سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه با همنشینِ بد دوستی کند، ایمن نمی ماند . [لقمان علیه السلام ـ به فرزندش ـ]
میهن نیوز

 

گذر از موسوی برای رسیدن به دروازه‌های تمدن بزرگ

 

alt

اعتراف یک سایت جریان فتنه : گذر از موسوی برای رسیدن به دروازه‌های تمدن بزرگ. این سایت جریان فتنه  با تحلیل اخبار رسانه ها و سایت های دیگر وابسته به مخالفان نظام در خارج از کشور ، به صراحت عنوان می کند که خارج نشینان جریان فتنه به این نتیجه رسیده اند که میرحسین موسوی باید از قطار جنبش سبز پیاده شود و برای پیروزی و رسیدن به دروازه های تمدن ، موسوی مهره ای سوخته  است که باید منتظر محاکمه او در ایران باشند.

این رسانه عنوان می کند که از همان ابتدای شکل گیری جنبش ، اپوزوسیون خارج از کشور منتظر چنین روزی بودند که رهبری جریان را از دست امثال موسوی گرفته  و به خارج از کشور منتقل کنند. این سایت با اشاره به تخریب چهره موسوی در رسانه های طرفدار او همچون تلوزیون پارس و سایت خودنویس اینگونه نتیجه می گیرد که یک مسابقه برای تخریب موسوی که دیگر مصرفی برای خارج نشینان ندارد صورت گرفته است. موسوی و کروبی که چشم امیدشان به خارج نشینان و طرفداری سایت های بیگانه از آنها بود اکنون همچون دستمالی استفاده شده باید به زباله دان جنبش به اصطلاح سبز انداخته شوند و هدایت جریان فتنه به دیگران واگذار شود.

 

 

راههای شلوغ کردن راهپیمایی منافقین در پاریس!

منافقین که برای پرجمعیت نشان دادن تجمعات خود ،همه راهها از جمله برگزاری تور رایگان، تماس تلفنی و اصرار و التماس و وعده پرداخت ده یورو به برخی مهاجران را امتحان کرده و جواب مناسب نگرفته اند، اقدام مضحک دیگری را پایه گذاشتند.

در این حرکت با توجه به شلوغ شدن برخی میادین پاریس در این روزها به خاطر نارضایتی مردم از سارکوزی و راهپیمایی های میلیونی برضد دولت وی، منافقین نیز با راه اندازی یک غرفه و توزیع پوستر در همان نقاط سعی می کنند با تصویربرداری جمعیت اطراف خود را هواداران منافقین نشان دهند.

سرویس های امنیتی غرب و به ویژه فرانسه پس از وقایع انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 به شدت از مهره های منافقین در بخش های گوناگون و به خصوص در شنود تلفن ایرانیان مقیم فرانسه استفاده می کنند.

 

 

در حاشیه فتنه‌انگیزی اخیر علی محمد دستغیب
تکرار سناریوی نخ‌نمای مذهب علیه مذهب

بازیگران اصلی فتنه نیز با مشاهده وضعیت وی به یکباره نگاه خود را متوجه او کرده و به مرجع‌سازی روی آوردند. گسترش و نفوذ تشیع در میان توده‌های مردم طی 13 قرن گذشته به‌رغم کارشکنی‌ها و ظلم جباران و خناسان در هر عصری و با اینکه به‌جز دوران کوتاه چهار سال و نیمه حکومت امیرمؤمنان، همیشه از صدارت و حاکمیت بر عامه مسلمین به دور بوده، بیش از هر چیزی مرهون ارشاد و روشنگری عالمان ربانی، آگاه، زمان‌شناس و دلسوز امت است که با ایثار جان و مال و آبروی خویش و مقابله با هر روش ممکن در مقابل انحرافات پیش پای دین توانستند جوهر ناب مکتب جعفری را برای آیندگان حفظ کنند.

راز نفوذ مکتب شیعه با تمامی دشمنی‌ها

با اینکه مکتب شیعه در مقایسه با مذهب اهل تسنن از عده و عده کمتری برخوردار بوده اما با تجهیز خود به دو بال شهادت و انتظار که یکی را از عاشورائیان سال 61 هجری و دیگری را از مکتب سبز مهدوی به عاریت گرفته، توانست در هر جا که صدایش رسید با خلوص نیت و منطق قوی دل‌ها را به سوی خود کشانده و نهضتی عظیم را برپا کند که نمونه کامل آن را در قرن اخیر شاهدیم که سیدی از تبار حسین یک تنه در مقابل سمبل استکبار زمانه ایستاد و با موج مردمی حامیانش توانست اولین حکومت دینی و شیعی را پس از 13 قرن برپا دارد. در این بین کم نبودند افرادی که در لباس‌های گوناگون و با ترفندهای مختلف سعی داشتند جلوی این نهضت عظیم را گرفته یا آن را به ناکجا آبادی که حاصلش جز جهل و تباهی نیست، رهنمون سازند.

مقابله‌کنندگان باید از جنس خود نهضت باشند

از آنجا که ریشه و صبغه این نهضت دینی و خاستگاه آن از حوزه علمیه نشأت گرفته بود، قاعدتاً مقابله‌کنندگان با اصل یا فروعات آن نیز باید از همین جنس باشند تا بتوانند با تأثیرگذاری بر مردم افکار توده‌ها را به سوی خود جلب کنند. از این رو هر روز و روزگاری با باز کردن دکانی برای خود، مردم ناآگاه اما ساده‌دل را با القائات گوناگون وسوسه کرده و با تحریک احساسات دینی آنان، سعی داشتند جمعیت بیشتری دور خود جمع کرده تا محوریت نهضت اصیل را کمرنگ سازند.

راه‌های سه‌گانه برای مقابله

ترفندهایی که جریان خودمحور که جز به هوای نفسانی خویش به چیز دیگری نمی‌اندیشند، برای مقابله با نهضت در نظر گرفته و می‌گیرند با توجه به مقتضیات زمانی و مکانی متفاوت است. به صورتی که تا قبل از مطرح شدن نهضت امام خمینی بیشتر مدعیان کاذب ارتباط با قطب عالم هستی میانه‌داری می‌کردند. این عده با دیدن درد و رنج مردم و سوء‌استفاده از انتظار توده‌ها برای ظهور منجی، مرحله به مرحله ابتدا خود را واسطه مردمیان با حضرت و در مراحل بعد خود را منجی معرفی می‌کردند حتی اگر شرایط اجازه می‌داد از آنجا که ادعای منجی سختی‌های خاص خود را داشت و مردم کمابیش با خصوصیات وی ناآشنا بودند به یکباره مدعی نبوت نیز می‌شدند. نمونه معروف این افراد را می‌توان علی محمد باب و میرزا حسینعلی نوری معروف به بهاءالله نام برد که با بهره‌گیری از اعتقادات و باورهای پاک مردم و سوار شدن بر موج احساسات آنان توانستند چند صباحی را در عرصه دین خودنمایی کنند اما هر کدام به طریقی رسوا شدند و از صحنه به‌‌در رفتند. هر چند با تبلیغات صهیونیسم برای بهاء هنوز عده‌ای هستند که به دین جعلی این فرد گرایش دارند و جالب اینکه خود را مسلمان و شیعه نیز می‌نامند.

راه دومی که این دکانداران دین‌فروش اتخاذ کردند، توسل به روایاتی است که خود معنا و مفهوم آن را درک نکرده یا اینکه به‌رغم دانش نسبت به آن علم مخالفت با نهضت اسلامی را برداشتند. آنان با مطرح کردن این روایت که هر پرچمی که قبل از ظهور برافراشته شود پرچم ضلالت است، سعی کردند مردم را از نهضت زمینه‌ساز ظهور به رهبری امام بترسانند و پس از آنکه انقلاب نیز به پیروزی رسید از هر کاری برای شکست دادن این نهضت فروگذار نکردند، از منحرف کردن عوام و خواص تا همکاری با توطئه‌گران و کودتاچیان و ترور خادمان و تئوریسین‌های این نهضت. گروهک فرقان، جریان حجتیه و امثال محمدکاظم شریعتمداری نمونه‌هایی از این دست هستند که خون به دل رهبر نهضت کردند اما یک به یک رسوا شده و دستشان برای مردم رو شد.

راه سومی که این گونه افراد برای رویارویی با نهضت اتخاذ کردند، گریزان کردن مردم از اسلام سیاسی و القای یک دین بی‌مغز و محتوا به سبک مسیحیت قرون وسطی است که در آن فقط یکسری اوراد و اذکار انحرافی جای دین را گرفته و در آن از سعادت جامعه و کشور خبری نیست.

نقاب‌هایی که برای فریب استفاده می‌شود

افراد فوق به‌رغم تفاوت‌هایی که در تاکتیک خود دارند در برخی امور اشتراک‌نظر دارند که یکی از نقاط اشتراک تقدس‌مآبی و چهره روحانیت دینی به خود گرفتن است، چرا که می‌دانند در صورتی که با تراژدی سکولاریسم یا لائیسیته به صورت آشکار به نبرد با نهضت و مذهب بیایند در جامعه دین باور ایران جایگاهی نخواهند داشت.

نسب‌سازی و انتساب به بزرگان مورد احترام مردم نقطه دیگری است که این عده برای راهبرد خود به‌کار می‌گیرند و با این طرح حتی کارهایی را که به نظر مردم چندان وجاهتی ندارد، درست جلوه می‌کنند. چند سال پیش شخصی به نام کاظمینی بروجردی که حتی توان خواندن درست آیات قرآن را نداشت مدعی ارتباط و واسطه فیض شد و خود را از نسب امام هفتم و نوه آیت‌‌الله بروجردی نامید که با همین نقاب‌ها عده‌ای را دور خود جمع کرد. وی که مدعی پرچمداری اسلام غیر سیاسی بود از دولت‌های مستکبر برای یاری خود و شکست حکومت اسلامی در بی‌بی‌سی یاری طلبید.

سوء‌استفاده از جایگاه شهید محراب

از نمونه‌های دیگر این سوء استفاده می‌توان به شخصی تحت عنوان علی محمد دستغیب اشاره کرد که ارادت مردم فارس به شهید محراب آیت‌‌الله دستغیب باعث شده وی از این امر سوء‌استفاده کرده و به‌رغم اینکه برادر تنی آن شهید هنوز زنده و از مدافعان نظام اسلامی است، با استفاده از شرایط بعد از انتخابات خود را مطرح کرده و بر باورهای مردم نسبت به نظام چنگ بزند. بازیگران اصلی فتنه نیز با مشاهده وضعیت وی به یکباره نگاه خود را متوجه او کرده و به مرجع‌سازی روی آوردند. غافل از اینکه ارادت مردم به شهیدانی چون دستغیب در طول ارادت آنان به نظام و امام شهیدان است و هر شخصی با حفظ این اصول می‌تواند خود را مطرح سازد. امثال این شخص باید بدانند که این دکان‌داری‌ها چند روزی بیشتر نمی‌تواند دوام داشته باشد و همانگونه که مردم از اسلاف چنین اشخاصی روی‌برگرداندند از آنان نیز فاصله خواهند گرفت.

 

 

جریان انحرافی به دنبال مهره چینی در فرهنگستان ها

جریان انحرافی اصولگرایان، برخی فرهنگستان ها را جهت پیشبرد اهداف خود در نظر گرفته است. جریان انحرافی اصولگرایان که طی چند ماه گذشته فعالیت های خود را در بسیاری از حوزه ها بویژه حوزه فرهنگی تشدید کرده در پی آن است که بسترهای تحرکات خود را از سطح برخی فرهنگستان ها آماده و قابل بهره برداری سازد. در همین زمینه شنیده شده است محوراصلی این جریان اخیرا به دنبال مهره چینی در برخی فرهنگستان ها بوده و دراولین گام فرهنگستان هنر را ورد توجه جدی خود قرار داده است. گفته می شود دیدار روز یک شنبه طراح اصلی این جریان با برخی مسئولان فرهنگستان هنر دراین مجموعه در همین راستا قابل ارزیابی است.

 

 

پیکر مطهر شهدا هرجا آرام گیرد صفا و معنویت می‌آفریند

رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: پیکر مطهر و معظم شهیدان هر جا آرام گیرد یاد مبارک و ‌آرامبخش و بهجت‌انگیز خود را در فضا می‌پراکند و صفا و معنویت می‌آفریند. مقام معظم رهبری به مناسبت تدفین2 شهید گمنام در دانشگاه شاهد پیامی صادر کردند. متن این پیام که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در حین تشییع این 2 گلگون‌کفن دفاع مقدس در دانشگاه شاهد قرائت شد، به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
پیکر مطهر و معظم شهیدان هر جا آرام گیرد یاد مبارک و ‌آرامبخش و بهجت‌انگیز خود را در فضا می‌پراکند و صفا و معنویت می‌آفریند. دانشگاه شاهد خود گلخانه‌ای عطرآگین است و امید است با قدوم این شهیدان منشأ خیر باشد. از رئیس دانشگاه شاهد و همکاران اداری و دانشجویان این دانشگاه متشکرم.
انشاءالله موفق باشید.
سید علی خامنه‌‌ای

در حال حاضر حجت‌الاسلام والمسمین رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل تشییع این دو شهید گمنام در دانشگاه شاهد در حال سخنرانی است.

 

 

پدرخوانده قتل های زنجیره ای به دنبال فرقه سازی

کسانی که زمانی مشهور به «تیم قنات» بودند و اخلال در سیستم اطلاعاتی کشور را رقم زدند ریشه های خود را از کدامین پدرخوانده اقتباس می کردند؟ اتفاقاتی که طی هفته ها و ماه های اخیر در سپهر سیاسی کشور بوقوع پیوسته، روایت به صحنه خواندن دوباره تاریخ است.تاریخی که رویدادها و شخصیت هایش دوبار به صحنه می آیند بار اول به صورت تراژدی و باردوم به صورت کمدی فلاکت بار.

مهره ها و بازیگرانی که دیروز به اقتضای زمانه، ردای انقلابی بر دوش افکنده بودند اینک در بحران دگرگونی خود و برا ی اینکه چیزی به زعم خود یکسره نو بیافرینند،نام های درخشان گذشته را دگر باره به عاریت گرفته اند و شعارها و لباس ها را همینطور،تا دراین ظاهر آراسته و با زبان عاریتی برصحنه جدید تاریخ ظاهر شوند.

ماجرای امروز برخی ازفتنه گران که سعی در لیدر آئینی فتنه دارند همین است و بس. کافی است به شیب رفتارها و مواضع علی محمد دستغیب نگاهی داشته باشیم.فردی با یک نسبت نه چندان نزدیک،نام وخاطره آیت الله دستغیب را به عاریت گرفته است.اما عاریه گرفتن این خاطره برای فتنه انگیزی ،خنجر کشیدن به روی آرمانهایی است که شهید دستغیب جان خود را برای فدا کرد.

از طنزهای روزگار ما همین است که افرادی که ادعای تبیعت از قهرمانان را دارند خود بیش ترین فاصله را از آنها گرفته اند. ماجرای امروز علی محمد دستغیب نیز اینگونه است .از هرچه می گوید وهر چه بدان فخرمی کند بیش ترین فاصله ها را از آن گرفته است. اما نکته اینجاست که بسیاری از مردم ایران حافظه تاریخی خوبی دارند.کیست که از یاد برده باشد که پدرخوانده حوادث قتل های زنجیره ای چه کسی بود.موسوی یا همان مصطفی کاظمی از عاملان اصلی قتل های زنجیره ای، پا بست کسی بود که اینک در شیراز داعیه های عجیبی داشته و دارد.

سابقه موسوی بوضح در تاریخ ثبت است .دست پروده علی محمد دستغیب با افکاری چونان باند مهدی هاشمی. کسانی که زمانی مشهور به «تیم قنات» بودند و اخلال در سیستم اطلاعاتی کشور را رقم زدند ریشه های خود را از کدامین پدرخوانده اقتباس می کردند؟ آیا نباید امتداد این فرقه گرایی را دگر باره درجایی جستجو کرد که یک بار علی محمد باب ظهور کرد. فرقه ای که در سایه پدرخوانده قتل های زنجیره ای اینک آتشی در شیراز برافروخته است. امروز پدرخوانده قتل های زنجیره ای بازهم فرقه ای دیگر ساخته و پرداخته کرده اما بنا به سنت تاریخ طناب این فرقه بیش از همه به گردن صاحب آن خواهد پیچید.

 

 

انتقادات خاتمی از موسوی،مردخاکستری و بازیگرپنهان/سیاست گذاری ها را زنانه کرده اند/آقایان درکی از شرایط ندارند

گفته می شود خاتمی در جمعی درخصوص دیدار خود با موسوی که با اصرار و برنامه ریزی مرد خاکستری اصلاحات و بازیگر پنهان برگزارشده بود،این دیدار را «بی فایده» خوانده و با انتقاد از اصرارها برای همکاری با موسوی گفته است که این اقدامات منجر به زنده شدن جنبش موسوی نخواهد شد. وی همچون گذشته بهادادن به حرکت های موسوی را موجب اضمحلال و از دست رفتن فرصت های اصلاحات عنوان کرده و با بیان این که سیاست چیزی است که برخی فقط بلد هستند بنویسند اما نمی توانند عمل کنند،گفته است:این آقایان درک صحیحی از موقعیت ها و شرایط ندارند چطور نمی بینند و درک نمی کنند.

وی با انتقاد از مرد خاکستری اصلاحات و بازیگر پنهان برای اصرار جهت دیدار با موسوی گفته است: این آقایان اصرار کردند وحتی فشار آوردند برای دیدار. آینده نشان خواهد داد که چه کسانی نوک بینی خود را می بیند .اینها حذف را نمی بینند ، ما در دراز مدت قادر نخواهیم بود سرمان را بلند کنیم ، چطور مدیریت نظام را ندیدند ، چنان شیبی به اعتراضات سال گذشته دادند که در ایستگاه دوم یا سوم ، نه کسی بود که پیاده شود و نه کسی که سوار شود ، جالب است که تصیمات مارا با سازش طلبی و کم آوردن و عافیت طلبی تحلیل می کنند ، ولی لجاجت ها ی بی مورد ، زنانه کردن سیاست گذاریها و اقداماتی که به حمایت اجنبی ختم می شود و رویگردانی مردم را در صراط جنبش کذا و راهبرد مقابله تفسیر می کنند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط میهن نیوز 89/7/14:: 1:8 صبح     |     () نظر