سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همواره بیندیشید که آن مایه زندگانی دل بینا و کلید درهای حکمت است . [امام حسن علیه السلام]
میهن نیوز
 
در حالیکه بیشتر لوازم آرایشی را واردات غیر قانونی تشکل می دهد، اغلب این وسایل غیر استاندارد بوده و از جنین مرده انسان و خوک تهیه شده است.

براساس آمار و مستندات بیش از 80 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق است، متأسفانه در داخل نیز اصناف و مسئولان امر هیچ نظارتی بر بهداشتی بودن آنها نمی‌کنند و در هر فروشگاه و زیرپله‌ای محصولات قاچاق آرایشی و بهداشتی فروخته می‌شود.

یکی از موارد مهم در این بخش تهیه لوازم آرایش غیراستاندارد از جنین مرده انسان و خوک است، این موضوع به لحاظ شرعی و بهداشتی مشکل دارد. در سال گذشته کشفیات این کالاها در گمرکات کشور 111 درصد رشد داشته است.

مراکز عمده قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی نیز دوبی، عمان، کردستان و تا حدودی مرزهای ترکیه است.

 

 

 
وی با اشاره به برخی صحبت ها که اجرا کننده های این طرح را رادیکال و خشن می دانند بیان داشت: راهکارهای حجاب و عفاف در شورای انقلاب فرهنگی زمان آقای خاتمی به تصویب رسیده است. کانون بانوان جمعیت رهپویان انقلاب در نشستی مسأله حجاب و عفاف را با سخنرانی سردار «بهمن کارگر» معاونت اجتماعی ناجا، نقد و بررسی کرد.

دراین نشست فیلم کوتاه مستندی از وضعیت بد حجابی زنان تهرانی در اردیبهشت 89  و مستنداتی از وضعیت کسانی که توسط نیروی انتظامی از اول خرداد ماه 89 دستگیر شده اند نمایش داده شد.

در ادامه سردار کارگر«معاونت اجتماعی ناجا» با اشاره به تاریخچه طرح حجاب و عفاف درمورد امنیت طرح امنیت اخلاقی در کشور به ویژه تهران گفت: بنا بر ابلاغ رئیس جمهور در سال 84 ، نیروی انتظامی بنابر راهکار هایی که حجاب و عفاف برای این نیرو معین کرده موظف به انجام این طرح شد که این نیرو در سال 86 اقدامات خود را در این موضوع شروع کرد .

معاونت اجتماعی ناجا با تأکید بر لزوم اجرای کار فرهنگی قبل از اجرایی شدن طرح حجاب و عفاف توسط نیروی انتظامی گفت: این طرح در سال 84 توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و نیروی انتظامی سال 86 طرح را پس از مطالبه رهبری شروع کرد. در این مدت چرا کار فرهنگی صورت نگرفته است؟

وی با اشاره به برخی صحبت ها که اجرا کننده های این طرح را رادیکال و خشن می دانند بیان داشت: راهکارهای حجاب و عفاف در شورای انقلاب فرهنگی زمان آقای خاتمی به تصویب رسیده است. دولت اصلاحات راهکارهای حجاب و عفاف را تنظیم کرده نه افراد حزب اللهی و رادیکال یعنی این حداقل های این طرح است هرچند که این طرح توسط انسانهای متعهد تنظیم شده است.

وی گفت: با روی کار آمدن دولت اصلاحات روند بدحجابی در سال 84 به شدت زیاد شد به طوری که آقای خاتمی دستور به تنظیم راهکار 16 گانه حجاب و عفاف دادند و در این طرح حداقل ها مد نظر بوده است.

معاونت اجتماعی ناجا علل وقفه در اجرای این طرح را چنین بیان داشت که در اواخر سال 88 به دلیل ورود به انتخابات و درگیری های خیابانی و فتنه در این طرح وقفه ایجاد شد و در این مدت تمام نیرو و وقت نیرو های ما درگیر ایجاد امنیت در شهر بود.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه نیروی انتظامی مبارزه با جرم مشهود است گفت: در کشور بی حجابی از جرم های مشهود در قانون مجازات اسلامی است و به همین منظور نیروی انتظامی برای انجام این طرح هماهنگی های لازم را با وزارت کشور و دستگاه های دیگر از قبیل قوه قضاییه انجام داد و وارد کار اجرایی طرح حجاب و عفاف شد.

کارگر با تأکید بر موفق بودن گشت های ارشاد اظهار داشت: برخی می گویند گشت ارشاد موجب این بدحجابی شده این در حالیست که اگر گشت ارشاد نبود وضعیت بدتر از این می شد.

وی در ادامه افزود :مأموران متعهد و آموزش دیده در گشت های ارشاد انجام وظیفه می کنند و آنها محترمانه با مانکن نماها و مصادیق کشف حجاب در خیابان برخورد می کنند و در تمام مراحل افرادی که دستگیرمی شوند با فیلم و عکس مستند سازی شده است.

در این پایگاه های معین خواهران نیروی انتظامی با این افراد صحبت می کنند و سپس از خانوادهایشان می خواهند به پایگاه بیایند که 99 درصد آنها با گرفتن تعهد آزاد شده وفقط یک درصد به قوه قضاییه ارجاع داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه تا کنون گشت نسبت وجود نداشته اظهار داشت: تا کنون شکایت از افرادی که بازداشت شده اند نداشته ایم

کارگر با اشاره به معضل زنان خیابانی گفت: نیروی انتظامی 24 ساعته می تواند تمام این افراد را دستگیر کند اما ارگان خاصی برای تحویل دادن آنها وجود ندارد و هیچ ارگانی تا کنون مسئولیت پذیرفتن زنان خیابانی را نپذیرفته است و فقط سازمان بهزیستی در تهران به ما گفته که 25 تا 30 نفر دختران فراری می تواند تحویل بگیرد.

وی گفت:در قوانین ایالات متحده آمریکا فساد ممنوع است البته بجز چند شهر، در نیویورک اگر مردی و یا زنی برای عرضه خود در کنار خیابان بایستد «اف بی آی» دستگیرش می کند. اگر خانه ای محل فحشا باشد اف بی ای می ریزد و همه را دستگیر می کند تازه اف بی آی برای این افراد تله گذاری می کند آن وقت از کشور اسلامی چه انتظاری می رود.

وی در پایان با اشاره به اینکه نظر احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور محترم است افزود: احمدی نژاد مخالف حجاب نیست حتماً اطلاعات غلطی به ایشان رسیده و ما هم حاضریم پاسخگو باشیم حتی اگر مأموری تخلف کرده باشد بگویند پیگیری می شود ولی مأمور ما وظیفه تحلیل ندارد. وظیفه ما فقط در مرحله اجرا و برخورد با مجرم است و در مورد جرم نمی توان تحلیل کرد و بهتر بود نیروی انتظامی در مورد کاری که انجام نمی داد محاکمه می شد نه وقتی انجام وظیفه می کند محاکمه شود.

 

http://lemonpress.ir/Old/Images/News/Larg_Pic/11-4-1389%5CIMAGE634137408353248160.jpg

استعفای آیت الله هاشمی رفسنجانی جدی است
 
محتوای گفت‌وگوی آیت الله هاشمی رفسنجانی با یکی از نشریات که در آن به طور تلویحی از کناره‌گیری خود از سمت‌های سیاسی خبرداده بود همچنان نقل محافل مختلف است.
به تازگی محسن هاشمی درحاشیه یکی از برنامه‌های خود گفت: پدرم در استعفای خود جدی است. اگر روال این‌گونه پیش رود او استعفا می‌دهد. هاشمی از توضیح بیشتر این جمله که روال این‌گونه پیش رود خودداری کرد.
 
لازم به ذکر است آیت الله هاشمی اخیرا در گفت وگو با یک ماهنامه از استعفای خود خبر داد و در عین حال گفت: برخی ملاحظات سیاسی اجازه نداد این استعفا را عملی کنم.
 
 
 
 
 

توزیع کتابچه حاوی مواضع موسوی

اخیراً طرفداران جریان فتنه در اقدامی هدفمند به منظور تحریک افکار عمومی و دامن زدن به ناآرامی‌ها اقدام به توزیع کتابچه‌ای تحت عنوان چکیده مواضع ‌موسوی حاوی دیدگاه‌های وی در خصوص مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در دانشگاه‌های تهران کرده‌اند. روی جلد این کتابچه که ظاهراً عکس ‌موسوی و عبارت دانشگاهیان و پژوهشگران حامی میرحسین موسوی و مهم‌ترین شعار موسوی مبارزه با فساد‌، شفافیت اطلاعات و تصمیم عقلانی است درج شده است. همچنین روی این کتابچه شماره حساب سیبا شعبه اسکان تهران مربوط به شخصی به نام (ق.ب) برای اخذ کمک‌های مردمی درج شده است.

 

 

سایت خودنویس اعلام کرد که عطاءالله مهاجرانی، حجت الاسلام کدیور، مهدی هاشمی، جمیله کدیور و فرخ نگهدار اعضای اصلی اتاق فکر لندن- واشنگتن را تشکیل می دهند.

به گزارش شبکه ایران، زوج سیاسی مهاجرانی- کدیور موسسین حلقه ماسونی لندن- واشنگتن، پس از افتضاح براندازی خیالی در 22 بهمن که به پروژه «درازگوش تروا» معروف شد و تداوم آن در 22 خرداد امسال، مجبور شدند به طور گسترده از شعار علنی سرنگونی عقب نشینی کنند.

کدیور در این میان مدعی شد آشوبگران در روز قدس شعار «هم غزه، هم لبنان» می دادند و نه شعار «نه غزه، نه لبنان»! پس از آن هم مهاجرانی که رکورددار چرخش های 180 درجه ای است، اعلام کرد مخالفان قانون اساسی و امام خمینی جایی در جنبش سبز ندارند. این اظهارات عاری از واقعیت باعث مچ گیری های محافل گوناگون ضدانقلاب از مهاجرانی و کدیور شد.

محافل رسانه ای ضدانقلاب در پاسخ به اظهارات کدیور و مهاجرانی، ویدئوهای مربوط به روز قدس را که در آن، عناصر آشوبگر شعارهای تند و ساختارشکنانه و ضداسلامی می دادند، منتشر کردند. سایت بالاترین در این زمینه قریب یک هفته است که به شدت مهاجرانی و کدیور را زیر بمباران تبلیغاتی گرفته است.

به گزارش کیهان، از سوی دیگر سایت ضدانقلابی خودنویس با انتقاد از دروغ های پرتناقض مهاجرانی و کدیور نوشت: از وقتی آقای مهاجرانی تشکیل اتاق فکر لندن- واشنگتن برای جنبش سبز را رسما اعلام کرد، هسته گزینش این اتاق هم آغاز به کار کرد. عطاءالله مهاجرانی- حجت الاسلام کدیور- مهدی هاشمی- جمیله کدیور- فرخ نگهدار اعضای اصلی اتاق را تشکیل می دهند. محسن کدیور با فتوای جدیدش حضور در VOA را حلال کرد تا به همراه ستاره درخشش بر صفحه ظاهر شود و حکم صادر کند که سبزها شعار می دادند «هم غزه، هم لبنان، جانم فدای ایران». اگر کسانی شعار دیگری سر داده باشند، سبز نبوده و نیستند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/4/13:: 8:38 عصر     |     () نظر

انتقاد رسایی از هاشمی رفسنجانی

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی گفت: اصرار هاشمی رفسنجانی برحضور میر حسین موسوی درجلسات هیات موسس دانشگاه آزاد نشانه عدم اعتقاد وی به شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: هاشمی رفسنجانی نه فقط با دعوت از موسوی برای شرکت در جلسات هیات موسس دانشگاه آزاد، عدم اعتماد و اعتقاد خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی نشان داد بلکه قبل از آن نیز با عدم پذیرش مصوبات این شورا ثابت کرد که هیچ گونه اعتقادی به این نهاد ندارد. 
 
وی تصریح کرد این مواضع هاشمی رفسنجانی باعث می شود که "خدمات" گذشته وی به نظام در اذهان ملت به "لطمات" تبدیل شود. 
رسایی با بیان این که هاشمی رفسنجانی در زمان انتخابات و حوادث پس از آن نیز از موسوی و قانون شکنان دیگر حمایت می کرد خاطرنشان ساخت: جای تعجبی ندارد که با وجود فتنه گری های موسوی و حامیانش بازهم از آنها حمایت کند. 
 
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این که اعتبار دانشگاه آزاد به تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی است اظهارداشت هاشمی با این اظهارنظرها در مقابل قانون اساسی و ملت ایستادگی کرده است. 
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد اعتراض اعضای کمیسیون آموزش مجلس به عملکرد عباسپور تهرانی فرد و درخواست برکناری وی از ریاست این کمیسیون تصریح کرد تعداد زیادی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس به دلیل تخلفات قانونی عباسپور تهرانی فرد درمورد تصویب قانون وقف اموال دانشگاه آزادکه به نوعی فریبکاری به حساب می آید استعفای خود را تقدیم و اعلام کرده اند که تا زمانی که عباسپورتهرانی فرد از ریاست این کمیسیون برکنار نشود در جلسات حضور پیدا نمی کنند. 
وی افزود : اعضای کمیسیون آموزش مجلس تصمیم گرفته اند که در زمان تشکیل جلسات این کمیسیون در دفتر هیات رییسه حضور پیدا کنند و به عقیده بنده مقاومت در برابرخواسته برحق نمایندگان شان و جایگاه مجلس را بیش از پیش هزینه خودخواهی ها و رفتارهای غیرقانونی جریان فتنه و دشمنان نظام می کند.

 

 

دادگاه نظامی یک تهران 2 تن از متهمان پرونده بازداشتگاه کهریزک را به قصاص نفس محکوم کرد.

به گزارش  رجانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح به دنبال صدور کیفرخواست علیه 12 نفر از متهمان پرونده بازداشتگاه کهریزک توسط دادسرای نظامی تهران که در اطلاعیه قبلی اعلام گردید، پرونده به دادگاه نظامی یک تهران ارجاع شد و رسیدگی به اتهامات متهمان با رعایت مقررات قانونی در جلسات متعدد دادگاه با حضور شکات، متهمین و وکلای آنان صورت پذیرفت.

طی این جلسات اولیاء دم، جمعی از شکات و وکلای آنان به تفصیل شکایات خود را مطرح کردند و متهمان پرونده و وکلای آنان نیز به طرح دفاعیات خود پرداختند.

پس از پایان رسیدگی، دادگاه بر اساس تحقیقات انجام شده، نظریات پزشکی قانونی و سایر مستندات موجود در پرونده، دو نفر از متهمان را به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی منتهی به قتل مرحومان امیرجوادی فر، محسن روح الامینی و محمدکامرانی علاوه بر حبس، انفصال موقت از خدمت، جزای نقدی، شلاق تعزیری و پرداخت دیه، به قصاص نفس و 9 متهم دیگر را حسب اتهامات منتسب به آنان، به تحمل حبس، پرداخت دیه، جزای نقدی، انفصال موقت از خدمت و شلاق تعزیری محکوم نموده و یکی از متهمان نیز به دلیل عدم احراز جرم، از اتهامات وارده تبرئه شده است.

حکم صادره غیرقطعی است و پس از طی مراحل قانونی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

ب: پرونده حوادث کوی دانشگاه:

به دنبال وقوع اغتشاشات در خرداد ماه سال 1388 در کوی دانشگاه و تخریب اموال عمومی و درگیری آشوب گران با مأمورین انتظامی، جهت کنترل اوضاع و جلوگیری از اغتشاش و تخریب اموال عمومی، مأمورین انتظامی با رعایت مقررات وارد کوی دانشگاه تهران می شوند.

در این اثناء عده ای افراد متفرقه و غیرمسؤول وارد کوی دانشگاه شده و با اغتشاشگران درگیر و متأسفانه بعضی از آنان وارد خوابگاه های دانشجویی شده و تعدادی از دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و به اموال عمومی و خوابگاه های کوی و لوازم شخصی دانشجویان خسارت وارد می آورند.

به دنبال وقوع این حادثه تلخ که موجب تأثر شدید مقام معظم رهبری گردید، سازمان قضایی نیروهای مسلح در جهت انجام وظیفه قانونی خویش و با اخذ گزارش از مراجع ذی ربط، از جمله دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، مسؤولین دانشگاه تهران و دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تهران، بر اساس ابلاغ ویژه، پیگیر موضوع شده و پرونده ای جهت رسیدگی به اتهامات عوامل ضرب و شتم دانشجویان و تخریب اموال عمومی و شخصی همچنین عوامل اصلی اغتشاش و آشوب در کوی دانشگاه تشکیل می‌شود.

در این ارتباط تحقیقات جامعی از سوی دادسرای نظامی تهران انجام و تعدادی از متهمان شناسایی و تحت تعقیب قرار می گیرند. همزمان با رسیدگی به پرونده کوی دانشگاه تهران، پرونده تخریب در مجتمع سبحان نیز مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفت و تعدادی از عوامل دخیل در این حادثه نیز شناسایی و مورد تعقیب قرار می گیرند.

در مجموع بیش از 60 نفر تحت تعقیب قضایی واقع و در نهایت بر اساس اسناد، مدارک و شواهد موجود، دادسرای نظامی تهران 33 نفر از متهمان را مجرم شناخته و پرونده آنان را به دادگاه ارسال و در مورد سایر متهمان به دلیل عدم احراز جرم، قرار منع پیگرد صادر کرده است.

لازم به ذکر است، تحقیقات در مورد تعداد دیگری از عوامل اغتشاش در کوی دانشگاه ادامه دارد که پس از تکمیل تحقیقات، تصمیم قضایی مقتضی اتخاذ خواهد شد.

 

 

 

 
 
پنهان نیوز:عبدالعلی بازرگان از حامیان معروف میرحسین موسوی و از اعضای اتاق فکر لندن، در نامه ای کیفرخواست گونه خطاب به محسن کدیور، عناوین اهانت آمیز متعددی  به حضرت امام خمینی (ره)، نسبت داد.

 

عبدالعلی بازرگان یکی از اعضای اصلی اتاق فکر لندن که مدعی رهبری اقلیت سبز می باشد، در نامه ای خطاب به محسن کدیور، به مقام شامخ بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حمله کرد.

«شبکه خبر دانشجو» ضمن اظهار تأسف از انتشار این نامه مغرضانه، به منظور تنویر افکار عمومی و روشن شدن بیش از پیش چهره حامیان موسوی و کروبی و جریان فتنه و اتاق فکر آن، فرازهایی از نامه عبدالعلی بازرگان را نقل می کند.     

وی در این نامه با کینه توزی هر چه تمام، از تبعیت قاطبه ملت ایران از رهبری امام خمینی (ره) اظهار خشم کرده و می نویسد: از همان روزى که شعار «حزب فقط حزب الله، رهبر فقط روح الله» سر داده شد، انقلاب از مسیر خود منحرف شد. 

حامی میرحسین موسوی خطاب به محسن کدیور نوشته است: جمله به کار رفته در نامه شما ناخواسته و برخلاف باورتان، همان ادعا و ادبیات رسانه‌هاى رسمى را تداعى مى‌کند که بنا به فرهنگ شاه یا شیخ پرستى تاریخى، دستاورد تلاش‌هاى یک قرنِ یک ملت را به حساب جارى بنیانگذار انقلاب، یا نهضت روحانیت وابسته به ایشان، واریز مى‌نماید.

عبدالعلی بازرگان می افزاید: مگر خط امام غیر از «راهى» است که دانشجویان پیروش امروز در زندان و یا بیرون از زندان، چنان شیوه‌هائى را متعلق به دوران گفتمان انقلابى مى‌دانند و عموماً به راه دیگرى مى‌روند!؟ و مگر مدرسه‌اش غیر از همانى است که امروز آقاى مصباح طابق النعل بالنعل اداره و تدریس مى‌کند!؟

حامی میرحسین موسوی در ادامه عقده گشایی های خود علیه امام و انقلاب می نویسد: مسئله آقاى خمینى مسئله‌اى شخصى نیست، سایه سیاست‌هاى ایشان بیش از سى سال است بر سر این ملت سنگینى مى‌کند و سرنوشت یک ملت بزرگ را با تاریخ و تمدنى درخشان زیر چتر سیاه خود گرفته و آزادى و امنیت را از این مرز و بوم سلب کرده است.

عضو اتاق فکر اقلیت سبز در فرازی از این نامه عناوینی از قبیل عدم سعه صدر، نداشتن صداقت در وعده و عمل، فقدان صبر و تحمل در برابر مخالفین و رعایت نکردن عدل و انصاف درباره آنها، عدم آگاهى و شناخت به مقتضیات زمانه و عدم درک حقوق مردم و حاکمیت ملت را به معمار کبیر انقلاب نسبت می دهد.

بازرگان در ادامه این نامه در حالی که تلاش می کند کیفرخواستی برای امام امت تنظیم کند، مواردی نظیر دین گریزی جوانان، بی حجابی، قرائت خشن از دین، به باد دادن حرمت مراجع، سلب اعتماد مردم از مبلغان دین، ترویج تعصب و قشرى‌گرى، احیاء جهل و خرافات دوران قاجار، آوارگى و مهاجرت میلیون ها نفر به شرق و غرب عالم، اصرار بر ادامه جنگ بى‌حاصل دو ملت همسایه مسلمان پس از آزادسازى خرمشهر، یک میلیون شهید و مجروح، خرابى شهرها و تباه شدن سرمایه‌هاى دو ملت بزرگ به نفع ابرقدرت ها، پیمان شکنی با مردم در وعده های قبل از پیروزی انقلاب و اعدام منافقین را کارنامه رهبری امام خمینی (ره) توصیف می کند.

حامی موسوی با متهم کردن مخالفت امام راحل با فقه پویا و حمایت از فقه سنتى با تاکید بر شعائر و تجلیل و توسعه ظواهر مذهبى، می نویسد: جناب آقاى دکتر کدیور، شما نیک مى‌دانید وضعیت امروز ایران، بدون آنکه خواسته باشم نقش مردم و فرهنگ استبدادى را نادیده بگیرم، بدون هیچ تردیدى، خوب یا بد، محصول و منتج سیاست‌هاى آقاى خمینى است. آنچه امروز بر سر ملت ایران مى‌آید، ارتباط مستقیم با اندیشه فقهى و سیاسى ایشان دارد.

لازم به ذکر است بازرگان این نامه را در پی نامه اخیر محسن کدیور، عضو دیگر اتاق فکر جریان فتنه، به سید حسن خمینی نوشته است. کدیور در نامه خود از سید حسن خمینی خواسته بود به منظور حفظ حرمت پدربزرگ خود، ریشه ولایت فقیه را بزند!

در حالی که هنوز مردم انقلابی ایران اقدام هوادارن جریان فتنه در آتش زدن عکس امام راحل و شعار علیه اصل ولایت فقیه و جمهوری اسلامی، دو میراث گرانقدر امام عظیم الشأن را فراموش نکرده اند، اهانت های بی شرمانه این حامی برجسته میرحسین موسوی، برگ دیگری بر پرونده رسوایی های جریان دروغ و نفاق می افزاید.

 

 

وی با بیان اینکه ما در معرض تبلیغات وسیع شبکه های ماهواره ای قرار داریم گفت: این شبکه ها هر روز مدل های جدیدی ارائه می دهند. ما یکشنبه آینده جلسه ای با وزیر صنایع و بازرگانی، آموزش و پرورش و دستگاه های مرتبط خواهیم داشت همچنین از صدا و سیما در این جلسه حضور پیدا خواهند کرد و بحث مطالبات با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های وزارت ارشاد را برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تشریح کرد.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مهر، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که تدبیر وزارت ارشاد برای اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور چیست، گفت: ما با دقت مسئله را دنبال می کنیم  و تاکیداتی در این زمینه داریم.

وی با اشاره به جلسه اخیر وزارت ارشاد با مدیران مسئول رسانه ها و مطبوعات گفت: ما در این جلسه یادآور شدیم این موضوع با جدیت در رسانه ها دنبال شود ، در مقوله کتاب نیز حمایت می کنیم تاکتاب های خوبی در این خصوص به رشته تحریر در آید.

حسینی گفت: همچنین این موضوع را در تئاتر و سینما پیگیری می کنیم و مسئله حجاب از تاکیدات اصلی ما در این حوزه هاست ، ما فکر می کنیم این کار نیازمند کار فرهنگی و تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه ما در معرض تبلیغات وسیع شبکه های ماهواره ای قرار داریم گفت: این شبکه ها هر روز مدل های جدیدی ارائه می دهند. ما یکشنبه آینده جلسه ای با وزیر صنایع و بازرگانی، آموزش و پرورش و دستگاه های مرتبط خواهیم داشت همچنین از صدا و سیما در این جلسه حضور پیدا خواهند کرد و بحث مطالبات با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سئوال که آقای رئیس جمهور از برداشته شدن انحصار درباره آگهی های بازرگانی به روزنامه ایران خبر داده بود آیا این اتفاق خواهد افتاد گفت: طبق سخنان رئیس جمهور این کار در حال پیگیری است و انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص نقش اصناف و بازاریان در مقوله عفاف و حجاب گفت: اصناف می توانند برای تولید لباس های مناسب متناسب با فرهنگ ما اقدام کنند تا جامعه دچار مشکل نشود. وی ادامه داد: البته دولت هم باید از این اصناف حمایت کند به طوریکه نمایشگاه هایی برپا شود و حتی اگر لازم است یارانه به این حوزه تعلق گیرد.

حسینی در خصوص سرمایه گذاری دولت برای تغییر الگوهای فرهنگی جامعه و حرکت به سمت الگوهای مناسب که سئوال یکی از خبرنگاران بود ما در برنامه های مختلفی که در حوزه فرهنگی داشته ایم تلاش می کنیم تا به سهم خودمان بتوانیم دستگاه های مربوطه را برای اقدام های مناسب در این خصوص تشویق کنیم.

 

 

 

هتک حرمت صهیونیست ها به مسجد علی ابن ابی طالب (علیه السلام)
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ابنا ، دکتر"طالب ابو شعر" هتک حرمت مسجد علی ابن ابی طالب(ع) در منطقه"قلسنوه" توسط یک شرکت فیلم سازی صهیونیستی را محکوم کرد.

وی با تاکید بر اینکه رهبران عرب و مسلمان باید به وظایف ومسئولیت خود در دفاع از مقدسات اسلامی در فلسطین عمل کنند، افزود: اهانت شرکت صهیونیستی به این مسجد خشم مردم فلسطین را در پی داشته است و علی رغم اعتراض مردم و درخواست اخراج گروه فیلمبرداری توهین کننده به مسجد آنها بازهم حاضر به ترک مسجد نشدند که این امر موجب بروز درگیری شد.
شایان ذکر است این موسسه صهیونیستی مدت دو هفته است که به بهانه تهیه فیلمی در ارتباط با نوار غزه و کرانه باختری در این مسجد مستقر شده است و برای ضبط بخشی از فیلم بر روی دیوار مسجد شراب ریخته و به ذات مقدس الهی توهین کرده است.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/4/11:: 2:28 صبح     |     () نظر

 به طبل توخالی نکوبید - طشت شما از بام افتاده

موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد در این هفته به سوژه‌ای سیاسی و کشمکشی غوغاسالارانه در کشور تبدیل شد.

گروهی که به دنبال تسخیر سنگر به سنگر مراکز قدرت و نهادهای علمی و اقتصادی کشور هستند، زمینه را برای دامن زدن به اختلافات و خارج کردن نبض تصمیم‌گیریها از کنترل مراکز قانونی فراهم کرده بدنبال ترفند جدیدی هستند.

اتاق فکر حامیان هیئت امناءدانشگاه آزاد در صدد توطئه جدید بوده تا به شیطنت بتوانند پرونده غیر قانونی مجموعه دانشگاه را زنده نگهدارند ظاهرا اقدام شایسته قوه قضائیه ومجلس شورا ی اسلامی باعث ناراحتی و عصبیت آقایان گردیده و دستور داده اند تا اتاق فکر این جریان اقدام به تدوین متنی مبنی بر اعتراض به رای دو نهاد مذکور داشته باشند.

در آینده بایدشاهد نامه پراکنی های اعتراضی از این دست از طرف جریانات ساختگی و افراد خاص  باشیم. این بار نیز به طبل تو خالی می کوبند که اگر بر طبل صدا دار بکوبند آبرو خودشان می رود.

 

 

استراتژی جدیدهواداران جاسبی

اتاق فکر حامیان هیئت امنا ی دانشگاه آزاد پس از مواضع جدید مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه از پیگیری امر (وقف دانشگاه) نا امید شده و با اتخاذ تاکتیک جدیدی در صدد خارج نمودن اسناد و مدارک و پرونده های مسئله دار دانشگاه هستند.

در این راستا با سر کشی به معا ونتها و ادارات کل، خود را برای تحرکات بعدی آماده خمی کنند.

اینها که خود را پیرو ولایت ،خدمتگذار به اقشار جامعه خاصا دانشجویان میدانند چرا نگران حساب و کتاب خودهستند و به گونه ای عمل می کنند که انسان فکر می کند که حتما خبری هست ! که هست.

 

 

جواد قدیری کیست؟

معاون وقت دادستان انقلاب در خاطرات خود تصریح کرده است که «جواد قدیری یکی از طراحان انفجار مسجد ابوذر بود.»

جواد قدریری البته شوهر خواهر عطریانفر عامل ترور آیت الله خامنه ای در مسجد ابوذر بود که پس از این عملیات در منزل عطریانفر مخفی شد و سپس گریخت و چندی بعد نیز خواهر خود را فراری داد. زهره خواهر محمد عطریانفر از مسئولان شاخه نظامی منافقین است و گفته می شود اکنون به صورت غیر رسمی همسر چهارم مسعود رجوی است.

عزت شاهی مبارز قدیمی و مسئول بازپرسی کمیته انقلاب اسلامی در کتاب خاطراتش به نکته مهمی در روابط عطریانفر و جواد قدیری  اشاره کرده و می گوید:

"من در جایی شنیدم که قبل از ترور آقای خامنه‌ای، جواد قدیری گفته بود که کار نظام در همین پنج ـ شش روز تمام است، و اینها (مسئولین نظام) هم بار و بنه‌اشان را بسته‌اند. من همان موقع به آقای خسرو تهرانی که در اطلاعات نخست وزیری بود پیغام دادم که جواد قدیری شوهر خواهر آقای عطریانفر (که در وزارت کشور است) چنین حرفی زده است. ما جای او را هم پیدا کرده‌ایم، بیایید پی‌گیری کنید که آنها این کار را نکردند. بعد خودمان حکم گرفتیم و رفتیم تا منزل او را بازرسی کنیم که دیدیم تخلیه شده است، گویا مدتی در منزل محمد عطریانفر در اختفا به سر می‌برد و بعد هم شنیدیم که از کشور گریخت و پس از چندی هم عطریانفر خواهرش زهره را به صورت غیرقانونی و قاچاق نزد وی فرستاد."

ذکر این خاطره تاریخی به معنای صحت و یا تائید آن از سوی جهان نیست. ادعایی است که در کتاب  خاطرات عزت شاهی مطرح و بارها نقل شده است. جهان بدون هرگونه پیش داوری، این فرصت را مهیا می کند تا به این بهانه تاریخی آقای عطریانفر دفاع یا توضیحات خود را مطرح کنند.

 

 

 

دیدار یاسر مصطفوی با فتنه گران 88

http://www.javanonline.ir/Images/News/Larg_Pic/6-4-1389%5CIMAGE634132283849218750.jpg

اخیراً عکس‌هایی از حضور سید یاسر خمینی در منزل حسین مرعشی که مدتی است در مرخصی زندان بسر می برد منتشر شده است اخیراً عکس‌هایی از حضور سید یاسر مصطفوی در منزل حسین مرعشی که مدتی است در مرخصی زندان بسر می برد منتشر شده است که در میان رسانه‌های ضدانقلاب بازتاب گسترده‌ای داشت. پیش از این نیز عکس هایی از سید حسن مصطفوی در کنار برخی سران فتنه منتشر شده بود که اعترضات گسترده‌ای در پی داشت.

مدتی پیش نیز خبری منتشر شد که نشان می داد عده‌ای تلاش می کنند از نام سید حسن و خاندان او به نفع خود و منافع سیاسی یک جریان خاص بهره‌برداری کنند. مردم در 14 خرداد و در روز سالگرد رحلت حضرت امام، تنها یک مطالبه داشتند و آن نیز اعلام برائت سید حسن مصطفوی از اهانت کنندگان به امام و نظام و صحنه سازان فتنه پس از انتخابات بود.

لازم به ذکر است سید حسین مرعشی به جرم نقش مباشرت در حوادث پس از انتخابات و به اتهام موضوع ماده 500 قانون مجازات اسلامی و به تجویز ماده 19 این قانون به تحمل یک سال حبس و محرومیت دائم از شرکت در هرگونه حزب و موسسه که به کارهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بپردازد محکوم شده است.

 

 

شوک جدید برای جریان فتنه در راه است

http://www.javanonline.ir/Images/News/Larg_Pic/6-4-1389%5CIMAGE634132288442031250.jpg 

این چهره سیاسی برجسته درنهایت با نظام باقی خواهد ماند و حاضر نیست نظام را قربانی کند. اخیرا  یکی از سایت های تند روی جریان  فتنه  اعلام داشت که یکی از مسئولین برجسته نظام تصمیم گرفته است از مسئولیت های فعلی کناره گیری نماید.

به گزارش جوان آنلاین این سایت در ادامه ضمن خرسندی از این اتفاق نوشت: از این به بعد  اوقات شریف  ایشان صرف مبارزه با کجی ها وغاصبین انقلاب خواهد شد. حساسیت این خبر از این روی می باشد که در طول هفته گذشته این چهره برجسته و با سابقه سیاسی کشورمان  در مصاحبه ای تقریبا همین موارد را اعلام داشته بودند و دلیل آنرا سن بالا وخستگی اعلام داشته بودند. از سوی دیگر اخباری مبنی بر فعال شدن و تحرکات جدید یک چهره اقتصادی- سیاسی فراری درلندن به گوش می رسد.

البته شنیده های خبرنگار جوان آنلاین حاکی از آن است که این چهره برجسته سیاسی کشور تاکنون چندین مرتبه اعتراضاتی به سران فتنه داشته و از عملکرد آنان در به چالش کشیدن نظام در عرصه های مختلف به شدت انتقاد کرده است. حتی بعضی از بزرگان جریان فتنه معتقدند حمایت این چهره سیاسی برای ما چندان هم مناسب نیست چون او درنهایت با نظام باقی خواهد ماند و حاضر نیست نظام را قربانی کند.

کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند با ابراز خوشحالی جریان فتنه از اعلام خبر کناره گیری احتمالی این چهره سیاسی که بیشتر شبیه یک صحنه آرایی جدید می باشد و تحرکات مشکوک چهره فراری در لندن و ارتباطات خاصی که وی د رتهران دارد باید منتظر یک شوک جدید برای احیای جریان فتنه باشیم.

 

 

حرکات اعتراضی در لایه های درونی نظام

http://www.javanonline.ir/Images/News/Larg_Pic/6-4-1389%5CIMAGE634132385727968750.jpg

اتاقهای فکر بالادستی جریان اصلاحات روشهای جدید را برای ادامه حرکات اعتراضی جریان فتنه برنامه ریزی کرده اند. پس از پایان موقت تاکتیک جریان فتنه در کف خیابان و تغییر فاز ظاهری این جریان ، اتاقهای فکر بالادستی جریان اصلاحات روشهای جدید را برای ادامه حرکات اعتراضی جریان فتنه برنامه ریزی کرده اند.

به گزارش جوان آنلاین در یکی ا زجلسات اتاق فکر جریان فتنه که با حضور چهره های برجسته جریان موسوم به اصلاحات و برخی از سران فتنه برگزار شد "حرکات اعتراضی در لایه های درونی نظام" در دستور کار قرار گرفت.

بنابراین گزارش مقرر گردید که حرکات اعتراضی نیروهای این جریان که در سیستم های دولتی و حکومتی حضور دارند به صورت برنامه ریزی شده آغاز شود. یکی از چهره های تندرو جریان فتنه در این زمینه گفت: "بر و بچه های مشارکت و سازمان مجاهدین(انقلاب) در کل این سیستم حضور دارند. آن روزها که همه را به شکلهای مختلف وارد سیستمهای دولتی کردیم امروز باید فایده اش را ببریم. این افراد باید سازماندهی شده جلو حرکت سیستم را بگیرند. برای مثال الان وزارت صنایع دست کارگزاران است. وزارت نیرو دست مشارکت است. ما باید برای ادامه مسیر کل ظرفیت ها فعال کنیم."

همچنین (م.ح) از نزدیکان سید محمد خاتمی که درجلسه حضور داشت ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت مجلس گفت: " ما نباید فکر کنیم که همه نمایندگان اصولگرا هستند. باید از این فرصت پیش آمده که اختلافات بین نمایندگان علنی شده نهایت استفاده را ببریم". گفتنی است حمایت کروبی و موسوی در رزوهای اخیر ازمجلس در همین راستا ارزیابی می شود.

لازم به ذکر است  طرح استفاده از تمام ظرفیتها برای ادامه مسیر طرح مرد خاکستری اصلاحات می باشد که پیش ا زاین و پس ازپایان تاکتیکی فاز خیابانی مطرح کرده بود . در همین راستا و در جهت استفاده از تمام ظرفیتها، استفاده از مراجع و علما نیز دردستور کار اصلاح طلبان قرار گرفته است و حتی (الف.م.ج) از اعضای اصلاح طلب شورای شهر به دلیل سوابق خانوادگی ماموریت یافته جهت ارتباط گیری و دیدار نزد و علما و مراجع برود و نظر آنها را جلب نماید.

 

 

"صداهای جهان" ؛ طرح سایبری براندازی

http://www.javanonline.ir/Images/News/Larg_Pic/5-4-1389%5CIMAGE634131572009687500.jpg 

جذب روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای ایرانی یکی از اهداف پروژه های های مربوط به جنگ نرم میباشد. یکی از پروژه هایی که برای رصد و برنامه ریزی عملیاتی درفضای سایبری برنامه ریزی شد پروژه «صداهای جهان» بود. به گزارش جوان آنلاین  پروژه «صداهای جهان» زیر مجموعه مرکز برکمــن (دانشگاه هاروارد) در سال 2004 تعریف شد. هدف این پروژه تمرکز بر تمام بلاگرهای دنیا بخصوص کشورهای مخالف امریکا از جمله ایران است تا بتوانند به هدف خود که ایجاد جنگ روانی در این کشورهاست دست پیدا کنند.

دهمین راستا یکی ا زفعالین رسانه ای جریان دوم خرداد که از سالهای گذشته بعنوان آموزش دهنده اصلی این جریان د رآشنایی با اینترنت و .... بوده است  می گوید:منابع مالی این پروژه را بنیاد سوروس ( OSi) تأمین میکند که به اکثر مؤسسات غیر دولتی در دنیا کمک مالی میکند. طراح و پیگیر این پروژه فردی به نام «زوکرمن» است که قبلاً در بنیاد سوروس فعالیت میکرده است. او بر روی استفاده از اینترنت برای براندازی نرم در کشورهای مختلف فعالیت زیادی داشته است و با نهادهای اطلاعاتی امنیتی غربی نیز رابطه دارد.

وی می افزاید: فرد فعال دیگر در این پروژه خانم «ربکامک کین» است که قبلاً در CNNفعالیت داشته است. بر اساس مشاهدات و اطلاعات موجود پروژه «صداهای جهان» توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ساپورت مالی میشود و این سازمان، آن را طراحی کرده تا بتواند درکشورهای مخالف امریکا نیروها را جذب کند و یک جنگ روانی از طریق وبلاگها علیه حکومت در آن کشورها راه اندازی کند.

گزارش خبرنگار جوان آنلاین حاکی از آن است که جذب روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای ایرانی یکی از اهداف پروژه های میان مدت و دراز مدت سازمانهای جاسوسی غربی بویژه «سیا» در پروژه های مربوط به جنگ نرم میباشد البته شاید سیا مشخصا خود وارد این یارگیری نشود ولیکن از طریق برخی سرویسهای واسطه این جذب نیرو صورت خواهد گرفت.

برای جذب افراد مختلف از طرق مختلف وارد میشوند آنها میدانند که یک فرد رسانهای علاقه به مطرح شدن دارد چه از طریق مصاحبه و گفتوگو با نشریات و رسانه های گوناگون، استفاده از این افراد به عنوان کارشناس در رادیو، تلویزیون و.... روشهای جذب افراد مختلف است و بستگی به نقاط ضعف آنها دارد.

بنابر این گزارش، جذب برخی بر اساس مسائل مالی صورت میگیرد و یا از طریق مسائل جنسی و ارتباط جنسی مخالف جذب این سازمانها میشوند اما روش مالی برای جذب افراد در ایران کاربرد بیشتری داشته است. در این میان NGOها نقش مهم و به نوعی محلل در این خصوص بازی میکنند NGOهایی که منابع مالی شان از خارج کشور تأمین میشود به گونه ای به آنها پول تزریق میشود که قابل بررسی نیست.

این فعال رسانه ای جریان دوم خرداد در ادامه می گوید: مؤسسه گفت وگوی ادیان متعلق به محمد علی ابطحی و یا مؤسسه گفت وگوی تمدنهای محمد خاتمی و صادق خرازی از طریق دیگر مؤسسات خارجی مانند «هیفوس»، «سوروس»، «کلوپ مادرید»، «جرمن مارشال فایند» و. . . تأمین مالی میشوند. مؤسسات خارجی بیشتر در زمان جنگ سرد بوجود آمدند اما بعداز ماجرای 11 سپتامبر رشد و گسترش قابل توجهی پیدا کردند.

جوان آنلاین بزودی در گفت وگ ویی  اختصاصی با این فعال رسانه ای جریان اصلاحات از پروژه های رسانه ای براندازی که در سالهای تسلط جریان دوم خرداد طراحی شده بود پرده خواهد برداشت.

 

 

حراست از نظام از همه مسائل واجب‌تر است

آیت‌الله حسین نوری همدانی  در دیدار جمعی از افسران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن فرخنده میلاد امیرالمؤمنین علی(ع)، این روز بزرگ را بسیار پرفضیلت و مبارک دانست و گفت: بیان و زبان ما از تجسم شخصیت برجسته حضرت علی، تبیین مناقب و بزرگواری‌های ایشان ناتوان است.
وی افزود: بیان ویژگی‌های خارج از حد تصور و درک بشر در کلام نبوی به خوبی تبلور داشته و افتخار ما شیعیان، ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) است، زیرا در روز غدیر خم که پیامبر اکرم(ص) منصب امامت ایشان را معرفی کرد، دین و نعمت کامل و تمام شد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: عمل به تکلیف بر اساس شرایط و مقتضیات زمان یکی از پیام‌هایی است که از زندگی پربرکت وصی رسول‌الله(ص) درمی‌یابیم.
وی همچنین تصریح کرد: مؤمنان باید شرایط زمان و جریانات پیرامون را به خوبی بشناسند و بدانند که در هر دوران وظیفه و تکلیف ایشان چیست ودشمنان چه نقشه‌ها و دسیسه‌هایی برای ضربه زدن به نظام اسلامی در سر می‌پرورانند.
آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: تشخیص وظیفه و گام برداشتن در مسیر انجام تکالیف بسیار مهم و حیاتی است و حضرت علی(ع) نیز در زمان بعثت رسول اکرم(ص) در کنار ایشان و همراه با ایشان گام برمی‌داشت و با حضور مؤثر در غزوات و صحنه‌های سیاسی موانع و سدهای دشمنان را درهم شکست.
وی با اشاره به ایجاد جریانات انحرافی پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و 25 سال خانه‌نشینی حضرت علی(ع) اظهار داشت: در آن زمان علی(ع) همان علی شجاع و مدبر زمان رسول‌الله(ص) بود، اما با وجود دشمنان خارجی و منافقان داخلی بسیار که به دنبال ریشه‌کنی اسلام بودند، ایشان بنابر مصلحت جهان اسلام تحمل کرد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه امیرالمؤمنین علی(ع) پس از رسیدن به خلافت نخست حکومت اسلامی برپا کرد، ابراز داشت: امروز در کشورمان نظام اسلامی و ولایی با حضور رهبری فقیه، مدبر و آگاه به زمانه برقرار است و این موضوع بسیار با اهمیت بوده و حفظ و حراست از آن از همه چیز واجب‌تر است.
وی در ادامه افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت مجاهدت امام راحل(ره) و خون پاک شهیدان بسیار به دست آمده و باید با همه توان از آن حفاظت کنیم و از شگردهای دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی آگاه باشیم.
آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری، به دارآویختن یک مجتهد جامع‌الشرایط را یک واقعه عجیب و دردناک تاریخی دانست و گفت: با نفوذ افراد غرب‌زده به جریان مشروطه متأسفانه این مسیر به انحراف کشیده شد و شیخ فضل‌الله با آگاهی از شرایط و حساسیت زمان در برابر آنها ایستادگی کرد و در این راه به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه ایستادگی در برابر ظلم مستکبران و پایداری در مسیر حق و حقیقت بسیار مهم و حیاتی است، تصریح کرد: در طول تاریخ مردم و علمای دین در برابر استبداد و استعمار ایستادگی کردند، اما فقط امام راحل(ره) توانست رژیم طاغوتی را به کلی از میان ببرد.

 

 

موسوی و کروبی اعتراض منتقدین به رای مجلس را نامشروع دانستند!

 

کروبی و موسوی با زیر سوال بردن انتخابات مجلس در ادامه تصریح کردند که مطابق قانون اساسی اعمال قوه مقننه از طریق مجلس شورای اسلامی است و این مجلس در عموم مسایل در حدود مقرر قانون اساسی می‌تواند به وضع قانون مبادرت کند اما عده ای حتی جایگاه این مجلس که شرائط انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان در آن رعایت نگردیده را بر نمی تابند.

این دو در ادامه اظهارات خود بدون اشاره به آنچه طی یک سال گذشته انجام داده اند تصریح کردند: لازم است همگان در مقابل این گونه رفتارها که جایگاه نهاد قانونگذاری و اختیار نمایندگان را سلب می کند، موضع بگیرند و به قانون گریزان اجازه ندهند با چنین شیوه هایی مقاصد نامشروع خود را پیش ببرند.

 آنان همچنین تاکید کردند که اگر توسل به قانون گریزان و متجاوزان به یک قاعده نامبارک تبدیل گردد، دیگر حرمتی برای اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی باقی نخواهد ماند و این امر گزینش بردار نخواهد بود.

تعجب نکنید این سخنان بدون تحریف این آقایان هست که با توسل به  قانونگریزیبه مدت  12ماه  قائده ای نامبارک را به نظام جمهوری اسلامی تحمیل کردند.

این دو بدون در نظر گرفتن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحرکتی با  حساب و جهت دار در حمایت از عده ای در مجلس که بدون  توجه به مر قانون مصوبه ای باطل را به رای گذاشته و از آبروی مجلس برای عد ه ای مشخص مایه گذاشتند ، که در جریان انتخابات از آنان بدون حساب وکتاب از اموال و دارائی های دانشگاه آزاد حمایت شد.

در اینجا لازم است به لیست جدید اعضای هئیت امناء دانشگاه آزاد که معلوم نیست  از طرف کدام مرجع قانونی انتخاب شده اند نگاهی بیندازید.

اکبر هاشمی رفسنجانی، دکتر عبدالله جاسبی، مهندس میرحسین موسوی، آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی، حجت الاسلام سیدحسن خمینی، دکتر ابراهیم حسن حبیبی، حجت الاسلام دکتر محسن قمی، دکتر علی اکبر ولایتی و دکتر حمید میرزاده اعضای جدید هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی هستند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/4/7:: 5:29 عصر     |     () نظر

یک مقام سابق دادگستری آمریکا فاش کرد مذاکراتی میان گروه تروریستی منافقین و وزارت خارجه آمریکا برای حذف نام این گروه از فهرست گروه های تروریستی در جریان است.

به گزارش آسوشیتدپرس، آلن گرسون از مقامات ارشد و سابق دادگستری آمریکا، اعلام کرد: سنای آمریکا تلاش هایی را برای ادامه حمایت از اعضای پادگان اشرف در عراق جهت ضربه زدن به ایران سامان داده است.

بنابراین گزارش، وی همچنین اعلام کرد که منافقین
از وزارت امورخارجه آمریکا درخواست کرده اند تا برای خروج نام این گروه از لیست سازمان های تروریستی، به آنها کمک کنند.

به گفته «گرسون»، آنها همچنین از دولت آمریکا خواسته اند تا با حمایت بیشتر از این گروه، در جهت ایجاد ناآرامی های سیاسی در ایران آنها را یاری کنند.

این گزارش حاکی است، «گرسون» تصریح کرد: براساس اطلاعاتی که از منابع عراق بدست آورده ایم، ساکنان این کمپ به زودی به دولت ایران تحویل داده خواهند شد و دولت آمریکا باید با ادامه حمایت از این افراد، مانع تحویل دادن آنها به دولت ایران شود.

گفتنی است، در کمپ اشرف بیش از 3500 تن از منافقین ساکن هستند که تاکنون جنایات ضد بشری گسترده ای را علیه مردم ایران انجام داده اند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/4/2:: 11:48 عصر     |     () نظر

ظاهراً نظامیان آمریکایی بالاخره تصمیم گرفته اند کمپ منافقین را پس از یک سال تأخیر ترک کنند. سال گذشته نیروهای آمریکایی در آستانه ی ترک این اردوگاه و در حالی که بخشی از انتظامات و مراقبت از آن را در چارچوب واگذاری اختیارات امنیتی به دولت عراق به پلیس این کشور سپردند، از خروج کامل منصرف شدند و اعلام کردند که به عنوان ناظر در این کمپ باقی خواهند ماند!

چنین تصمیمی با توجه به پیشینه ی تعامل پنتاگون با منافقین از زمان اشغال عراق، جای تردید باقی نگذاشت که بندوبستی بین پنتاگون با منافقین
به منظور ایجاد مانع در برابر اخراج صورت گرفته است.

اما اکنون که ارتش آمریکا خلاف آن بندوبست غیرقانونی اعلام کرده است درماه ژوئیه مسئولیت اردوگاه منافقین
را به طور کامل به دولت عراق واگذار خواهد کرد، ترس و نگرانی فوق العاده‌ای اعضاء و وابستگان باندرجوی را فراگرفته است.

ترس و نگرانی دار و دسته رجوی در حالی دوچندان شده که ماهها است حامیان اروپایی و آمریکایی گروه تروریستی منافقین از دولت آمریکا می خواهند لااقل تا سال 2011 مراقبت از منافقین را بر عهده بگیرد، لیکن اعلام این تصمیم نشانه ای از بی توجهی ایالات متحده به این درخواست و بی اثر بودن اقدامات منافقین
و حامیانشان برای رفتن زیر چترآمریکا است.

طی 6 سال گذشته منافقین تلاش فوق العاده‌ای کردند تا با مغالطه‌یی حقوقی که بر اساس رویکرد به کلی غیرقانونی پل برمر مبنی بر شمول کنوانسیون چهارم ژنو به منافقین
صورت گرفت، به نحوی خود را زیرمجموعه‌ی آمریکا جابزنند و از این طریق خود را به دولت ایالات متحده تحمیل نمایند و یا این که تحت نظارت نهادهای بین المللی قرار گیرند و به هر شکل ممکن محمل به اصطلاح حقوقی برای مقابله با حق حاکمیت عراق بتراشند، لیکن به طورکلی ناکام ماندند و همانگونه که از ابتدا هم روشن بود تعیین و تکلیف آنها توسط دولت عراق انجام خواهد شد.

این وضعیت که استرداد، اخراج و حداقل انتقال منافقین به نقطه ی دیگری در عراق را در چشم انداز دارد، به شدت رهبری منافقین را به هم ریخته و باعث وحشت اعضای این گروه شده است، به همین منظور رهبری منافقین
تلاش می کند با اتکاء به برخی اظهارات بی ربط و اخبار مغشوش اعضاء را دلگرم کرده و از هراس آنها بکاهد.

مثل این که به نقل از ارتش آمریکا اطمینان می دهد که عراق قصد ندارد کمپ منافقین را ببندد، اما ارتش آمریکا در نظر دارد نیروهایش را از پست بیرونی کمپ اشرف بیرون بکشد و بیرون کشیدن نیروها از این پُست به نام مقر گریزلی، تأثیری بر حضور منافقین
خلق که مدت ?? سال در عراق بوده‌اند، نخواهد داشت!

یا این که به نقل از رسانه های آمریکایی دلگرمی می دهد که اگرچه آمریکا در حال تحویل دادن تاسیسات خود به دولت عراق است، اما عراق در حال حاضر فاقد یک دولت عمل کننده است، پس نگران نباشید و می شود مدت دیگری به حیات تشکیلاتی ادامه داد.

و در نمونه ای دیگر می گوید: از این به پس برخورد دولت مالکی با منافقین به شیوه سیاسی وازکانالهای دیپلوماتیک صورت خواهد گرفت و مسؤلیت اخراج منافقین
ازعراق بردوش دولت آینده این کشور است.

هرچند مسئولان امنیتی کنونی عراق اعلام داشته اند از آنجا که این گروه سهم به سزایی در بدی شرایط سیاسی وامنیتی عراق داشته است، دولت آینده به این امر خواهد پرداخت اما کنترل کنندگان منافقین
برای رفع تشویش نیروها در برابر نظر منفی دولتمردان عراقی نسبت به این گروه که در هیچ دولت و آرایشی جدیدی هم تغییر نخواهد کرد،می‌گویند: " کافیست خاطرنشان کنیم که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در دهم وهفدهم ماه مه سال ???? دراطلاعیه های رسمی خود اعلام کرد که مجاهدان اشرف «در ایجاد یک محیط با سلامت و امنیت برای مردم عراق» سهم به سزایی داشته اند."

توضیحات و پاسخ های رهبری منافقین در برابر وضعیت جدید و عقب نشینی نیروهای آمریکایی به خوبی جو هراس و نگرانی حاکم بر اعضای این گروه را نشان می دهد و سرهم‌بندی کردن بهانه‌های کودکانه برای دلگرمی دادن به آنها، به هم ریختگی رهبری منافقین و پذیرش شکست در مقابل دولت عراق را بیش از پیش عیان می سازد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/4/2:: 11:47 عصر     |     () نظر

سی خرداد هم آمد و خبری نشد.

از 20 تا سی خرداد هم خبری نشد.

بناهم نبود خبری بشود، اما رجوی، رهبر گروه تروریستی منافقین به چند دلیل، ضروری می‌دید که وعده ی قیام در این ایام را تکرار نماید :

1- به نیروهای وارفته و سرخورده ی منافقین
وعده بدهد که انقلابی برپا خواهد شد و از شرایط فلاکت بار و از بن بست ناگزیرخلاص خواهند شد.

2- با توطئه چینی برای بمب گذاری قصد ایجاد تشنج داشت تا در ذیل توجه رسانه ها به اوضاع ایران در سالگرد دهمین انتخابات ریاست جمهوری به قدرت نمایی بپردازد. چرا که در صورت موفقیت این اقدام از آنجا که همه این روش ِ کار را مختص منافقین می‌دانند و قطعاً جریانات داخلی از آن سلب مسئولیت و آن را محکوم می‌کردند، حتی به رغم برعهده نگرفتن مسئولیت بمب گذاری‌ها، درنهایت به پای منافقین نوشته می‌شد ومنافقین
را نیروی قابل مصرف و در دسترس برای قدرتهای ضدایرانی نشان می‌داد.

3- مترصد ِ سرقت هواداران موسوی و از خود کردن آنها بود. چرا که اولاً برآورد می‌کرد حداقل چندین هزار نفر به طرفداری از وی به خیابانها خواهند آمد و می‌تواند ادعا کند اینها در پاسخ به فراخوان وی آمده‌اند و ثانیاً گمان به عقب‌نشینی موسوی و کروبی نداشت.

اما 22 تا 25 خرداد، به رجوی فهماند قافیه را باخته است و پیش بینی‌‌اش برای موج سواری تحقق پیدا نخواهد کرد، برای همین با دست افشانی و هلهله به استقبال قطعنامه ضدایرانی 1929 شورای امنیت علیه ایران شتافت و برای آن که خالی بودن خیابانها از معترضین خیالی را از یادها ببرد، منتظر سی خرداد هم نشد و سریعاً نشست تشکیلاتی ترتیب داد تا در بوق اهمیت قطعنامه بدمد. باخواندن قطعنامه به عنوان "راهبند مماشات " به تمجید از عواید آن پرداخت تا از عوارض بی محل بودن ِ فراخوانش رهایی یابد.

رجوی عواید قطعنامه را اینگونه توصیف می کند:

" تصویب قطعنامه ????علیه برنامه اتمی رژیم این در یک کلام این پیام را در خود داشت که غرب و مشخصا آمریکا در راس همه دریافته است که این رژیم، رژیم بشو نیست. این که سناتور مک کین الان می گوید «تغییر واقعی در ایران فقط به دست مردم ایران عملی است». این که خانم کلینتون وزیر خارجه آمریکا که تا حالا در ماورای احتیاط بر مذاکره با رژیم پای می‌فشرد و یک کلام از محکوم کردن نقض حقوق بشر و اعدام دستگیر شدگان نمیگفت ولی الان از این که موسوی خواستار لغو تظاهرات شده ابراز تاسف می کند و نتیجه می‌گیرد که آمریکا باید در کنار مردم ایران قرار بگیرد، مهمتر از آن این که اوباما در یک پیام رسمی بعد از تصویب قطعنامه ???? وارد بحث حقوق بشر در ایران می شود و قیام را به رسمیت می‌شناسد، محصول قیام یک ساله است که بن بست رژیم در بازی با مهره های درونیش برای فریب غرب را رقم زده است. ویژگیهای این قطعنامه که بعد از ??ماه چوب تحریم را علیه رژیم بلند کرده، یعنی اعلام این که کلیه فعالیتهای غنی سازی و باز پردازی و پروژه های آب سنگین باید به حالت تعلیق کامل درآید و اقدامات علیه سپاه، سیستم مالی و بانکی رژیم، دستگاه نظامی و تسلیحات و شبکه کشتیرانی رژیم، که در برخی موارد بی سابقه است، حاکی از مرحله جدید تشدید تضاد بین موثرترین اعضای جامعه ملل و مشخصا آمریکا با این رژیم است که مستقیما به جیب سرنگونی می ریزد و همه موانع را هم به سرعت از سر راه کنار می‌زند."

در گشاد بودن جیب جناب سرنگونی( رجوی ) شکی نیست تا آنجا که این قطعنامه هم به جهت کم رنگ کردن ننگ "فراخوان بی محل" در آن جا شود و در کنار مواهب و عواید سی ساله‌ی جبهه‌ی ضدایرانی به رهبری صهیونیسم جهانی قرار گیرد، اما سئوال این است که اگرقیام آنقدر اثرگذار بود که آمریکا را به تصویب قطعنامه کشاند چرا رهبرانش را به عقب نشینی وادار کرد؟ *

از قضا همین آستین بالا زدن ِ هیلاری و مک کین و اوباما برای در صحنه نگه داشتن شکست‌خوردگان در انتخابات و دادن تنفس مصنوعی به آنها، مؤید واقعیتی است که رجوی قبل از خرداد و هنگام طراحی توطئه برای بمب گذاری به آن اذعان داشت که بایستی برای شکستن طلسم سکون و سکوت بمب کار گذاشت تا شاید سروصدایی بلند شود!

اما دراین باره که تصویب قطعنامه " به جیب سرنگونی می ریزد و همه موانع را هم به سرعت از سر راه کنار می‌زند. " یادآورمی‌شویم 5 تیر ماه که مریم رجوی نمایش تکراری سی خرداد را بازی می‌کند، سرآمد ِ وعده ی سرنگونی دوازده ماهه‌‌یی است که سال گذشته آن را رسماً اعلام کرد، سه سال از وعده ی سرنگونی دو ساله‌ی نماینده مجاهدین در کشورهای نورودیک (پرویز خزایی ) و سی سال از وعده ی سرنگونی شش ماهه رجوی می‌گذرد، که در مجموع سوراخ بودن جیب ِ رجوی را نشان می دهد و جای تردید باقی نمی‌گذارد که " کنار رفتن سریع موانع سرنگونی " هم در کنار سایر وعده ها در زباله دان تاریخ جای خواهد گرفت.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/4/2:: 11:47 عصر     |     () نظر

سخنگوی منافقین در اسلو به نقل از " اساتید و متفکران عرب و اروپایی " افاضه

فرموده‌اند که " اشرف به دانشگاه و مکتبی درس آموز برای آزادگان این بخش از جهان تبدیل شده است." سخنگوی اسلو نشین به درستی روشن نکرده منظورش برای کدام "بخش "است، بخش ِ عربی یا بخش اروپایی؟ اما هر بخشی که باشد یادآور افاضه ی معروف پیش از این است که "سیاست آمریکا در باره ایران را منافقین تعیین می کنند " و " یا اشرف به جهان خط می‌دهد."

خوشبختانه از این حیث جناب سخنگو کارنامه درخشانی دارد و زیاد تفاوت نمی‌کند که منظورش کدام " بخش " است!

جناب ِ ساکن در اسلو،
منافقین
را دارای تشکیلات مستحکم و " نمونه ی بی نظیر پایداری در تاریخ معاصر" می‌داند و به نقل از ساکنان اشرف آن را " ناشی از انقلاب ایدئولوژیکی مریم رهایی در درون " می‌داند.

سخنگوی اسلویی
منافقین
که فی الحال نان ِ ناچاری نیروهای جامانده در عراق را می‌خورد، در واکنش به نوشته ای از" امید پویا " چنین افاضاتی صادر کرده است.

امید پویا، نامناسبات تشکیلاتی بین رهبری و بدنه را عاملی در عدم تعیین و تکلیف وضعیت
منافقین
در عراق دانسته است.

واقعیت این است که این ارتباط ، نشست های تشکیلاتی و مکانیسم مغزشویی مانع اصلی تصمیم گیری آزادانه و مختارانه ی اعضاء و عامل به گروگان ماندن آنها است، اما آنچه باعث عدم تعیین و تکلیف وضعیت این گروه در عراق شده است به عوامل متعددی بستگی دارد که مهمترین آن عبارتند از :

1- حمایت خارجی از
منافقین
؛ علاوه بر حمایتهای پنهان و فشارهایی که طرفهای خارجی بر دولت عراق در این رابطه وارد کردند برکسی پوشیده نیست که بعد از صدام و برای 5 سال دار و دسته ی رجوی به صورت تحت الحمایه آمریکا در عراق زندگی کردند و پنتاگون تلاش فراوانی برای استفاده از آنها برای جاسوسی در عراق و ایران کرد و طبیعی است که چنین هدفی با نگه داشتن آنها در عراق و آن هم به صورت متمرکز محقق می شد.

2- مسائل امنیتی عراق؛ واقعیت این است که با انبوه مسائلی که عراق پس از اشغال با آن رویارو بوده و هست، مسئله ی حضور
منافقین
دراین کشور که فعلاً خلع سلاح شده و در مقایسه با القاعده و بقایای بعث خطرکمتری دارد، در اولویت چندم امنیت عراق قرار می گیرد، به این دلیل دولتمردان عراق بنا به ملاحظات ملی و به درستی هم ِ خود را معطوف به مهار بحران های مهم تر امنیتی نموده اند

3- روش دولت عراق؛ پس از روی کار آمدن دولت مالکی، اگر چه وی قاطعانه بر اصل ِ اخراج
منافقین از عراق پافشاری کرد و پرونده منافقین
را به عنوان موضوعی مرتبط با دولتش از آمریکایی‌ها تحویل گرفت، اما رویکردش در قبال این پرونده مبتنی بر بردباری و مهلت دادن به تک تک ساکنان اردوگاه برای تصمیم گیری بوده است.

رویکرد بردبارانه‌ی دولت عراق همان است که
منافقین مقابله با آن را مقاومت بی‌نظیر در تاریخ می خوانند ! وگرنه از زمانی که دولت عراق مسئولیت کنترل منافقین را بر عهده گرفته است هر زمان بنا بر حق اعمال حاکمیت عزم به گسترش دامنه‌ی مأموریتش در اردوگاه منافقین کرده است، شاهد ِ عقب نشینی خفت بار رهبری منافقین بوده ایم. یادمان نرفته است که چگونه ساختمانهای ورودی اردوگاه دودستی تقدیم پلیس عراق شد و یا در تابستان گذشته و در جریان نمایش اعتصاب غذا ، وقتی هیچکس به آن نمایش و شروط منافقین اعتنایی نکرد، سرانجام رهبری منافقین
در سکوت و خفت بساطش را جمع کرد.

پس می بینیم که خوشبختانه اراده‌ برای حل معضل حضور غیرقانونی و نامشروع
منافقین معطوف به عقلانیت بوده و برخلاف خواست رهبری منافقین
برای به خشونت کشیدن این ماجرا، به صورت قانونی – اما به کندی – پیش می رود.

در پایان اما بایستی به وجه کارکردی یادداشت آقای پویا اشاره داشت که بر اثر آن سخنگوی مستقر در اسلو در حین غزل خوانی و مدیحه سرایی ، اختیار از کف داده و عمق توهمات مالیخولیایی و عقده های مستحکم تشکیلاتی – شخصی اش را بیرون ریخته و به افسانه سرایی در "بخش " مکاتب عربی – اروپایی پرداخته است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/4/2:: 11:46 عصر     |     () نظر

دوران سوء استفاده‌ی تبلیغاتی رجوی برای نمایاندن موجودیت فراموش شده‌ی اردوگاه منافقین در عراق گذشت و اکنون هر که از حضور خانواده‌ها در مقابل اردوگاه با خبر می‌شود از چیستی و چرایی آن سئوال می‌کند، به همین دلیل گشتاپوی اشرف اعضایی که بستگان آنها برای دیدار فرزندانشان به این اردوگاه مراجعه کرده‌اند را وادار به اجرای شوهای تلویزیونی نموده است تا القائات ایدئولوژیک و فرقه ای رهبران گروه را بازگو کنند.

تلاش برای توطئه خواندن حضور خانواده‌ها در مقابل اردوگاه که به منظور بزرگ نمایی موقعیت
منافقین در دستور کار دستگاه منگول تبلیغاتی منافقین قرار گرفت و همچنین ممنوعیت ملاقات اعضاء با خانواده‌هایشان که با هدف مقاوم نمایی و البته از ترس ریزش نیروها توسط گشتاپوی منافقین
اعمال گردید، باعث شده تا بسیاری این سئوال را مطرح سازند که چرا و به چه علت این خانواده‌ها آنجا حضور دارند و چرا از سوی بستگانشان مورد فحاشی قرار می گیرند؟

خبرها حاکی است که رابطین
منافقین در داخل و خارج عراق که تا به حال وظیفه‌ی سفارش تبلیغات در رسانه های مختلف در این باره به نفع منافقین را داشتند، اکنون با سئوالات مختلفی روبرو هستند که قبل از هر چیز پیرامون صحت نسبت خانواده‌گی این افراد با منافقین
است و از آنجا که اصل قضیه را نمی توانند منکر شوند، به توجیهات ابلهانه‌ی رجوی در باره نسبت ایدئولوژیکی روی آورده‌اند که باعث اشمئزاز مخاطبان می‌شود.

حتی در میان سمپاتها و هواداران
منافقین
در اروپا نیز به شدت این سئوال مطرح است که چرا رجوی برای مردم ایران پیغام می‌دهد که به خیابانها بریزند و شورش کنند، اما برای همین خانواده‌های جلوی اردوگاه پیغام نمی‌دهد تا آنجا را ترک کنند، بهتر نیست تأثیر پیام‌هایش را به طور مادی و ملموس در جلوی اردوگاه اشرف به نمایش بگذارد؟!

گردانندگان مجاهدین در اروپا و آمریکا در پاسخ به این سئوالات مدام خانواده ها را خودفروخته و مزدور وزارت اطلاعات معرفی می‌کنند و با حالتی عصبی و غیرقابل کنترل به فحاشی و اراجیف ایدئولوژیکی علیه آنان مشغولند.

برخی از گردانندگان
منافقین ابتکار عمل به خرج داده و به کسانی که مسئله دار شده اند گفته‌اند که "آنها ما (منافقین) را نشاخته اند، ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم و از اشرف بیرون نمی آییم." در مقابل فرد سئوال کننده گفته این حرف که خانواده ها ما را نمی‌شناسند با این ادعا که رهبری مردم در دست منافقین است در تناقض است! مگر می‌شود خانواده‌ها که هرکدام 20 سال است بچه هایشان در اردوگاه هستند و به منافقین نزدیک هستند براثر عدم شناخت به استخدام وزارت اطلاعات در آمده باشند و برای مقابله با منافقین
به عراق بیایند؟!

همچنین خبرهای زیادی حاکی از تعجب محافل و شخصیت های عراقی از نحوه ی برخورد
منافقین
با خانواده هایشان است...

به هر روی رجوی بازهم نشان داد که عاقبت زرنگ بازیهایش، قرار گرفتن در ته چاه است. هرچه تلاش کرد که به این بهانه برای مجاهدین موجودیت و موقعیت دست و پا کند و با تبلیغات بر روی موضوع متروک و خاموش گروهی به نام
منافقین نور بتاباند، نتیجه این شد که همان تعداد اندکی هم که نمی دانستند درون اردوگاه چقدر نیروی متزلزل و صف کشیده برای فرار وجود دارد حالا فهمیدند و اکنون به این تشخیص رسیده اند که علت این همه جار و جنجال چیزی جز ترس از ریزش نیروها نیست.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/4/2:: 11:46 عصر     |     () نظر

چشم و چراغ دادنهای رجوی به مخالفان داخلی دولت، ‌برخلاف مصوبات و تصمیمات منافقین مبنی بر ممنوعیت هرگونه تعامل با هرجناح و فرد در درون حاکمیت و در تضاد با استراتژی سرنگونی تمامیت جمهوری اسلامی است!

اما چرا رجوی دست به این عمل می زند و مثلاً موسوی را آقای موسوی خطاب و وی را از اشتباه محاسبه برحذر می‌دارد و منافعش را به وی یادآوری می کند؟

آیا موسوی همان کسی نیست که از او با عنوان نخست وزیر جنایتکار نام برده می شد و در بحبوحه ی عملیاتهای تروریستی مجاهدین به عنوان مهم ترین مقام اجرایی مسئولیت مقابله با تهدیدات امنیتی را داشت؟

آیا موسوی تاکنون خواهان سرنگونی نظام و برچیده شدن تمامیت آن شده است تا با این تغییر رویکرد از خط قرمز مستثنی شود و رجوی با او مکاتبه کند و مستقیماً وی را مورد خطاب قرار دهد؟

پس یا رویه ی پیشین باندرجوی که به علت همین نامه نگاریها از اتحاد با استراتژیک ترین هم پیمانانشان همچون بنی‌صدر و حزب دمکرات سرباز زدند تغییر یافته است و یا در آن زمان نامه نگاری به افرادی در حکومت بهانه ای برای تخطئه انتقادات آنها بوده تا کناره گرفتنشان از منافقین
را وارونه جلوه دهند!

از سوی دیگر این حرکت دقیقاً برخلاف استراتژی منافقین، یعنی سرنگونی تمامیت حاکمیت است . به این دلیل که رجوی موسوی و کروبی را جناح مغلوب می داند، اما رسماً اعلام می‌کند که در پی تقویت آنان در مقابل جناح غالب است،عملی که سایر گروههای اپوزیسیون به دلیل اقدام به کمتر از آن مورد حمله و فحاشیمنافقین
  قرار می گیرند.

اگرچه این موضوعی برای پی بردن به بی اصولی و فرصت طلبی رجوی است. شخصی که در طول سی سال گذشته اولین ناقض اصولی ادعایی اش بوده و همین رفتار خائنانه موجب به گل نشستن تشکیلات و بن بست خطی منافقین
شده است.اما اصل قضیه در ماجرای چشمک و چراغ دادن رجوی به مخالفان دولت در جای دیگری است.

اصولاً در تفکر و ایدئولوژی رجوی، نقش اصلی و بازیگر تعیین کننده ی صحنه سیاسی – که البته تعریفی جز تلاش برای به دست آوردن قدرت ندارد - منافقین و در رأس آن شخص وی است و آنچه با عنوان کارگر، دانشجو، خلق و انقلاب در ادبیات منافقین
یافت می‌شود، واژه‌هایی است برای تعریف ابزار مورد لزوم در مسیر دست یابی به قدرت سیاسی که به وقت خود باید در سناریوی مورد نظر رجوی ایفای نقش کنند.

این ابزار در کنار ابزاری مانند کودتا، نفوذ، تحریک عامل خارجی برای دخالت در اوضاع داخلی و یا زد وبندهای سیاسی برای تضعیف حاکمیت مورد استفاده قرار می گیرد که به راحتی می توان به درجه ی پایین اهمیت آنها در دیدگاه منافقین
نسبت به سایر وسایل پی‌ برد.

وجود واژگانی مانند " ضرورت پایان بخشیدن به مماشات "، " ضرورت تحریم همه جانبه " ، " تضعیف و تزلزل " ، شقه درونی " ، " تعمیق شکاف "، "جنگ و جدال جناحها " ، "اعتراف به ..."، " انزوای رژیم " و ... در تبلیغات و فعالیت های سیاسی مجاهدین مؤید این واقعیت است.

چشمک و چراغ دادن رجوی به موسوی و تلاش برای جذب ِ هواداران او به سبب اعتقاد ِ عمیق رجوی به کارآیی کودتا است. یک بار دیگر رجوی در سال 1360 این روش را تجربه و سعی کرد با جداکردن بنی صدر از حاکمیت و به اصطلاح سست نمودن پایه های حکومت، بستر مناسب برای موفقیت کودتای نظامی خرداد 60 را فراهم آورد اما ناکام ماند.

به این سبب از آنجا که موسوی را جناح مغلوب و جزیی از همین نظام می داند، تلاش دارد تا این تضاد را بارور ساخته و به زعم خود به جنگ و جدال بیشتر و تضعیف کل حاکمیت برساند و یک بار دیگر تجربه کودتای سی خرداد 60 را تکرار کند.

اما با یک مقایسه ساده با سال 1360 می توان به عمق اشتباه محاسبه رجوی رسید:

اولاً موسوی مدتها است از هرگونه منصب دولتی دور بوده و هیچ نقش و اثری در کل ساختار حاکمیت نداشته و ندارد،‌ برخلاف بنی صدر که به عنوان رئیس جمهور و فرمانده کل قوا همراهی اش با مجاهدین می‌توانست ضربه به حکومت باشد.

دوماً منافقین مدتها است - یعنی برای سه دهه ی متوالی – که هیچگونه نقشی در داخل کشور نداشته و اساساً نمی توانند رابطه ی تنگاتنگی با هیچ گروه و فردی به جهت تأثیرگذاری برقرار سازند و حداکثر کاری که رجوی می تواند انجام دهد همین نامه نگاریها است و طبیعی است که هیچکس گول فحوا و قول و قرار ها و تضمین های توخالی وی را نخواهد خورد و به علت حضور در داخل کشور بیش از هر جریانی از وزن و جایگاه منافقین
مطلع باشند که خود یک عامل قوی و بازدارنده در هم پیمانی با مجاهدین است.

ضمن آن که هیچکس تجربه ی عبرت آموز بنی صدر و به لجن کشیده شدن وی و سقوط از اوج افتخار ِ ریاست جمهوری ایران به حضیض ذلت همپیمانی با وطن فروشان تروریست و آدمکش را از یاد و خاطر نخواهد برد.

سوماً رجوی با دیدگاهی فاشیستی و تنگ نظرانه همه ی فعالان عرصه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را حاکمیت می داند و به همین دلیل است که همواره به خط کشی قرمز با فعالین عرصه های مختلف فرمان داده و آنها را با عنوان هنرمندان رژیم، ورزشکاران رژیم و یا مطبوعات حکومتی و جناح مغلوب و ... توصیف نموده است. سانسور اخبار ورزش و فرهنگ و هنر و سایر شئون اجتماعی از سوی مجاهدین نیز به این علت صورت می گیرد که انعکاس آن را تقویت بنیانهای حکومت می دانند!

این در حالی است که در جامعه ایران هر کسی نقش خاص خود را دارد و به ویژه سیاسیون و دولتمردان در یک فرآیند دمکراتیک انتخاب و با پایان یافتن دوران مسئولیتشان از دور خارج می شوند و مانند کلیه کشورهای دمکراتیک صرفاً حق اظهار نظر و فعالیت سیاسی دارند و این گونه نیست که به سبب مسئولیتی که در گذشته داشته اند بتوانند سهم خواهی کنند.

از آنجا که رجوی هیچگاه در طول مدت عمرش تجربه ی دمکراتیکی نداشته و از جوانی در تشکیلات بسته و توتالیتر با قوانین فاشیستی و غیرانسانی که خود در وضع آن نقش بسزایی داشته زیسته و مدینه ی فاضله اش عراق ِ صدام حسین بوده است، قادر به درک این مناسبات نیست و از همین رو تحلیل های عجیبی در مورد حاکمیت و ایجاد شکاف در آن دارد.

در پایان بایستی یادآور شد که آمدن رجوی به سر ِ خط و نقطه ای که سی سال پیش نزاع با حاکمیت را شروع کرد اعتراف به بی نتیجه بودن ِ اقدامات سی ساله منافقین است، اعتراف به این است که در ایران خبری از قیام و انقلاب نیست، اعتراف به این است که رجوی همچنان کودتا و خیانت را تنها راه رسیدن به قدرت می داند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/4/2:: 11:45 عصر     |     () نظر
<      1   2