمهوری شروع کند و خود را تا براندازی نظام برساند.


وی تصریح کرد: موسوی دستورمند حرف می‌زد و در طول تبلیغات تلویزیونی نیز سیاه‌نمایی می‌کرد چون رهبری در طول ریاست جمهوری از دولت نهم حمایت کرده بود سعی داشت با زیر سوال بردن ریاست جمهوری، زمینه را برای هدف قرار دادن رهبری آماده کند.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مصاحبه موسوی که در پاسخ به این سوال که اگر مجددا مطابق حرفت، انتخابات برگزار شد و رای نیاوردی، گفته بود دوباره می‌گویم تقلب شده، اظهار داشت: دو نظرسنجی که پنج روز قبل از انتخابات در سطح بین‌المللی انجام شد مشخص کرده بود آرای موسوی، از 9 میلیون بیشتر نیست و لذا قبل از برگزاری انتخابات با نوشتن نامه به رهبری، بحث تقلب در انتخابات را مطرح کردند که این نامه در رسانه‌های خارجی زودتر از سایر رسانه‌ها منعکس شد.


حجت‌الاسلام طائب اضافه کرد: موسوی که می‌دانست رای نمی‌آورد در شب انتخابات، اعلام پیروزی کرد و طبق دستور، صبح روز یکشنبه و بعد از اطلاعیه رهبر انقلاب که از مردم تشکر کرده بودند، گفت: رهبر انقلاب عادل نیست!


وی با بیان اینکه فتنه‌گران دو گروه بودند، اظهار داشت: یک دسته از قشر روحانی بودند، نظیر کروبی و نصرالله بیات که گفتند رهبر انقلاب دیگر عادل نیست و دسته دیگر بوق تقلب را برداشتند و ادعای تقلب 11 میلیونی را مطرح کردند.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شنیع‌ترین کارهایی که توسط فتنه‌گران بعد از 25 خرداد انجام شد، گفت: آنها با شهیدسازی خانمی را که در کانادا زندگی می‌کرد پروژه شهیدسازی را اجرا کردند و با این کارها آبروی شهید و شهادت را بردند و یکی ازبدهکاری‌های خاتمی و کروبی به شهدا نیز این است.


وی با اشاره به تعدادی از بازداشتی‌های پس از انتخابات که ادعای تقلب کرده بودند، گفت: این افراد در برابر ادعای خود هیچ مدرکی ارائه ندادند و بعد شایعه کردند که بازداشتی‌ها کتک خورده‌اند در حالی که خودشان بهتر از همه می‌دانستند که تقلب نشده و ساخته خود آنها است.


حجت‌الاسلام طائب تمام مشکل استکبار را رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: این رژیم بین دو دندان جهان اسلام یعنی حماس و حزب‌الله قرار دارد. وی با اشاره به دوران اصلاحات که در سالهای 78 و 79 مطبوعات افسارگسیخته به وجود آمدند اظهار داشت: این مطبوعات نوشتند که حزب‌الله لبنان را دستی از ایران حمایت می‌کند که باید آن دست را قطع کرد.


حجت‌الاسلام طائب با اشاره به اطلاعیه‌ای که خاتمی، اخیرا داده و در آن خواستار آزادی زندانی‌ها شده، خطاب به وی، اظهار داشت: بهتر است مقداری فکر کنی! یادت رفته شعار آزادی مطرح ‌کردی حال اینکه خود نمی‌دانستی برای چه این شعار را می‌دهی!


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/9:: 11:8 عصر     |     () نظر
دو طرح گرافیکی جالب در مورد 9 دی

 




 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/9:: 11:8 عصر     |     () نظر

سروده‌ یک برادر شهید در بزرگداشت 9 دی

خس و خاشاک را از شهر راندند؛ سران فتنه زیر پای ماندند

خبرگزاری فارس: در بخشی از این سروده‌ آمده است: 9 دی سیل مردم باز جوشید؛ تمام سینه‌ها آخر خروشید؛ خس و خاشاک را از شهر راندند؛ سران فتنه زیر پای ماندند؛ چراغ راه ما را جز ولیّ نیست؛ کسی رهبر به جز "سید علی " نیست.





به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، این شعر، سروده برادر یک شهید است که در اشعار خود به لایه‌های انتظار، مباحث مربوط به یک فرد منتظر، و بصیرت منتظران می‌پردازد. وی در شعر خود که در نخستین سالروز حماسه «9 دی» سروده است، به وقایع روز عاشورا و پاسخ ملت بابصیرت و ولایت‌مدار به فتنه‌گران پرداخته است.


* 9 دی


هوا آشفته بود و شهر مجنون
زمین سر در گریبان، چشم پر خون
حماسه می‌خروشید از گلوشان
ز رگ‌ها خون غیرت سخت جوشان
که عاشورا کسی رقصیده؟ او کیست؟
چه کس با شاه دین جنگیده؟ کوفیست؟!
از این غم شهر گویا پر ز شیر است
دی از گرمای این دل‌ها چو تیر است
همه عمارگون، آماده، هوشیار
تمام شهر بیدارند، بیدار
کسی حرمت شکن آشوب کرده
شغالی بیشه را مخروب کرده
الا ای فتنه گر، شیطان، حرامی!
میان بیشه‌ی شیران خرامی؟!
شما، ای جمله عالم گوش دارید
کلام آوازه‌ی بر گوش دارید
به ایران، رهبری فرزانه داریم
اشارت او کند جان می‌سپاریم
الا ای فتنه‌گر، ما مرد جنگیم
برای رجمت ای ابلیس، سنگیم
چو شمشیر آخته، در دست اوییم!
بمیرید از حسد، سر مست اوییم
ابابیلیم اگر بر فیل‌هایید
چو ریگی نرم آخر زیر پایید
9 دی سیل مردم باز جوشید
تمام سینه‌ها آخر خروشید
خس و خاشاک را از شهر راندند
سران فتنه زیر پای ماندند
ولی حرفیست بی پیرایه‌ای دوست
که این حرف از زبان یار حق گوست
"بصیرت " یاب، بیدارست دشمن
ز حقد و کینه تبدار است دشمن
صف آراییست! اما در غبار است
میان فتنه ره دشوار و تار است
چراغ راه ما را جز ولیّ نیست
کسی رهبر به جز "سید علی " نیست


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/9:: 11:8 عصر     |     () نظر


شریعتمداری در برنامه «دیروز، امروز، فردا»

خاتمی همه مراحل فرمول کودتای مخملی را در ایران پیاده کرد

خبرگزاری فارس: مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه جان کین از طراحان اصلی کودتای مخملی پس از فتنه تیر 87 به ایران آمده و با اصلاح‌طلبان دیدار کرد، گفت: خاتمی همه مراحل فرمول کودتای مخملی را در ایران پیاده کرد.





به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، حسین شریعتمداری‌ نماینده ولی‌فقیه در روزنامه کیهان، با اشاره به فتنه سال گذشته و نظریات مختلف پیرامون آن، مبنی بر طبیعی بودن اتفاقات یا بهانه بودن آن، اظهار داشت: فتنه‌ای که بعد از انتخابات پدید آمد طرح و نسخه کاملاً فرموله از سوی بیگانگان بود و اسناد آن نیز موجود است؛ ادعای تقلب برخاسته از فرمول «ریچاد رولد تی‌ام» بوده و دقیقاً در ماه‌های نزدیک انتخابات به داخل کشور دیکته ‌شد.


وی ادامه داد: تشکیل کمیته صیانت از آرا، فرمول صریح اعلام شده از سوی جین شارپ است که وی یکی از پدران کودتای مخملی محسوب می‌شود، هرچند جان کین، جین شارپ، ریچارد رولدتی‌ام، جورج سورس و مایکل لدین مهره‌های اصلی طرح کودتای مخملی هستند.


شریعتمداری با بیان اینکه برخی در خصوص پیش‌بینی‌های کیهان از ما سوال کرده و ما را پیشگو خطاب می‌کردند، افزود: این مسئله پیشگویی نیست چراکه همانند فرمول مراحل اجرا می‌شد، از این رو وقتی خاتمی کاندیدای ریاست جمهوری 88 شده و تمام گروه‌های اصلاح‌طلب از وی حمایت کردند و موسوی نیز هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده بود، روزنامه کیهان طی یادداشتی اعلام کرد، کاندیدای اصلی خاتمی نیست.


وی اضافه کرد: خبرنگار نیویورک تایمز در تماس خود با روزنامه کیهان از این ادعا مبنی بر اینکه خاتمی کاندیدای اصلی نیست، علت را جویا شد لذا این مسئله با توجه به فرمول مطرح شده در نشست استنفورد اعلام شده بود اما آن فرمول با خاتمی همخوانی نداشت و شخص مورد‌نظر آن نشست نیز شناخته شده نبود.


مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه گیل لاپیداس، متخصص امور شوروی در نشست استنفورد حضور داشته است، خاطرنشان کرد: وی گفته بود بعد از ورود به کنفرانس استنفورد که مربوط به ایران بود، تعجب کرده است و بعد از قرار گرفتن در تریبون وضعیت ایران را همانند دوران شوروی سابق و خاتمی را گورباچف دانسته بود.


وی با بیان اینکه مطالب خانم گیل‌ لاپیداس در نشست استنفورد را دو روز بعد از آن روزنامه‌های زنجیره‌ای در داخل کشور مطرح کردند، گفت: آنها به منبع این صحبت اشاره نکردند، در حالی‌که کیهان در یادداشتی این موضوع را به آنها یادآور شد که این مطلب منسوب به لاپیداس بوده و شما آن را متعلق به خود می‌دانید اما روزنامه‌هایی مثل صبح امروز هیچ واکنشی نشان ندادند.


*جان کین پس از فتنه تیر 78 با گروه‌های اصلاح‌طلب دیدار کرد


مدیرمسئول روزنامه کیهان بیان داشت: در پاییز سال 78 و چند روز پس از فتنه تیر 78، جان کین وارد ایران شده و با گروه‌های اصلاح‌‌طلب مذاکراتی را انجام داد البته این مذاکرات سند پنهان نبوده و همه آنها اسناد آشکار است؛ وی با اعضای حزب مشارکت، برخی اعضای سازمان مجاهدین انقلاب و اعضای گروه‌های ملی، مذهبی دیدار کرد.


وی به سفر جان‌کین به قم و ملاقات وی با موسوی اردبیلی اشاره و عنوان کرد: آقای موسوی اردبیلی از قصد جان‌کین برای ورود به ایران آگاهی نداشت لذا به عنوان رئیس دانشگاه مفید با وی ملاقات کرد.


شریعتمداری با بیان اینکه جان‌کین، جین شارپ و ریچارد رولد تی‌ام خود را شاگردان هابرماس می‌دانند، تصریح کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب فرمودند فتنه ریشه بیرونی دارد براساس حدس و گمان این فرمایش را انجام ندادند.


وی با اشاره به اینکه هابرماس پس از ورود به ایران و ملاقات با برخی افراد در بعضی از دانشگاه‌ها تشکیل جلسه داد، تصریح کرد: افرادی که در رسانه‌ها و سایت‌های خود مطلب می‌نویسند، بدون اشاره به نام هابرماس به صحبت‌های او اشاره کردند.


شریعتمداری با بیان اینکه یکی از افرادی که با هابرماس ملاقات کرده بود و کیهان این موضوع را افشا کرد از شاکیان بنده محسوب می‌شود، عنوان کرد: نشریه دویچه وله، به این ملاقات در مصاحبه با هابرماس اشاره کرده بود.


وی افزود: ملاقات جان‌کین پاییز 78 و پس از شکست فتنه آن سال تشکیل شد؛ کیان تاج‌بخش از اعضای بنیاد روبیلسون و همکاران هاله اسفندیاری و شائول بخاش است؛ وی در آشوب‌های تیرماه 78 بازداشت می‌شود اما با پادرمیانی معاون سیاسی وقت وزارت کشور آزاد شد در حالی که خود وی در حال حاضر جزء عوامل فتنه محسوب می‌شود.


*نیروهای اطلاعاتی در دولت اصلاحات با فرمول‌های دشمنان برخورد نمی‌کردند


مدیرمسئول روزنامه کیهان در پاسخ به این پرسش که چرا علی‌رغم فرمول بودن طرح‌های دشمن برخوردی با آن صورت نگرفت، اظهار داشت: رامین جهانبگلو با صراحت اعلام کرد که برای CIA کار می‌کند هرچند تاج‌بخش و هاله اسفند‌یاری نیز به همین دلیل بازداشت شدند؛ هفت سال قبل ما با استناد به رفت و آمد‌های جهانبگلو وی را مامور CIA معرفی کردیم اما هیچ مسئولی به این موضوع توجه نکرده و نیروهای اطلاعاتی اقدامی انجام ندادند.


وی با تأکید بر اینکه نیروهای اطلاعاتی در هفت سال قبل به دولت اصلاحات منسوب بودند، گفت: کسانی که کنار این افراد هستند مشخص است لذا خاتمی دوبار با جورج سورس ملاقات کرد حتی کیهان در خصوص ملاقات عطریانفر با سورس در سفر وی به آمریکا اظهار‌نظری داشت اما او این مسئله را تکذیب کرد و حتی در سخنرانی خود آن ملاقات را بی‌عیب دانست، هرچند در اعترافات اخیرش آن را اصلاح کرد.


مدیر مسئول روزنامه کیهان یادآور شد: این مسئله در تمام این مدت ادامه داشته و هیچ‌گاه قطع نشد اما حرکت بعدی آنها در دولت فعلی کم‌کم به سایه رفت. وی در خصوص انتقاد خود به افرادی خاص تصریح کرد: نخستین بخش از انتقاد به بعضی از اعضای دوران اصلاحات که شامل مجلس ششم و دولت آن بوده، وارد است و در حال حاضر نیز آنها در جریان فتنه حضور مستقیم دارند از این رو نمی‌توان به آنها انتقاد کرد چراکه خود آنها این افراد را به کشور دعوت می‌کردند.


شریعتمداری تأکید کرد: وقتی فتنه آغاز می‌شود هوشیاری‌ها نیز بیشتر شده که این مربوط به بصیرت مردم است؛ بنابراین مسئله این است که آنها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند، هرچند لیست افرادی که با آنها ارتباط خاصی وجود داشت در حال حاضر موجود است اما در گذشته به آن توجهی نشد.


* ائتلاف گروه‌های ناهمگن نشان‌دهنده شکل‌گیری یک فتنه است


وی در خصوص دسته‌بندی طیف‌ها و بازیگردان‌های اصلی صحنه در سال گذشته اظهار داشت: یکی از شاخصه‌ها برای شناخت فتنه که اگر به آن توجه شود فتنه در ابتدای شکل‌گیری قابل شناسایی است، ائتلاف گروه‌های ناهمگن و به ظاهر مخالف بر روی یک نقطه است یعنی وقتی در جریانی منافقین، بهائیان، مارکسیست‌ها، کلان سرمایه‌دارها و گروهک‌هایی مثل عبدالمالک ریگی، پژاک از یک جریانی اعلام حمایت کرده و شیمون پرز با صراحت فتنه‌گران را بزرگ‌ترین سرمایه خود در داخل ایران دانسته و اوباما از آنها حمایت می‌کند و نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز مدعی می‌شود که فتنه‌گران از جانب آنها با نظام اسلامی می‌جنگند، سران فتنه در مقابل این مسئله هیچ اعتراضی نکردند.


شریعتمداری با طرح این پرسش که چرا گروه‌های ناهمگن با یکدیگر ائتلاف کردند، اظهار داشت: اگر به تابلوی مشترک آنها توجه شود این گروه‌ها مدعی حضور برای رقابت انتخاباتی هستند در حالی که این امر مورد قبول نبوده چراکه گروه‌های ائتلاف‌کننده مخرج مشترک‌شان دولت نیست.


وی با بیان اینکه منافقین به دنبال دولت احمدی‌نژاد یا هیچ فرد دیگری نبودند بلکه با اصل نظام مشکل داشتند، افزود:‌ در چنین موردی نباید به تابلوی ائتلاف گروه‌های ناهمگن توجه کرد چراکه هدف ائتلاف خود نقطه مشترک این گروه‌ها است.


مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه فرمول نقطه مشترک مربوط به ریچارد هاوس است، خاطرنشان‌ کرد: یک سال قبل از انتخابات فوکویاما فرمولی انحصاری برای جامعه ایران تدوین کرده و اسم آن را «مهندسی معکوس» گذاشت؛ ریچارد رول‌‌تی‌ام نیز بخشی از این فرمول را توضیح داد.


وی بر همین اساس ادامه داد: آنها مدعی شدند که اگر قرار باشد مخالفان جمهوری اسلامی را روی چند نقطه قرار دهیم آنها با یکدیگر جمع نمی‌شوند چراکه محور ائتلاف باید صرفا یک نقطه باشد از این رو وی می‌گوید ما مجبور هستیم مخالفان نظام را روی یک نقطه واحد جمع کنیم.


شریعتمداری به اظهارات کرباسچی به عنوان نماینده حزب کارگزاران اشاره و عنوان کرد: او مدعی شد که می‌خواهیم روی یک نقطه ائتلاف کنیم اما همان زمان روزنامه کیهان پس از این ادعا به منسوب بودن این نظر به ریچارد هاوس اشاره کرد.


* سران فتنه حتی در یک مورد نیز خلاف فرمول دشمن عمل نکردند


وی با بیان اینکه هدف ائتلاف گروه‌های ناهمگن مخالف جمهوری اسلامی دولت نبوده بلکه امری فراتر از آن محسوب می‌شود، متذکرشد: مردم ایران بصیرت دارند چراکه در راهپیمایی 9 دی هیچ عکسی از احمدی‌نژاد به همراه نداشتند و این امر نشان‌دهنده بصیر بودن مردم است که می‌دانند مسئله دولت مطرح نیست بلکه دشمنان به دنبال نابودی نظام هستند.


شریعتمداری اضافه کرد: بنابراین افراد و گروه‌هایی که در ظاهر با یکدیگر متفاوت و مخالف هستند در یک نقطه جمع می‌شوند، از این رو کفر ملت واحد است.


وی ادامه داد: فتنه‌گران از مرکز دیگری مدیریت می‌شدند چراکه اگر اختیار خود را داشتند، وارد عمل شده و اقدامی‌ می‌کردند لذا سران فتنه به قانون تن ندادند زیرا اگر اینگونه می‌کردند رسوا می‌شدند، هرچند این موضوع دست آنها نیست.


مدیرمسئول روزنامه کیهان با تأکید بر اینکه سران فتنه فقط پرچم فتنه را به دست داشته و هرگز مسئولیت مستقیم نداشته‌اند، تصریح کرد: ما همواره مطرح کرده‌ایم که سران فتنه تنها در یک مورد نشان دهند که در آن برخلاف فرمول دیکته شده بیرونی عمل کردند.


وی بیان داشت: ریچارد‌هاوس نخستین قدم را در فرمول خود، تن ندادن به قوانین جاری می‌داند اما مقام معظم رهبری فرمودند ما به مکانیزم‌ غیرقانونی تن نمی‌دهیم لذا مشخص است که معظم‌له دقیقاً فرمول را می‌دانند.


شریعتمداری با اشاره به اینکه آنها برای تردید نکردن افکار عمومی نسبت به عدم رعایت قانون راه جانبی را پیشنهاد کرده بودند، ادامه داد: راه جانبی از نگاه آنها دو ویژگی‌ دارد که یکی از آنها غیرقابل اجرا بودن آن و مورد دوم نیز فرعی بودن آن موضوع در صورت اجرایی شدن است، از این رو خاتمی در آن زمان اعلام کرد که باید رفراندوم برگزار کنیم، چرا که وی می‌داند این مسئله شدنی نیست.


وی با بیان اینکه روزنامه کیهان در همان زمان نسبت به این مسئله تذکر داده و به خاتمی گفت که این نظر مایکل لدین است، اضافه کرد: دو روز پس از آن مایکل لدین با نیویورک تایمز مصاحبه کرده و مدعی شد آنچه شریعتمداری نوشته را قبول دارم اما نظر من با خاتمی متفاوت است، بنابراین فرمول یکی از پس دیگری اجرا می‌شد.


مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: مایکل لدین در مصاحبه خود گفته بود جنبش اواسط دهه 1980 شکل گرفته است یعنی دقیقاً زمانی که رهبر انقلاب نسبت به تهاجم فرهنگی هشدار می‌دادند اما مسئولان توجه نکرده و راه‌های غیراصلی را دنبال کردند، در حالی‌که رهبری به شبیخون فرهنگی اشاره داشتند، از این رو افراد بسیاری مقصر هستند.


 



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/9:: 11:8 عصر     |     () نظر

بازخوانی حماسه بزرگ 9 دی/4

عاشورا، فائزه، آقازادگی، خاتمی، جماران، خواهرزاده موسوی، سوت و کف

محمد مهدی تهرانی: همه چیز انگار از عاشورا شروع شد. عاشورای 88 مملو از گزاره‏های معنادار برای تاریخ ایران اسلامی بود؛ مملو از حرف‏ها و کلید واژه‏ها. آن روز انگار تاریخ ایران اسلامی ورق دیگری خورد. تمام اهانت‏ها و جسارت‏های مطبوعات دوم خردادی طی سال‏های اصلاحات یک‌باره به دست مردم خداجوی موسوی به تصویر کشیده شد و اوج التزام و پایبندی سبزها به شعایر دینی به نمایش درآمد.


عاشورا معضل آقازادگی در ایران را برملا کرد. پرده از نیت‏ها و منش و روش سبزها برداشت و ماجرای فتنه را مختومه کرد. حرمت شکنی‏های فاطمیه و پایکوبی‏های خیابانی قبل از انتخابات به عاشورا رسید تا بعد از به بازی گرفته شدن رنگ سبز نوبت به رنگ سیاه عزای سیدالشهداء(ع) برسد و از این طریق برآوردی روشن از پایگاه اجتماعی دو جریان اکثریت و اقلیت به نمایش گذاشته شود.


مصونیتی به نام آقازادگی موجب شرمساری نظام قضایی خواهد بود


آن روزها اگرچه نقش‏آفرینی آقازاده‏ها مشخص شده بود، اما هنوز عزمی برای برخورد با آنها دیده نمی‏شد. دکتر الهام در پاسخ به سؤالی درباره برخورد قوه قضائیه با آقازاده‌ها در موضوعات اقتصادی و در حوادث بعد از انتخابات گفت: «برابری در مقابل قانون به ویژه قانون جزا، مهم‌ترین رکن احساس امنیت قضایی است. اگر قوه قضائیه در این خصوص اهمال کند، احساس امنیت قضائی آسیب می‌بیند.»


تاسوعا، جماران و عزاداری با کف و سوت


سبزها در روز تاسوعا در جماران گرد خاتمی جمع شدند تا با کف و سوت، عمق اعتقادشان به سیدالشهداء را به نمایش بگذارند. مدعیان خط امام باز هم کف و سوت‏ها را ندیدند و آن قدر زبان در کام گرفتند که در عاشورا حتی خیمه‏های عزای سیدالشهدا و قرآن مجید هم به آتش کشیده شد.


سکولارها، ضد دین‏ها و سلطنت طلب‏هایی که با انقلاب و امام مشکل داشتند و سال‏ها کینه امام را در دل داشتند، به واسطه آنچه جریان فتنه، مجال خود نمایی یافتند و شعار "مرگ بر اصل ولایت فقیه" سردادند. هر چه گذشت صف بندی‏ها مشخص تر شد و پایگاه اجتماعی دو جریان اکثریت و اقلیت حاضر در کشور روشن‏تر شد، به‌طوری که بعد از عاشورا دیگر همه می‏‏دانستند چه خبر است. در واقع اگر تا پیش از آن می‏‏بایست با تلاش فراوان عمق نفاق و رویکردهای ضددینی جریان ساختارشکنان برای مردم شرح داده می‏‏شد، این بار نفاق عریان شد تا همه حق و باطل و حامیان آن را بازشناسند.


اشرافیت حامی اصلاحات و سکوت و رخوت مدعیان خط امام زمینه میدان‎داری افراطیون ساختارشکن را فراهم کرد. جسارت‏ها اگر چه بی حد و حصر بود اما کسی تا کنون جرأت نکرده بود حرمت عاشورای امام حسین(ع) را بشکند و آن را با کف و سوت بگذراند. طبیعی بود که در این شرایط، جریان نفاق در سیر استدراجی خود سرعت دو چندان بگیرد.


در روز تاسوعا جمعیت اندک فتنه‌گران به گونه‏ای بود که حتی ناامیدی خبرگزاری فرانسه، رویترز، الجزیره را نیز در پی داشت. خبرنگار خبرگزاری فرانسه در تهران در ارتباط تلفنی با شبکه تلویزیونی فرانس 24 در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اتفاقات روی داده در تهران گفت: «فقط چند صد نفر به دعوت گروه های مخالفان پاسخ مثبت دادند و به خیابان‌های مناطق مرکزی تهران و به طور مشخص‌تر به خیابان انقلاب ریختند تا برای برگزاری تظاهرات تلاش کنند اما پلیس کنترل مرکز تهران را در اختیار گرفت و تظاهر کنندگان متفرق شدند.»


الجزیره انگلیسی نیز گزارش داد خبرهای دریافتی از ایران حاکی است در اطراف میدان انقلاب شمار معدودی از مردم شعارهایی سرداده اند و سپس متفرق شدند. خبرنگار بی‌بی‌سی هم که از تجمع پرشمار جریان فتنه برای سوءاستفاده از عزاداری روز عاشورا ناامید شده بود، دلیل این مسئله را عدم صدور اطلاعیه رسمی از سوی رهبران این جریان دانست. خبرگزاری رویترز هم که گویا پس از مشاهده جمعیت پراکنده و کمتر از 500 نفره اغتشاشاگران ترجیح داده بود اخبار را به نقل از سایت‌های ضدانقلاب ایرانی منتشر کند، به نقل از خبرنگار مستقر خود در دفتر تهران خبری روی خروجی نداد.


مردم هتاکان را از جماران بیرون کردند/سخنرانی خاتمی نیمه‌تمام ماند


فتنه‌گرانی که در شب عاشورای حسینی با حضور در حسینیه مقدس جماران به سردادن شعارهای انحرافی پرداخته و همزمان با حضور خاتمی در حسینیه سوت و کف زدند، با خشم مردم انقلابی حاضر در حسینیه مواجه و از این محل اخراج شدند.


در جریان این برنامه، مشاجره‌های لفظی میان هتک حرمت‌کنندگان شب عاشورا و عده‌ای دیگر که به این رفتار معترض بودند، بالا گرفت و در ادامه منجر به زد و خوردهایی شد. در ادامه برنامه در حالی که خاتمی سخنرانی خود را آغاز کرده بود، درگیری میان افراد در محوطه بیرونی حسینیه جماران آغاز شد و سپس نیروی انتظامی با ورود به محل تلاش کرد کنترل اوضاع را به‌دست بگیرد.


برخی افرادی که با نیروی انتظامی درگیر شده بودند، پس از متفرق شدن، اقدام به صدمه زدن به اموال شهروندان از جمله تعدادی از اتومبیل‌های پارک شده در خیابان یاسر منتهی به جماران کردند.


در داخل حسینیه جماران و اوسط سخنرانی خاتمی نیز در حالی که چندین بار هتک حرمت شب عاشورا توسط فتنه‌گران با اقدام به کف زدن تکرار شد، درگیری‌ها بالاگرفت و تعدادی از حاضران با سردادن شعارهایی مانند "منافق حیا کن، جماران را رها کن" خواستار خروج این افراد از حسینیه شدند. خاتمی با مشاهده این وضع، سخنرانی خود را قطع کرد و محافظانش بلافاصله او را به بیرون منتقل کردند.


تاریخ تکرار نشد/ مردم‌حسینی‌تهران یزیدیان را فراری دادند


هر گونه که بود، عاشورا بالاخره رقم خورد و پای کف و سوت‏های شب گذشته در جماران به خیابان‏ها رسید تا خیمه‏های عزای سیدالشهداء(ع) نیز به آتش کشیده شود. از صبح عاشورا عده‌ای که به صورت سازماندهی شده بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداران و دسته‌جات عزاداری، نمادهای سبز اموی را حمل می‌کردند، به صورت سازماندهی شده از خیابان‌های اسکندری به سوی تقاطع خیابان توحید، میدان فردوسی به سمت میدان انقلاب، میدان امام حسین(ع) پل چوبی، خیابان حافظ به سمت چهارراه کالج و چهارراه ولی‌عصر حرکت کردند و با اخلال در عبور و مرور عزاداران و مردمی که در تردد به سمت مجالس عزاداری بودند، شعارهای انحرافی سردادند.



برخی بقایای فرقه موسوی شعارهای "مرگ بر دیکتاتور" و "یا حسین میرحسین" را در حالی که دست‌های خود را بالای سر گرفته و به هم می‌زدند، تکرار می‌کردند.


این افراد که به چوب، چماق و سنگ مسلح بودند، پس از هر درگیری با نیروهای انتظامی و متفرق شدن، به خیابان‌های فرعی هجوم می‌آورند و با تخریب اموال عمومی به‌ویژه شکستن شیشه‌ها قصد داشتند، به زور وارد منازل مردم شوند که در برخی موارد به‌دنبال مقاومت صاحبان منازل، اغتشاش‌گران آنان را مضروب و به منازل نیز خساراتی وارد کردند.


آشوبگران در تقاطع اسکندری- آزادی با کندن میله‌های خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو و قرار دادن آن‌ها در وسط خیابان تلاش کردند تردد مردم را مختل کنند.


این افراد هر خودرویی را که گمان می‌کردند ارتباطی با نیروهای انتظامی و یا مردم مؤمن دارد، با سنگ مورد حمله قرار می‌دادند.



اغتشاش‌گران در تقاطع کریمخان- حافظ، دو خودروی پلیس را آتش زدند و تاکنون آتش زدن 26 موتور از موتورهای ناجا و مردم نیز گزارش شده است. این افراد، همچنین در مسیرهای اصلی اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و قرار دادن آن‌ها در وسط خیابان کردند، به طوری که دود ناشی از این اقدام برخی خیابان‌ها را فراگرفت.


عزاداران عاشورایی به میدان آمدند


تمام شدن مراسم‌های عزاداری با نماز ظهار کافی بود تا جمع کثیری از عزاداران به خیابان‏ها بیایند و رو در روی فتنه‏گران بایستند. شمار قابل توجهی از مردم نیز در تقاطع انقلاب- فلسطین تجمع کردند. این افراد با سردادن شعارهای انقلابی از جمله "لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است" و سینه‌زنی، اقدامات خرابکارانه اغتشاش‌گران را محکوم کردند.


حاج سعید حدادیان که در دانشگاه تهران به عزاداری پرداخته بود، با جمعی از مردم و دانشجویان در خیابان انقلاب حاضر شد. دیگر بغض دیرین انقلابیون ترکیده بود. عاشقان ولایت، شعارهای "الله اکبر خامنه‌ای رهبر"، "حزب فقط حزب الله، سید علی روح الله"، "منافق حیاکن عاشورا را رها کن" و "مرگ بر منافق"، "حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی"، "ماشالله حزب الله"، "مرگ بر منافق"، "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده"،‌" وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش عالم نتواند که جوابم دهد" سر دادند و هرلحظه بر شمار راهپیمایان مردمی افزوده می‏شد.


امویان در حاشیه میدان ولی‌عصر(عج) تهران، پرچم‌های مقدس یا زهرا(س) و یا حسین(ع) را پاره و کیوسک پلیس را نیز آتش زدند. تعداد زیادی از بانوان عزادار حسینی(ع) نیز در خیابان حافظ به سمت تقاطع کالج راهپیمایی کردند. راهپیمایان که پرچم های عزای حسینی و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند، با سر دادن شعارهای انقلابی مانند "حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی" حرکت اغتشاش‌گران را محکوم کردند.


همچنین گروه های مردمی با حرکت روی پل حافظ جمهوری بر ضد اغتشاش‌گرانی که تعدای از آن‌ها در مسیر خیابان جمهوری بودند، شعار دادند. صدها موتور سوار نیز که پرچم های هیئات خود مرکب از "یاحسین"، "یا مهدی ادرکنی" و... را به دست گرفته‌اند، به طور مستمر در خیابان انقلاب به گشت زنی پرداختند.


قتل مشکوک خواهر زاده موسوی


بنا بود با انتشار خبر قتل خواهرزاده موسوی موج جدیدی از مظلوم‏نمایی و آشوب‏طلبی کلید بخورد که فتنه‏گران در این راه ناکام ماندند. قتل خواهرزاده موسوی در حالی در محدوده چهارراه کالج یکی از مراکز تجمع اغتشاشگران صورت گرفت که گزارش ها حاکی از استفاده از اسلحه مخصوص تیم‏های ترور در این اقدام مشکوک داشت، چنانکه نوع سلاح و گلوله استفاده شده در این حادثه، نوعی خاص و کمیاب از گلوله وسلاح مخصوص تیم های ترور بود.


گفته می شد بیش از ده نفر از اعضای کددار سازمان منافقین در اغتشاشات روز عاشورا بازداشت شده‏اند. دکتر مرندی استاد دانشگاه تهران در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره از ابهامات کشته شدن خواهر زاده میرحسین موسوی سخن گفت و این واقعه را مطابق شواهد موجود مشکوک توصیف کرد. او گفت: «من دقیقا نمی دانم که تعداد کشته ها چقدر است اما از چهار نفری که کشته شدند، تنها یک نفر به ضرب گلوله کشته شد که آن یک نفر خواهرزاده آقای موسوی بود!» انگار قرار بود ماجرای ندا آقاسلطان تکرار شود و ماجرای خونخواهی به راه افتد و این همه با همراهی نکردن خانواده خواهرزاده موسوی و نیز خروش انقلابیون به واسطه هتک حرمت عزاداری سیدالشهدا(ع) ناکام ماند.


اطلاعیه ناجا که کمی بعد منتشر شد، خود گواهی بر مشکوک بودن ماجرا بود. در این اطلاعیه تصریح شده بود: «آقای سید علی موسوی حبیبی بدون این‌که در صحنه اغتشاشات حضور داشته باشد در یکی از خیابان‌های فرعی تهران(خیابان شادمان)، در حدود ساعت 12 الی 13 ‌ششم دی در حین حرکت، به دست سرنشینان یک دستگاه خودرو با سلاح گرم هدف ترور قرار گرفته که به علت تأخیر در انتقال به بیمارستان دچار خون‌ریزی شدید شد و فوت کرد.»


روایت امام جماعت نماز ظهر عاشورا از حمله طرفداران موسوی


حجت الاسلام صالحان امام جماعت نماز میدان جمهوری در گفتگویی اتفاقات روز عاشورا را تشریح کرد. او گفت: «ساعت 11:40 این اغتشاشگران از بالا به خیابان نواب سرازیر شدند به گونه ای که پشت صفوف نماز خانمها رسیدند، اتفاقا پشت صف خانمها سطل زباله های قابل اشتعال که همواره ابزاری برای این جماعت است و شهرداری هم رسیدگی نمی کند وجود داشت که عده ای که نمادهای سبز داشتند قصد به آتش کشیدن آنها را داشتند که با ممانعت برخی از اعضای هیات و بسیجی ها جلوگیری شد.»


وی با بیان اینکه اگر این سطل ها آتش می‏گرفت خانمها که نزدیک آنها بودند هم می‏سوختند گفت:«زمانی که از آتش زدن سطل زباله ناتوان شدند، ضلع غربی را که شهرداری از یک هفته قبل کنده بود باعث شد که سنگهایی در اختیار اغتشاشگران قرار گیرد، و سنگها هم به گونه‏ای بود که حدود 10 متر را در اختیار آنها قرار داده بود تا سنگ‏پرانی کنند لذا موفق به این کار شدند.»


صالحان به مجروحان این حادثه اشاره کرد و اظهار داشت:«یکی از رفقای ما که خلبان ایران ایر است با همسر و فرزندش آمده بود که قصد داشت در برابر این جماعت بایستد ولی متاسفانه ایشان را در برابر همسر و فرزندش کف خیابان خواباندند و به شدت وی را مجروح کردند، همچنین بینی یکی دیگر از افراد را شکستند، و علیرغم اینکه دوستان از اصابت سنگها به بنده و مردم جلوگیری می‏کردند یکی از سنگها نیز به بنده خورد و من از ناحیه گوش و صورت به شدت زخمی شدم.»


حضور فائزه هاشمی در هتک حرمت عاشورا


کمی بعد فیلمی منتشر شد که از حضور فائزه در جمع اغتشاشگران روز عاشورا حکایت داشت. خبرگزاری فارس طی خبری نوشت:«فائزه هاشمی پس از چند روز سپری کردن تعطیلات در شمال کشور، روز عاشورا هم به جمع آشوبگران در تهران پیوست.»


این خبر می‏افزود:«فائزه هاشمی که در چند روز تعطیلات در تفرج در شمال کشور بسر می‌برد این منطقه را به قصد حضور در اغتشاشات روز عاشورا تهران ترک کرد. وی روز عاشورا به همراه حدود 15 نفر از بستگان و خانواده در اغتشاشات حضور پیدا کرد.»


نامه سرگشاده سیدحمید روحانی به هاشمی رفسنجانی


هاشمی رفسنجانی در مقابل اهانت‏هایی که در روز عاشورای حسینی صورت پذیرفت، سکوت کرد. در این زمان بود که حمید روحانی قلم به دست گرفت تا هاشمی رفسنجاین را مخاطب خود قرار دهد.


سید حمید روحانی نوشته بود: «باور این جمله به نقل از شما در رسانه‌ها سخت است که: "جمهوری اسلامی حمایت مردم را از دست داده است"!! (گاردین سایت بی بی سی، 27 / تیرماه / 88 ) آیا می‏دانید که استکبار جهانی و در رأس آن شیطان بزرگ اگر روزی این دروغ را باور کنند که "جمهوری اسلامی حمایت مردم را از دست داده است" در یورش به ایران درنگ نمی‌کنند؟ آیا این گونه سیاه‌نمایی‌ها آب به آسیاب دشمن نمی‌ریزد؟ و دشمن را به طمع نمی‌اندازد؟»


در این نامه آمده بود: «جنابعالی با این اشتباه آشکار که در زندگی سیاسی خود دارید، چگونه خود را در حد امام می‌نمایانید؟! امام را در جریان بنی‌صدر به زیر سؤال می‌برید و ادعا می‌کنید که امام به سبب اینکه در جامعه حضور نداشت از ماهیت بنی‌صدر آگاهی نیافت و جنابعالی چون در میان مردم بودید و در اجتماع حضور فیزیکی داشتید، بنی صدر را به درستی شناخته بودید و خطر او را دریافته بودید لیکن امام خطر را برنمی‌تافت! و از بنی‌صدر حمایت می کرد و سرانجام دریافت که نظر شما درست و مطابق با واقع است! و …جنابعالی اگر به راستی این ادعا را باور دارید که امام به سبب اینکه در اجتماع حضور نداشت، بنی‌صدر را به درستی نشناخته بود و به ماهیت او پی نبرده بود، باید عرض کنم که هنوز امام را نشناخته‌اید.»


سید حمید روحانی با اشاره به نامه منتشر شده از سوی هاشمی خطاب به او نوشت:«این نخستین‌بار نیست که جنابعالی برای به زیر سؤال بردن کسانی که به نقد از کار و کردار شما برخاسته‌اند به اتهام‌ زنی روی می‌آورید و تلاش می‌کنید که منتقدان را با لجن‌پراکنی و پیرایه‌تراشی خاموش سازید، زبان‌ها را ببندید، قلم‌ها را بشکنید و همگان را به تسلیم و کرنش وادارید. شما در پی رحلت امام عزیز آن روز که بر تخت ریاست جمهوری تکیه زدید و بر این باور بودید که حرف و سخن و رأی و نظر شما باید "فصل الخطاب" باشد! آیا به یاد دارید که با برخی از همسنگران دیرینه خود به جرم اینکه در برابر حرف و نظر شما حرف داشتند و به نقد و نظر می‌پرداختند چه رفتاری کردید؟ آیا به یاد دارید که به آقای کروبی چه نسبت‌های ناروا دادید؟! آیا می‌دانید که نسبت به حاج خانم کروبی، آن بانوی سخت کوش، دلسوز و وفادار به کانون خانواده که همه توان خود را در راه خدمت به کشور و ملت به کار گرفته بود، چه ظلم و جفایی کردید؟! آیا بر این باورید که تاریخ این ناروایی‌ها و جفاکاری‌ها را به دست فراموشی می‌سپارد؟ البته چوب این رفتار ناشایست خود را نیز خوردید و آنچه را که به ناحق به دیگران نسبت دادید دامنگیر خودتان شد؛ اما دریغ که درنیافتید، به خود نیامدید و باور نکردید که "دار دنیا دار مکافات است."»


روحانی افزود:«به دنبال نامه سرگشاده جنابعالی به مقام معظم رهبری و اولتیماتومی که در آن نامه داده بودید، نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی و دلسوزان و وفاداران به نظام جمهوری اسلامی نگران و اندیشناک شدند که مبادا جنابعالی در اندیشه جدایی از رهبری و مخالفت با ایشان باشید. در پی آن مطرح شدن شورای رهبری و زمزمه آن از سوی جنابعالی این نگرانی را بیش از پیش قوت بخشید که جنابعالی نقشه‌هایی در سر دارید. بسیاری از موضع گیری‏های مردمی بر ضد شما نیز ریشه در این رفتار نامناسب شما داشت. در چنین شرایطی خرد و مصلحت اقتضا می‌کرد که جنابعالی پیروی خود را از مقام رهبری و لزوم اطاعت از ایشان را با صراحت و بی‌پرده اعلام کنید و به نگرانی‌ها پایان دهید، لیکن جنابعالی نه تنها این کار را نکردید بلکه اعلام کردید که "من 50 سال با آیت‌الله خامنه‌ای رفیقم"! و بدین گونه از روشن کردن موضع خود در برابر رهبری سر باز زدید. آیا مخاطب از این جملة شما این برداشت را نمی‌کند که به اصطلاح معروف در میان دعوا نرخ تعیین کردید و جایگاه خود را نشان دادید؟! و انگار با زبان بی‌زبانی خواستید بگویید که من نیز در سطح ایشان و در همان قد و قواره‌ام؟! و می توانم در همان جایگاه قرار بگیرم؟!»


بزرگ‌ترین خطر غرور، خودخواهی، خودبزرگ‏بینی و افتادن در ورطه لیبرالیسم است


سید حمید روحانی تصریح کرده بود: «امروز بزرگ‌ترین خطری که پیروان خط امام را تهدید می‌کند افزون بر غرور، خودخواهی و خودبزرگ‌بینی و فرو افتادن در ورطه سیاست شوم لیبرالیستی است که خطر آن برای حوزه‌های اسلامی و مقامات روحانی از خطر مارکسیسم به مراتب بیشتر و شکننده‌تر است؛ چنانکه تحجرگرایی نیز برای روحانیت از زهر هلاهل خطرناک‌تر می‌باشد، لیکن آن چه امروز یاران امام را به سقوط و بی‌آبرویی تهدید می‌کند و از مردم جدا می‌سازد، اندیشه استعماری لیبرالیستی است که حتی بزرگانی چون آقای منتظری را از امام و انقلاب گرفت و از مردم جدا کرد و امروز نیز می‌بینیم که چهره‌هایی انقلابی،‌ با پیشینه درخشان خط امامی را، به کام خود فرو برده و رویاروی مردم قرار داده است.»


او با اشاره به خطر لیبرالیسم آورده بود:«یکی از آثار شوم گرایش به لیبرالیسم جدا شدن از مردم است. لیبرالیست‌ها هیچ گاه با مردم حرکت نمی‌کنند، در صف مردم حضور ندارند، در تظاهرات و راهپیمایی‌های مردمی دیده نمی‌شوند، زبان مردم را درک نمی‌کنند، خصلت مردمی ندارند، از مردم فراوان دم می‌زنند، لیکن از راه و مرام مردم بیگانه‌اند نمونه آشکار این جریان "نهضت آزادی " است که از روز موجودیت خود تا به امروز (جز در مقطع کوتاهی که به ظاهر پشت سر امام ایستاد) هیچ گاه نتوانسته است پایگاه مردمی به دست آورد، همراه با مردم حرکت کند و در صف مردم بایستد. امروز می‌بینیم که شماری از کسانی که از یاران امام شمرده می‌شدند به دنبال فرو غلطیدن به ورطه لیبرالیسم و پیوستن به باند "تسلیم‌طلبان "، به کلی از مردم جدا شده‌اند، در تظاهرات میلیونی که در روزهای اخیر در اعتراض به هتک حرمت به امام در سراسر کشور برپا گردید، از این جناح ـ‌ به ویژه در تهران‌ـ در میان راهپیمایان و تظاهرکنندگان کسی دیده نشد و خواهان مجوز برای راهپیمایی مستقل شدند!! انگار ننگ داشتند که در تظاهرات مردمی شرکت کنند! و همراه و همگام با مردم باشند! لابد تظاهرات میلیونی مردم در سراسر کشور را از مشتی "لباس‌شخصی‌ها " می‌پندارند!! و "مردم " از دید آنان کسانی هستند که به باند "تسلیم‌طلبان " وابسته باشند و در مقابل بیگانگان ـ به ویژه شیطان بزرگ‌ـ کرنش کنند و تسلیم باشند و در برابر نظام اسلامی گردنکشی، یکدندگی و ستیزه‌جویی به خرج دهند و به اصطلاح "عرف بین‌المللی " را رعایت کنند و بی‌جهت برای ایران دشمن نتراشند!»


سکوت معنادار هاشمی در برابر اهانت‏های عاشورا


با گذشت روزها از رسوایی عاشورای سبزها؛ سکوت هاشمی‌رفسنجانی در قبال هتک حرمت مقدسات توسط حامیان موسوی ادامه یافت. در حالی که مراجع عظام تقلید و بزرگانی همچون آیت الله نوری همدانی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله شبیری زنجانی، آیت الله سبحانی و همچنین آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با صدور بیانیه ها و مصاحبه‏هایی از هتک حرمت صورت گرفته در روز عاشورا توسط حامیان موسوی اعلام انزجار کردند، هاشمی رفسنجانی، همچنان ترجیح داد در این موضوع سکوت اختیار کند.


این در حالی بود که هاشمی رفسنجانی در سخنانی در جمع دانشجویان در مشهد مقدس با اشاره به برخی اقدامات و آشوب های خیابانی گفته بود:«حکومت همه چیز را در دست دارد، پول، نیرو و رسانه دارد و بالاخره کسانی را دارد که در مواقع لزوم در خیابان‌ها جمع شوند. بسیج و سپاه را هم دارد که خودشان از متن مردم برخاسته‌اند. در آن طرف هم عده زیادی از مردم هستند. دانشجو، دانش‌آموز، استاد، معلم، مدیر، کارگر، کاسب، زن و مرد و ... که بعضی‌ها ساکت و بعضی‌ها فعال هستند. این گونه که به جایی نمی‌رسیم.»


اما واکنش بسیاری از فضلای حوزه علمیه قم از جمله آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نسبت به این سخنان هاشمی رفسنجانی باعث اصلاح مواضع وی نشد و هاشمی رفسنجانی ترجیح داد تا تنها به صدور چند جوابیه اکتفا کند.


 



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/10/9:: 11:8 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >