سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ستیز ، تدبیر را باطل کند . [نهج البلاغه]
میهن نیوز

پیامک مسعود رجوی به دانشجویان

 

اخیراً برخی از اعضای گروهک منافقین با شناسایی برخی از دانشجویان در دانشگاه‌ها ضمن پیدا کردن شماره تلفن همراه آنان، در تماسی با آن‌ها اقدام به پخش پیام ضبط شده مسعود رجوی سرکرده این گروهک تروریستی می‌نمایند.
مضمون پیام مسعودرجوی به این شرح است: من مسعود رجوی هستم از نهضت آزادی بخش ایران!، به تمام جوانان قیام جو اطلاع داده می‌شود چهارشنبه سوری آخر سال با تمام قوا بر علیه نظام به پاخیزید و به جنبش (فتنه) سبز بپیوندید.!
گفتنی است در این تماس‌ها شخص خاصی صحبت نمی‌کند و شماره‌ای قابل مشاهده نیست.
قابل ذکر است گروهک تروریستی منافقین که در انتخابات از طرفداران پروپاقرص یکی از کاندیداهای اصلاح طلبان محسوب می‌شد درحوادث بعد از انتخابات نیز هماهنگی‌های بسیاری با جریان فتنه جهت آشوب در کشور را داشت.

 

 

 

بازتاب سفر احمدی نژاد به همسایه شرقی:

رویارویی ایران با آمریکا، این بار در افغانستان

از زمان حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان نه تنها طالبان دست به اعمال خرابکارانه بیشتری زده بلکه از لحاظ اجتماعی نیز وضعیت افغانستان در شرایط بسیار بدی قرار دارد، درآمدهای این کشور بیش از پیش به کاشت تریاک وابسته شده است و از زمان حمله به این کشور کوهستانی، کشت تریاک چندین برابر گذشته افزایش داشته است.

به گزارش رجانیوز، سفر دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان به افغانستان یکی از موضوعات مورد توجه رسانه های بیگانه در شب گذشته بود، این رسانه ها سفر احمدی نژاد را سفری واکنشی و منفعلانه در برابر سیاست امریکا در قبال افغانستان ارزیابی کردند و مدعی شدند سفر وی به این کشور در پی سفر سه روزه رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا به آن کشور صورت گرفته است.

این رسانه ها طبق روال گذشته بر حمایت ملی و تسلیحاتی ایران از گروههای طالبان و القاعده تاکید کردند تا از این طریق حضور نیروهای آمریکایی و شرکای غربی اش در این کشور را توجیه کند.

این در حالی است که از زمان حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان نه تنها طالبان دست به اعمال خرابکارانه بیشتری زده بلکه از لحاظ اجتماعی نیز وضعیت افغانستان در شرایط بسیار بدی قرار دارد، درآمدهای این کشور بیش از پیش به کاشت تریاک وابسته شده است و از زمان حمله به این کشور کوهستانی، کشت تریاک چندین برابر گذشته افزایش داشته است.

‏سفر احمدی نژاد از جهت دارای اهمیت است که هم اکنون افغانستان در شرایط جنگ قرار دارد و پس از گذشت چندین سال از حمله آمریکا، هنوز امنیت به این کشور باز نگشته است، برخی کارشناسان معتقدند سفر احمدی نژاد حاوی طرحی ابتکاری است تا از این طریق مشکلات این کشور با خروج اشغالگران از بین برود، با این حال رسانه های غربی تاکید می کنند در صورت خروج نیروهای خارجی از افغانستان به دلیل ضعف ارتش و نیروی پلیس این کشور، افغان ها توان تامین امنیت کشورشان را نخواهند داشت.

این رسانه ها با طرح چنین پرسشهای هدفمندی سعی دارند با ناامن نشان دادن افعانستان ومعرفی این کشور به عنوان عامل ناامنی تدام حضور نیروهای اشغالگر در افغانستان را توجیه و تطهیر نمایند و اما سیاست ایران برای تبدیل افغانستان به تریبونی علیه غربی ها و حمایت ازخروج اشغالگران سیاسی نافرجام و شکست خورده تلقی و ادعا میشود که مناسبات افغانستان با امریکا مناسباتی استراتژیک است که سکوت حامد کرزای در برابر انتقادات احمدی نژاد نسبت به حضور نیروهای امریکایی در افغانستان نشانه مخالفت ضمنی افغانستان به عنوان متحد اصلی امریکا با سیاست منطقه ایران است.

با این حال مقامات آمریکایی خود بارها به این نکته اذعان داشته اند که حل مشکلات دو کشور همسایه ایران یعنی عراق و افغانستان، بدون کمک جمهوری اسلامی نشدنی است.

به هرحال تحلیل رسانه های بیگانه از سفر احمدی نژاد به افغانستان این است که این سفر در همراه سازی کابل با تهران برای مقابله با سیاست خاورمیانه ای امریکا بوده است.

همچنین یک روزنامه چاپ ترکیه در شماره امروز خود نوشت مناقشه لفظی ایران و امریکا این بار به افغانستان کشیده شد، روزنامه "زمان" نوشت محمود احمدی نژاد دیروز در افغانستان به انتقادهای رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا علیه ایران با پاسخ داد، احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات وزیر دفاع امریکا که ایران را متهم به ایفای نقشی دو گانه در افغانستان کرده است گفت باید از وزیر دفاع امریکا این سوال را پرسید که انان در منطقه ای که دوازده هزار کیلومتر با کشورشان فاصه دارد در پی چه چیزی هستند.

احمدی نژاد امریکا را به ایفای نقشی دوگانه متهم کرد و گفت انها ابتدا تروریست می سازند و سپس با انها مبارزه می کنند رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا در دیدار خود از کابل ایران را متهم کرد که از یک سو برای توسعه روابط با دولت افغانستان تلاش می کند و از سوی دیگر نیز با کمک به طالبان به اقدامات ناتو و امریکا لطمه می زند.

احمدی نژاد در این سفر پس از ورود به کابل مورد استقبال حامد کرزای همتای افغانستانی اش قرار گرفت، وی پس از اعلام حمایت دوباره ایران از افغانستان، بار دیگر حضور ناتو در این کشور را به باد انتقاد گرفت، وی تصریح کرد که نیروهای بین المللی نمی توانند صلح و ارامش را به افغانستان بیاورند حامد کرزای نیز به نوبه خود خاطر نشان کرد که افغانستان در اختیار این نیروهای بین المللی نیست.

کرزای گفت ما بارها آشکارا گفته ایم که نمی خواهیم خاک کشور ما علیه همسایگانمان مورد استفاده قرار گیرد ما همچنین از همه همسایگانمان می خواهم که با افغانستان همکاری کنیم همانطور که ایران این کار را انجام می دهد.

در همین رابطه روزنامه غیردولتی افغانستان روز پنجشنبه به نقل از رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا که در دیدار از یک مرکز آموزشی ارتش افغانستان در حومه شرقی شهر کابل بود مدعی شد که سفر رئیس جمهوری ایران به کابل درد سر ساز است‏.‏

این نشریه افزود‏:‏ گیتس به خبرنگاران گفت که افغانستان باید با همسایگان خود روابط خوبی داشته باشد و همسایگان این کشور هم باید روابط خوبی با دولت حامد کرزی داشته باشند و تهران را متهم کرد که در افغانستان نقش و بازی دو گانه ای دارد‏.‏

وی مدعی شد که ایران در حالی از دولت کابل حمایت می کند که با کمک به طالبان کوشش دارد تا تلاش های آمریکا و بریتانیا را تضعیف کند‏.‏

روزنامه افغانستان اضافه کرد‏:‏ گیتس در حالی این سخنان را اظهار داشت که احمدی نژاد در نشست خبری مشترک با حامد کرزی همتای افغان خود در کابل، آمریکا را متهم به حمایت از تروریسم کرد و به گفته وی، آمریکا خود در قبال مبارزه با تروریسم بازی دوگانه ای دارد‏.‏

روزنامه مزبور خبر داد: که وزیر دفاع آمریکا از دو روز پیش در کابل بسر می برد و گفته است که از افزایش نیروهای مسلح افغانستان تا ‏300‏ هزار نفر تا سال آینده حمایت می کند ، که در حال حاضر این نیروها کمتر از ‏200‏ هزار نفر هستند‏.‏

 

پروفسور مولانا : انقلابیون متکبر و وابسته به قدرت مورد توجه دشمنان در جنگ نرم هستند

مشاور رئیس جمهور ضمن شمردن قشرهایی که آمریکا و دشمنان در 30سال گذشته در جنگ نرم با رعایت اولویت روی آنها کار کرده اند، انسان های سست عنصر و کم ایمان که شامل افراد انقلابی اما متکبر و وابسته به قدرت هستند را یکی از این قشرها عنوان کرد.

به گزراش خبرنگار سیاسی «شبکه خبر دانشجو»، پروفسور حمید مولانا که عصر امروز در اولین پیش همایش ملی جنگ نرم با عنوان «دانشگاه و جنگ نرم» در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران سخن می گفت، اظهار داشت:‌ بزرگترین امتیاز ما در جنگ نرم این است که پس از سه دهه از انقلاب اسلامی هنوز غربگرایان و جهان غرب در شناخت زیرساخت‌های قدرت نرم ما عقب هستند.

وی افزود:‌ اما مسئولان و سازمان‌های ایران آنطور که باید از تاکتیک جنگ نرم غرب و بخصوص آمریکا اطلاع، آگاهی و تفکر کافی نداشته و باید بررسی استراتژی دشمن را در دستور کار خود قرار دهند.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا پس از جنگ جهانی دوم تصمیم گرفت روی تبلیغات بیشتر کار کند، گفت: در مثلث جنگ روانی آمریکا، نهادهای اجرایی، دانشگاه و اتاق فکر و رسانه‌ها سه بعد اصلی هستند که گردش اطلاعات، استراتژی و شیوه کار در این سه بعد بسیار باز صورت می‌گیرد.

مولانا افزود: به جرات می‌توانم بگویم اساتید دانشگاه‌های بزرگ علوم اجتماعی آمریکا در جنگ دوم بین الملل در مسائل جنگ نرم و جنگ روانی شرکت داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شکست آمریکا در ویتنام منجر به حساسیت روی مطالعه انقلاب اسلامی ایران شده است، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران، آمریکا به دنبال شناخت زیرساخت‌های اسلامی و فرهنگی رایج و تاثیرگذار در ایران بوده است.

مشاور رئیس جمهور مولانا روحانیون حوزه‌های علمیه قم، مشهد و نجف، زیرساخت‌های سنتی، افراد سست و کم ایمان، استادان و دانشجویان، روزنامه‌نگاران، دانش‌آموزان، بازرگانان و مدیران شرکت‌های بزرگ را از جمله قشرهایی برشمرد که آمریکا در 30سال گذشته با رعایت اولویت روی آنها کار کرد و می‌خواست از طریق آنها در صفوف انقلاب رخنه کند.

وی افراد سست عنصر و کم ایمان را که شامل افراد انقلابی اما متکبر و وابسته به قدرت هستند را یکی از این قشرها اعلام کرد که مورد توجه دشمن در جنگ نرم بوده و هستند.

به عقیده مولانا این برنامه‌ریزی آمریکا پس از پایان دفاع مقدس و در دولت‌های هاشمی رفسنجانی و خاتمی قوت پیدا کرد.

وی اذعان داشت: دو نقشه برای جنگ نرم در نظر گرفته شده است که ذهنیت سازی در داخل ایران و ذهنیت سازی در آمریکا را شامل می‌شود.

مولانا گفت: غرب بیست سال وقت را صرف کرده تا ذهنیت جوانان را به سوی خود جذب کند و تلاش کرده تا نخبگان در جوامع بین المللی از دیدگاه نظام آمریکایی به انقلاب بنگرند.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر این اینکه عدم رابطه سیاسی و اقتصادی آمریکا و ایران منجر به فقدان حضور نیروهای نرم جمهوری اسلامی ایران در آمریکا بود، گفت: این امر منجر شد غرب بتواند نقشه های خود را به راحتی عملی کرده و نیروی نرم ایران در جامعه آمریکا و در نظام آمریکا در سطح پایین‌تری نسبت به گذشته قرار گیرد.

وی تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های دراز مدت به ده موارد از مسائل پیشنهادی در زمینه جنگ نرم اشاره کرد و گفت: سیاست گذاری روشن و قاطعانه خبری در برخورد با رسانه های غرب، شناخت صحیح ارزش ها و کارکردهای رسانه‌های غرب، تعلیم و تربیت کادر اطلاع رسانی با الگوهای اصیل، استقرار دفاتر خبری در نقاط استراتژیک، استفاده از نخبگان، اندیشمندان و غرب شناسان، سرمایه گذاری در تاسیس بانک‌های اطلاعاتی، بالا بردن ارتقای سطح حرفه‌ای و حقوقی روزنامه‌نگاران و ایجاد تحول اساسی و انقلابی در نظام مطبوعاتی به عنوان راه حل پیشنهاد می شود.

مولانا در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی سه نیروی قدرتمند مساجد و نمازهای جمعه، راه پیمایی ها که نمایانگر ملت و وحدت هستند و مناسبت‌های مذهبی نظیر رمضان، محرم و ذی الحجه، را دارد که به عنوان بزرگترین اسلحه ایران باید مورد توجه قرار گیرد
.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 88/12/20:: 10:0 صبح     |     () نظر

بهزاد نبوی هم انگلیسی از آب در آمد

وزارت ‌خارجه ‌بزرگ‌ترین ‌استعمارگر دنیا نگران‌ جاسوسش‌ در تهران ‌شد

 

وزارت جارجه بریتانیا: بهزاد نبوی باید بداند، انگلستان تا آخرین لحظه از او حمایت خواهد کرد...

وزارت خارجه و مجلس عوام انگلیس در اقدامی عجیب و سأال برانگیز نسبت به بازداشت بهزاد نبوی عضو مرکزیت سازمان مجاهدین (انقلاب) ابراز نگرانی کردند.

به دنبال پیگیری شماری از نمایندگان مجلس عوام درباره بهزاد نبوی، ایوان لوئیس معاون خاورمیانه وزارت خارجه گزارشی ارائه کرد و نبوی را شخصیت برجسته معرفی کرد که 16 ژوئن دستگیر شده است. لوئیس گفت: بهزاد نبوی عضو سابق پارلمان و از وزیران سابق، یکی از چند شخصیت برجسته بازداشت شده پس از انتخابات ایران است. اتحادیه اروپا نگرانی خود را درباره این بازداشت ها در تاریخ سوم اوت اعلام کرد.
 
معاون خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس اضافه کرد: نبوی در تاریخ نهم فوریه به خاطر نقشش در ناآرامی ها به 5 سال زندان محکوم شد. مقامات ایرانی بر سرکوب اعتراضات مشروع، محدود کردن آزادی ها و تهدید و خشونت و اعدام ادامه می دهند. به رغم این، مخالفان شجاع به مبارزه ادامه می دهند. ما به مقامات ایران تأکید می کنیم افراد بازداشت شده سیاسی را آزاد کنند.

پیتر رابینسون نماینده مجلس عوام و رهبر حزب اتحاد دموکراتیک از وزارت خارجه سوال کرده بود که چه گزارش هایی درباره زندانی شدن بهزاد نبوی دریافت کرده است.

معاون وزیر خارجه انگلیس در ادامه توضیحات خود، با حمایت صریح از اغتشاشگران گفت: آنها خود مسئولیت پیگیری حقوقشان را در زمینه حقوق بشر و دموکراسی دارند اما لازم است بدانند مطالبات آنها به وسیله بریتانیا حمایت می شود.

شایان ذکر است در آستانه انتخابات مجلس هفتم نیز اتحادیه اروپا بیانیه ای صادر کرد و در آن با اشاره به رد صلاحیت افرادی نظیر بهزاد نبودی، رضا خاتمی، میردامادی و... اعلام کرد به خاطر رد صلاحیت اصلاح طلبان، انتخابات را مشروع نمی داند.

حمایت علنی وزارت خارجه انگلیس از بهزاد نبوی گرداننده واقعی سازمان مجاهدین (انقلاب) در حالی است که نبوی و شماری از عناصر همسوی وی در سازمان همواره برای رد گم کنی ژست ضدانگلیسی و استقلال طلب به خود گرفته و حتی وی مدعی شده بود منتقدان مدیریت شرکت نفتی پتروپارس - که وی همزمان با نایب رئیسی مجلس، رئیس هیئت مدیره آن شرکت هم بود- سنگ انگلیس و شرکت بریتیش پترولیوم را به سینه می زنند. اما چند ماه بعد معلوم شد دست بر قضا، شرکت پتروپارس در لندن به ثبت رسیده است. روزنامه دولتی ایران که در آن زمان توسط یک تیم مشارکتی اداره می شد، اعلام کرد ده ها شرکت و از جمله پتروپارس در خارج کشور به ثبت رسیده اند و علت اصلی این امر دور شدن از حسابرسی دولتی است.

ذکر این نکته هم ضروری است که سفارت انگلیس از چند سال قبل ارتباطات گسترده ای را با طیفی از افراطیون مدعی اصلاح طلبی برقرار کرده و آنها را آلوده کرده بود. این ارتباطات در کلید زدن پروژه تقلب و شعله ور ساختن اغتشاشات خیابانی به کار آمد و یکی از ستادهای افراطیون در تهران عملاً در خدمت شبکه بی بی سی انگلیس قرار گرفت.

حسین رسام تحلیلگر ارشد سفارت انگلیس که در جریان آشوب ها دستگیر شد اذعان کرد که طی چند سال گذشته با 150 فعال سیاسی مدعی اصلاح طلب ارتباط سیستماتیک برقرار کرده و از این طریق به جمع آوری اطلاعات محرمانه و ارسال آنها به لندن اهتمام کرده است.

آغاجری، تاج زاده، آرمین و توفیقی (عنصر فراری) از دیگر اعضای مورد حمایت بریتانیا در سازمان مجاهدین هستند که در پروژه های افراطیون نقش آفرینی کرده اند.

 

 

 

خود درگیری اکبر گاف با محسن کدیور

اکبر گنجی معروف به اکبر پونز و اکبر گاف پس از تخطئه دین و مسلمات دینی اینبار در اقدامی جالب به سراغ یکی از هم پالکی های قدیمی خود رفت و با تخطئه وی کسب اعتباری برای محفل جدیدش کرد.

گنجی که سوابق درخشانی در توهین وتخطئه رجال معاصر دارد و با کپی پیست نظریات عهد باستان حتی نظام جمهوری اسلامی را که تنها نظام برآمده از رای مردم است به عنوان نظام سلطانی معرفی می کرد ، وقتی که کفگیر نظریات بی سرو ته اش به ته دیگ خورد ، به سراغ محسن کدیور رفت که ادعای جانشینی مرحوم منتظری را می کند. گنجی مراتب بی عقلی و سفاهت کدیور را گوشزد کرده است.گویی حکایت دیوانه و آینه است!

گنجی پیش از این هاشمی رفسنجانی ، محمد خاتمی ، سروش و حتی مرحوم منتظری ر ا که هزینه وی را می داد با الفاظ رنگین مورد ملاحضه قرار داده بود ، اینک به عنوان سلطان خشن لائیک ها خود را معرفی می کند و حوزه خدمت ! خویش را در کنار خوانندگان لس آنجلسی و طرفداران همجنس گرایی قرارداده است.

سقوط فتنه سبز در 22 بهمن ، پس لرزه هایی چون خود درگیری عاملان شکست را به همراه داشته است.

 

 

 

رد پای زنانه در رهبری جنبش سبز

 

یکی از اغتشاشگران فعال علیه قوانین اسلامی که چند ماه پیش از ایران گریخت و از وزارت خارجه آمریکا جایزه شجاعت گرفت، می گوید از دیدن سرنوشت محمدعلی ابطحی و اعترافات او ترسیده است. شادی صدر در عین حال مدعی است که هر روز فکر می کند قصد برگشتن دارد اما چون در خارج از کشور موثرتر است، آنجا مانده است. وی در گفت وگو با بی بی سی انگلیس همچنین با ادعای اینکه «جنبش سبز جنبشی با رهبری زنانه است»، هم قطاران خود را تحریک می کند که این رهبری را به دست بگیرند.

شادی صدر به هنگام حضور در اغتشاشات دستگیر و پس از 11 روز آزاد شد. اما پس از چند ماه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه وی از کشور گریخته است.

وزارت خارجه خانم کلینتون هفته گذشته احتیاط ها را کنار گذاشت و اعلام کرد به شادی صدر جایزه شجاعت پرداخت می کند. این جایزه قرار بود دیروز به وی پرداخت شود اما «صدر» با بهانه کردن یکی از عناصر بازداشتی مدعی شد(شیوا-ن) او را شجاع می داند و جایزه را به وی تقدیم می کند و بنابراین به واشنگتن- جهت دریافت جایزه- نمی رود.

همکار متواری نشریات زنجیره ای و گروهک کانون مدافعان حقوق بشر، در گفت وگو با بی بی سی درباره فرار از ایران گفت: من وقتی از زندان آزاد شدم، قصد نداشتم به قول شما میدان مبارزه را ترک کنم اما به طور قطعی فهمیدم دیگر سیستم به من اجازه فعالیت نخواهد داد. نکته دوم که خیلی روی من تاثیر گذاشت این بود که 5 روز بعد از آزادی من کیفرخواست دادستان مبنی بر حضور من و شیرین عبادی در کودتای مخملی خوانده شد. شب آن روز من تصویر آقای ابطحی را در دادگاه دیدم. این من را تکان داد و فکر کردم این می تواند سرنوشت من هم باشد. من نمی خواستم به هر شکلی و با هر شکنجه ای و یا هر روشی اقرار کنم که فعالیت های من با مقاصد براندازانه طراحی شده و ما جاسوسان بیگانه یا عروسک های آمریکا و کشورهای غربی بودیم.

وی که در آلمان اقامت گرفته، اضافه کرد: تصمیم من برای برگشتن یک تصمیم باز است نه یک تصمیم بسته یعنی این طور نیست که دیگر قصد بازگشتن ندارم. اساساً من فکر می کنم که هر روز قصد برگشتن دارم اما هر روز باید ارزیابی کنم که کجا موثرترم در زندان یا در اینجا. آمدن من به خارج ادامه مبارزه است نه قطع مبارزه(!)

شادی صدر همچنین برای تهییج فمینیست ها گفت: خانمی می گفت انقلاب 30سال پیش انقلاب مردها بود. حالا بنشینند و ساکت باشند، این انقلاب ماهاست. حرف او این بود که ما داریم جنبش را رهبری می کنیم و مردها به اندازه کافی امتحان پس داده اند، حالا بگذارند دست ما باشد. دیدیم که زن ها فضای خیابان را شکل می دهند و هدایت می کنند، همین ها با ظاهر ساختارشکن و به دور از تعریف های نرمال از یک زن فعال به خیابان می آیند ولی متاسفانه در سطح رهبری سیاسی جنبش حضور ندارند و این فقط در داخل ایران نیست و در خارج کشور نیز همین وضعیت دیده می شود.

به گفته وی در طیف فمینیست ها از افراد مذهبی نظیر اعظم طالقانی تا سکولارترین و لائیک ترین افراد نظیر شهلا لاهیجی حضور دارند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 88/12/20:: 9:0 صبح     |     () نظر

در آستانه شب عید مهدی کروبی به منزل محقرانه اش اثاث کشی می کند

مهدی کروبی شیخ اصلاحات بعداز یکسال از شروع به ساخت منزل مسکونی اش درشمال شهر تهران به منزل نو می رود.

مهدی کروبی که تا کنون ادعا می کرد در طول مسئولیت های گذشته خود کمترین حقوق را دریافت و خود و خانواده اش فاقد تخلفات مالی و رانت خواری های اقتصادی هستند و در جریان مناظرات انتخابات ریاست جمهوری نیز در برابر چشم میلیون ها ایرانی عنوان کرده بود که تنها دارای یک ملک کلنگی در شمال تهران می باشد ، اخیرا ساختمانی پنج طبقه را در ملک مذکور احداث نموده و آماده است طی چند روز آینده به محل جدید نقل مکان نماید.

حسب گفتگوی خبرنگار ما با پیمانکاران و کارگرانی که به ساختمان فوق تردد دارند ، مهدی کروبی در ساختمان مذکور که متراژ زیربنایی هر واحد از آپارتمان های آن حدود 500 متر می باشد  ، کلیه امکانات یک زندگی محقرانه نظیر استخر سرپوشیده ، سونا و جکوزی در ساختمان را تعبیه نموده تا ساده زیستی ، مردمی بودن و دلسوزی و تبعیت عملی خود ازمرام و مسلک حضرت امام خمینی (ره ) را ثابت نماید .

ماهرترین طراحان دکور نیز هم اکنون در حال آماده سازی محوطه آپارتمان های محقر مذکور هستند تا شرایط لازم برای زندگی یک پیرمرد و پیرزن مثلا ساده زیست که مدعی داشتن نقش اصلی در انقلاب پابرهنگان هستند ، فراهم گردد.

حال جای این سئوال جدی مطرح می باشد که مهدی کروبی ثروت مذکور را از کجا آورده است و آیا منشاء تشکیل چنان زندگی به زعم آنان محقرانه ای پولهای شهرام جزایری نبوده است ؟

آیا مهدی کروبی که فریاد وا قانون اساسی اش گوش فلک را  کر نموده نباید در برابر اصل از کجا آورده ای پاسخگو باشد ؟!؟

و هزاران سوال دیگر .

 

منبع :  http://tahanews.blogfa.com

 

 

نوشخند / اولین بیانیه سومین متفکر جهان .... طنز

بانوان سبز ایرانی! منو که می‌شناسین همونی هستم که شوهرم بهم میگه روشنفکرترین زن ایرانی!

حبیب ترکاشوند- همسر آقای چیز اخیراً در آستانه روز جهانی زن خطاب به بانوان سبز ایرانی بیانیه‌ای صادر کرده که بنا به اهمیت فوق‌العاده آن، متن پیام به محضرتان تقدیم می‌گردد:

بانوان سبز ایرانی! منو که می‌شناسین همونی هستم که شوهرم بهم میگه روشنفکرترین زن ایرانی، چیه حسودیتون میشه اینقدر همسرم منو تحویل می‌گیره(!) اگر شما هم مثل من عرضه داشتین و گربه را دم حجله می‌کشتین شوهراتون بهتر از اینا را به شما می‌گفتن.

اول مطلب براتون بگم که چرا این‌دفعه من به جای شوهرم بیانیه دادم. راستش اینکه دیشب دوتایی با  اون نشسته بودیم و اون‌هم بدجوری از خودش تعریف می‌کرد و هی برا خودش نوشابه باز می‌کرد.

هی می‌گفت با بیانیه‌های من حال می‌کنی، دست هرچی نویسنده رو از پشت بستم. منم برای اینکه روشو کم کنم، گفتم: خب که چی؟ فایدش چیه این‌قدر بیانیه دادی که دیگه مردم شمارشو از یاد بردن. فکر کنم بیانیه بعدیت میشه شماره بی‌نهایت، این‌همه بیانیه دادی اون هم از وضعیت جنبش سبزمون. دلمون به 22بهمن خوش بود امّا حتی یه‌دونه پارچه سبز هم نیاوردن. اونم برگشت گفت: تقصیر من چیه! شانس ندارم. از روز اول گفتیم تقلب شده اومدن صندوق‌ها را دوباره شمردن رأیم کمتر شد.

هرکی از این جنبش سبزی‌ها کشته می‌شد   می‌رفتیم سر خاکش یک‌دفعه زنده می‌شد.  از دست مردم دیگر جرأت نداریم بریم بیرون از خونه، این دستگیری ریگی هم شده غوز بالا غوز، من موندم تو این وسط این مرتیکه چطوری دستگیر شد که همه بگن کار وزارت اطلاعات این   احمدی‌نژاده. منم بهش گفتم: اصلاً میدونی چیه؟ این مردهای جنبش سبز غیرت میرت ندارن، باید بسپاریش به من و زن‌های سبز، یک بیانیه بدم که چند صدمیلیون زنو بکشونم وسط خیابونا. خلاصه سرتونو درد نیارم با شوهرم برا روکم کنی شرط گذاشتم تازه اون اگه فوق‌لیسانس معماری داره من که 5، 6 تا مدرک بیشتر از اون دارم. از هر جایی یک مدرک برای روز مبادا جمع کردم شاید لازم بشه. اخیراً هم که خبر دارین آمریکایی‌ها که طرفدار اصلی ماها هستن منو سومین متفکر جهان نام گذاشتن یعنی با این اوصاف ماری‌کوری باید بره جلو بوق بزنه. و امّا لپ کلام من؟

ای زنان سبز ایران می‌دانم که شما هم مثل من زیاد علاقه‌ای به مناسبت‌های مذهبی ندارین، برا همین روز جهانی زن را انتخاب کردم که بفهمین من چقدر روشنفکرم. اونور آبی‌ها هم یک دست مرتب بزنن. این حکومت یک سری قانون من درآوردی آورده میگه زن‌ها باید اینجوری باشن.

کی گفته این حرف‌ها رو. میگن مراجع تقلید گفتن، خب مگه من و چیز چی‌مون کمه خودم تا چند روز دیگر یک رساله خوشگل می‌نویسم. اصلاً کی گفته خانم‌ها باید حجاب داشته باشن و چادر سرکنن؟ خب فرض مثال اسلام گفته باشه ما سبزی‌ها فرادینی هستیم اصلاً این دینه که باید خودشو با ما وفق بده. الان عصر ماهواره و اینترنته، یک آنتن ماهواره بخرین ببنین چه خبره؟

راستی از شما چه پنهون میرحسین تازگی‌ها یکدونه خریده با همدیگه نگاه می‌کنیم. چیز مرده، بعضی‌ صحنه‌ها را که می‌بینه یک جورایی میشه، هی میگه چیز چیز! شاید بگین پس خودت چرا چادر سرت کردی؟ راستشو بگم بین خودمون باشه این اصولگراها نفهمن من اصلاً قبلاًها اینجوری نبودم، الان زورکی سرم می‌کنم. این اولین بیانیمه نمی‌خوام مثل چیز خسته‌تون کنم ولی کلاً بدونین هرچی که شما جنبش سبزی‌ها دوست داشته باشین دین هم همونه.

 

 

مشارکت ، موسوی را از رهبری فرقه سبز خلع کرد

علی شکوری‌راد گفت که ما میرحسین موسوی را به عنوان یک رهبر تشکیلاتی نمی خواهیم.

به گزارش شبکه ایران، یکی از اعضای شورای مرکزی حزب مشارکت اعلام کرده است که آقای موسوی فقط "رهبر معنوی فرقه سبز" است.

علی شکوری‌راد در مصاحبه‌ای که با سایت فیلتر شده "پارلمان‌نیوز" انجام داده، با تایید تلویحی انحلال حزب مشارکت گفته است: "حزب مشارکت اکنون بصورت ادغام شده در جنبش سبز فعالیت می‌کند و در این مقطع رسالت اختصاصی برای خود قائل نیست که بخواهد بر اساس آن، این جریان را به سمت و سویی ببرد".

شکوری‌راد همچنین با اشاره به حوادث بعد از انتخابات، اذعان کرد که فرقه سبز "رادیکال‌" است.

وی در ادامه، آقای موسوی را رهبر فرقه سبز ندانسته و اعلام کرده است: "ما می‌خواهیم مهندس موسوی نه به عنوان یک رهبر تشکیلاتی جنبش سبز بلکه به عنوان یک رهبر معنوی جنبش به رسمیت شناخته شود".

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت همچنین با بیان اینکه "بحث ما الان این نیست که قانونی خوب است یا بد است یا اصولآ قانون می‌تواند چیزی را تضمین کند یا نمی‌تواند"، گفته است: "خواسته ما اجرای قانون اساسی است". البته به اغتشاشات هشت ماه اخیر و مقابله فرقه سبز با رای مردم و قانون اساسی اشاره ای نکرد.

شکوری‌راد در پایان این مصاحبه هم بدون اشاره به حوادثی نظیر هتک حرمت روز عاشورا و خسارت گسترده به اموال عمومی در ماه‌های اخیر، مدعی شده است که اصلاح‌طلبان از خشونت‌ورزی خودداری کرده اند!

فعالان سیاسی با اشاره به آنچه از آن به "دفن تاریخی فتنه" در راهپیمایی 22 بهمن یاد شده است، معتقدند که این اظهارات برای احیای فرقه سبز صورت گرفته است.

علاوه بر این گفته می شود که تاکید بر آنچه فعالان تندروی اصلاح طلب "قانون" می نامند، در واکنش به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایستادگی برخ یافراد در برابر قانون و رای مردم بصورت می گیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، چندی پیش در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان فرمودند که کسانی که حاضر نیستند اکثریت را قبول کنند، در واقع دارند خودشان را از یک کشتی نجات - که نظام اسلامی است - بیرون می‌اندازند و صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست می دهند که از دست داده‌اند".

 

 

نعل وارونه دستگاه قضائی

زهره الهیان نماینده ی تهران در پی احضار شدن های متعدد حسین شریعتمداری به دادگاه برای پاسخ گویی به شکایت خاتمی، موسوی و شیرین عبادی از وی، از دستگاه قضایی خواست تا به جای تشکیل دادگاه برای مدافعان نظام با کسانی که امروز همه ی ملت خواهان محاکمه ی آنها هستند برخورد کند.
 
به گزارش جهان، نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه سران فتنه، آقازاده ها وسر حلقه های آنها در فراغت و آزادی به سر می برند و بدون هیچ گونه برخوردی همچنان خود را طلبکار از مردم می دانند، فرزندان انقلابی و متعهد به اتهام عمل به تکلیف انقلابی خود به دادگاه احضار می شوند. 

وی حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه ی کیهان را یکی از سرداران جنگ نرم خواند و با اشاره به این که شریعتمداری در یک دو ماه گذشته در چندین جلسه دادگاه حاضر شده و برای تفهیم اتهام و باز جویی به شعبات متعدد مراجعه کرده، افزود: البته برای کسانی مثل شریعتمداری حضور در دادگاه خود فرصتی برای افشای حقایق و حمله به دشمنان نظام است.
 
الهیان در ادامه با تاکید بر این که مطالبه ی مردم از دستگاه قضایی برخورد قاطع و سریع با فتنه گران است و مردم این خواسته را بارها با صراحت فریاد کرده اند گفت: یک سوال جدی اینجا وجود دارد و آن این که چرا باید سربازان نظام دائما مورد عتاب و باز خواست قرار بگیرند ولی فتنه گران جز مراعات و ملاطفت، عقوبتی نبینند. 

وی در پایان افزود: آیا بهتر نیست دستگاه قضایی به جای تشکیل دادگاه برای مدافعان نظام عزم خود را برای یکسره کردن تکلیف فتنه گران جزم کند؟

 

 

مرحله جدید جنگ سایبری آمریکا با ایران

با لغو ممنوعیت صدور خدمات و برنامه‌های رایانه‌ای مربوط به اینترنت به کشورهای ایران، سودان و کوبا آمریکا یک جنگ تمام‌عیار سایبری علیه این کشورها را کلید زد.

 وزارت دارایی آمریکا روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آیین‌نامه مربوط به تحریم تجارت شرکت‌های آمریکایی را به شکلی تصحیح کرده است که به ادعای این وزارتخانه حقوق مربوط به آزادی بیان و آزادی اطلاعات را برای این کشورها در بیشترین حد ممکن تضمین کند.

براساس این مجوز ویژه، صدور خدمات ارتباطی برپایه فناوری‌های اینترنتی از جمله پست الکترونیک انتقال پیام، چت و شبکه‌های ارتباطی توسط شرکت‌های آمریکایی به ایران تسهیل می‌شود.این اقدام دولت آمریکا درپی طرح لوایح دوقلوی «تقویت دیجیتال ایران» و «همراهی با مردم ایران» در مجلس نمایندگان آمریکا بود که اواخر دی‌ماه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته و آن را به تصویب رساند.

لایحه «تقویت دیجیتال ایرانیان» توسط سناتور دموکرات جیم موران طراحی شده و با لحنی تقریباً صریح از اغتشاشات بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران با عنوان «حمایت از آمال دموکراتیک مردم ایران از طریق تقویت توانایی آنها برای دسترسی به اینترنت و سایر خدمات ارتباطی» حمایت می‌کند.

هدف لایحه این است که از طریق یک جنگ سایبر همه موانع و محدودیت‌های موجود در راه استفاده کاربران اینترنتی و سایر فناوری‌های ارتباطاتی را کنار بزند. در این لایحه صریحاً اشاره شده که در جریان حوادث بعد از انتخابات، مخالفان از توئیتر، فیس‌بوک و سایر فناوری‌های ارتباطاتی برای سازماندهی تظاهرات و سایر فعالیت‌های مرتبط با آن استفاده کرده‌اند.بانیان و حامیان این لایحه خواستار این هستند که برای تقویت این روند، موانع موجود بر سر راه دسترسی‌ها برداشته شود.

«لایحه تقویت دیجیتال ایرانیان» ‌برای اولین‌بار به صراحت تأیید می‌کند که وزارت خارجه آمریکا در جریان ناآرامی‌های بعد از انتخابات از توئیتر خواسته که روند بازسازی خود را به طور موقت متوقف کند تا کاربران ایرانی بتوانند در جریان ناآرامی‌ها از آن استفاده کنند.

در این لایحه آمده بود که تحریم‌های فعلی که آمریکا علیه ایران اعمال می‌کند به طور ناخواسته سبب شده که دسترسی ایرانیان به اینترنت و سایر خدمات ارتباطاتی محدود شود، به طور مثال شرکت مایکروسافت و گوگل چند مرتبه اعلام کرده‌اند که تحریم اقتصادی مانع ارائه خدمات پایدار فناوری به ایران شده است. براین اساس حامیان لایحه از دولت آمریکا خواسته‌اند تا از صادرات همه خدمات نرم‌افزاری و ارتباطاتی که می‌تواند مانع نظارت دولت ایران بر سایت‌های اینترنتی و خدمات ارتباطی شود، حمایت کند.

این لایحه خواستار این شده که دولت آمریکا همه شرکت‌ها، سازمان‌ها و افرادی که مانع نظارت دولت ایران بر خدمات فناوری می‌شود، را تشویق کند. هدف همه این موارد، تسهیل استفاده از خدمات ارتباطی و اینترنتی برای سازماندهی تظاهرات و راهپیمایی‌ها توسط مخالفان دولت ایران است.

لایحه دوم تحت عنوان «همراهی با مردم ایران» توسط کیت الیسون، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان تهیه شده و هدف اصلی آن تحریم مقام‌های ایرانی است که در روند خدمات فناوری نظارت می‌کنند یا اینکه در راه آن محدودیت ایجاد می‌کنند. این لایحه در اصل مکمل لایحه اول است ولی همانطور که از نام آن پیداست خواستار اعلام همبستگی با ناآرامی‌های بعد از انتخابات است.

اگرچه قبل از طرح لوایح دوقلو وزارت خارجه آمریکا در اواسط دسامبر سال گذشته میلادی طی نامه‌ای به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری این کشور از این دفتر خواسته بود اجازه دانلود نرم‌افزار رایگان بازار عمده در ایران توسط اَبَر شرکت‌های نرم‌افزارسازی مایکروسافت و گوگل و دیگر شرکت‌های آمریکایی را صادر کند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 88/12/18:: 9:0 صبح     |     () نظر

افشاگری فضلی نژاد درباره ماهیت فتنه سبز

فضلی نژاد پس از ترور نافرجام در شامگاه 2 اسفند به مدت 20 دقیقه سخنرانی کرد و از ماهیت ماسونی «جنبش سبز» پرده برداشت. 

فضلی نژاد درباره عضویت میرحسین موسوی در لژ فراماسونری قسطنطنیه گفت: 

گمانه های بسیاری درباره ی عضویت میر حسین موسوی در لژهای ماسونی مطرح بوده است و همیشه مصلحت ها و ملاحظات مانع از آن شده تا این گمانه زنی ها مورد تحقیق تاریخی مطلوب قرار گیرد. آقای میر حسین موسوی عضو لژ فراماسونری قسطنطنیه است این روایتی است که بسیاری از مورخان برجسته ی ایران و بسیاری از پژوهشگران سیاسی این مرز و بوم آن را مطرح کردند حتی یکی از مورخان برجسته یک ماه پیش در گفتگوی تلفنی به شخص من گفت: که اسناد عضویت میر حسین موسوی در لژ فراماسونری قسطنطنیه موجود است و جاسوسی ایشان برای صهیونیست ها یک احتمال بسیار قویست چرا دستگاه قضایی و نیرو های امنیتی ما به این گزاره ها بی توجه هستند ما میر حسین موسوی را متهم می کنیم به عضویت در لژ های ماسونی در قوه ی قضائیه و نهاد های امنیتی خواهان رسیدگی به پرونده ی ایشان با عنوان "جاسوسی برای صهیونیست ها" هستیم..

 گفتنی است که ترور فضلی نژاد برای حذف این نویسنده 

 

 

عنوان "مفسد فی الارض" در انتظار سران فتنه

محمد کرمی راد" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  سیاسی خبرگزاری برنا، گفت: تلاش موسوی و کروبی برای تقویت بدنه ناامید جنبش سبز با شانتاژهای تبلیغاتی علیه حضور مردم در 22 بهمن و 9 دی ماه هدایت می شود.

وی با بیان اینکه در 9 دی ماه چشم فتنه کور شد و در 22 بهمن فتنه تمام شد، اذعان داشت: موسوی و کروبی اگر دوباره بازسازی بدنه جنبش سبز را در دستور کار قرار داده باشند، خود را به تجاهل زده اند. 

کرمی راد تصریح کرد: امروز حتی از نظر شخص آقای خاتمی هم تاریخ مصرف موسوی تمام شده است و او ضربه ای را به اصلاحات زد که جبران ناشدنی است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مردم هوشیار هستند و حتی اگر گروهی در قبال انتظارات این ها درباره چهارشنبه سوری، سوءاستفاده کنند، دیگر نام این دو شخصیت را باید مفسد فی الارض نامید.

 

 

زهرا رهنورد بیانیه صادر کرد

همسر میرحسین موسوی به پیروی از همسرش دست به قلم شد و در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی زن، از آنچه "قوانین من‌درآوردی مجلس " نامیده، انتقاد کرده است.

زهرا رهنورد در این بیانیه با کنار هم قرار دادن شخصیت‌های بزرگ مذهبی و شخصیت‌های افسانه‌ای، برخی زنان قصه ها را به عنوان الگو معرفی کرده است: "تاریخ مذهبی و اسلامی و تاریخ ملی ما سرشار از روزهای بزرگی چون تولد حضرت زهرا(س) و پیام آوری زینب (س) است و همچنین سرشار از شخصیت های بزرگ ایران باستان چون آذر میدخت ها و ایران دخت ها و زنان ایثارگر شاهنامه ای و اسطوره ای چون آناهیتا و تهمینه و رودابه و گردآفرید است". 

خانم رهنورد در ادامه این بیانیه مدعی شده است که در ایران، "رفتارهای تبعیض خواهانه و ضد زن " وجود دارد. او "فرهنگ حاکم و قوانین من‌درآوردی مجلس " را علت این امر دانسته است. 

وی که از سوی مجله آمریکایی "فارین پالیسی " به عنوان "سومین روشنفکر سال " انتخاب شد، برخی احکام دین اسلام را "ظلم و بی‌عدالتی " در حق زنان خوانده و نوشته است: "در آستانه هزاره سوم میلادی، دنیای ماهواره و دیجیتالیسم و قدرت رسانه ها، همچنان متحجرانه به زنان می نگرند. در این دنیای مدرن و پیچیده فهرست شگفت انگیزی پیش روی ماست، مالامال از ظلم و تبعیض و بی عدالتی به بهانه حمایت از خانواده، قانون چند همسری مطرح می شود". 

وی همچنین گفته است که دنیای فعلی، "دنیای فردیت‌ها است".

اتهام به رسانه ملی

خانم رهنورد در ادامه این بیانیه از رسانه ملی هم انتقاد کرده و نوشته است: "به رسانه ملی بیاموزید از ارائه الگوی رفتاری زن سلیطه بد اخلاق، زن مطیع، زن سلطه‌طلب دست بردارد ". البته او اشاره نکرده است که منظورش کدام زنان است. 

همسر آقای موسوی، از حکم اسلامی دیه هم انتقاد کرده و با "واپسگریانه " خواندن این حکم، گفته است: "در قوانین واپس‌گرا زن به عنوان جنس دست چندم تلقی شده، در کدام قلمرو است که تبعیض وبی عدالتی در قوانین ما لحاظ نشده...دیه نامساوی زن و مرد، قوانین تبعیض آمیز مربوط به طلاق و تابعیت و غیره". 

خانم رهنورد در پایان این بیانیه، زنانی که به جرم شرکت در اغتشاشات بعد از انتخابات دستگیر شده‌اند را افرادی خواند که تمام خواسته‌های خود را در جنبش موسوم به سبز یافته‌اند. 

ماجرای داماد لرستان

خانم رهنورد که از سوی همسرش به عنوان "روشنفکرترین زن ایران " معرفی شده است، پیش از این هم، پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جهموری دهم، با این استدلال که آقای موسوی "فرزند آذربایجان " و "داماد لرستان " است، مدعی تقلب در انتخابات شد. 

او در سخنانی جالب به شبکه انگلیسی "بی‌بی‌سی فارسی " گفت که حتما تقلب شده است زیرا "آذربایجان و ترک زبان‌ها هیچ وقت فرزند خودشان را نمی‌گذارند که به کسی دیگر رای بدهند. یا لرستان که خود من لر هستم و موسوی هم بارها گفته من داماد لرستان هستم. بنابراین اهالی لرستان موسوی را نمی‌گذارند به آقای احمدی نژاد رای بدهند. این دو تا ملاک است و باقی موارد هم شبیه همین است".

اقدام خانم رهنورد در پایین آوردن انگیزه‌های انتخاب رئیس جمهور از سطح ملی تا حد انگیزه‌های قومیتی، با تعجب و در عین حال انبساط خاطر مخاطبان همراه شد.

 

 

از ابتدا هم موسوی را برای ریاست جمهوری قبول نداشتم

محمد رضا عارف چندی پیش در سخنان خود در جمع انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان با توجه به حوادث پس از انتخابات گفت: نباید بجای انتقاد از دولت احمدی نژاد، انتقادهای خود را به سمت اصول نظام منحرف می کردیم. وی در ادامه ضمن انتقاد شدید از کروبی و موسوی بخاطر رویکردهایشان، از تاسیس "بنیاد امید" با ترکیبی از اصلاح طلبان میانه رو و چهره های تکنوکرات داد. لازم به ذکر است محمدرضا عارف از چهره های مورد توجه جریان دوم خرداد در انتخابات آینده به شمار می رود.محمد رضا عارف، معاون اول کابینه دولت خاتمی گفت: از ابتدا هم موسوی را برای ریاست جمهوری قبول نداشتم.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 88/12/16:: 12:0 عصر     |     () نظر

والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا (1) دریچه های رحمت و لطف خداوند در زمان هایی گشوده می شود که نمی شود آنها را با محاسبه های بشری و زمینی مقیاس کرد.

درست در هنگامی که هفته وحدت و میلاد رسول آفتاب حضرت محمد مصطفی (ص) پیش روی مان قرار دارد بار دیگر سایه فضل الهی بر سر دوستداران نور و روشنایی گسترده شد و آتش کینه ای که ممکن بود زبانه های آن فضای امن کشور را در تنور خود بسوزاند، با دستگیری سفیر ظلمت و بدخواهی خاموش شد و داغستان ناامنی را به گلستان آرامش تبدیل کرد.

کینه ورزان که هیچ گاه نخواسته اند سرزمین اسلامی مان در فضایی آرام و بی تنش به مسیر پیشرفت خود ادامه دهد گمان می کردند صخره عظیم استقلال طلبی و اتحاد مردم ایران عزیز با یک «ریگ» حقیر متزلزل می شود.

چه زیبا مکر خداوند بر ایشان فائق آمد و دستگیری این عنصر نامطلوب نه تنها موجی از شادمانی را در بین مردم به ویژه اهالی مظلوم جنوب شرق کشور و آسیب دیدگان جنایت های این باند شیطانی فراهم آورد، که خوشحالی نخبگان و ساکنان آن سرزمین نمونه دیگری از وحدت مسلمانان و همزیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی را، به زیبایی، ترسیم کرد.

زمینه های وحدت بین شیعیان و برادران اهل سنت بیش از آن است که با حرکت های ایذایی و تلاش های مذبوحانه بتوان آن را مخدوش نمود . ارادت همگان بر قرآن کریم، شیدایی و شیفتگی مسلمانان به وجود نازنین رسول گرامی اسلام، محبت اهل بیت پیامبر (ص) و بسیاری از این دست از جمله حلقه های ناگسستنی وحدت سرسپردگان به مکتب اسلام است.

چه بسیاراند بزرگان اهل سنت که آتش شوق خود به خاندان وحی را با عبارات و اشعار مختلف هویدا کرده اند:

یا اهل بیت رسول الله حبکم فرض من الله فی القرآن انزله
کفاکم من عظیم القدر انکم من لم یصل علیکم لا صلاه له(2)

ابیات فوق، از ذوق و قریحه «امام شافعی» از جمله بزرگان و معتمدان اهل سنت برخاسته است . « امام شافعی» در این شعر پرمغز به تأکید قرآن کریم بر محبت و دوستی خانواده پیامبر رحمت و مهربانی اشاره و در شأن ایشان به همین نکته بسنده می کند که هر که بر شما درود نفرستد از وی نمازی به آسمان صعود نکند.

هم چنین، در سروده‌ای دیگر آورده است:

...ان کان رفضاً حب آل محمد (ص) فلیشهدا الثقلان اِنی رافضی(3)
اگر حب آل محمد (ص) رفض(4) است، همه شاهد باشند که من رافضی هستم.

چنانچه در دریای ژرف شعر و ادب فارسی کنکاش کنیم صدف های فروزان و مروارید های درخشانی می بینیم که از پیشگاه شاعران اهل سنت به بارگاه نورانی اهل بیت علیهم السلام پیشکش شده اند .
غزلی زیبا از شیخ عبدالرحمن خالص از عالمان و شاعران محبوب اهل سنت با مطلع زیر آغاز می شود :

کی بود یارب که رو آرم به صحرای نجف
مطلب خود یابم از درگاه مولای نجف

بیت پایانی این غزل نیز انجامی خوش دارد :
خرم آن ساعت چو «خالص» به تولای نجف
واله و شیدا شوم در پای صحرای نجف(5)

استاد شاهرخ اورامی، از شاعران اهل سنت و هم روزگار ما، در غزلی که آن را « به عشق حضرت علی علیه السلام نام نهاده است، مطلع آن را با بیت زیر برمی فروزد:

شور من بین که در شعر ترم پیدا شد
تا خیال رخ تو در نظرم پیدا شد

سپس غزل خود را با پایانی زیبا و سرافرازانه به سرمنزل مقصود می رساند :

به نجف روکنم و دل به مدینه سپرم
سرفرازی من از این سفرم پیدا شد(6)

هزاران اثر دیگر از هنرمندان و شاعران اهل سنت وجود دارد که هم چون حلقه های زنچیری آهنین پیوند ناگسستنی آن ها با خاندان وحی را به نمایش می گذارد؛ چنان که برخی از ایشان در حین تشرف به بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا علیه السلام گوهر دل را چنین سفته اند :

این بارگاه کیست کز عرش برتر است ؟
وز نور گنبدش همه عالم منور است ؟
... بهر نگاهبانی کفش مسافران
بردرگهش هزار چوخاقان و قیصر است
این بارگاه قافله سالار اولیاست
این خوابگاه نور دو چشم پیمبر است...(7)

موارد فوق قطره ای از اقیانوس بی کران زمینه های وحدت در دوستداران قرآن و عترت است و بدخواهان بدانند ممکن است در برهه هایی کوتاه مدت با اجیر کردن افرادی چون «ریگی» ناامنی و ترور را دامن زنند ولی در باطن به هدف های باطل شان نمی رسند و نقش بر آب می زنند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 88/12/14:: 4:30 عصر     |     () نظر

مهدی کروبی شیخ اصلاحات بعداز یکسال از شروع به ساخت منزل مسکونی اش درشمال شهر تهران به منزل نو می رود.

مهدی کروبی که تا کنون ادعا می کرد در طول مسئولیت های گذشته خود کمترین حقوق را دریافت و خود و خانواده اش فاقد تخلفات مالی و رانت خواری های اقتصادی هستند و در جریان مناظرات انتخابات ریاست جمهوری نیز در برابر چشم میلیون ها ایرانی عنوان کرده بود که تنها دارای یک ملک کلنگی در شمال تهران می باشد ، اخیرا ساختمانی پنج طبقه را در ملک مذکور احداث نموده و آماده است طی چند روز آینده به محل جدید نقل مکان نماید.

حسب گفتگوی خبرنگار ما با پیمانکاران و کارگرانی که به ساختمان فوق تردد دارند ، مهدی کروبی در ساختمان مذکور که متراژ زیربنایی هر واحد از آپارتمان های آن حدود 500 متر می باشد  ، کلیه امکانات یک زندگی محقرانه نظیر استخر سرپوشیده ، سونا و جکوزی در ساختمان را تعبیه نموده تا ساده زیستی ، مردمی بودن و دلسوزی و تبعیت عملی خود ازمرام و مسلک حضرت امام خمینی (ره ) را ثابت نماید .

ماهرترین طراحان دکور نیز هم اکنون در حال آماده سازی محوطه آپارتمان های محقر مذکور هستند تا شرایط لازم برای زندگی یک پیرمرد و پیرزن مثلا ساده زیست که مدعی داشتن نقش اصلی در انقلاب پابرهنگان هستند ، فراهم گردد.

حال جای این سئوال جدی مطرح می باشد که مهدی کروبی ثروت مذکور را از کجا آورده است و آیا منشاء تشکیل چنان زندگی به زعم آنان محقرانه ای پولهای شهرام جزایری نبوده است ؟

آیا مهدی کروبی که فریاد وا قانون اساسی اش گوش فلک را  کر نموده نباید در برابر اصل از کجا آورده ای پاسخگو باشد ؟!؟

و هزاران سوال دیگر .

منبع :  http://tahanews.blogfa.com

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 88/12/14:: 4:30 عصر     |     () نظر

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در دیدار با جمعی از طلاب مدرسه علمیه شهید صدوقی قم و همچنین دیگر اقشار مردمی، با تبریک فرا رسیده هفته وحدت ومیلاد پیامبر(ص) و همچنین میلاد امام صادق(ع)، خسارات وارده به امت اسلام را ناشی از دوری مسلمانان از سیره حضرت محمد(ص) و متحد نبودن آنان دانست و با تاکید بر ضرورت اتحاد و همبستگی امت اسلام گفت: با توجه به نقشه های دشمنان علیه اسلام، مسلمانان باید به هوش باشند و وحدت و همبستگی خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به نقش طلاب و روحانیون در جامعه بیان داشت: راه طلاب و حوزه های علمیه راه بزرگان و علما است و طلاب باید در این راه به داشتن تقوا و ممارست در انجام وظایف، جامعه را به سوی نیکی ها هدایت و هدایت کنند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: تفقه در دین و فراگیری علوم دینی از با فضیلت ترین مشاغل است که طلاب و حوزه های علمیه باید قدردان این نعمت باشند و در راستای کسب معارف اسلامی گام بردارند.
 

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانشان تفقه در دین، زمان شناسی و تقوا را از جمله ویژگی های یک عالم بصیر دانست و تاکید کرد: طلاب حوزه های علمیه افزون بر ممارست در جبهه علمی، باید در عرصه های جهادی نیز نقش خود را ایفا کنند.

وی تاکید کرد: حوزه های علمیه با توجه به نسبت جمعیت آنان از دیگر اصناف و اقشار جامعه بیشتر شهید تقدیم انقلاب کرده اند و ما به این موضوع افتخار می کنیم.

این مرجع تقلید گفت: حوزه های علمیه و روحانیون از ابتدا پشت سر امام راحل حرکت کردند و امروز نیز انتظار است که این راه را با قدرت و صلابت ادامه دهند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در حالی که در نظام های آموزشی و دانشگاه ها هر چند سال افراد بسیار زیادی فارغ التحصیل می شوند در حوزه های علمیه باید سالیان سال بگذرد تا چند نفر عالم و فقیه شوند و این موضوع نشان دهنده سختی کار طلاب و حوزه های علمیه است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث اخیر در کشور، از کوتاهی خواص و نخبگان در عمل به وظایف انتقاد کرد و افزود: مردم ما در فتنه های اخیر به خوبی حمایت و وفاداری خود را از انقلاب و ارزش ها و همچنین رهبری نشان دادند و ثابت کردند که آماده جانفشانی در راه انقلاب و مقام معظم رهبری هستند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به تعالیم اسلامی هرگونه نظام غیر ولایی را نامشروع و طاغوتی خواند و تاکید کرد: امروز تمام دشمنان با بکارگیری تمام توان خود در صدد تضعیف جایگاه ولایت فقیه هستند و همه باید در مقابل نقشه های دشمنان هوشیار باشیم و بنده شهادت در این راه را برای خود افتخار می دانم.

وی  افزود: دشمن در برابر ولایت فقیه دچار سردرگمی شده، از اینرو ولایت فقیه را آماج تهمتهای خود قرار داده است.
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه ولایت فقیه سدی در مقابل دشمنان است، گفت: دشمنان خیال می کنند که کنار زدن ولایت فقیه نیز مانند نظامهای سلطنتی براحتی امکانپذیر است، ولی باید بدانند که ولایت فقیه یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی است و مردم همواره آماده دفاع از ولایت فقیه هستند.
وی با اشاره به اینکه مردم دومین رکن انقلاب اسلامی هستند، بیان کرد: مردم در راهپیمایی روز 9 دی و 22 بهمن وفاداری خود را به ولایت فقیه نشان دادند.

آیت الله نوری همدانی،علم همراه با قرآن و فرهنگ اهل بیت(س) را علم مورد نظر اسلام برشمرد و عنوان کرد: هر کتابی منهای قرآن و فرهنگ اهل بیت(س) باشد، سکولار است.
وی با اشاره به اینکه روح علم باید از قرآن گرفته شود، اضافه کرد:هنوز هم در کتابهای دانشگاهی، مطالب سکولار و مسایل غربی مطرح است، در حالیکه که ما باید مطالب قرآنی و اسلامی بخوانیم.
آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: کتابهای دانشگاهی از این نظر باید اصلاح و مطالب سکولار و غربی از آنها حذف شود.

ایشان همچنین در ادامه با توضیح اینکه آیت الله خامنه ای فقیهی هوشمند و مدبر و شجاع است تصریح کردند:آیت الله خامنه ای سدی در برابر دشمنان است وهمه هجمه ها به این سمت است و من وظیفه خود میدانم که از ایشان حمایت کنم.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 88/12/14:: 4:30 عصر     |     () نظر

با گذشت نزدیک به بیست روز از حماسه ملی 22 بهمن و در حالی که اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، از طرح سوال از وزیر دادگستری به دلیل بی توجهی به موضوع محاکمه فرزندان هاشمی خبر داده بودند، حجت السلام جعفر شجونی دبیر کل جامعه وعاظ تهران اعلام کرد که وزیر دادگستری در جمع این تشکل از تشکیل پرونده هایی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی در دستگاه قضایی خبر داده است.

به گزارش رجانیوز، شجونی با اشاره به درخواست رسیدگی به اتهامات مهدی و فائزه هاشمی که از جمله سئوالات روحانیون حاضر در این جلسه بود، گفت: پرونده برای دوتن از فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی تشکیل شده است.
این در حالی است که ماه گذشته نیز سید ابراهیم رئیس معاون اول قوه قضاییه، در نشستی سیاسی در قم با اشاره به اتهامات برخی از فرزندان هاشمی رفسنجانی در حوادث پس از انتخابات، از ارسال پرونده آنها به دادسرای تهران خبر داده بود.

رئیسی با اشاره اراده قوه قضاییه برای برخورد با متخلفین گفته بود: "اراده دستگاه قضایی امروز بر این امر استوار شده است که به هیچ عنوان رسیدگی به اتهامات کسانی که منتسب به خواص هستند را کنار نخواهد گذاشت و پرونده فرزندان هاشمی نیز به دادسرای تهران ارجاع شده و در موعد مقرر در جریان قرار خواهد گرفت."

اما در همین حال چندی پیش هنگامی که دادستان تهران از مهدی هاشمی خواست تا برای پاسخ به اتهامات وارده به وی به ایران بازگردد، هاشمی با انتشار نامه سرگشاده ای به جعفری دولت آبادی اعتراض کرد که چرا از وی خواسته است به ایران بازگردد.

با گذشت بیش از 8 ماه از انتخابات ریاست جمهوری دهم و حضور برخی از فرزندان هاشمی در ناآرامی های پس از انتخابات که با انتشار گسترده تصاویر آنها در فضای اینترنت و رسانه ملی همراه بود و در حالی که مردم در اکثر گردهمایی های بزرگ خود و بخصوص در گردهمایی تاریخی 9 دی خواستار محاکمه فرزندان هاشمی رفسنجانی شده اند، مشخص نیست دستگاه قضایی به چه دلیل و بر اثر فشار چه گروه هایی همچنان حاضر نیست این متهمان بزرگ حوادث پس از انتخابات را به محکمه قضا بکشاند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 88/12/14:: 4:30 عصر     |     () نظر

اپوزیسیون خارج نشین و سران فتنه امروز همه در یک خط هستند

نماینده مردم تهران در خانه ملت گفت: اپوزیسیون خارج‌نشین و سران فتنه امروز همه در یک خط هستند، آنها دنبال این بودند که مبانی و اصول نظام را متلاشی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره اینکه " آن عده از افرادی که رای مردم را قبول نکردند صلاحیت حضور در چارچوب نظام را از دست داده‌اند "، گفت: افرادی که در برابر نظام ایستاده و یا می‌ایستند و البته شعارهایی هم می‌دهند یکی از حرف‌هایشان این است که می‌گویند، مردم خواهان فلان موضوع هستند، این بیان رهبر معظم انقلاب نوعی "مجادله بالّتی أحسن " است که در قرآن مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در برترین جدال بایستی با همان نکات پذیرفته شده‌ طرف مقابل با او روبرو شد، مقام رهبری منظورشان این است که شما که می‌گویید مردم را قبول دارید اگر مردم شما را قبول نداشه باشند چه؟ و اگر شما مردم را قبول نداشته باشید چه؟

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: ما که مشروعیت نظام را از جانب خداوند متعال می دانستیم و می‌دانیم و مقبولیت آن را به حمایت مردمی، اما شما که مشروعیت نظام و مقبولیت آن را از مردم می‌دانستید و با این شعارهای مردم سالارانه گوش فلک را کر کرده بودید، در این صورت چه ارتباطی با نظام مردمی خواهید داشت؟ در حالی که مردم شما را کنار گذاشته‌ و متوجه شعارهای توخالی شما شده‌اند، در نتیجه بر مبنای شعار خودتان، شما متعلق به این نظام نخواهید بود.

آقا تهرانی اضافه کرد: برخی شعار می‌دهند که ما حرف مردم را منتقل می‌کنیم، می‌گویند رفراندوم باید انجام شود و مردم دیگر اسلام را قبول ندارند؛ و با اشاره به این فرمایش حضرت امام(ره) که فرمودند: "حکومت‌های قبل برای زمان قاجار بود به ما چه ربطی دارد و چرا به ما تحمیل کردید " مدعی هستند انقلاب و نظام به ما تحمیل شده و تنها خواست جوانان نسل اول انقلاب بوده و گاه این سئوال را مطرح می‌کردند که باید رفراندوم شود تا معلوم شود ملت ایران چه می خواهند ولی شما که حرف از رفراندوم می زدید آیا "رفراندوم نهم دیماه " را ندیدید؟ شما حضور میلیونی 22 بهمن را چگونه توجیه می کنید، مردم در این روز اعلام کردند که نسبت به نظام جمهوری اسلامی پایبند بوده و شما را نمی‌خواهند و حرفتان را قبول ندارند.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مردم شما را قبول نداشته باشند باید خود را اصلاح کنید، یکی از پایه‌های اصلی نظام اسلامی مردمی بودن است و همه می‌دانند که مردم خواهان نظام هستند البته ممکن است عده‌ای از خواص به خاطر امراض نفسانی و مشکلاتی که دارند این موضوع را درک نکنند ولی مردم نشان دادند که سران فتنه را قبول ندارند.

آقا تهرانی درباره دستگیری عبدالمالک ریگی خاطرنشان کرد: در دستگیری این شرور، نظام مقتدر ما نشان داد که با تروریسم چگونه باید برخورد کرد البته جا دارد که از این اقدام مدبرانه و شجاعانه سربازان گمنام امام عصر(عج) تقدیری به سزا داشته باشم چنانکه مردم وفادار به نظام سراسر کشور این تلاش را قدردانی کردند.

وی با اشاره به اینکه معلوم نیست چرا برخی فریب شعارهای غرب را می‌خورند، اضافه کرد: نکته جالب توجه دیگر این است که چرا افرادی که به اروپا و غرب پناهنده شده‌اند نمی‌فهمند که نمی‌توان با مقام ولایت خود را درگیر ساخت، دیدید که در ایام امام حسین(ع) چگونه مردم همه به پا خواستند و امثال مهاجرانی را که تا دیروز در همین مجلس می‌گفت: "ما آداب تقوا نیز دانیم " را کنار زدند؛ به اعتقاد بنده این اشخاص حتی منافع حزب و طرفداران خود را هم درک نمی‌کنند، چه برسد به اینکه بخواهند منافع ملی و مردم را درک کنند.

این نماینده مردم تهران در خانه ملت در ادامه گفتگوی خود با فارس اظهار داشت: اپوزیسیون خارج‌نشین و سران فتنه امروز همه در یک خط هستند، آنها دنبال این بودند که مبانی و اصول نظام را متلاشی کنند ولی همه مشاهد کردند که جایگاه ولایت، حاکمیت و به ویژه اسلامیت و اقتدار مردمی نظام روز به روز بیشتر تثبیت شده و همه اهداف غرب و غرب‌نشینان نقش بر آب شد. در حال حاضر نیز غرب درمانده تر از گذشته شده است که بتواند برای خود و یارانش چاره اندیشی کند.

 

 

تو می خواهی رفتارهای شیک داشته باشی

شیخ اصلاحات که به واسطه مواضعش علیه جمهوری اسلامی، از رسانه های غربی لقب "شیخ شجاع" را دریافت کرده، در این نامه خطاب به رئیس بنیاد باران نوشته است که "تو فقط می خواهی رفتارهای شیک داشته باشی."

، مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتمادملی اخیرا در نامه ای به سید محمد خاتمی، بشدت به رفتار سیاسی او اعتراض کرده است.

شیخ اصلاحات که به واسطه مواضعش علیه جمهوری اسلامی، از رسانه های غربی لقب "شیخ شجاع" را دریافت کرده، در این نامه خطاب به رئیس بنیاد باران نوشته است که "تو فقط می خواهی رفتارهای شیک داشته باشی."

آقای کروبی همچنین از اینکه آقای خاتمی به دنبال رهبری جریان اصلاحات و کسب وجهه است، انتقاد و به این دلیل امکان رهبری کردن اصلاح طلبان برای خودش میسر نیست، تلویحا ابراز ناراحتی کرده است.

شیخ اصلاحات گرچه سعی کرده است که این نامه را بدون اطلاع اطرافیان خود برای رئیس بنیاد باران ارسال کند، با این حال آقای خاتمی بشدت با انتشار و محتوای آن مخالفت کرده است.

نامه اعتراضی کروبی در حالی به خاتمی ارسال شده است که برخی منابع مطلع هم به شبکه ایران خبر دادند، میرحسین موسوی در جلسه ای با حضور گروهی از نزدیکانش، عنوان کرده است: "خاتمی شرایط را برای ما پیچیده تر می کند."

شاید اکنون بتوان حدس دقیق تری درباره علت موضع گیری اخیر آقای خاتمی علیه رویکرد اصلاحات در ماه های اخیر، ارائه داد.

رئیس بنیاد باران چند روز پیش در دیدار جمعی از اصلاح طلبان، سکوت اصلاح‌طلبان در برابر راه‌حل‌های ارائه شده از سوی "خارج نشینان" را اشتباه مهم دوستان خود توصیف کرد و گفت: "ما نباید در برابر تعیین تکلیف خارجی‌ها سکوت می کردیم".

رئیس دولت اصلاحات در این زمینه به عدم تحرک اخیر جریان سیاسی متبوعش هم اذعان کرده و خواستار خروج از "انفعال" شده بود.

اختلافات سران اصلاحات پس از آن جدی تر شده که حضور ده ها میلیونی مردم در راهپیمایی های روز 9 دی ماه و 22 بهمن و مطالبات آنان، بسیاری از راه های پیش روی شخصیت های مطرح اصلاح طلب را ناهموار کرده است.

 

 

سرانجام پرونده قضایی مهدی و فائزه هاشمی تشکیل شد

با گذشت نزدیک به بیست روز از حماسه ملی 22 بهمن و در حالی که اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، از طرح سوال از وزیر دادگستری به دلیل بی توجهی به موضوع محاکمه فرزندان هاشمی خبر داده بودند، حجت السلام جعفر شجونی دبیر کل جامعه وعاظ تهران اعلام کرد که وزیر دادگستری در جمع این تشکل از تشکیل پرونده هایی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی در دستگاه قضایی خبر داده است.

به گزارش رجانیوز، شجونی با اشاره به درخواست رسیدگی به اتهامات مهدی و فائزه هاشمی که از جمله سئوالات روحانیون حاضر در این جلسه بود، گفت: پرونده برای دوتن از فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی تشکیل شده است.
این در حالی است که ماه گذشته نیز سید ابراهیم رئیس معاون اول قوه قضاییه، در نشستی سیاسی در قم با اشاره به اتهامات برخی از فرزندان هاشمی رفسنجانی در حوادث پس از انتخابات، از ارسال پرونده آنها به دادسرای تهران خبر داده بود.

رئیسی با اشاره اراده قوه قضاییه برای برخورد با متخلفین گفته بود: "اراده دستگاه قضایی امروز بر این امر استوار شده است که به هیچ عنوان رسیدگی به اتهامات کسانی که منتسب به خواص هستند را کنار نخواهد گذاشت و پرونده فرزندان هاشمی نیز به دادسرای تهران ارجاع شده و در موعد مقرر در جریان قرار خواهد گرفت."

اما در همین حال چندی پیش هنگامی که دادستان تهران از مهدی هاشمی خواست تا برای پاسخ به اتهامات وارده به وی به ایران بازگردد، هاشمی با انتشار نامه سرگشاده ای به جعفری دولت آبادی اعتراض کرد که چرا از وی خواسته است به ایران بازگردد.

با گذشت بیش از 8 ماه از انتخابات ریاست جمهوری دهم و حضور برخی از فرزندان هاشمی در ناآرامی های پس از انتخابات که با انتشار گسترده تصاویر آنها در فضای اینترنت و رسانه ملی همراه بود و در حالی که مردم در اکثر گردهمایی های بزرگ خود و بخصوص در گردهمایی تاریخی 9 دی خواستار محاکمه فرزندان هاشمی رفسنجانی شده اند، مشخص نیست دستگاه قضایی به چه دلیل و بر اثر فشار چه گروه هایی همچنان حاضر نیست این متهمان بزرگ حوادث پس از انتخابات را به محکمه قضا بکشاند.

 

 

نماینده ولی فقیه در سپاه

عوامل اصلی فتنه های اخیر به اشتباهات خود پی برده اند

وی اظهار داشت:پس از موضع گیری های مقام معظم رهبری در برابر این فتنه ها فشار افکار عمومی موجب شد تا این افراد در زندانی به وسعت تمام این مملکت دچار تنهایی و انزوا شده و جرات نکنند تا در بین مردم ظاهر شوند.این عناصر باید به رای میلیونی مردم در انتخابات اخیر احترام گذاشته و در مقابل قانون و مواضع رهبری سر تعظیم فرود آورند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:عوامل اصلی فتنه های اخیر به اشتباهات خود پی برده اند اما مردانگی پذیرش و اعتراف به اشتباهات خود را ندارند.

به گزارش بولتن، آیت الله علی سعیدی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز افزود:متاسفانه همین جمود و تحجر بر اشتباهات گذشته آن را سنگین تر می کند و این موضوعی است که سران فتنه باید به آن توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت:پس از موضع گیری های مقام معظم رهبری در برابر این فتنه ها فشار افکار عمومی موجب شد تا این افراد در زندانی به وسعت تمام این مملکت دچار تنهایی و انزوا شده و جرات نکنند تا در بین مردم ظاهر شوند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد:این عناصر باید به رای میلیونی مردم در انتخابات اخیر احترام گذاشته و در مقابل قانون و مواضع رهبری سر تعظیم فرود آورند.
آیت الله سعیدی گفت:در دوران سازندگی بر اساس تقاضای ریاست جمهوری وقت و شرط مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به توان مهندسی رزمی این نیرو لطمه ای وارد نشود بخشی از توان مهندسی سپاه در عرصه سازندگی کشور به کار گرفته شد.

وی ادامه داد:سیاست قرارگاه خاتم الانبیاء بر آن است تا پروژه های ملی که بخش خصوصی کمتر در آن توان رقابت دارند را اجرا نماید.

این مقام مسوول گفت:شعار ها و استراتژی های ما در طول دوران پس از انقلاب اسلامی ثابت بوده و در عرصه های داخلی و بین المللی هر کجا صحبت از اسلام بوده است ما با جدیت وارد عرصه شده ایم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم وحدت تمامی اقشار و گروه ها افزود:ما هیچگاه در انقلاب شعار فرقه ای نداده ایم بلکه شعار ما همواره دفاع از مسلمانان و بیداری آنان بوده است.

 

 

عزت سحابی رهبر جدید سبزها

یک عضو حزب مشارکت برای جنبش شکست خورده سبز رهبر جدید معرفی کرد!
علی مزروعی از اعضای مرکزیت حزب مشارکت در مطلبی که سایت نوروز منتشرکرده است خواستار سپردن نقش ویژه در هدایت و راهبری جنبش سبز به عزت سحابی شد.
وی مدعی شد: سحابی به خاطر سوابق مبارزات ضد استبدادی می تواند این جنبش را از وضعیت فعلی نجات دهد.
مزروعی در ادامه مطلب خود تعریفی از جنبش سبز کرده که مرغ پخته هم خنده اش می گیرد. وی گفته جنبش سبز فارغ از هرگونه افراط گری و خشونت است و شعارش حاکمیت قانون و اجرای قانون اساسی است!
ادعای عضو افراطی حزب مشارکت در حالی مطرح می شود که قانون شکنی و زیر بار معیار قانونی نرفتن عناصری مانند موسوی و کروبی باعث بروز فتنه‌های پس از انتخابات و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر و وارد شدن خسارات مادی و معنوی به حیثیت نظام و مردم شد.

 

 

بررسی علت سقوط سبزها

جلسات آسیب شناسی ظهور وسقوط جنبش به اصطلاح سبز آغاز شد.
در پی حوادث تلخ روز عاشورا و حضورگسترده مردم در راهپیمایی 9 دی و22 بهمن که موجب رسوایی جنبش سبز و محرکین اصلی آن شد برخی سردمداران اصلاحات را وادار به برگزاری جلسات آسیب شناسی سقوط این تحرکات کرده است.
اخبار رسیده از جلسات محفلی حاکی است مرد خاکستری جریان اصلاحات که ترجیح می دهد کمتر درعرصه های علنی ظاهر شود در یکی از این جلسات هفتگی گفته است شعارهای اولیه جنبش سبز با ماه‌های اخیر و بویژه روز عاشورا هیچ تناسبی ندارد و این مطلب قابل بررسی است که چرا این اتفاق افتاد.
وی در ادامه با انتقاد از سردمداری افراد بی فکر در هدایت جنبش سبز که منجر به تندروی و ریزش نیرو در ماههای اخیر شد، گفته است: وقتی افراد عاقل در راس جنبش حضور ندارند نتیجه این می شود که تظاهرات خیابانی به انحراف کشیده می شود و با ریزش نیرو روبرو می شویم چون عده ای به مسائل انتخابات اعتراض دارند اما حاضر نیستند با کل نظام درگیر شوند. گفتنی است در جلسات آسیب شناسی سقوط جنبش سبز یکی از محورهای اصلی بروز این مسائل به رفتارهای نامعقول موسوی و کروبی نسبت داده می‌شود.

 

 

بایکوت خبرهای ریگی در سایتهای حامی سبز

یک سایت اینترنتی حامی فرقه سبز اموی خواستار بایکوت اخبار عبدالمالک ریگی شد!
سایت بالاترین که در طی یک سال گذشته در نقش سخنگوی جنبش سبز و هدایت کننده اغتشاشگران در حوادث بعد از انتخابات عمل کرده است از کاربران خود خواست از انعکاس اخبار و اعترافات شرور عبدالمالک ریگی در رسانه ها جلوگیری کنند.
سایت بالاترین علت این درخواست را جلوگیری از فراموش شدن التهابات به وجود آمده درجامعه و فراموش نشدن جنبش سبز ذکر کرد اما مسئولان سایت بالاترین توضیح نداده اند که میان اقدامات جنایتکارانه ریگی و جنبش سبز چه رابطه ای وجود دارد که انعکاس اخبار این گروهک به جنبش سبز آنان لطمه وارد می‌کند.
گفتنی است سردمداران جنبش به اصطلاح سبز بویژه میرحسین موسوی و کروبی برغم گذشت یک هفته از دستگیری عبدالمالک ریگی و انتشار گزارش اقدامات جنایتکارانه او تاکنون از هرگونه موضع گیری منفی علیه این شرور خودداری کرده اند اما موسوی و کروبی در بیانیه های جداگانه برای زیرسوال بردن حماسه22 بهمن افاضات دشمن پسند بیان کرده‌اند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 88/12/14:: 11:0 صبح     |     () نظر
<      1   2